mboost-dp1

unknown

Tele2 nedsætter prisen på adsl

- Via ABC news - , redigeret af rackbox

Fra d. 1. juli vil alle Tele2’s adsl-kunder få en højere hastighed eller bedre pris.

I dag koster det kr. 530,00 inkl. moms for en 2048/512 forbindelse. Fra d. 1. juli koster det kun kr. 459,00 inkl. moms for det samme.

Kilden er en mail som alle Tele2’s adsl-kunder har modtaget.





Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
28. maj 2005 17:41
Jeg fik osse mailen. Her er den:

------------------------------------------------
Kære kunde

Vi er glade for at kunne oplyse dig om, at du pr. 1. juli 2005
vil få en hurtigere hastighed eller bedre pris.

- I dag betaler du 530,00 kr. inkl. moms for din 2048/512 forbindelse
- Fra d. 1. juli 2005 betaler du 459,00 kr. inkl. moms for din 2048/512 forbindelse

Med virkning fra den 1. juli 2005, er følgende vilkår gældende for Tele2ADSL:

http://www.tele2.dk/nyevilkaaradslprivat

hvis du er privatkunde eller:

http://www.tele2.dk/nyevilkaaradslerhverv

hvis du er erhvervskunde.

Hvis du, som følge af de ændrede vilkår, ønsker at opsige din aftale,
kan dette ske med 14 dages varsel overfor Tele2 A/S, Gl. Køge Landevej
55, 2500 Valby, således at aftalen ophører inden ændringerne træder i
kraft den 1. juli 2005. Opsigelse skal ske skriftligt eller mundtligt.

Skulle du have spørgsmål til ovenstående, er du meget velkommen til at
kontakte vores kundeservice på [email protected] eller telefon
80 900 700.


Med venlig hilsen

Tele2 A/S


Bemærk, at du ikke kan svare på denne e-mail.
--------------------------------------------------
Gravatar #2 - sizanx
28. maj 2005 17:43
jeg er en tele2adsl kunde og jeg har ikke fået sådan en mail...
Gravatar #3 - crazz
28. maj 2005 17:48
Og? Kan man jo ikke bruge til noget når man ryger af nettet hele tiden med Tele2ADSL.
Gravatar #4 - Coma
28. maj 2005 17:51
Så må CC snart gerne følge med tak!
Gravatar #5 - rwo
28. maj 2005 18:00
Jeg har osse modtaget emailen, men jeg kan nu ikke lige finde hvor de skriver om prisnedsættelse men jeg Håber nu det er korrekt.
Gravatar #6 - poe_fck
28. maj 2005 18:01
#2

Du skal vel have den nævnte forbindelse, før det er aktuelt at udstede et brev til dig :)
Gravatar #7 - kittyhawk
28. maj 2005 18:04
yup. jeg har også fået den mail. så det er jo helt fint :) bare ærgeligt at de ikke tilbyder noget højere end 2mbit. nu hvor tdc kunder har haft 4mbit i et par måneder
Gravatar #8 - Sjakalen|
28. maj 2005 18:07
Hvorfor så ikke bare vælge noget TDC Webspeed 4096/512 til 519 kr. fra d.1-6-05.

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=t...

Til og med 12. juni 2005 kan man oprette Webspeed helt gratis

Jeg fik det i går og det køre fandeme godt! downloader med næsten 500 kb/s. og oploader med ca.65-70 kb/s

Min 4mbit/512 fra telia hentet kun med 425 kb/s
Gravatar #9 - iq-man
28. maj 2005 18:08
Her er hvad jeg har fået tilsendt:

Vi er glade for at kunne oplyse dig om, at du pr. 1. juli 2005
vil få en hurtigere hastighed eller bedre pris.

- I dag betaler du 430,00 kr. inkl. moms for din 1024/256 forbindelse
- Fra d. 1. juli 2005 betaler du 430,00 kr. inkl. moms for din 2048/256
forbindelse

Det er lækkert... :)
Gravatar #10 - kittyhawk
28. maj 2005 18:09
nu er det jo ikke alle der kan få kabel tv ;)
Gravatar #11 - Sjakalen|
28. maj 2005 18:12
#10 Næ det er da rigtig nok (c: føler sq med dem der ikke kan få det
Gravatar #12 - Nash
28. maj 2005 18:32
Ja så mangler vi bare at CC følger trop, men de skal selvfølgelig lige have restruktureret efter at de er blevet opkøbt af Telenor.
Gravatar #13 - bitnissen
28. maj 2005 18:41
Ja det var jo en glædelig nyhed, omend jeg hellere havde været opgraderet til 4 mbit i stil med TDC og så beholde samme prisniveau, men hvem siger det ikke også ligger lige rundt om hjørnet.

