mboost-dp1

unknown

Vivendi: Half-Life 2 gået guld

- Via ShackNews - , redigeret af Net_Srak

Vivendi udtaler i en pressemeddelelse at Half-Life 2 er gået guld, den vil være i butikkerne over hele verden den 16. november.

Ifølge Shacknews vil Steam brugere kunne spille Half-Life 2 samme dato, så rygter om en 3 dages tidligere udgivelse over Steam holdte ikke vand.

Pressemeddelelse





Gå til bund
Gravatar #1 - FISKER_Q
18. okt. 2004 19:35
/me står lige og h4x0r sammen med NFX, .dot og -anders

Gode nyheder :D

Forresten rygterne om en tidligere udgivelse i Steam var såmænd sande nok, rygterne bestod i de udgivelsesdatoer. Hvis det var at udgivelsen havde været forskudt med 3 dage i fx europa, i forhold til USA. Så ville det have været udgivet 3 dage før over Steam.

Ved at købe det over steam har vi faktisk købt spillet i USA, og Vivendi har derfor ingen krav at kunne stille hvis det var som rygterne sagde.

Som jeg også selv sagde så ville det være dumt for dem at gøre det.

Det fede ved det her for Vivendi er at spillet sådan set kan ligge klart på hylderne ugevis før og ingen vil stadig kunne spille.
Gravatar #2 - amokk
18. okt. 2004 19:38
[lidt OT]
jeg henviser til nogle af de sidste indlæg i den aktuelle polls diskussion...

DER ER FUCKING IKKE NOGET UDTRYK DER HEDDER "GÅET GULD" ligesom man heller ikke siger "JEG ER GÅET SINDSSYG"...

så sprog dog danmarksk!

[/lidt OT]

well, fedt nok, er sgu imponeret af den nye engine som det ses i CS Source :-) selv om det er det gode gamle gameplay i ny grafik...

Source: Den udgave af CS hvor man kan smadre alting :-)
Gravatar #3 - z3p7
18. okt. 2004 19:39
/me hopper og ned og danser en lille sejrs dans...

Kan det virkelig passe? Naah tror jeg næsten ik på!

Men -FEST- hvis det passer :D :D
Gravatar #4 - BuFFer
18. okt. 2004 19:40
One word: Niiiice ! :D

C U ALL IN CITY 17 !
Gravatar #5 - Erroneus
18. okt. 2004 19:41
Kan de så holde det tilbage eller ser vi et tidlig leak, så stort et spil, i samme stil som Halo 2 er jo svært at holde tilbage.
Gravatar #6 - .dot
18. okt. 2004 19:45
#1 - yeah l33t h4x0r4

#2 - Jeg er gået gnaven på dig og fiduso :)

Hvis det ikke fordi jeg havde stil for til imorgen ville jeg løbe rundt og skrige af glæde som en lille tøs :)
Gravatar #7 - fess0r
18. okt. 2004 19:46
lol

jeg holder mig til pocket tanks, fuck halflife! Så længe hl1 ikke virker på min maskine, så kan de sgu beholde deres 2'er! prop det langt op hvor solen aldrig skinner og lad det blive der!
Gravatar #8 - Staeren
18. okt. 2004 19:50
#2: Det hedder rent faktisk "gået guld"... sorry to break your balls, men sådan er det nu bare.


Det lyder da fedt at de endlig fik nosset sig sammen og fik smidt skidtet på gaden. Nu er der kun at håbe på at man ikke bliver skuffet.

Personligt har en en frygt for at man ikke skal forvente noget der på den grafiske side er bedre end FarCry, HL2 enginen har trods alt været lang tid under udvikling, og jeg tvivler stærkt på at de har kunne holde den up-to-date konstant.

Se bare på en så erfaren som John Carmack, som udtalte at han var overrasket over hvor meget gameengines havde udviklet sig imens de udviklede Doom 3.

