mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Spørgsmåler
Kan man bøje en lysstråle via gravitation?
Sad og tænkte på det i dag i forbindelse med noget om sorte huller, som jo er sorte, fordi at tyngdekraften er så stærk, så lyset ikke kan undslippe...
Kan man bøje en lysstråle via gravitation?
Sad og tænkte på det i dag i forbindelse med noget om sorte huller, som jo er sorte, fordi at tyngdekraften er så stærk, så lyset ikke kan undslippe...
#4153 - Jeps, lys påvirkes af tyngdekraft. En sjov konsekvens er Einstein ringe : http://en.wikipedia.org/wiki/Einstein_ring
Men om "man" kan .. jeg kan ikke, jeg er næsten sikker på at ingen af mine venner kan...
Men om "man" kan .. jeg kan ikke, jeg er næsten sikker på at ingen af mine venner kan...
lorric (4154) skrev:#4153 - Jeps, lys påvirkes af tyngdekraft. En sjov konsekvens er Einstein ringe : http://en.wikipedia.org/wiki/Einstein_ring
Du ved da ikke, hvor meget MZ vejer!
Spørgsmåååååååååååååål:
Hvad er det nu det hedder når Gud taler til en og man så skriver det ordret ned? Det er vist det M(u|o)hammed gjorde med Koranen.
Hvad er det nu det hedder når Gud taler til en og man så skriver det ordret ned? Det er vist det M(u|o)hammed gjorde med Koranen.
Nej, heller ikke det :P det var vist også det Moses gjorde da han skrev de 10. bud.
Edit: verbalinspiration var ordet jeg ledte efter!
Edit edit: Mht #4162: "Verbalinspiration er tanken om at Bibelen (eller et andet helligt skrift) er udformet ordret efter diktat eller inspiration fra Gud." Fra Wikipedia
Edit: verbalinspiration var ordet jeg ledte efter!
Edit edit: Mht #4162: "Verbalinspiration er tanken om at Bibelen (eller et andet helligt skrift) er udformet ordret efter diktat eller inspiration fra Gud." Fra Wikipedia
Hvem var så værst?
Det er jo begrænset hvor mange dræb Charles Manson og Jack The Ripper har været skyld i.
Hvem var så værst?
Det er jo begrænset hvor mange dræb Charles Manson og Jack The Ripper har været skyld i.
Jakob Jakobsen (4166) skrev:#4165
Hvem var så værst?
Ja, som profeter var Charles Manson og Jack The Ripper bedre til at formidle budskabet. Der er ihvertfald ikke nogen, der er i tvivl om hvad de mente, idag.
Hvor finder jeg et rigtig godt (og helst animeret) billede af en cepheidestjerne?
Det er især dens pulsation, jeg ønsker et billede/en video af. Jeg skal nemlig bruge det i astronomi (selve teorien bag er forstået :)).
P.S.
Chrome crasher nogle gange, når jeg skriver i denne boks. Det er stavekontrollen, som går ud, når jeg skriver et bestemt ord eller kombination heraf. Mystisk!
Indsæt følgende i boksen med stavekontrol til og højreklik:
"ønsker"
Det er især dens pulsation, jeg ønsker et billede/en video af. Jeg skal nemlig bruge det i astronomi (selve teorien bag er forstået :)).
P.S.
Chrome crasher nogle gange, når jeg skriver i denne boks. Det er stavekontrollen, som går ud, når jeg skriver et bestemt ord eller kombination heraf. Mystisk!
Indsæt følgende i boksen med stavekontrol til og højreklik:
"ønsker"
qed (4173) skrev:Spørgsmål:
Findes der overhovedet nogle gode grunde til ikke at komme og se Suffocation d. 15. marts i Voxhall i Århus?!
Efter lige at have set 30 sek. fra en af deres musikvideoer på YouTube, så kan jeg komme i tanke om en hel del grunde.
Dødsmetal er vist for folk uden en tone i livet og med en meget speciel personlighed.
Spørgsmål: Hvis man køber et stykke software, må man så bruge det ubegrænset inden for husstanden lige gyldigt hvad licensaftalen så siger? Altså hvis jeg fx køber Word, må jeg så give det til andre i samme husstand? Det er ikke fordi jeg skal bruge det til noget, jeg diskuterede det bare med en. Jeg ville mene at man ikke må fordi man indgår en aftale med Microsoft som har rettighederne til Word. Det med at man må tage en kopi har jeg forstået som at man må tage den til backup. Men hvad er rigtigt?
