mboost-dp1

unknown

EU græsrødder får af egen skuffen

- Via Computerworld DK -

Efter at unionsmodstanderne ‘Globale Rødder’ i tirsdags opfordrede aktivister over hele kloden til at DoS’e eu-topmødets hjemmeside, har de nu selv fået af samme skuffe. Deres egen hjemmeside, www.ulydighed.dk, er nu sendt til de digitale jagtmarker.





Gå til bund
Gravatar #1 - Titboy
13. dec. 2002 08:36
lær det...
Gravatar #2 - Ronson ⅍
13. dec. 2002 08:37
Jeg vidste ikke de digitale jagtmarker var 127.0.0.1
Gravatar #3 - Elis
13. dec. 2002 08:41
har da aldrig hørt noget så lamt som en internet blokade...
Gravatar #4 - seb2001
13. dec. 2002 08:43
Det har de fandme godt af, de skod aktivister.....håber sku de for nogle tæsk af politiet idag.
Gravatar #5 - XenT
13. dec. 2002 08:52
<STRONG>#4</STRONG>
'Nå'. Man fristes næsten til at håbe, det samme sker for dig.

Bortset fra det, synes jeg ikke, det var specielt smart af dem at opfordre til DoS-angreb.
Gravatar #6 - Disky
13. dec. 2002 09:04
Det har det godt af !

De opfordre selv til det, og så klynker de nu sikkert helt vildt over at deres egen side er blevet ramt.

Det kan lære dem.
Gravatar #7 - Wolly
13. dec. 2002 09:04
hehe... jeg synes nu også at det er fedt... Havde jeg vidst at et sådan angreb var under opsejling, ville jeg da gerne have givet lidt hjælp :-)
Gravatar #8 - Kisbye
13. dec. 2002 09:04
LOL mand.
så kan de sku lære det.
Gravatar #9 - sKIDROw
13. dec. 2002 09:06
Sådan skal de fandme have det!.. :)
Nu er jo ikke specielt for EU, men mener ikke man som modstander kan tillade sig at hindre adgangen for tilhængerne.
Gravatar #10 - jensendk
13. dec. 2002 09:09
Det gode er så at deres backup site lott.dk også er nede...

Skod græsrødder og få et liv..
Gravatar #11 - lbornich
13. dec. 2002 09:12
#10 --- det er jo nok fordi de er hostet på den samme maskine :-)
Gravatar #12 - wupp!!
13. dec. 2002 09:14

<STRONG>#5</STRONG>
<STRONG>Husk din hætte når du skal ud og lave ballade!!! men lad være med at tude snot når din røv bliver gennem høvlet af panserne!</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>#4</STRONG>
<STRONG>Du har ret jeg håber de bliver tromlet ned og der må gerne ryge nogen i svinget, så vi kan statuere et eksempel.</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>Aktivisterne er ikke en skid bedere ind Ny Nazisterne en flok tåber uden nogen form for fremtid.</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>Man burde overveje at sætte hæren ind det ku bruges som træning inden man udsænder soldater på mission.</STRONG>
Gravatar #13 - kg
13. dec. 2002 09:14
hvad forventer de når url er www.ulydighed.dk?

det er som at slå "rekursiv" op i ordbogen
Gravatar #14 - BurningShadow
13. dec. 2002 09:15
Jeg er absolut EU modstander, men De Globale Spader, er sq for langt ude. Det er kun godt at de røg ned.
Gravatar #15 - Kisbye
13. dec. 2002 09:18
Jeg syntes at ideen med EU er ret god.
at det så bare ikke virker helt optimalt, er lidt ærgeligt.
det må man så bare lave om på.

EU er jo et fredens projekt.
det hele startede med det såkaldte Kul-Stål sammarbejde mellem Tyskland, og Frankrig efter krigen.
man mente at hvis de to lande, som havde været så meget i krig med hinanen, kunne samarbejde ville der være håb for fred i fremtiden.

Var der forræsten nogen der så den udsendelse på DR igår?
Det er rystende at se hvordan de destruere alle de madvare fordi vi producere for alt for meget.
og imens er der en halv milliard negere der sulter i Afrika.
Det er simpelthen for grotesk

Afskaf landbrugssstøtten, den er til at lukke op og skide i.
Gravatar #16 - MadMartigan
13. dec. 2002 09:19
Lidt bedere det gør min fredag endnu bedere...

Skål for de latterlige skod hatte...
Gravatar #17 - gEPHION
13. dec. 2002 09:25
Giver ikke en meter for de klaphatte..!

De er nøjagtigt ligesom de autonome, nogle gode meninger generelt, men fatter ikke en meter af, hvordan man får overbevist andre om at de gør er det forkerte...