Glæder mig til at se om mine forventninger holder stik og at EQ2 rent faktisk har overhælet HL2 på grafiksiden, for har det lidt på fornemmelsen. SOE har virkelig overgået dem selv, og efter at have set betaen i live action, så må jeg sige at jeg næsten tabte vejret, for det er langt bedre end jeg nogensinde havde forestillet mig. Men lad os nu ikke starte diskutionen om EQ2 vs. HL2 igen :P
Gravatar #9 - BuFFer
18. okt. 2004 19:58
HL2 er mere end grafik
- tror HL2 har den fedeste historie !
Gravatar #10 - FISKER_Q
18. okt. 2004 19:59
#8 For den sags skyld ser WoW bedre ud en EQ2.
Gravatar #11 - DuVedHvem
18. okt. 2004 19:59
Det er sgu da to fuldstændig forskellige spil, hvordan kan man have en diskussion om lige præcis de to titler?
Gravatar #12 - kongnico
18. okt. 2004 19:59
Ok stær, så vil jeg godt brække dine boller en omgang. Bare fordi at du har set det på 300 danske gamersites, betyder det ikke at det er korrekt dansk. Er det så korrekt dansk? jeg kan ikke finde det i ordbogen, men det er jo bare en fordanskning af det engelske udtryk "gone gold" - sikkert adopteret af en flok quakenet fucks.

men du kan jo lige finde der hvor det står fra officielt hold, jeg kan jo tage fejl. og officielt hold er altså ikke boomtown, dailyrush eller #starensCSklan
Gravatar #13 - 4nd3r5
18. okt. 2004 20:04
Det hedder at en plade har fået et guld plade, så i dette tilfælde har den vel fået en guld "stream" ? eller guld papæske.
Gravatar #14 - FISKER_Q
18. okt. 2004 20:05
#13 "Half-Life 2 er brændt" lyder hvertfald fandme ikke bedre.
Gravatar #15 - carb
18. okt. 2004 20:07
Hva med det goe gamle udtryk; sendt i trykken?

Og er der slet ikke nogen, der har bare lidt ondt af os, der ikke har hardware til skidtet? 600 g3 384 snøft
Gravatar #16 - Staeren
18. okt. 2004 20:15
#10 No comments *fnis*

#11 Fordi det før har været op til diskution.

#12 Ja du har fuldstændig ret, det ER en fordanskning af det engelsk udtryk "gone gold", men da vi på dansk (som med så mange andre udtryk) ikke har noget tilsvarende, så har vi istedet "adopteret" udtrykket og oversat det til "gået guld".

HL2 HAR bare at have en god historie, ellers holder det ligeså længe som FarCry og Doom 3. Der var det altså ikke nok med fed grafik. FarCry havde en helt vildt fed mod-support, men det blev aldrig udnyttet.
Tror desværre at det kommer til at gå på samme måde med Doom 3.
Gravatar #17 - amokk
18. okt. 2004 20:15
#13 LOL det har sgu ik noget med at vinde en guldplade at gøre... det betyder at CD/DVDen med HL2 er klar til at blive sat i produktion... og dermed er spillet altså lavet færdigt.
at vinde en guldplade er noget man gør når man har solgt tilstrækkelig godt!

#8 du burde læse resten af mit indlæg... jeg kommer faktisk med et eksempel som selv folk som dig burde kunne forstå... men du er måske også "gået sindssyg?"

Jeg vil da nødig være din engelsklærer hvis du mener det er korrekt at oversætte direkte dansk engelsk...
Gravatar #18 - buch
18. okt. 2004 20:17
nå så skete det aligevel havde godtnok stemt aldrig hehe

#15 du har ikke overvejet at opgradere så?

nå men det er da heldigt for jer der gider bruge jeres tid på at spille spil så er der noget nyt for jer at lave *gg*
Gravatar #19 - Staeren
18. okt. 2004 20:19
#17 Don't get your hopes up, læste dit inslag flere gange, da jeg gik ud fra at du havde skrevet forkert. Men det havde du åbenbart ikke.

Jeg vil da nødig være din engelsklærer hvis du mener det er korrekt at oversætte direkte dansk engelsk

LOL, hvad tror du det er? Fordanskninger sker. Get over it.
Gravatar #20 - xarrow
18. okt. 2004 20:19
Dejligt, skal have collectors edition :)
Gravatar #21 - natik
18. okt. 2004 20:22
#12 Mmm det er måske ikke korrekt dansk, men det hedder stadigvæk "gået guld", bare fordi det ikke er korrekt dansk kan det godt hedde det...

Det lyder NICE at det endelig er sket, dog regner jeg med at det bliver en skuffelse, da jeg ikke tror på at valve kan lave noget der er godt i sig selv.
Gravatar #22 - loki
18. okt. 2004 20:33
Systemkrav:

Minimum)
1.2 GHtz, 256 MB RAM, DX7 3D Card

Anbefalet)
2.4 GHtz, 512 MB RAM, DX9 3D Card

Fra PCGAMER's review. Hvad svarer et DX7 eller DX9 grafikkort til?
Gravatar #23 - ZirDoX
18. okt. 2004 20:34
Jamen tillykke.