#4177 Men hvad siger lovgivningen? Hende jeg diskuterede med sagde at en licensaftale ikke kan sige at man ikke må bruge den ubegrænset inden for husstanden.
Jeg mener at man, hvis der ikke tydeligt er skrevet andet, må installere et givent program på alle sine computere, så længe det er dine computere og du kan sandsynliggøre at du kun benytter en af gangen.
Kan huske en sag for år tilbage, hvor en person fik rettens ord for at han måtte bruge et stykke software både på hans stationære og hans bærbare, da han netop kunne sandsynliggøre at han ikke brugte dem samtidig.
Kan huske en sag for år tilbage, hvor en person fik rettens ord for at han måtte bruge et stykke software både på hans stationære og hans bærbare, da han netop kunne sandsynliggøre at han ikke brugte dem samtidig.
[quote=vandfarve (4123)]Undskyld mig, men...
Men har [url=
De lyder meget ens ja, men 'akkordprogressionen' er jo ikke helt ens.
Hvis vi tager den i C så går Jul i angora jo:
C C/E F F/E Dm Dm/C G(7)
Mens den anden går:
C C F F/E Dm D F/G G
Omkvædet er også markant anderledes.
Men jo, de lyder ret ens.
Og når det er sagt så har angora-drengene jo stjålet så mange andre ideer, så en melodi fra eller til..
Men har [url=
De lyder meget ens ja, men 'akkordprogressionen' er jo ikke helt ens.
Hvis vi tager den i C så går Jul i angora jo:
C C/E F F/E Dm Dm/C G(7)
Mens den anden går:
C C F F/E Dm D F/G G
Omkvædet er også markant anderledes.
Men jo, de lyder ret ens.
Og når det er sagt så har angora-drengene jo stjålet så mange andre ideer, så en melodi fra eller til..
Jakob Jakobsen (4179) skrev:Kan huske en sag for år tilbage, hvor en person fik rettens ord for at han måtte bruge et stykke software både på hans stationære og hans bærbare, da han netop kunne sandsynliggøre at han ikke brugte dem samtidig.
Men gælder det alle slags licenser eller kun bruger licenser og ikke hardware specifikke licenser?
sing og tager
Hvordan fanden sætter man et dørhåndtag ordentligt fast? Fik udskiftet mine for en lille måned siden, og nu er de begyndt at falde af. Hvad skal man gøre udover bare at skrue den der skrue på siden? Familien mener håndværkere har et specielt trick til at sætte dem ordentligt i, kan det passe?
Hvordan fanden sætter man et dørhåndtag ordentligt fast? Fik udskiftet mine for en lille måned siden, og nu er de begyndt at falde af. Hvad skal man gøre udover bare at skrue den der skrue på siden? Familien mener håndværkere har et specielt trick til at sætte dem ordentligt i, kan det passe?
#4183.
Threadlock på gevindet og så bare spænde det godt. Det burde holde det meste.
Du kan få threadlock i den lokale tømmerhandel.
Hvis det ikke hjælper, kan du kombinere det med gnarfsans råd, men du skal være 100% sikker på at du borer rigtigt, ellers vil håndtaget sidde for løst eller for stramt.
Threadlock på gevindet og så bare spænde det godt. Det burde holde det meste.
Du kan få threadlock i den lokale tømmerhandel.
Hvis det ikke hjælper, kan du kombinere det med gnarfsans råd, men du skal være 100% sikker på at du borer rigtigt, ellers vil håndtaget sidde for løst eller for stramt.
MODERN TALKING er indbegrebet af pølsepop i elektro-sauerkraut:
Hvad hedder sådan noget musik her?
I får den lige med og uden panfløjte:
NewAudioG.mp3
Er det evt. noget tyvstjålet fra en rigtig sang?
NewAudioG.mp3
Ronson (4186) skrev:MODERN TALKING er indbegrebet af pølsepop i elektro-sauerkraut:
NewAudioG.mp3
Det lyder meget til at være indianersange fra sydamerika :)
1. Jeg har ikke noget navn til den genre, men jeg tror indianernes musik voksede sammen med de vestliges instrumenter med årene.
2. Jeg tror heller ikke den er tyvstjålet fra en sang. Begrundelsen er at jeg har masser af hørt originale indianersange der er i den "genre".
Well, min "er den tyvstjålet" er lidt en erhvervsskade.
Det er tit sådan inden for automatikkeyboard/mintgrøn jakkesæts-verdenen at når der skal fyres en demo af for at sælge noget, så er det meget tæt på kendte sange/melodier som man kan komme, uden at skulle punge ud for at bruge lige netop den melodi (tjek f.eks. rytmerne ude til højre her eller her - de hedder noget generisk, men der er ikke den store tvivl om hvilken sang de er stjålet til at spille).