I øvrigt benævnes også i e-mail'en at nye regler er gældende fra 1. juli. Jeg frygtede til at starte med at de havde skærpet reglerne, men ændringerne ser ud til kun at være grundet opkøbet af Tiscali, da Tiscali har nogle specielle typer forbindelser som Tele2 ikke har haft før, hvorfor reglerne naturligvis må tilpasses disse.
Mit Internet er dog stadig ubegrænset og uovervåget, så ingen klager herfra (ja, jeg er tele2adsl-kunde).
Gravatar #14 - tgr
28. maj 2005 19:13
Dansk Kabel TV har også nedsat deres priser, men også indført nye forbindelser. Jeg har nu 4096/512 for 499kr pr. mnd.

Meget tilfreds :)
Gravatar #15 - BurningShadow
28. maj 2005 19:35
Det var lige godt satans! Er der nogle med 512/512 forbindelser der har modtaget mailen?
Gravatar #16 - MonZ
28. maj 2005 19:57
#15

vi har 512/512

vi har modtaget mailen, men der står ikke noget om en forøgelse, eller nedsættelse af pris.

----------------------------------------

Kære kunde

Med virkning fra den 1. juli 2005, er følgende vilkår gældende for Tele2ADSL:

http://www.tele2.dk/nyevilkaaradslprivat

hvis du er privatkunde eller:

http://www.tele2.dk/nyevilkaaradslerhverv

hvis du er erhvervskunde.

Hvis du, som følge af de ændrede vilkår, ønsker at opsige din aftale, kan
dette ske med 14 dages varsel overfor Tele2 A/S, Gl. Køge Landevej 55,
2500 Valby, således at aftalen ophører inden ændringerne træder i kraft
den 1. juli 2005. Opsigelse skal ske skriftligt eller mundtligt.

Skulle du have spørgsmål til ovenstående, er du meget velkommen til at
kontakte vores kundeservice på [email protected] eller telefon
80 900 700.


Med venlig hilsen

Tele2 A/S
------------------------------------------------


Jeg håber ikke de er sådan nogle dyr at de kun rammer en bestemt gruppe.

hvis man så skulle sætte en finger i deres nye vilkar pdf fil.
så er den ikke rettet igennem for kommentar til interne afdelinger.
i et punkt skriver de christian check?
hvilket ikke har nogen sammenhæng til noget andet der står.

nice one
Gravatar #17 - lorric
28. maj 2005 20:07
Telia Stofanet ændrer også på deres priser. De har ændret en del priser, f.eks. koster Flatrate 1024/256 nu 339 kr/md, og abonnementsskift er gratis indtil 1/6.
Gravatar #18 - massman
28. maj 2005 20:20
#12 "Ja så mangler vi bare at CC følger trop"

Ehm... Jeg har 3072/384 til 429kr fra cc, og det er uden TVUNGET fastnet (dvs ca 119kr pr mnd oven i) som tele2 vel stadig kræver?
Gravatar #19 - sizanx
28. maj 2005 20:34
tele2 kræver ikke at man har deres fastnet :) ellers var det ret skod :)
Gravatar #20 - Nash
28. maj 2005 20:37
#18 Hvordan har du fået det? Det er da ihvertfald ikke deres standard pris. De har slet ikke det produkt på deres hjemmeside:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/pris...
Gravatar #21 - trylleklovn
28. maj 2005 20:45
#12
1024 kbit/s / 256 kbit/s hos tele2 koster 430,-
Hos cc har jeg 2560 kbit/s / 320 kbit/s for 440,-

Mine erfaringer med tele2 er heller ikke vildt gode, var selv ved at komme med på "billigt internet" bølgen på et tidspunkt, men kort sagt efter et par måneders bakseri frem og tilbage med tele2 var linjen stadig ikke kommet op .. det viste sig dog at jeg stadig skulle betale for den, ellers kunne jeg vælge at betale opsigelse gebyr eftersom at der var gået 20 dage siden jeg havde bestilt det.... (havde dog stadig intet internet fået) måtte bide i det sure æble og betale opsigelses gebyret og kom kun ud af hele handlen med den bonus at de glemte at de skulle have deres modem tilbage..

