I et par måneder gik det en lille smule fremad for Microsoft i kampen om det globale marked for browsere, men nu er andelen igen faldet, og denne gang til det laveste nogensinde.
Ifølge nye tal fra Net Applications har Microsofts browsere, IE 6,7, 8 og 9 “kun” en markedsandel på 59,65 procent, hvilket er første gang, den samlede andel er faldet under 60 %.
Firefox kommer ind på andenpladsen med en andel på 22,96 % efterfulgt af Chrome, der har 7,98 % af markedet. Safari indtager fjerdepladsen med 5,27 % af markedet og Opera har 2,39 %.
Det er især Chrome, der har haft vind i sejlene og således står for den største fremgang de seneste måneder, hvor Firefox kun har haft en meget lille stigning.
Ser man på, hvilke udgaver af Internet Explorer der anvendes, så er IE 8 mest populær med 29,06 % af markedet, hvorefter man finder det aldrende IE 6 med 15,55 % og IE 7 har 10,39 %. Den nye IE 9 bruges på 0,1 % af de computere, Net Applications har registreret.