Det er en af 3 demo-melodier for panfløjtelydene til mit keyboard. Den første læner sig nemlig op af The Lonely Shepherd, den anden er Silent Night (som har været meget billig eller er PD?) og så er der denne her latindims. Som lyder lettere bekendt.
Måske det er det latin-amerikanske svar på "trad. vise".
Det er tit sådan inden for automatikkeyboard/mintgrøn jakkesæts-verdenen at når der skal fyres en demo af for at sælge noget, så er det meget tæt på kendte sange/melodier som man kan komme, uden at skulle punge ud for at bruge lige netop den melodi (tjek f.eks. rytmerne ude til højre her eller her - de hedder noget generisk, men der er ikke den store tvivl om hvilken sang de er stjålet til at spille).
Det er en af 3 demo-melodier for panfløjtelydene til mit keyboard. Den første læner sig nemlig op af The Lonely Shepherd, den anden er Silent Night (som har været meget billig eller er PD?) og så er der denne her latindims. Som lyder lettere bekendt.
Måske det er det latin-amerikanske svar på "trad. vise".
@Ronson
Det lyder meget som de peruvianske musikere der står på mange kræmmermarkeder og kommer til byfester.
Det lyder meget som de peruvianske musikere der står på mange kræmmermarkeder og kommer til byfester.
Daniel-Dane (4141) skrev:#Woller
Hvis du ikke kan finde ud af at bruge cmd eller bare er for doven, så er her en fil til det. Det er kun en enkelt linje, men alligevel brokker min antivirus sig over den. Du skal bare trække den fil, du vil slette, ind i .exe-filen:
http://peecee.dk/upload/download/219137
(I am doing science and I am still alive)
Det virkede ikke :/ men jeg prøver med en ubuntu cd når jeg lige kan få fingrene i en at brænde den ud på
Emil (4174) skrev:Dødsmetal er vist for folk uden en tone i livet og med en meget speciel personlighed.
Den udtalelse viser tydeligvis at du ikke aner, hvad du snakker om. Folk, der ikke hører metal til dagligt, har en tendens til kun at fokusere på vokalen, hvilket er en fejl, da metal virkelig kommer til sin ret, når man ser på guitar og trommer. Endvidere har metal faktisk rødder i bl.a. klassisk musik og blues. Se eventuelt dokumentaren Metal: A Headbanger's Journey.
Og at du siger, at man skal have en speciel personlighed for at høre metal, altså.. Jeg kender rigtig mange metalfans, og det er alle mulige forskellige folk - både fyre og piger. :)
Jakob Jakobsen (4189) skrev:@Ronson
Tror vi nærmer os pænt meget.
= Charango = ukulele-lignende dværgguitars-mandolin = Native Peruvian music is dominated by the national instrument, the charango.
[url=
Er det mig eller er Android bare RØV ringe?
Nu fik jeg endelig sat TDC MMS op..
Og med allerede ved 2. billede jeg modtager crasher mms.message application hver gang man vil åbne den.
Så genstartede telefonen og nu er SAMTLIGE conversations væk. vi snakker tusinde af sms'er der bare er pist væk.
Nu fik jeg endelig sat TDC MMS op..
Og med allerede ved 2. billede jeg modtager crasher mms.message application hver gang man vil åbne den.
Så genstartede telefonen og nu er SAMTLIGE conversations væk. vi snakker tusinde af sms'er der bare er pist væk.
Nej men synes tit jeg får "force close?" vinduer :S
android er dejligt. forstår bare ikke det sker så tit.
Når jeg skal forbinde med USB hænder det også at jeg skal genstarte telefonen før den kan
android er dejligt. forstår bare ikke det sker så tit.
Når jeg skal forbinde med USB hænder det også at jeg skal genstarte telefonen før den kan
Motorola Milestone :)
Allerede første dag måtte jeg lave restore fordi kontaktbogen nægtede at rette en stavefejl ^^
Allerede første dag måtte jeg lave restore fordi kontaktbogen nægtede at rette en stavefejl ^^
gnarfsan (4199) skrev:
Jeg håber da at du har mere held med næste firmwareopdatering...
Nej, du gør ikke. Du sidder ligesom mig og gnider dig i hænderne, mens du godter dig over, at din iPhone, som du har betalt trekvart bondegård for, stadig er overlegen. Og det synes jeg ærlig talt er helt i orden.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.