Og så møgprovokerer de politiet og trækker det mange gange over grænsen, og så piver de når panserne har fået nok og giver dem nogle tørre velfortjente tæsk...

Blah!
Gravatar #18 - mikbund
13. dec. 2002 09:28

- Jeg synes, at det er for træls. Vi har den fede hjemmeside, og nu er den forsvundet ud af cyberspace, siger Thomas Bugge til Modkraft.dk, der også citerer ham for, at opfordringen til netblokaden mod EU fortsætter.Nu skal den bare råbes ud fra gadehjørnerne, når hjemmesiden er nede, lyder det.De fortjener sgu at blive cracket for hårdt.
Ærgeligt at panserne ikke bruger vand kanoner mod demostranter. Ville gerne se nogle forfrosne/(is)kolde demonstranter når de blev slasket til med vand fra en brandslange, bare et B-rør med fuld tryk på. Så stopper kampen :-)
Gravatar #19 - Kisbye
13. dec. 2002 09:33
jeg har ikke noget imod de demonstrer, hvis det bare foregår fredeligt.
Det tror jeg bare ikke det gør.
Polititet fandt jo for et par dage siden nogle jernstænger som sikkert skulle bruges til at vippe brosten op med.

det er utroligt der skal være så meget ballade hver gang der er topmøde, det er jo helt grotesk.
Gravatar #20 - DaQuar
13. dec. 2002 09:37
Man kan jo sige at angrebet mod deres hjemmeside var en form for støtte.. det var i hvert fald ulydighed..

De har meget at lære om parlamentarisme. (måske en lille lektion i demokrati ville være godt)
Gravatar #21 - Webmonkey
13. dec. 2002 09:37
løn som forskyldt...... skdld...
Gravatar #22 - TYBO
13. dec. 2002 09:56
Yaaa...de fik at vide at maskinen de skulle dosse var 127.0.0.1
Gravatar #23 - TwoFace
13. dec. 2002 09:56
Ikke fordi jeg har noget imod at nogle folk er imod aktive EU-modstandere, men kan i ikke tage jer lidt sammen og komme med lidt mere argumenterende kommentarer end "Fuck dem de er ikke en skid bedre end bla bla, håber politiet tæsker dem alle sammen!". Det er så skide umodent...
Gravatar #24 - Deternal
13. dec. 2002 10:02
TwoFace du giver ingen mening? Det er jo ikke modstandere af EU-modstanderer der kommer i klammeri med politiet vel?

Jeg håber virkelig at der ikke kommer slåskampe mv. i københavn, men jeg er da alvorligt bange for at demonstranterne ikke fatter hvor grænsen er.

DoS angreb er langt over den grænse og på en måde kan man kun godte sig over at de nu selv får det at føle, men de fatter det stadigvæk ikke alligevel - er åbenbart kun brosten og molotorv-cocktails der taler til de her 'mennesker'?
Gravatar #25 - sKIDROw
13. dec. 2002 10:12
Nu er jeg f.eks. MEGET kraftigt modstander af at vindhætterne inde på borgen, stemte ja til software patenterne.
Men det er jo 'ulempen' ved demokrati, nogen gange har du flertallet imod sig.
Og man kan så kun se på, mens de kvajer sig.
Nu har jeg ikke tænkt mig at DDoS'e hverken IT analfabeterne på borgen, eller de firmaer vi har at takke for implementationen af patenterne.
Men frustrationen kan jeg godt genkende!.. :o/
Gravatar #26 - Acro
13. dec. 2002 10:12
#24:
Problemmet er at hvis demonstranterne pludselig bliver "misinformerede" om grænsen, så bliver polititet det også - og så er skylden ikke kun ensidig.
Gravatar #27 - seahawk
13. dec. 2002 10:20
Med fare for at dreje emnet over på det sædvanlige:

Hvorfor er det lige at "deres" ulydighed er anderledes end folk der piratkopierer/kopierer musik?

Og før i svarer mig, så tænk lige lidt over det over frokost, og kom med et godt svar, istedet for noget lal!

Ikke at jeg sympatiserer specielt med dem, men prøv at sætte jer ind i folks situation før i fordømmer dem!

Hvad ville i gøre hvis i syntes i levede i et samfund der pissede på jer konstant, og i syntes at ligegyldigt hvad i mente var der ingen der gad høre på jer? - Hov - er det ikke det jeg har læst i nogle af de andre tråde - at kultuministeren "fatter hat", og de alle er korrupte? Og har der ikke i selvsamme tråde været folk der syntes APG skulle ha en gang tørre tæsk?

Og nej, jeg har absolut intet med venstrefløjen at gøre(er selv ultraliberal - en rigtig venstre mand - hvis venstre altså gad føre lidt mere liberal politik), men jeg kan sagtens forstå hvorfor de opfører sig som de gør - præcis som jeg kan forstå hvorfor folk piratkopierer - og hvorfor andre folk flyver ind i høje bygninger med fly!