Visse af mine bekendte der også har tele2 oplever også ofte at forbindelsen går ned, er langsom osv.
Gravatar #22 - MNM
28. maj 2005 21:03
#21
Har jeg misforstået noget eller regnede du med at få internet på 20 dage?


Det med folk har dårlige oplevelser med tele2, ja det kan da godt være, men der er sku også mange hos de andre firma'er.
Jeg forsvare ikke tele2, jeg blev bare træt af TDC gentagende gange brød deres egne vilkår også de 2,5 måneder med en eller flere daglige samtaler med TDC blev også lidt for meget.
Tele2 havde så på det tidspunkt det bedste tilbud og det har været oppe 24/7 i de sidste 18 måneder.
Gravatar #23 - trylleklovn
28. maj 2005 21:13
#22 Nej men eftersom jeg slet ikke havde modtaget noget internet fra dem på grund af flere fejl som DE lavede kan jeg ikke hvorfor jeg skal bøde for det...

Desuden er tdc absolut heller ikke en af mine favoritter.
Gravatar #24 - bugger
28. maj 2005 21:28
Jeg har også modtaget e-mailen.

From: "Tele2 A/S" <[email protected]>
Gravatar #25 - chlor
28. maj 2005 21:40
Det bedste ved den mail er at de tilbyder at man kan komme ud af kontrakten på under 14 dage.

Jeg blev for nyligt kunde hos Tele2. I tiden fra jeg bestilte abonnement, til jeg fik installationen, ændrede Tele2 uden varsel at port 25 var spærret. Port 25 bruges til at sende og modtage mail. Den metode Tele2 nu tilbyder er "store and forward".

Det betyder nok ikke så meget for de fleste, men for mig betyder det at jeg ikke helt har hånd i hanke med hvem der prøvet at sende mig spam. Når jeg har en forbindelse åben til en der prøver at sende mig mail, undersøger jeg en hel del ting, og afhængig af hvad jeg finder ud af, lukker jeg forbindelsen med en REJECT.

Nu er det sådan at spammere til tider skriver en falsk afsender på mailen. Når jeg så sender en REJECT tilbage til Tele2, så er det en forkert modtager der får mailen. Altså, Tele2 har jo "lagt røret på", IP-forbindelsen er lukket til spammeren, så Tele2 kan ikke bare sende den REJECT tilbage, men bliver nødt til at sende en mail den afsender der står i mailen. Tele2 belemre så helt uskyldige mennesker med ligegyldige fejlbeskeder. Det er sgu ikke fair.

Jeg har bedt om at blive flyttet over i en anden pulje hvor port 25 ikke er spærret, men det kunne ikke lade sig gøre.

Tele2 mener ikke at de har lavet et kontraktbrud ved at ændre væsentligt på den service de tilbyder, så de mener at jeg skal blive ved med at have abonnementet i de 6 måneders bindingsperioden løber. Her blev jeg måske lidt reddet af væsentlige kontraktændring de lige har sendt ud, så jeg kan slippe ud af kontrakten før tid uden at skulle køre en sag i byretten.
Gravatar #26 - rackbox
28. maj 2005 21:46
#19 sidst jeg ringede og spurgte (i forbindelse med deres IP-telefoni) sagde de, at jeg ikke kunne fravælge fastnet. Jeg er ikke klar over, om det er deres fastnet eller bare fastnet i generelhed, de mente. Men deres linie kører på samme linie som fastnet - CyberCitys kører på sin egen linie.
Gravatar #27 - demolition
28. maj 2005 22:10
#20: Det kan ikke ses på deres hjemmeside, men faktum er at folk får en 3072/320 linje i stedet for 3072/128, inklusive undertegnede.
Gravatar #28 - bjerh
28. maj 2005 22:10
#24.. wtf? Aha.. jaja..! :D

On..

