mboost-dp1

unknown

Singapore får 1 Gbps-internetforbindelser

- Via Digital World Tokyo - , redigeret af Acro

Digital World Tokyo kan nu rapportere om planerne for at indføre højhastighedsinternet i hele Singapore, der nu kan glæde sig til hastigheder på op til 1 Gbps.

Informationsministeren, Lee Boon Yang, udtaler, at dette vil forbedre erhvervsaktiviteten samt åbne mange nye muligheder for entreprenører. Derudover vil det også åbne muligheder for HD Internet-tv og videotelefoni i høj kvalitet.

Regeringen vil lave det nye netværk i samarbejde med private selskaber og er forberedt på at være med til at finansiere det i opstartsfacen. Der er dog ikke fastlagt en endelig dato for, hvornår netværket skal være klart.





Gå til bund
Gravatar #1 - foo_master
17. maj 2006 18:50
hvorfor bor jeg i danmark...... 1 Gbps kunne være rart, men herhjemme ville sådan forbindelse koste 20000 pr. måndet og man ville kun kunne hente 2Gb
Gravatar #2 - coday
17. maj 2006 18:56
Så vidt jeg kunne se står der ikke en pris, Og det er vel kun for ehverslivet?

Edit: Men nice at have sådan en forbindelse. Er det egentlig begge veje(både up og down?)fordi damn man kunne leeche med den.

Damn det ville kun tage lidt over et minut at download en DVD (8GB) med fuld hastighed.
Gravatar #3 - pulven
17. maj 2006 18:58
det er rimlig vildt.. jeg vil dog ikke bo i singapore af den grund. Det samfund kan slet ikke sammenlignes med det danske.
Gravatar #4 - frygtl0s
17. maj 2006 18:58
#2 Singapore er ikke særlig stort geografisk, og der står at det er til video on demand, så det er nok også for private..
Gravatar #5 - Beaker
17. maj 2006 19:17
gimmegimmegimme
Gravatar #6 - Fjolle
17. maj 2006 19:37
Bare lidt træls at det kun er 1 Gbps i singapore, og at man MEGET sjældent vil kunne finde sider hvor man vil kunne hente med meget mere end 10 Mbps.. Men ja, i må da gerne få jeres 1Gbps, så nøjes jeg med noget mindre...
Gravatar #7 - coday
17. maj 2006 19:53
#6 det ville da være dejligt at kunne hoste selv meget store sider der hjemme.
Gravatar #8 - Fjolle
17. maj 2006 20:02
#7
Well.. du får altså hvad du betaler for. Hvis du har en side der kræver så meget båndbredde er du (og dine brugere) bedre tjent med at din server sidder i et datacenter med garanteret båndbredde, backup-generatorer etc. Hvis du bruger op imod 1 Gbps vil det ikke være vildt fedt hvis din computer genstarter når din mors fryser slår til..
Gravatar #9 - gentox
17. maj 2006 20:19
Hmm, tænkte først, Singapore here I come, og så kom jeg til at tænke på alle de mærkelige love de har. De har et ordsprog: Singapore is a "fine" city.
En af deres mere kendte love er at du ikke engang som turist må indføre tyggegummi til eget forbrug. Der er flere love og kan nemt findes ved at søge lidt. Rygere skulle heller ikke have det for let.

Så efter at have tænkt mig lidt om tror jeg sgu at jeg bliver herhjemme. Med mindre svenskerne finder på noget tilsvarende :D

EDIT: Lader til at amerikanere har lov til at indføre tyggegummi til eget forbrug, og at medicinsk tyggegummi er blevet tilladt.
Gravatar #10 - TheAvatar
17. maj 2006 20:20
Hvordan er reglerne lige i Singapore med ddos?
Nu får de måske ikke lige xx gbps ud til hele omverdenen, men det åbner vel også op for nogle ret massive angreb?
Jeg mener, at det er i blandt andet Japan og Kina der er nogle pænt hurtige linier ud af til, og de har absolut ingen holdning eller nogen standpunkter til ddos. Jeg har i hvert fald aldrig nogensinde fået så meget som et auto-reply på ddos-abuse-mails sendt dertil. Og problemerne er ligeledes ikke stoppet af den grund.
Gravatar #11 - XxX
17. maj 2006 20:25
Hehe

Hvis TDC nogensinde indfører sådan en linie til kunderne så bliver det da forbrugsafregnet...