Så må vi bare håbe historien er bedre en grafikken..

Flame... ;)
Gravatar #24 - amokk
18. okt. 2004 20:37
#22 DX9 = GF FX, ATI R9500 og op
DX7 = Nvidia TNT2/Geforce, ATI Radeon og op
Gravatar #25 - Norrah
18. okt. 2004 20:40
btw hvordan er det med at nvidia ikke kan køre det?
ville være lidt trist hvis jeg har brugt så mange penge på at kunne følge med for en gangskyld..... har længe ( flere år, min første stash) været håbløst bagud.....

AMD 64 3200+
GF 6800GT
Audigy2 Zs
512mb 3200 DDR (et eller andet lorte mærke der var på tilbud :D)


i know det lyder lidt nybegynder agtigt at spørge om... men har ikke fulgt så meget med på HL2 fronten mest fordi jeg HADER CS, men vil alligevel gerne spille HL2 da det ser ud til at havde et fedt gameplay og en god handling....

hvis der er nogen som har et par ændringer som jeg skulle lave så please sig til.....

og kan man ikke slippe for CS? (PLEAAAASE :D)

*ok kan se at der var en der svarede på mit spørgsmål ovenfor... var bare lidt for langsom til at trykke :S
Gravatar #26 - TYBO
18. okt. 2004 20:42
Jeg har et Radeon9500@9700 og ligger på ca. 65 i snit i 1024 i CS:S. Man skal nok op i X800 eller 6800 for at det bliver sjovt at spille.
Under 100fps suger.
Går ud fra at det bliver samme grafikbelastning i HL2
Gravatar #27 - loki
18. okt. 2004 21:10
Er et af grafikkortene bedre til HF2 end det andet? (Altså om Geforce vil være at fortrække til HF2 pga. en eller anden grundlæggende X-faktor eller omvendt.)
Gravatar #28 - tk-421
18. okt. 2004 21:20
vil lige have en ting på plads mht. gfxkort og source enginen... som det er vist i flere forskellige tests, vil source ikke dx9 med geforce fx serien... og for den sags skyld heller ikke ati kort ældre end radeon 9700?/9800...

så hvis i skal have fuld udnyttelse af dx9 skal i mindst have et radeon 9800 og opefter eller et geforce kort fra 6800 serien...

hvilket gfx der er bedst? heh stof til at sætte mere sving i religionskrigen om nvidia/ati igen...
for at svare på spørgmålet viser ati kort sig en tand bedre i source enginen, men slet ikke noget der kommer tæt på f.eks. forskellen på ydelsen der var mellem nvidia og ati kort på doom3... egentligt kan man i dette tilfælde ikke sige det ene er bedre end det andet her...
gf6800 og radeon 9800xt spiller stortset lige og, og det gør deres storebødre at kort også 6800gt/x800 og 6800ultra/x800 pe osv. osv.

source enginen er også beskyldt for at være ganske cpu krævende (god knows why), men vi skal nok også over de 2ghz(2,4ghz) her for at være sikre!

ud over det vil jeg da lige udtrykke min begejstring, det her spil bliver aaaalt for lækkert, og der ser ud til at være utroligt mange spændende ting på vej på mod fronten as well ;)

hey amokk, spis din tudekiks ;) jeg er nemlig gået sindsyg...
og HL2 er GÅET GULD!

//TK-421
Gravatar #29 - loki
18. okt. 2004 21:22
Træls. Så må det gå i glemmeposen.
Gravatar #30 - mathiasmadsen
18. okt. 2004 21:31
JAAAA - JEG VAR GODT NOK OSS EN AF DEM DER HAVDE STEMT ALDRIG, MEN NU KA MAN DA HÅBE:D:D:D

P.S. Glædelig jul (det er i dag 300. juledag!!)
Gravatar #31 - amokk
18. okt. 2004 21:35
til folk der er i tvivl om performance:

læs nogle benchmarks, gerne fra forskellige sites, og IKKE om 3dmark men om CS source eller HL2...

www.anandtech.com, www.tomshardware.com osv

og så gør som #29 siger, vej lige den der forskel på 3 fps, op mod den forskel der måske er i doom3 eller farcry eller lign. og prisen selvfølgelig
Gravatar #32 - tk-421
18. okt. 2004 21:37
#27 TYBO

at ting ikke er sjove under 100 fps er liiidt er sær udmelding?
65 er mere en rigeligt især til single player, bare så længe din fps ikke falder uden 30 på noget tidspunkt, selvfølgelig er det lidt en anden snak for multiplayet og konkurrence mæssigt for cs-nørder...

