En lang række investorer og teknologivirksomheder satser på, at unge vil strømme til metaverset som drivkraften bag en virtuel fremtid, men ny forskning fra Harris Poll tyder på, at Generation Z har brug for mere overbevisning, end som så.
Det oplyser Business Insider.
Kun 38 % af Gen Z’ere – dem, som er født mellem 1997 og 2012 – tror, at “metaverset er den næste store ting og vil blive en integreret del af deres liv inden for det næste årti,” viste undersøgelsen. Tallet lå på 48 % blandt millennials (også kendt som Generation Y), som i dag er mellem 25 og 40 år.
Generelt for meningsmålingen viste den, at syv ud af ti Gen Z’ere og millennials er interesserede i at interagere med metaverset.
Der er ellers blevet opbygget en del hype omkring metaverset på det seneste i takt med Facebooks rebranding til Meta. Nike og Adidas er blandt de virksomhedsgiganter, der har igangsat projekter med fokus på metaverset.
Wall Street-analytikere bliver også mere og mere optimistiske og argumenterer for, at unge mennesker allerede er vant til at spille computer og bruge tid online og derfor vil opleve en naturlig overgang til metaverset, når tiden byder sig.