mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
I Avatar...
Ville bølgerne i vandet så ikke være sindsyg meget større, når pandora nu har den kæmpe store måne?
Ville bølgerne i vandet så ikke være sindsyg meget større, når pandora nu har den kæmpe store måne?
Det kommer an på månens masse og ikke nødvendigvis dens størrelse.
Det kommer an på månens masse og ikke nødvendigvis dens størrelse.
Har ikke set Avatar, så kan ikke udtale mig om de nævnte bølger.
Men de bølger du ser i havet eller søen kan som udgangspunkt nævnes som:
-Lokale vindbølger, vinden sætter bevægelse i vandet.
-Dønninger, vind et anden sted har sat bevægelse i vandet som du oplever, kan forekomme på vindstille steder.
-Mekanisk skabte bølger, kommer fx fra både og dyr. Altså en bevægelse fra noget i vandet. Dermed også jordskælv.
Er der tale om tidevand, så vil jeg dog give dig ret I at dette burde opleves som kraftigere hvis der er en større måne. Men med en planet rotation og en måne til at skabe tidevand kommer tidevandet jo ikke bare sådan i en stor bølge..
Men de bølger du ser i havet eller søen kan som udgangspunkt nævnes som:
-Lokale vindbølger, vinden sætter bevægelse i vandet.
-Dønninger, vind et anden sted har sat bevægelse i vandet som du oplever, kan forekomme på vindstille steder.
-Mekanisk skabte bølger, kommer fx fra både og dyr. Altså en bevægelse fra noget i vandet. Dermed også jordskælv.
Er der tale om tidevand, så vil jeg dog give dig ret I at dette burde opleves som kraftigere hvis der er en større måne. Men med en planet rotation og en måne til at skabe tidevand kommer tidevandet jo ikke bare sådan i en stor bølge..
SlettetBruger (3902) skrev:I Avatar...
Pandora er da månen til planeten, hvorfor tidevandsbølgerne bør være vilde ift. på Jorden, men ellers er der intet til hinder for, at bølgerne var, som man så.
ZenN (3901) skrev:Hvor "beskidt" er snot? Altså hvor mange bakterier indeholder det?
Snot indeholder bakterier, både levende og døde. men det behøver ikke at være så mange hvis der f.eks. er tale om sektretorisk snot som blandt andet kommer ved kulde. En stor grønharker indeholder selvfølgelig flere, men har samtidig også et stort indhold af døde hvide blodlegemer.
#3907:
Edit: Dette forklarer dog kun anden del af dit spørgsmål
http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth#Name_and_logo skrev:The word Bluetooth is an anglicised version of Danish Blåtand, the epithet of the tenth-century king Harald I of Denmark and Norway who united dissonant Danish tribes into a single kingdom. The implication is that Bluetooth does the same with communications protocols, uniting them into one universal standard.[1][2][3] Although blå in modern Scandinavic languages means blue, during the Viking age it also could mean black. So a historically correct translation of Old Norse Harald Blátönn would rather be Harald Blacktooth than Harald Bluetooth.
Edit: Dette forklarer dog kun anden del af dit spørgsmål
Doh09 (3907) skrev:Hvorfor hed Harald Blåtand, Blåtand, til efternavn?
Den danske historiker Palle Lauring giver sit bud på grunden i bogen "Danmarks Konger og Dronninger", nemlig (som #3909 skriver), fordi han havde en sort tand.
På Harald Blåtands tid var det meget almindeligt at bruge ordet "blå" om noget, der var sort. En neger hed f.eks. "en blåmand".
Jeg har lige haft en ret underlig drøm. Jeg var inde i en butik, og købe noget til 408,- men knægten bag disken trak 415,- på mit dankort, hvilket jeg fangede ham i. Han kunne ikke åbne kassen for at give mig de 7 kroner tilbage, men gav mig en lilla pose Kims chips med burger-smag for at kompensere for det. Tilfredsstillet gik jeg ud af butikken.
Da jeg kom ud af butikken så jeg en gammel varevogn og gik over til den. Da jeg kom over til den var sidedøren rullet op og en af mine venner sad bag i den med 7-8 andre og gnaskede i Kims chips med burger-smag.
Spørgsmål A:
Er der begyndt at dukke skjulte reklamer op i mine drømme?
Spørgsmål B:
Hvornår kan Kims Burger chips købes i butikkerne?
Da jeg kom ud af butikken så jeg en gammel varevogn og gik over til den. Da jeg kom over til den var sidedøren rullet op og en af mine venner sad bag i den med 7-8 andre og gnaskede i Kims chips med burger-smag.
Spørgsmål A:
Er der begyndt at dukke skjulte reklamer op i mine drømme?
Spørgsmål B:
Hvornår kan Kims Burger chips købes i butikkerne?
http://epn.dk/okonomi2/global/asien/article1940845...
Hvordan fungerer den måde han køber og sælger aktier på og stadig får overskud?
