mboost-dp1

unknown

Lite-On følger med Plextor

-

Lite-On følger i hælene på Plextor og releaser nu en 40/12/48 brænder. Brænderen var “pludselig” at finde på det japanske marked, til nogenlunde samme pris som Plextor’s 40/12/40.





Gå til bund
Gravatar #1 - Net-Meister
15. feb. 2002 11:17
Det er jo det jeg altid har sagt: Liteon Ownz!
Gravatar #2 - Mirag
15. feb. 2002 11:19
Ja de ejer.. retten til 2. pladsen ;-)
Gravatar #3 - drzero
15. feb. 2002 11:31
Well duuh.. Lite-On laves af Plextor.. hvad havde de forventet?
Gravatar #4 - swanz
15. feb. 2002 12:06
Jeg har hørt at de brænder der hedder Lite On, er de brænder der ikke kunne klare Plextors test.
jeg ved ikke om det er rigtigt, jeg håber at der er en der ved det.
Gravatar #5 - SaD
15. feb. 2002 12:07
<STRONG>A. PLEXT0R RUX0RS!!!</STRONG>
B. LITE-ON RULES!!
<STRONG>A. LITE-ON SUX0RS DA!!!</STRONG>
B. NÆ, FORDI DET ER DET SAMME DER ER INDENI! HAHA!
<STRONG>A. GU´ER DET DA EJ DIN LLAMA!!!</STRONG>
B. JOW DET ER!! JOW DET ER!!
<STRONG>A. GU´ ER DET DA EJ DIN LLAMA!!</STRONG>
B. JOW DET ER!! OG DE ER BILLIGERE!!!
<STRONG>A. GU´ ER DET DA EJ DIN LLAMA!!</STRONG>
B. NÅ. MEN MIN KØRER ALTSÅ PERFEKT!!
<STRONG>A. NÅ, MEN DET GØR MIN S´GU DA OSS´ !!!</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG></STRONG>
Er der nogen gode argumenter jeg har glemt at repræsentere, i denne tilbagevendende, og hamrende oplysende, disputs?

/SaD
<STRONG></STRONG>
Gravatar #6 - Pong
15. feb. 2002 12:15
Det er da ikke Plextor hardware der er i Liteon, hvorfor bruger de så en anden "buffer-underrun" prævention ? (hehe)
Gravatar #7 - PutIHulFest
15. feb. 2002 12:18
baaaaah.....24x Lite on er ihvertfald ikke 24x plextor brændere der ikke har klaret en given test. Lite on har en meget lavere acces time på så vidt jeg husker målte www.Storagereview.com den til 88,9 ms. vs. Plextors meget høje på 140,3 ms. så det er nærmere Plextor der ikke "klarer" denne test........"Vi spiller en plade mens Plextor kommer op i fart".
En ting er ihvertfald sikkert drevene er ikke identiske. Det skal også lige siges at Plextor er en lillebitte smule hurtigere til at brænde når den er kommet op i fart måske pga. en buffer på 4 MB vs. Lite On´s på 2 MB.
Men ham der siger at Lite On er anden sorterings Plextor drev er ihvertfald et fjols det er derimod helt indiskutabelt.
:oP
Gravatar #8 - macaw er dum
15. feb. 2002 13:48
Bare fordi Plextor evt. ejer Liteon betyder vel ikke at Plextor har givet Liteon adgang Plextors patenter og deslige?
Gravatar #9 - Fafler (RDX)
15. feb. 2002 14:21
Vi forhandler begge dele og næste gang jeg har to RAM drev liggende skiller jeg dem ad og ser om de er ens inden i.

