Googles vicepræsident for platforme og økosystemer, Hiroshi Lockheimer, har på Twitter kritiseret Apple for at nudge unge til at vælge iPhone ved at udnytte deres frygt for at føle sig udenfor.
Det skriver Soundvenue på baggrund af en artikel fra Wall Street Journal.
Det viser sig nemlig, at størstedelen af unge mellem 18 og 24 år vælger Apples iPhone for ikke at gå glip af gruppebeskeder og iMessage-specifikke funktioner som ‘Memojis’, ligesom den blå farve på beskeder mellem iPhone-ejere er blevet et statussymbol i sig selv.
Det er åbenbart direkte kikset at være afsenderen af de grønne beskeder, som iPhone-ejere modtager fra ejere af Android-telefoner. Endda så kikset, at unge bevidst vælger iPhone for at undgå at føle sig udstødt i vennegruppen, lyder det i WSJ-artiklen.
Google har aldrig helt knækket koden til en velfungerende beskedplatform, og siden 2011 har techgiganten således lanceret intet mindre end 13 forskellige beskedtjenester, mens Apple har holdt sig til iMessage-platformen, der kom til i 2011.