Mindre populære brugere har indtil for nyligt set væsentligt flere reklamer end de brugere med mange følgere.
Twitter advarer om, at nogle brugere kan opleve flere reklamer på deres platform, end de tidligere har været vant til.
Dette er, fordi det sociale medie er stoppet med at lave forskelsbehandling, når det kommer til reklamer. Førhen så populære brugere nemlig færre reklamer, hvilket skulle sørge for, at de havde en bedre oplevelse end andre brugere, så de ville forblive aktive på Twitter.
Populære Twitter-brugere har klaget i ugevis, fordi de har oplevet et stigende antal reklamer, men dette har sandsynligvis været, fordi de er begyndt at se det samme antal reklamer som mindre populære brugere.
Twitter er i øjeblikket i problemer, når det kommer til reklamer. Tidligere på måneden blev det afsløret, at de blandt andet havde brugt brugeres telefonnumre til målrettede reklamer – uden brugerne havde sagt ja til dette.
Anden information om brugernes enheder blev også ved et uheld sendt til bestemte annoncører på grund af en fejl. Disse fejl er siden blevet fikset, og Twitter har lukket midlertidigt ned for dele reklame-systemet. Det betyder dog, at selskabet ikke har lige så mange data til målrettede annoncer, hvilket er et problem for deres indtægter.
Læs også Twitter har ved et uheld brugt telefonnumre til målrettede reklamer.