Håber også der sker lidt for os med 512/512. :)

Oh, og bare lige for at nævne det.. Så har jeg aldrig haft problemer med tele2
Gravatar #29 - Erroneus
28. maj 2005 22:19
Ifølge usenet dk.edb.internet.udbyder.xdsl mener jeg så er der et indlæg at CC kommer med deres nye priser 1/6 og første pris som er sluppet ud er 8mbit/768 til 800 kr. :)
#30 - 28. maj 2005 22:27
Ja, jeg blev kisteglad:

- I dag betaler du 295,00 kr. inkl. moms for en 256/256 forbindelse
- Fra d. 1. juli 2005 betaler du 289,00 kr. inkl. moms for en 256/256 forbindelse
- Du vil modtage regninger fra Tele2 for dit abonnement efter 1. juli 2005

(hvad koster de hersens tudekiks?)
Gravatar #31 - mads_ks
28. maj 2005 23:02
Har været kunde hos Tele2 i 6 måneder fra Juli til december sidste år. Var meget tilfredse med dem. ikke et eneste nedbrud, trods min comp stod tændt 24/7. Men lige siden jeg har opsagt det hos dem (21/12-04) har jeg modtaget rykkergebyr på 100kr, hver måned, og hver måned har jeg ringet ind og sagt jeg nægter at betale. De sletter den og siger der aldrig vil kommer flere.. Har der så gjort hver måned siden.
(havde TDC fastnet. <-- nu emnet var igang)
Gravatar #32 - tewic
28. maj 2005 23:09
tjaa er vel herligt siden jeg har tele2, men ikke mig der betaler for det :) men hvis det er rigtigt med at tdc vil tilbyde 4/½ til efteråret tror jeg alligevel at jeg skifter over, selvom det nu er fristende at blive.
Gravatar #33 - slayer_1979
29. maj 2005 00:17
Men igen det var jo også på tide.....Var jo lige ved at skifte til Tdc.....Og har ikke pt haft nogle problemer med tele2...Og har da været kunde ved dem i små 2 år


Men det bliver sjovt at se hvad cc gør om noget tid..Eller om de gør noget gl Hf u need it
Gravatar #34 - MonZ
29. maj 2005 00:34
#24

jeg tror grunden til mailen kommer fra tiscali er at tele2 åbenbart har opkøbt tiscali.
vores mail kommer også fra samme adresse.

det er lidt kikset med denne udmelding tele2 er kommet med.

1. ikke alle kunder har fået tilbud.
2. de har fejl i den nye vilkars afklæring.
3. mailen kommer fra en tiscali adresse.

er det et spam ? :D
Gravatar #35 - jonasbh
29. maj 2005 08:20
Som #34 skriver skyldes mail'en, at Tiscali er opkøbt af Tele2. Såvidt jeg har forstået vil det betyde at Tele2 vil bruge Tiscalis net. Det skulle betyde, at de dropper kravet om fastnetabb. ved køb af deres ADSL.

Har skrevet til Tele2 for at få ovenstående bekræftet og får at få en komplet prisliste, men indtil nu intet svar.
Gravatar #36 - Mnc
29. maj 2005 08:56
Ja..
Som andre har skrevet så mangler vi bare at Cybercity får lettet røven også.
De opkræver stadig 669 kroner om måneden for en 2048/512 forbindelse. Det er sq pebberet...

Jeg sidder på en 1536/512 og betaler for en 512/512... Men jeg giver sq stadig 495 om måneden :(

Kom nu glad Cybercity.. Vi har været tålmodige længe nu.
Gravatar #37 - toony
29. maj 2005 09:04
Jeg glæder mig bare over at bo i Tyskland.. Jeg får snart en 6mbit/512 linie.. for 260kr om måneden..

Så kom igen TDC, Tele2 og CC....
Gravatar #38 - massman
29. maj 2005 10:06
#19; nej men tele2 kræver altså fastnet. Om du så har tdc eller tele2 fastnet har du ret i er ligemeget, men det er stadig en udgift som du ikke får hvis du har cc. Fx gav jeg 119 i mdn for tdc fastnet (selvom jeg overhovedet ikke havde sat en fastnet tlf til) udelukkende for at have tele2adsl. Latterligt jo.

#20:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/adsl...
3072/128 er i realiteten 3072/384. Det står som "tilbud", men "tilbudet" har været der lige siden januar eller lign (hver gang fristen udgår, lægges der en måned til, skulle ikke undre mig om der snart står "gælder til 1. juli").

#26, lyder meget underligt hvis du ikke kan fravælge fastnet, men hvis du bor langt ude på landet ved en skodcentral er det vist rigtigt nok at du skal have fastnet. Alle cc kunder jeg har snakket med behøvede dog ikke fastnet.
Gravatar #39 - Erroneus
29. maj 2005 10:33
#38 det kommer an på om CC har egen udstyr på den telecentral man er forbundet til.