Det er muligt jeg ikke er enig med dem, og mener at deres argumenter ikke holder - men at bare ignorere dem og tæve dem løser med SIKKERHED ikke problemet - tværtimod!
Gravatar #28 - MadMartigan
13. dec. 2002 10:22
<STRONG>TwoFace</STRONG>

Det burde virkelig ikke være nødvendig...

Du kan jo prøve at åbne en avis...

Hvis de bare er lidt kloge de aktivister, hvorfor F***** er de så ikke kommet i folketinget, eller et andet sted hvor de kan tale med andet end brosten???
Gravatar #29 - wupp!!
13. dec. 2002 10:23

aktive EU-modstandere? Jeg vil nok nærmere kalde dem velorginaseret kriminelle.

De laver jo ikke andet en ballade og smadre alt hvad de kommer i nærheden af. De har jo absolut intet fornuftigt budskab som nogen kan tage særlig seriøst.
Det eneste man kan tage seriøst er at de såkaldte
EU-modstandere med garanti går i selvsving og skal gøre det de er bedst til smadre alt hvad de kommer i nærheden af.
Gravatar #30 - Wird
13. dec. 2002 10:24
Øhhh... dns...

Non-authoritative answer:Name: www.ulydighed.dkAddress: 127.0.0.1

Hvad har det DOS ting at gøre ?
Gravatar #31 - Deternal
13. dec. 2002 10:26
#26: Du mener altså at politiet modsat de søde demonstranter ikke følger loven og dermed provokerer de flinke lovlydige demonstranter?
Gravatar #32 - LangE
13. dec. 2002 10:27
Hvor mange gange er der blevet skrevet "så kan de lære det", "så kan de fandme lære det", "skdld" eller lignende i løbet af 28 indlæg? Kan vi ikke finde på en anden sætning at fyre af til en hver ny posting her på sitet? Det begynder at blive temmeligt ensformigt at læse den kommentar....

:)

Lange
Gravatar #33 - MikkelA
13. dec. 2002 10:30
<STRONG>#30: </STRONG>Tilsyneladende har de ændret dns til at pege på localhost, da de kunne se de kunne se de gik ned pga. dos-angrebet, således et fortsat angreb primært ville ramme gerningsmændene bag det.
Det er ihvertfald hvad Michael Rützau fra Dagbladet Arbejderen skriver på Computerworld's debat.

Se iøvrigt også Globale Rødders morsomme klynken i denne artikel, hvor de også fortæller, at de nu de bliver "nødt til" at lægge EU-formandsskabets site ned. Indtil videre svarer www.eu2002.dk dog en hel del bedre end www.ulydighed.dk :-)
Gravatar #34 - MadMartigan
13. dec. 2002 10:30
#27

Har du set 3000 APG modstandere stå uden for kultuministerens hus?

Nej man kan sgú da i det mindste opføre sig anstændigt...

Hvornår har nogle folk fået noget ud af at demonstrerer...?
Gravatar #35 - Kadann
13. dec. 2002 10:32
Jeg kan jo kun sige at jeg syn's det er ok at deres side er blevet nedlagt, da de selv opfordrer til kriminelle tiltag.

Desværre er der nogle klaphatte i det autonome miljø som ødelægger det for en masse hårdtarbejdende mennesker, som rent faktisk gør et godt stykke arbejde mht. miljøet og andre tiltag.

Jeg har selv været en del af det miljø engang, men trak mig fra det igen, da der desværre er en del mennesker som tror på at man ændrer verden ved at smadre McDonald's, hvilket jeg bestemt ikke er enig i.

Det skal dog nævnes at der er masser af mennesker i det miljø som er ganske fornuftige og ikke vil ødelægge noget.

Hvis man skal ændre verden, så skal det foregå med demokratiske midler og ikke ved at smide sten efter nazister, politi, McD, Moses Hansen og andre man ikke kan lide. Man kan lave oplysningskampagner, lave fredlige demonstrationer, lave happenings osv., men ligeså snart man griber til vold og ødelægges, så smadrer man det grundlag som vores samfund er bygget på, og dette er ganske enkelt ikke acceptabelt, ligemeget hvilken fløj man er på.

Dette er så blot min mening.
Gravatar #36 - MadMartigan
13. dec. 2002 10:36
#35

God mening...