25 Øre pr. MB eller noget..

1 Gbit = 1024 Mbit...

Her i landet er det højeste alm bruger kan købe vel omkring de 8 Mbit ...

Og så siger de at vi skal være førende på teknologi...Det eneste vi er førende på er PRISEN på teknologi.

XxX
Gravatar #12 - drbravo
17. maj 2006 20:31
De må da have noget SERIØST backbone hvis de kan udbyde gigabit linier i en hel by! :O
Gravatar #13 - ldrada
17. maj 2006 20:38
#8
Tja, jeg har min egen server stående på en 2048/512kbit linie herhjemme. Tror du ikke jeg ville blive ret glad hvis jeg fik en gigabit linie istedet? Vi er altså nogle folk som ikke har råd til at putte vores hjemmeservere i datacentre.

#12
De regner ikke med at hele byen vil benytte sig af de 1024 megabit fuldt ud på samme tid. Som en anden sagde i tråden, så kan man normalt hente med max 10mbit fra enkelte servere.
Gravatar #14 - gentox
17. maj 2006 20:39
#11
Heh, hvis det er TDC der fastsætter en pris er det nok nærmere en 75 øre pr mb. Og en linie der hedder 1 Gbps/512 Kbps :P

Men tror alligevel der går meget lang tid, før vi får brug for et Gigabit netværk til privat internet brug.
Gravatar #15 - Klan
17. maj 2006 21:02
Man skal dælme da have en hurtig harddisk hvis man skal kunne gemme 128 Mb i sekundet. Tror min bærbar kan klare omkring 30... :(
Gravatar #16 - quimby
17. maj 2006 21:06
jeg syntes at min 1Mb linie virker MEGET lille ved siden af den der omtales i denne artikel :)
Gravatar #17 - -N-
17. maj 2006 21:10
Derfor skal man ikke udlicitere alt hvad man kan... Vi ender som albanien med Fogh fremtidsvisioner...
Gravatar #18 - Fjolle
17. maj 2006 21:12
#13
Det kan godt være at du i starten ville blive glad, men så ville den følelse blive afløst af skuffelse når du indser hvor lidt af denformodede hastighed der faktisk bliver brugt.

Tro mig, du vil have ligeså meget glæde af en 10 mbps forbindelse, og det kan du få i dag i danmark
Gravatar #19 - Jazzy182
17. maj 2006 21:20
#18

Ja vi kan godt blive enige om at en enkelt PC bruger vil have svært ved at udnytte selv den faktiske hastighed på sådan en linje.
Men hvis man er nogle stykker som skal hive HDTV ned, høre lidt musik, hente nogle film, tale lidt telefon osv. osv. så bliver man hurtigt træt af sådan en sur TDC Web Express eller hvad dælen det møg jeg har, det hedder nu om dage :)
Gravatar #20 - Fjolle
17. maj 2006 21:24
#19
Ja, 1 mbps er nok ikke nok til det, men 1gbps er stadigvæk vildt meget overkill. 1080p i en mpeg2 stream er hvad? ~25mbps mener jeg. det vil sige at du kan streame 40 kanaler samtidigt, hvis der skulle være nogle dumme nok til at ville tilbyde dig det.
Gravatar #21 - Norton
17. maj 2006 22:08
Jeg tror det skal menes sådan at firmaer har mulighed for at hoste de services som der snakkes om i nyheden.
Gravatar #22 - p1x3l
18. maj 2006 02:22
1... overkill findes ik ... :/ måske i forhold til hvad man har af penge til en selv hvad man vælger get it ?...
2/#20... 1080p i en mpeg2 stream er hvad? ~25mbps på et 60"
der kan snildt være 40 billeder med picture in picture eller oversigten og signalet bliver stadig sendt ligestort til fjernsynet "er lidt overkill måske vis noget" høj kvalititets bredbånd se det kan man ting med :P get it ?

for dem der stadig mener overkill findes... hellere overkill end irretation
Gravatar #23 - Metz28
18. maj 2006 04:17
hehe ja fogh har ikke formået at følge med der.. DK er et uland hvad internet angår, det eneste der er godt ved dk og inet er at at mange har mulighed for at få net, det kan de ikke i alle andre lande..
Gravatar #24 - Denn
18. maj 2006 05:33
Det er nu meget fint med de store forbindelser. Problemet ligger i, at den almene bruger aldrig ville kunne udnytte den, og hvis de ville, kan deres hardware ikke udnytte det.