Jeg mener selvfølgelig "RMA"
Gravatar #10 - G-Thang
15. feb. 2002 14:42
RDX: Mind mig på aldrig at handle hos jer :)
Gravatar #11 - sKIDROw
15. feb. 2002 15:47
Det er da kun godt at Liteon følger trop... :o)
Men INDMADEN ER IKKE DEN SAMME!!!!
Gravatar #12 - Mirag
15. feb. 2002 15:51
Det bedste ved denne brænder, er da at konkurrence bliver holdt ved lige og priserne derved holdes på et humant leje.
Gravatar #13 - C#
15. feb. 2002 16:38
er sq ikke samme indmad der er i dem, hvorfor er test resultaterne så, så forskellige mellem liteon og plextor hvis det er samme hardware
Gravatar #14 - Polyvinylchlorid
15. feb. 2002 16:46
og hvorfor går der 25 lite-ons i stykker hver gang der går 1 plextor i stykker ?
Gravatar #15 - Jespar
15. feb. 2002 20:24
PVC:
Endnu en ligegyldig kommentar fra din side af (hvad ellers).
Jeg kender 5 der har en liteon brænder, og ingen dem af (den ene er mig) har nogensinde haft problemer med dem.
Jeg har heller aldrig fået ødelagt et medie i denne brænder.

Skuffen på min larmer da godt nok en del når den åbner og lukker, sikkert også i forhold til hvad en Plextor gør.
Men det ændrer ikke på at Lite-On sikkert snildt holder lige så længe som plextor mht. levealder.

Havde jeg penge nok, købte jeg da en plextor for 4-500 kr ekstra, men til prisen synes jeg virkelig at man får et fremragende produkt i lite-on...
Gravatar #16 - Polyvinylchlorid
15. feb. 2002 20:29
øh ??
jeg vil ikke engang kommentere din egenhændige gigantiske markedsanalyse af lite-on brændere.
Gravatar #17 - Jespar
15. feb. 2002 20:31
Du mener selv du gør et bedre arbejde med at belyse sagen?

Citat:


"og hvorfor går der 25 lite-ons i stykker hver gang der går 1 plextor i stykker ?"

Suk...
Gravatar #18 - SaD
16. feb. 2002 04:12
Well; jeg kan da da addere lidt til <STRONG>Datix</STRONG>´s statistiske grundlag, og fortælle om de 5 jeg kender der har købt Lite-on brændere (på min opfordring). De fejler heller ikke en skid (brænderne :)
De spinder stadigt; og meget billigere, vellystigt videre; ligesom min egen, der indtil videre har brændt ca. 900 CD´ere ved 16Xspeed med Nero; uden een eneste fejlbrænding.

"900 CD´ere" spørger I nok. Ja; jeg har blandt andet en syg DivX fetish, og en alt for svedig båndbredde :)

I har givet for meget for jeres forchromede Plextor-brændere; fat det nu bare - og tud et andet sted <STRONG>:()</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>/SaD</STRONG>
Gravatar #19 - Polyvinylchlorid
16. feb. 2002 08:25
nej...

det er dig der er dum
Gravatar #20 - Polyvinylchlorid
16. feb. 2002 08:27
nu snakker i jo så meget om at i kender folk som osv osv osv..

personligt synes jeg det er noet af den mest latterlige form for argumentation der findes, men det er åbenbart det eneste i forstår.
et par af mine kammerater arbejder henholdsvis hos fourleaf og dcs og de kan bekræfte min rma påstand.
Gravatar #21 - LaBo
16. feb. 2002 09:41
@20 Polyvinylchlorid

ja nu må du fanme have mig unskyldt. men kunne det tænkes at det er fordi der er Onsite service på en plextor brænder, og der ikke er det på en LiteON. Plextor tager selv alt garanti på deres produkter efter det er solgt.
Personligt ville jeg nok vælge en Plextor, den koster lidt mere, men som alt andet er det ikke kun produktet man betaler for, men også den service der kommer med produktet.

LB
Gravatar #22 - Polyvinylchlorid
16. feb. 2002 10:11
labo nej..
Gravatar #23 - Hektor
16. feb. 2002 10:40
#22 Polyvinylchlorid:
Ekvilibristisk og præcist som altid ...
Gravatar #24 - Jespar
16. feb. 2002 10:51


#19
"nej... det er dig der er dum"

Gad godt føre en real-life diskussion med dig PVC - det må være interessant... :D
Gravatar #25 - LaBo
16. feb. 2002 10:56
@PVC

Så fordi plextor selv vare tager garanti på deres produkter, så f.eks. Fourleaf og DCS ikke ser nogle af dem når de går i stykker, har intet at gøre med at de ser flere defekte LiteON drev end Plextor?.
Jeg sidder selv med RMA sager til dagligt, og jeg ser aldrig en defekt plextor, fordi kunden selv ringer til plextor og de sender en ny til kunden. Fortrinlig service.

