mboost-dp1

Tesla Motors, Inc.

Tesla løfter sløret for redesignet Model S med indvendige og udvendige fornyelser

- Via The Verge -

Tesla har netop afsløret et redesign af deres Model S. Også flere detaljer om den såkaldte Model S Plaid er kommet frem.

Det første store redesign af Teslas Model S er blevet afsløret. Den opdaterede Model S er blevet fornyet både udenpå og indeni.

Den opdaterede Model S kommer med en Long Range dobbeltmotor, der giver en rækkevidde på 412 mil (663 km).

Model S-bilerne har små forandringer på eksteriøret. Men indvendigt i bilen er der blev tilføjet spændende nye ting.

Et nyt U-formet rat vil være at finde i de nye Model S-design.

Infotainmentsystemet har fået en større, vandret skærm, der bliver drevet af en kraftfuld chip.

Læs også: Tesla samarbejder med Samsung om 5 nm chip til fuldt selvkørende biler.

Det opdaterede infotainmentssystem skulle ifølge Elon Musk være nok til at kunne køre spil som Cyberpunk 2077.

En skærm til passagerer på bagsædet bliver også en del af de opdaterede Model S.

tesla model s redesign infotainment plaid / newz.dk

Plaid:

Den annoncerede Model S Plaid kommer i en standard- og plus-version.

Model S Plaid-versionerne får begge en mere kraftfuld drivlinje, der er den del, der overfører motorens kraft til hjulene.

Plaid-modellerne kommer også med en tredobbelt motor, der giver en topfart på 320 km/t på begge modeller.

Model S Plaid-standardversionen har en rækkevidde på 628 km.

Model S Plaid+ vil give en markant bedre rækkevidde på hele 840 km på én ladning.

Også accelerationsevnen er betydeligt forbedret med den nye drivlinje. Model S Plaid+ kører 0-100 km/t på under 2 sekunder.

Ifølge Elon Musk er Model S Plaid+ den første produktionsbil, der har den accelerationsevne.

På Teslas danske hjemmeside kan man se, at prisen for en Model S Long Range ligger på lige under 700.000 kroner.

Model S Plaid-versionen koster 899.990 kroner.

Prisen for en Model S Plaid+ er svimlende 1.054.990 kroner.

 





Gå til bund
Gravatar #1 - AppleSheep
29. jan. 2021 11:47
Hvis jeg får den bil, vil jeg downloade soundtracket til Knight Rider og sætte den på for fuld udblæsning, hver gang jeg skal ud og køre - hver gang! Og så vil jeg have den i sort, med rødt løbelys forest på kølerhjælmen samme sted hvor den sidder på KITT.

Hedder det også kølerhjelm på en el-bil, forresten?

Så mangler Elon bare at lave en selvflyvende drone der ligner Airwolf. Ka' han så komme igang :D
Gravatar #2 - mrtb
29. jan. 2021 15:58
AppleSheep (1) skrev:
Hvis jeg får den bil, vil jeg downloade soundtracket til Knight Rider og sætte den på for fuld udblæsning, hver gang jeg skal ud og køre - hver gang! Og så vil jeg have den i sort, med rødt løbelys forest på kølerhjælmen samme sted hvor den sidder på KITT.


Den bliver nok desværre med et rundt rat herhjemme. De har nogle billeder af den nye model med standard rat, som nok bliver brugt til de markeder hvor det andet er ulovligt - Hvilket jeg mener at det er herhjemme.

AppleSheep (1) skrev:

Hedder det også kølerhjelm på en el-bil, forresten?

Ved ikke hvad det hedder på dansk, men på engelsk kalder de det "Frunk" - Front trunk.
Gravatar #3 - arne_v
29. jan. 2021 16:39
#kølerhjelm

Normalt hedder det hood.

Hvis der ikke er en motor men plads til bagage er det front trunk.
Gravatar #4 - dugfrisk
29. jan. 2021 19:58

Gravatar #5 - AppleSheep
31. jan. 2021 00:03
#3 For-baggagerum og bag-baggagerum?
Gravatar #6 - DrHouseDK
1. feb. 2021 06:58
"First production car ever to achieve 0 to 60 mph in less than 2 seconds"

Meh. Som elbil-ejer har jeg efterhånden lært at det forudsætter du lige varmer batteriet til korrekt temperatur, har en bestemt SoC, naboen har en gråstribet kat etc...

Og det forudsat de faktisk får det til at lykkes. Bliver spændende hvilke dæk etc. bilen kommer til at køre på, det kræver trods alt en hel del greb at komme ned under 2 sekunder. Se evt. Engineering Explained - han har lavet en video om emnet.
Gravatar #7 - Ni
1. feb. 2021 07:52
Jeg synes, de har fået væsentligt bedre styr på deres interiør, det er lige kommet op i luksusklassen
Gravatar #8 - MOA
1. feb. 2021 08:17
#6 Hvilken elbil har du?

Jeg har ingen problemer med min Tesla Model 3 Performance, naturligvis kommer den under 20% SoC skruer den ned for charmen.
Gravatar #9 - CBM
1. feb. 2021 16:05
McQueen... jeg er fart

Francesco... hvis du er fart, så er Francesco 3 dobbelt fart

konklusion...

Francesco har 3 dobbelt motor
Gravatar #11 - DrHouseDK
3. feb. 2021 06:51
MOA (8) skrev:
#6 Hvilken elbil har du?

Jeg har ingen problemer med min Tesla Model 3 Performance, naturligvis kommer den under 20% SoC skruer den ned for charmen.


Jeg skal ikke betvivle dit udsagn for meget, men synes Teslabjørn fik vist ret godt, at hvis SoC kommer ret meget under 60% i en Performance, bliver den langsommere end en Long Range grundet effektbegrænsning. Dertil kommer, at er der koldt nok, er det stort set umuligt at lade ved 16A, for dem der ikke har andre muligheder. Noget med at Tesla bruger begrænsede mængder kobolt i deres batterier, hvorfor de skal varmes op førend de kan tage imod ladning - og ved 16A bruges det meste af strømmen på at forsøge at få varme i batteriet.

Nu ved jeg ikke hvad 3 har af sjove features, men jeg synes da bestemt at huske at hvis du vil bruge fuld ild i en S med streg under (ludicrous), skal batteriet lige have den rigtige temperatur.

Alt sammen problemer, jeg aldrig har oplevet med mine gamle fossilbiler.

Jeg har i øvrigt fattigmandsudgaven af en ellert, en i3 94 Ah.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login