Dem bliver der heldigvis færre af :>
Gravatar #40 - rackbox
29. maj 2005 12:22
#38 Jeg bor i København. Jeg spurgte til IP-telefoni, og før jeg overhovedet fik fortalt hvem jeg var, fortalte kundeservice, at jeg skulle være opmærksom på, at jeg ikke kunne erstatte et normalt telefonabb. med IP-telefoni. Jeg kunne sagtens få det ved siden af mit eksisterende abb.

Hvis jeg så havde kabel-internet eller adsl hes en udbyder der ikke krævede fastnet, så ville det være en fordel for mig at få IP-telefoni, hagde han.
Gravatar #41 - Stoejer
29. maj 2005 12:57
Jeg ligger inde med en 512/512 fra Tele2 og har ikke hørt noget fra dem. Det skal dog siges, at jeg ikke har oprettet en Tele2 mail-konto, hvilket nok er årsagen dertil.

Jeg har imidlertid for ganske kort tid siden skrevet for at høre, hvorvidt de havde planer om at levere linier, der har højere upload end 512. Dertil svarede de nej, men skrev i samme forbindelse, at 2048/512 ville falde i pris. Jeg ved ikke lige, hvordan det berører min upload, men supporteren kan jo have sovet i timen.

Det korte af det lange er, at jeg skrevet tilbage og spurgt, om prisnedsættelsen også vil have indflydelse på 512/512. Melder tilbage her, når jeg hører noget, hvis andre ikke allerede har fået endeligt af- eller bekræftet, at der ikke sker noget med prisen eller hastigheden for 512/512 kunderne.
Gravatar #42 - Deternal
29. maj 2005 13:15
Nu nævner folk dårlig service mht. tele2, men de er altså ikke de eneste - min mor har haft tdc adsl rimeligt længe efterhånden, og ifb. med at hendes linie blev opgraderet så virker den ikke længere, fordi det atm modem hun har ikke fungerer, TDC synes bare ikke hun skulle have det ifb. med opgraderingen, så hendes net har været nede i en god uges tid nu. Hun har dog fået det nye modem, men uden kabler - hvis hun er heldig får hun dem i næste uge.

Nok det mest amatøragtige jeg har hørt længe.
Gravatar #43 - temo
29. maj 2005 13:43
LOL ?? læs lige det der kundevilkår -> http://www.static.tele2.se/tele2-dk/download/vilka...
se nedenstående stykke..

--citat fra kundevilkår hos tele 2 start--
2.5 Faste IP adresser er Tele2’s ejendom, som stilles til rådighed for kunden
i den periode abonnementet løber. Flytning, omlægning eller fejlretning kan
medføre, at kunden tildeles en ny IP adresse uden foregående varsel. IP
adresser skal opsættes til at blive modtaget automatisk. Christian check?
--citat fra kundevilkår hos tele 2 slut--

Christian check?

Er det der er ikke 100% færdig version af deres kundevilkår ??

Men ok, de redder den ved at tage forbehold for tryk fejl i buden af den ? .. HAHA

Griner :D
Gravatar #44 - turpin
29. maj 2005 14:07
#43 tør man konkludere at en eller anden der hedder Christian skulle kontrollere det punkt ? :-D

Punkt 3.6 er vidst også kommet på afveje :)
Gravatar #45 - temo
29. maj 2005 14:52
#44 hehe yup ... men okay, træder heller ikke i kraft førend 1 juli :D
Gravatar #46 - traCe
29. maj 2005 14:58
Jeg hedder christian, og jeg glemte at tjekke det... bummer :(


forresten er der INGEN cc kunder som har 128 i upload, det tekniske minimum er 192. Det har jeg fået bekræftet :)
Gravatar #47 - Webmok
29. maj 2005 16:28
TDC-kunder har fået omtrent sammen melding :-)
Gravatar #48 - fjols
29. maj 2005 16:29
#43: God observation ;)

#46: Det er ikke rigtigt. Jeg havde 128 kbit dengang jeg havde 512 kbit.

Der er flere der skriver at den 3072 kbit linie hos CC har 384 kbit i upload, men det er forkert. Det er nemlig "kun" 320 kbit.

Mht. nyheden, så virker det da lidt svinsk hvis det ikke gælder for alle kunder?
Gravatar #49 - demolition
29. maj 2005 16:43
#48: Jeg har også haft 128kbps upload engang, men siden de introducerede deres IP-telefoni har jeg haft mindst 192kbps.
Gravatar #50 - trylleklovn
29. maj 2005 17:10
#48 .. også i din router?
Da jeg startede hos cc havde jeg 128 upload, dvs. der stod 192 i min router..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login