og ja vi skal over i 6800/radeon9800 serien for det bliver spilbart under alle omstændigheder, med det eye candy vi har set på screenshots

mht. til ydelsen mellem cs:s og hl2, skal vi nok regne med hl2 vil trække flere tænder ud, især pga. meget meget store maps, og generelt tungere texture, og den utroligt kratige brug af dx9 features... cs:s bruger desværre ikke for mange af dem, og maps'ne er heller ikke så vilde igen...

problemer ligger også i at mange opfatter cs:s som cs2... hvilket ikke er tilfældet... det siges en rigtig cs2 er under udvikling, men det er ikke meget det er fremme i medierne, hvillket har bidraget til forvirringen...? jeg håber ihvertfald på at ting som cs2 evt. quake4 eller stalker kan tilføje ordenligt multiplayer med lidt mere eye-candy end cs:s har tilbudt...

//TK-421
Gravatar #33 - Yock
18. okt. 2004 22:11
Uuuh November er jo lige frem en rigtig god måned i år.

Først min fødselsdag, så Shiva expansion i Eve-online og der efter HL2.. Ken jo næsten ikke være bedre.

Ny krydser jeg bare fingre for at min computer kan klare HL2, hvis ikke så æv æv og videre til et andet spil.
Gravatar #34 - DetvarMIG
19. okt. 2004 05:30
Er der egentlig noget galt med den fine danske ord lanceret?
HL2 bliver lanceret til november?

Det med at det kun kan køres på DX9 kort, og folk siger at der skal et radeon 9800 kort til at spille det, er da ganske løgn. Mit radeon 9500 er da lige så meget et DX9 kort som et radeon 9800.
begge kort understøtter fuldt ud DX9. Jeg siger ikke de kører spillet lige godt, men de kan vise de samme texturer, da de som sagt begge understøtter DX9.

Men glæder mig til at kunne købe det... :P
Gravatar #35 - b4@
19. okt. 2004 05:46
jeg køber klart guld over steam
Gravatar #36 - Sunrise
19. okt. 2004 06:05
well så kommer der nok en warez version inden som vi har set så tit :( hvis den ligger klar så længe . .
Gravatar #37 - TYBO
19. okt. 2004 06:10
tk-421: hvis du kendte mig viste du at jeg er CS nørd :)
Under 100 FPS er ikke acceptabelt.

Lige en anden ting. Hvis du spiller CS:S så prøv lige at kaste en HE mellem 2 tønder (lige bag dem) og stil dig ikke så langt derfra.
Damn man får et chock når tønderne kommer flyvende lige forbi dine øre
Gravatar #38 - Mobay
19. okt. 2004 06:18
Og hvad så om man siger "gået guld", eller "spillet er færdigt" det kommer jo ud på et!

Stop nu jeres endeløse debatter om sådan noget useless crap!
Gravatar #39 - Mort
19. okt. 2004 06:18
Jeg er lidt skuffet over "Source" Enginen. Grafikken er sådan set pæn og hurtig nok og det er da ganske sjovt at skyde dåser af helvedes til - Men med den nye engine er det ikke muligt at stille sig oven på de ting som ligger på jorden, man lander simpelthen inde i tingen og bliver derefter skubbet gradvist væk fra den.

Det betyder blandt andet at man ikke kan skubbe tønder hen så de kan bruges til at kravle op på ting, for prøver man at hoppe op på en tønde, falder man igennem den og bliver derefter skubbet ud af tønden igen :(.

Det er stadig heller ikke muligt at skyde hul i vægge, døre og andre faste ting i verdenen og blod og vandsprøjt fungerer som sprites i stedet for partikler. Til gengæld har det endelig lykkedes dem at lave god røg, som fungerer efter hensigten.
Gravatar #40 - FISKER_Q
19. okt. 2004 06:32
#40 Så vidt jeg ved er det for at spare på netkoden.
Gravatar #41 - Mobay
19. okt. 2004 06:42
#40

Source enginen kan godt MODDES til det som du gerne vil have den skal kunne.

Man ser nok en lang stribe MODS som kan fixe det ;)

#41

Spare på netkoden?

Det eneste servern skal holde øje med, er hvor "playeren" og "tønden" står.

Nej grunden til det er fjernet er nok fordi det let kan misbruges og / eller blive et en stor gang lame.