I agree...
Gravatar #37 - Yasw
13. dec. 2002 10:37
Jeg har bare svært ved at tage de der autonome halvvoldelige demonstranter seriøst. Det er ikke rigtigt til at finde ud af hvad de mener, de råber bare: "Ned med EU! Fucking pansere og kapitalster!" og lignende. Hvis de nu kunne udtrykke sig lidt anstændigt og komme med argumenter istedet for bare at råbe op.
Gravatar #38 - Disky
13. dec. 2002 10:38
Gravatar #39 - XenT
13. dec. 2002 10:39
<STRONG>#12</STRONG>
Mente bare at den kommentar, #4 kom med, virkede ualmindelig umoden. Det samme kan man sige om det, du skrev efterfølgende.
Gravatar #40 - seahawk
13. dec. 2002 10:42
#34:

Hvis mig 3000 brostens kastende padder...

Sandheden er at der er et fåtal 100-200 MAX, som ikke kan finde ud af det - præcis som jeg ikke er i tvivl om jeg kan finde 100-200 folk på newz.dk der ikke er for smarte at høre på - forskellen er bare at det her ER en edb side, så hovedparten er tynde og blege, og HVIS de fik sneget sig ud i dagslyset, ville de nok ikke kunne løfte en brosten!

Faktisk har jeg et eller andet sted større respekt for en brostens kastende autonom end en whiner herinde! Den autonome KÆMPER i det mindste for sin sag(men på den forkerte måde) hvorimod whineren aldrig kunne finde på rent faktisk at lette sin røv og foretage sig noget!

#35:

Well put!
Gravatar #41 - MadMartigan
13. dec. 2002 10:43
#38

Hvad mon der ligger der???

Terroristens Håndbog måske...
Gravatar #42 - Coup de knäse
13. dec. 2002 10:44
#15
helt enig med hvad du skriver omkring EU (ja jeg så også det program igår om landbrugs støtte) og mener helt klart at der er flere mangler i EU som vi er nød til at få styr på.
omkring sulten i nogle lande i Afrika så kommer deres mad problemer jo 9 ud af 10 gange af at de er i borgerkrig over magten og deres egne soldater stjæler de få afgrøder bønderne producerer. Hvis man nu oversvømmer deres marked med super billig overskuds mad bliver bønderne arbejdsløse og nød hjælpen vil jo blive taget af de bevæbnede styrker og ikke gå til bønderne.
Jeg mener da også vi skal gøre noget for dem men det er ikke nok bare at sende maden derned, men vi er nød til at følge den helt ud til de små landsbyer med bevæbnede eskorter. Men er vi klar til at sende vores soldater derned og dø ....nej vel?
Gravatar #43 - Acro
13. dec. 2002 10:44
#31:Nej, men jeg er næsten sikker på at hvis den ene gruppe går over stregen så gør den anden også - uanset hvem der startede.

--

Nogen der forresten ved hvorfor TV2 reklamerer for "topmøde.dk" - når de nordiske tegn ikke virker i danske domæner, og topmoede.dk tilhører LO.
Gravatar #44 - seahawk
13. dec. 2002 10:45
#37:

KUNNE det være at årsagen var at ingen gad eksponere deres argumenter?

Medierne har utrolig magt i forhold til hvem der får lov at sige deres meninger.

Vi ser medierne fokusere på den voldelige side af de autonome - men meget lidt på den politiske!

Indrømmet - de autonome virker i mine øjne ikke ALT for kvikke, men mon ikke der rent faktisk er nogle stykker der rent faktisk har nogle holdninger! :)

Ellers må jeg spørge dem næste gang jeg er på stengade 30 - de bliver altid så bange når der kommer en nydelig ung mand i jakkesæt hen og tør snakke med dem! ;D
Gravatar #45 - Deternal
13. dec. 2002 10:46
#42: Vi kan sende de autonome derned med et vognlæs brosten? 2 fluer med et smæk ;)
Gravatar #46 - Acro
13. dec. 2002 10:48
#37:
Medierne omtaler jo kun de negative, desværre går mange af dem ind for det samme som de der på fredeligste vis demonstrerer - og derfor er hele denne holdningsaktion "annulleret", det tæller end ikke at der er nogle der kan finde ud af det og ytrer sig på et fornuftigt plan.
Gravatar #47 - MadMartigan
13. dec. 2002 10:48
#40

Den respekt du har for en autonom er vel kun fordi han er større og fordi Mr. Brosten er i hands hånd, jeg tor jeg har størrer respekt for en tyndarmet nørd der ikke kan løfte en brosten...

Respekt kan vel kun have noget med deres meninger og holdninger at gøre, og ikke deres magt i form af brosten...
Gravatar #48 - kg
13. dec. 2002 10:52
#47 frygt vs respekt ....
Gravatar #49 - NN
13. dec. 2002 10:53
Det kan jo kun være godt for organisationen at få noget omtale!
Gravatar #50 - MadMartigan
13. dec. 2002 10:53
#48

???
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login