LB
Gravatar #26 - Polyvinylchlorid
16. feb. 2002 11:23
nej
Gravatar #27 - epedemic
16. feb. 2002 12:44
SaD: uhhh 900 cd'ere! må jeg ikke flette dig en hat af papir?!?
min 12x plextor scsi er vel oppe på små 2500 skiver efterhånden... den er blå indeni... men ellers fejler den intet... hvis en brænder anno 2000+ failer pga slid når den har brændt under 3000 skiver så er den ikke det værd...
p.s
DivX fetish? get a life
Gravatar #28 - SaD
16. feb. 2002 14:25
<STRONG>PVC:</STRONG>
Ahh, det er en fryd at læse din dadaistiske fortolkning af det danske skrevne sprog. Du tryllebinder os med dit kniv-skarpe vid, når du, som i indlæg #19, lader tirader af intellektuelle sagligheder, spydigheder og spidsfindigheder, spule udover os. Lad mig citere:


"nej...

det er dig der er dum"

Hårene må rejse sig på armene, og folket hvine af fryd, når du som i indlæg #22, lader sablerne klinge over LaBo, og med kirurgisk præcision; ja, man kunne nærmest kalde det minimalistisk finesse, sabler ham ned; slagter ham som et forsvarsløst dyr. Hvad skal stakkelen dog stille op; andet end at fortrække fra arenaen, efter en tyk svada som denne:

"labo nej.."

Jeg lader disse små perler af poesi og akkuratesse hænge ...
-----------------------------------------------------------------------

<STRONG>Epidemic:</STRONG>
<STRONG></STRONG>
Jeg fortæller blot at min Lite-On virker perfekt for mig; og krydrer fortællingen med det faktum at den til dato har brændt 900 CD´ere.
Undskyld... Hvor utroligt klodset af mig...
Derudover fortæller jeg at jeg godt kan lide at se film, og derfor er begyndt at samle på dem.
Undskyld... Jeg ser film - dér fik du mig. Man har nemlig ikke noget liv hvis man ser film; det ved enhver jo. Og hvis ikke; kan de jo spørge dig; vores begavelse på området.

Har du og PVC gået på samme retorik-skole?

Med andre ord; skulle ovenstående ikke trænge igennem:
Slap af, bette ven - du skal nok finde din plads på hylden her i livet


/SaD
Gravatar #29 - sKIDROw
16. feb. 2002 15:20
Nu syntes jeg snart denne diskussion er blevet kedelig...
Liteon brænere er skam fine nok.
Plextor er efter min mening bare en tand bedre...

Argumentation:

2 Års direkte ombytning hos plextor, med en fart ingen af de danske distributøre kan klare... ;o)
En anelse bedre optik, dvs bedre kompatibilitet med medier
Slidstyrken er helt i top, her er forskellen dog blevet mindre da billig brændere bliver bedre og bedre.
Gravatar #30 - LaBo
16. feb. 2002 15:42
@PVC #26

Nej ok, det kan du jo have ret i. jeg må nok se mig slået i denne saglige diskution. æv.

:-P

LB
Gravatar #31 - pointwood
18. feb. 2002 10:29
Personligt er jeg ligeglad med CD-brændere - jeg er langt mere interesseret i DVD+RW drev.

Indtil videre er AOpen og HP de eneste producenter (der kan fåes i DK) ifølge EDBpriser - HP's er den billigste og er blevet vældig meget billigere siden de blev lanceret til ca. 8000kr i Q4 2001 - nu koster den 4400kr.

Jeg går lidt og håber på at Plextor får fingeren ud og får lavet et drev.

Der er selvfølgeligt stadigt spørgsmålet om standarder der lurer i baggrunden, man kan få et Pioneer DVD-RW (læg mærke til at DVD-RW og DVD+RW er forskellige standarder!) til 3700kr, men jeg tror mere på DVD+RW. DVD+RW har visse fordele frem for DVD-RW.
Gravatar #32 - Polyvinylchlorid
18. feb. 2002 10:45
tjaa ikke det store hit når en dvd rw koster i nærheden af 200 kr ...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login