Man burde i DK lave et forslag om 10mbit til alle husstande i DK inden år 2010 eller lign.
Gravatar #25 - Linde
18. maj 2006 06:03
Følger i ikke med i el-selskabernes fremmarch hvad angår fiber?

Jeg kan da, til nogens misundelse, oplyse om min 10/10 mbit linie til 300 kroner i måneden. Fri trafik vel at mærke:

www.profiber.dk
Gravatar #26 - Chokehold
18. maj 2006 06:30
For mit eget vedkommende så er en forbindelse af den størrelse jo ikke interessant da jeg ikke vil kunne udnytte den. Og som det er blevet nævnt tidligere så er det nok også kun tilegnet virksomheder. Hastighederne i DK er OK, mangler blot at priserne får en tand nedaf. Men som konkurrencen ser ud lige nu, så er det vel også i udsigt i den nærmeste fremtid.

[lidt Offtopic]->
Synes det er skræmmende at læse nogen af newz brugernes indlæg så snart der snakkes om internet hastigheder i andre lande og især vore naboland sverige. Er der virkelig nogen som vil flytte til sverige BLOT for at få billigere og hurtigere internet. Hvis hele ens eksistens kun handler om hutig internet-opkobling så er man satme en über-nørd der burde rulle gardinerne fra og komme ud i den virkelige verden :)
Gravatar #27 - BeLLe
18. maj 2006 08:21
Til alle jer der snakker om at 1 Gbps er overkill og man ikke vil kunne udnytte det pga ens hardware er for langsomt.

Prøv at tænke 3-5-10 år frem og se om i stadig ikke kan forstille jer at sådan en linie kan udnyttes af private.
I kan også tænke 5-10 år tilbage og se om det nogensinde ville blive muligt at udnytte 1gb ram og 60gb harddiske af private.

Selvfølgelig er det overkill lige nu men når disse hastigheder bliver udbredt og der kommer services der udnytter dem kan selv 1Gbps blive for lidt
Gravatar #28 - Fjolle
18. maj 2006 08:32
#27
Ja, men hvorfor så gøre det nu, istedet for at give folk en 10 mbps forbindelse og så reservere resten af båndbredden til tv etc.?

Det gode ved fiber er at man kan opgradere forbindelsen ret let ved at opgradere udstyret. så når der virkeligt er brug for 1gbps til folk er udstyret meget billigere :)
Gravatar #29 - ldrada
18. maj 2006 10:50
#28
Fordi det er godt at forberede sig på fremtiden lige NU. Det nytter ikke noget at holde udviklingen tilbage bare fordi man ikke er i stand til at benytte sig af den.
Ja, jeg vil heller ikke kunne udnytte 1 gigabit i mere end nogle få sekunder ad gangen, men til gengæld ville jeg være meget glad hvis jeg kunne klare en pludselig spidsbelastning, HVIS det nu skulle blive nødvendigt.

Jeg kunne, for eksempel, pludselig få lyst til at tage et backup af mine 3 PC'er (Omkring 500 gigabytes data i alt) på samme tid, over til en remote host. Hvad er det jeg hører? "Jamen den slags gør man jo ikke!" - Nej, men tror du ikke der ville komme et marked for det HVIS det blev muligt?

Grunden til at i siger det er "overkill", er fordi i ikke kan forestille jer hvad man vil kunne benytte sådan en linie til.
Gravatar #30 - fennec
18. maj 2006 11:00
Da jeg så denne nyhed på forsiden tænkte jeg: "de 10 første kommentar handler om hvor skod TDC er", så med bortset fra #1 (også #11 og #14) blev jeg lidt skuffet. Men det kan jo være at news.dk brugerne efterhånden har lært at sætte pris på, at man kan få en 1Mbit linje uanset hvor man bor i DK (næsten). Så en ros til TDC for at levere det.

