Også kunstig intelligens er indbygget i panelet. AI’en lærer eksempelvis, hvornår man normalt foretager telefonopkald, og vil selv lære at tilbyde, at fortage opkaldene.
Mercedes-Benz’ linje af elbiler med Hyperscreen forventes at komme på markedet engang i 2021.
AI’en lærer eksempelvis, hvornår man normalt foretager telefonopkald, og vil selv lære at tilbyde, at fortage opkaldene.
Det lyder, undskyld mig, som en møg irriterende funktion. Og super praktisk når konen er med i bilen mens den anbefaler at ringe til det lille sidespring. Eller en virksomhedsforbindelse er med i bilen, mens den anbefaler at ringe til en hemmelig ny samarbejdspartner. Skide smart.
AI der overvåger og lærer ens daglige rutiner er creepy. Drop det, please.
Jeg kan godt lide Mercedes tilgang til infoskræm ift. Tesla, som måske også er skoleeksemplet på, hvor kikset en infoskræm kan implementeres en bil.
Hmm. Jeg synes ellers det fungerer ganske fantastisk i min Model 3. I bund og grund er jeg blevet vældig fan af den simple tilgang Tesla har valgt til deres biler. 2 knapper på rattet, thats it. Men det fungerer.
#4 Det er super fede biler og det er kun det estiske ved at placere en kæmpe firkant mit i kabinen på den måde som synes, kunne gøres lidt mere lækkert, men nu er det jo næsten blevet deres varemærke at have den placeret sådan :-)
Jeg kunne aldrig finde mig i at mangle de knapper jeg er vant til at have i en bil
Det kommer du nok desværre til, før eller siden. Medmindre du vil køre i gamle biler. For det lader til at det kun går én vej med antallet af knapper, og det er nedad. Bilproducenterne har fundet ud af, at de kan spare penge ved at mindske antallet af knapper, og i stedet flytte funktionerne ind i infotainment systemet. Selv knapperne på rattet går i retning af touchpads i stedet for rigtige knapper.
Jeg kunne aldrig finde mig i at mangle de knapper jeg er vant til at have i en bil
Det kommer du nok desværre til, før eller siden. Medmindre du vil køre i gamle biler. For det lader til at det kun går én vej med antallet af knapper, og det er nedad. Bilproducenterne har fundet ud af, at de kan spare penge ved at mindske antallet af knapper, og i stedet flytte funktionerne ind i infotainment systemet. Selv knapperne på rattet går i retning af touchpads i stedet for rigtige knapper.
Bilproducenterne har fundet ud af, at de kan spare penge ved at mindske antallet af knapper, og i stedet flytte funktionerne ind i infotainment systemet. Selv knapperne på rattet går i retning af touchpads i stedet for rigtige knapper.
De seneste 10 år har fået mig til at føle mig 50 år ældre. Så meget teknologisk udvikling (og samfundsmæssig udvikling) er gået i en kuleskør retning at jeg må konstatere at jeg står og råber børn nu om dage, det var bedre i gamle dage, get off my lawn, og you can take X from my cold dead hands, som aldrig før.
Det skulle efter sigende dog ikke være muligt at fikse en fejl, hvor touch-kontrollen til at justere lydniveau og klimaanlæg ikke lyser om natten, hvilket praktisk talt gør den ubrugelig. Det skyldes, at det enten er teknisk umuligt eller for dyrt, skriver Frankfurter Allgemeine.
Lydniveau kan styres fra rattet, men temperaturjustering er kun via en touchskærm med kæmpe software issues? Herre Jemini for noget nymodens skrammel.
Jeg kan godt lide Mercedes tilgang til infoskræm ift. Tesla, som måske også er skoleeksemplet på, hvor kikset en infoskræm kan implementeres en bil.
Say what! Tesla (Jeg har en Model 3 Performance) er helt klart eksemplet på hvordan det skal gøres, hvilket man også kan se alle andre fabrikanter tager til sig nu.
Jeg væmmes over hvor gammeldags biler i grunden er med alle deres knapper hver gang jeg kommer ind i en :D
hvis man skal flytte fokus fra trafikken for at justerer/tænde/slukke noget i bilen, så er der noget galt med designet.
Skal man ikke i en Tesla når man kender bilen, du kan bare bede den om at gøre noget "Tænd vinduesvisker", "Jeg fryser", "Jeg har det varmt", "Sæt noget U2 musik på"..... men ellers er skærmen også lige til.
hvis man skal flytte fokus fra trafikken for at justerer/tænde/slukke noget i bilen, så er der noget galt med designet.
Enig
Og at blive afhængig af Voice interface er skidt
Det virker nok fedt i startrek men i den virkelige verden er håndtag og motorisk hukommelse altafgørende
Når du skriver "virker nok fedt" så antager jeg du ikke ejer en Tesla... det er under ingen omstændigheder et problem, tværtimod er skærmen let at finde rundt i... alle de vigtige funktioner har et stort ikon nederst på skærmen i en sort bjælke.
Og når alt kommer til alt, den indstiller selv lyset, vinduesviskere... du skal bare træde på speederen og give slip for at bremse... der er virkelig intet man skal tænke på.
hvis man skal flytte fokus fra trafikken for at justerer/tænde/slukke noget i bilen, så er der noget galt med designet.
Enig
Og at blive afhængig af Voice interface er skidt
Det virker nok fedt i startrek men i den virkelige verden er håndtag og motorisk hukommelse altafgørende
Når du skriver "virker nok fedt" så antager jeg du ikke ejer en Tesla... det er under ingen omstændigheder et problem, tværtimod er skærmen let at finde rundt i... alle de vigtige funktioner har et stort ikon nederst på skærmen i en sort bjælke.
Og når alt kommer til alt, den indstiller selv lyset, vinduesviskere... du skal bare træde på speederen og give slip for at bremse... der er virkelig intet man skal tænke på.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.