Men Måske skulle Valve bare lave det som en server variable, så man kan slå det fra eller til evt.?
Gravatar #42 - TYBO
19. okt. 2004 07:12
Mort: helt enig.
Det er latterligt at man ikke kan hoppe op på en tønde.
Men det er vel en del af gameplayet at de ikke vil give folk lov til det.
Tilgengæld kan tønderne pisse en af hvis man går ind i dem. Så lidt funktion har de da :)
Gravatar #43 - FISKER_Q
19. okt. 2004 07:22
#42 Så du siger at der overhovedet ikke skal være nogen fysik i spillet? Med det du siger ville folk jo bare gå igennem objekterne.
Gravatar #44 - NFX
19. okt. 2004 07:24
#1: Ye, h4x0r :)

Jeg synes det er sjovt at se at det kun er 11,8% stemte på "November" i stemmeboksen - hvis det er den gennemsnitlige nøjagtighed i afstemningerne her på sitet, er det slemt :)
Men rart at det endelig kommer.

Edit:
#44: Jeg tror han mener at det er tønderne der skal skubbes væk når man går ind i dem, og ikke en selv :p

Men nu må vi se hvordan det bliver i Half-Life 2, indtil videre har vi jo kun set Counter-Strike: Source...
Gravatar #45 - Zredna
19. okt. 2004 07:42
Med chance for at afsløre mine manglende evner ud i det danske sprog og tilhørende grammatik vil jeg blande mig i "gået guld" debatten.

Gået fallit!

Den "måde" findes altså også på dansk. Spørgsmålet er så stadigvæk hvad der er rigtigt, og umiddelbart synes jeg "gået guld" klinger bedst (i forhold til "blevet guld" som giver en forkert mening).
Gravatar #46 - FISKER_Q
19. okt. 2004 07:55
#45 Tror bare det var diverse folk(der ligesom diverse linux vs. microsoft diskussioner) bare ville være "tihi fnis" over for dem selv.

At folk valgte aldrig siger en del.

Og med hensyn til at vide hvor spilleren og tønden er, problemet er jo at det skal være ens over alle klienterne. Derfor er det serveren der kalkulerer hvordan fysikken virker over for klienten. Og derfor må man for at spare båndbredde fjerne mange af de funktioner der kan give et intensivt cpu forbrug. Og derved holde det mere simpelt.

Hvis det nu alt sammen var beregnet er klienterne hvordan kunne de så være med i spillet? Det ville jo bare kræve nogle ændringer og pludselig kunne man lave objekter der ville dræbe pga de fx er hurtige når de bliver ramt. Men så ville det jo ende med en sindsyg forskel mellem klient nr. 1, server og klient nr. 2.

Half-Life 2 filmene viser vist heller ikke at samme problemer skulle eksistere i singleplayer.
Gravatar #47 - Mobay
19. okt. 2004 08:59
#44 Jeg mener bare at de kunne lave så man kunne vælge om man ville have "ikke solide fysiks på serveren" fra eller til

Jeg syntes det ville være mest fedt hvist man kunne stå oven på tønder osv.
Gravatar #48 - FISKER_Q
19. okt. 2004 09:10
Interview med Doug Lombardi også: http://www.homelanfed.com/index.php?id=26901

#48 Tjae som de kommer videre i udviklingen kan det være de kan skære ned på cpu-forbruget og netkoden og så eventuelt være i stand til at lave bedre fysiske objekter.
Gravatar #49 - Der^Roboter
19. okt. 2004 12:11
Oh yay, dvs. nu kan vi så atter se en ordentlig spike i forbruget på de maskiner der fodrer Steam brugere med pre-load data. Godt nok er der en del der har hentet data i forvejen, men der er vel kun mindretallet der har haft lyst/behov for at optage omkring en gb (eller var det 2? kan ikke lige huske det) HDD plads i længere tid.

Er jeg iøvrigt den eneste der har tænkt sig at gennemføre HL: Source først og så derefter tage hul på HL2? Kunne være rart hvis der kunne laves en glidende overgang mellem de to (altså, fra man fader ud i HL til man, formentligt, fader in i HL2).

Oh btw, /me tæver Fusker Kuh fordi robotusch'en r0x0r mindst lige så meget som Niffux
Gravatar #50 - CRiSpY
19. okt. 2004 12:57
Yeah! Endelig :)

Bare lige ærgeligt at halflife 2 ikke inkluderer en death match del ;
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login