Ikke at 1Gbit ikke ville være rart, men lad os nu bare starte med at kunne levere 10Mbit til HELE befolkningen, hvilket vi nok skal se om et par år. På nuværende tidspunkt klare jeg mig fint med 1Mbit, så jeg kan sagtens vente...
Gravatar #31 - lqml
18. maj 2006 11:53
Årh... Savle savle
Gravatar #32 - coday
18. maj 2006 13:18
Jeg kan i sådan set også klare mig med 1mbit men gider ikke finde mig i at jeg kun har 128kbit down!
Gravatar #33 - p1x3l
18. maj 2006 14:09
der mange fordele ved det fiber kommer nu det os forbruger der for glæde vis folk der ikke har mange pange vil sætte noget cluster op over netværk i forskelige lande for at give godt ping til alle og det er "en server" med flere iper ... og remote-cpu brug leje af cpu kraft ? :P
og det tv som nævnt før wee har jeg 60" og 100mbit bredbånd og jeg kan vise 4 billider på en gang,, gbit linie ville da dejligt nemt kunnec gi 40 preview billeder ... og i snakker om vi skal se på at få 10mbit om et par år... minder mig om bill gates 64k ram ... og så al den ms love der er omkring...
Gravatar #34 - ztyle
18. maj 2006 17:43
Jeg har haft siddet med en 45/45 Mbit, for 5 år siden, og havde absolut ingen problemer med at udnytte den alene, var bekendt med et par hollændere med 100/100 Mbit linier :), så det skulle undre mig meget hvis der faktisk ikke var en del herinde, som ville kunne udnytte 1Gbit.

#15 har du hørt om SATAII og RAID

PS. tænk på torrant
Gravatar #35 - kinaholm
19. maj 2006 08:52
# 10
Jeg er lige kommet hjem fra Kina.
Vi havde 10/10mbit som er den hurtigste udbudte linje, og den var da også vildt nice - når man skulle hente ting fra Kina, altså fra servere fysisk placeret i Kina.

Hvis jeg skulle hente ting fra udlandet, fx danske ting, hentede jeg kun med en 2-20 KB/s, alt efter hvornår på dagen man hentede ting, det var lidt ligesom da vi havde modem i Danmark :P

Kunne ikke forestille mig, at man kunne bruge sådan en forbindelse til vildt meget, hvis man havde lyst til at angribe nogen ;)
Gravatar #36 - chrisjon
19. maj 2006 18:36
Til alle jer der snakker om at 10mbit er nok, hvad fanden kan man bruge 10mbit til, dem der snakker om 10mbit er kun folk som sidder og downloader til dagligt.
jeg syntes at man skulle sørge for 100mbit. så begynder det at hjælpe lidt på det.

Og nu skal i huske på at hdtv kræver fandens meget båndbredde hvis man skal udnyttet det godt nok, jeg kan se en anden som snakker om 25mbit for at sidde og glugge på 1 tv kanal i fuld kvali, lad os så antage at man har 2 børn som hver har sit værelse med tv. ja så ryger vi jo op i 75Mbit.

og lad os så sige at der er 3 tv der kører og suger, de 75mbit pt, og man så har lad os sige en video optagelse fra en konfirmation eller noget, som man gerne vil sende til familien, der er måske et par stykker som skal have en 100MB film så bliver der jo også rykket der.

Men alt i alt handler det jo om at der ikke skal være noget delay, ville det ikke være pisse trælst hvis man skulle sidde og vente 2-3 min før man kom igennem på en tlf når man ringede til en.

Eks sidder jeg her med 400MB billeder som jeg gerne ville sende til et par stykker uden at komprimere de billeder. det tager jo også et godt stykke tid selvom at jeg havde 10mbit upload.

Og hvis alle fik 100/100mbit, så ville det også blive brugt inden for nogle få år. da markedet ville komme til det.
Gravatar #37 - Fjolle
19. maj 2006 20:13
#36
Jeg sidder på en (delt) 100 mbps forbindelse, og jeg siger at man ikke vil udnytte den pga. at jeg næsten aldrig kan bruge mere end 10-20 mbit af gangen. Jeg skrev at HDTV Ukomprimeret fylder 25Mbps, men normalt vil man komprimere det ned, så det fylder en 4-5 Mbps.
Desuden skrev jeg om internetforbindelse.
Hvis IPTV kommer frem bliver det højst sandsynligt noget som de enkelte internetudbydere tilbyder så de kan spare båndbredden ud af huset. Derved kan de gøre ligesom i usa (og vel egentligt også herhjemme) hvor det kun er en lille del af fiberets kapacitet der bliver brugt til internet, og resten bruges til TV og telefon.

400 mb billeder tager ca 6 minutter at uploade med 10mbps, og så er der vist en grænse for hvor utålmodig du kan blive...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login