I ved det jo godt; Tiden går og ting forfalder. Vi bevæger os videre i vores liv og glemmer måske nogen ting vi har oplevet på vejen. Civilisationer er gået til grunde over tid, store civilisationer er blevet GLEMT over tid. Byer større og ældre end man kan forestille sig, er blevet forladt og er sidenhen forsvundet ud af folks hukommelser. Vil sådan noget mon kunne ske idag også? Hvordan ser det ud om mange mange år? vil byer som vi kender dem kunne forfalde...
Eller vigtigst af alt. hvordan ser newz ud om 100 år? Alstå hvis byerne som aztekerne kunne gå i glemmebogen...hvad kan der så ikke ske med newz? :(
Eller vigtigst af alt. hvordan ser newz ud om 100 år? Alstå hvis byerne som aztekerne kunne gå i glemmebogen...hvad kan der så ikke ske med newz? :(
Doh09 (3916) skrev:http://epn.dk/okonomi2/global/asien/article1940845.ece
Du spørger om to ting: Hvordan fungerer en hedgefund, og hvordan kan han tjene penge på hans metoder. Sæt dit tilbage og nyd showet, unge padawan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Short_%28finance%29 skrev:
"Short selling", som Chanos udfører
In finance, short selling (also known as shorting or going short) is the practice of selling assets, usually securities, that have been borrowed from a third party (usually a broker) with the intention of buying identical assets back at a later date to return to the lender. The short seller hopes to profit from a decline in the price of the assets between the sale and the repurchase, as he will pay less to buy the assets than he received on selling them. Conversely, the short seller will incur a loss if the price of the assets rises.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hedgefund skrev:
Hedgefunds
As the name implies, hedge funds often seek to hedge some of the risks inherent in their investments using a variety of methods, most notably short selling and derivatives. However, the term "hedge fund" has also come to be applied to certain funds that do not hedge their investments, and in particular to funds using short selling and other "hedging" methods to increase rather than reduce risk, with the expectation of increasing the return on their investment.
Hedge funds are typically open only to a limited range of professional or wealthy investors. This provides them with an exemption in many jurisdictions from regulations governing short selling, derivatives, leverage, fee structures and the liquidity of interests in the fund. This, along with the performance fee and the fund's open-ended structure, differentiates a hedge fund from an ordinary investment fund.
Ronson (3920) skrev:Hver gang jeg skriver til KiMs så får jeg et fælt, intetsigende svar retur..
De er bitre, fordi du i første omgang gav billig reklame til Estrella, da de ikke ville sende den famøse kasse med tjips?
Well, du er jo Tjipsdronningen af Danmark, så du burde da have noget magt. Sig mig, har du intet livkorps, som du kan sende på en dødsmarch til 5471 Søndersø?
Vi bør alle skrive til KiMs og kræve Lilla Chips - Burgersnack smack.
En facebookgruppe, det er sådan oppe i tiden.
produkter[at]kims.dk
go go go
vi må synkronisere, så de får en mail hver dag.
produkter[at]kims.dk
go go go
#3920: Jeg har i hvert fald skrevet til dem om det ikke var på tide at sælge eddikechips her i landet og så skrev de bare en lang, ligegyldig generisk smøre som jeg tydeligvis ikke var den oprindelige modtager af.
Da det er det eneste svar jeg kan huske noget om (har uden tvivl skrevet til dem flere gange) kan jeg konkludere at de altid (af de gange jeg kan huske) har skrevet fæle, intetsigende svar til mig.
Estrella sælger i øvrigt ny eddikechips her i landet... Ikke længe efter min mail til dem :)
Nåja, og så landede der engang sådan en fra KiMs. Men det har jo ikke noget med sagen at gøre!
Nu vi er i gang...
Vent lidt...
Vi skal lige have den sidste med...
Da det er det eneste svar jeg kan huske noget om (har uden tvivl skrevet til dem flere gange) kan jeg konkludere at de altid (af de gange jeg kan huske) har skrevet fæle, intetsigende svar til mig.
Estrella sælger i øvrigt ny eddikechips her i landet... Ikke længe efter min mail til dem :)
Nåja, og så landede der engang sådan en fra KiMs. Men det har jo ikke noget med sagen at gøre!
Nu vi er i gang...
Vent lidt...
Vi skal lige have den sidste med...
Ronson (3925) skrev:Nu vi er i gang...
Sælger Matas Kims chips?
#3926 Det er uvist, men en ting er sikkert, Matas er næsten Satan bagfra.
Tanghaar (3924) skrev:Vi bør alle skrive til KiMs og kræve Lilla Chips - Burgersnack smack.
produkter[at]kims.dk
go go go
Hmm !!!
RIGTIGE kartofler er jo lilla :) Vi dyrkede dem engang, kunne være sjovt at smage chips lavet af dem.
Mågesprøl:
Via politikens hjemmeside så jeg et banner fra "cover.dk" med billeder af en røv med titlen "Et Slaraffenland Af Bare Skønheder", jeg måtte naturligvis undersøge og i al hast besøge webstedet for at se, hvad al den virak havde grobund i.
Jeg klikkede lystigt på røven, titlen og andet, lige lidt hjalp det, ingen skønheder, intet slaraffenland og i hvert fald ingen bare.
Jeg giver dog ikke op. Slaraffenland Et Skønheder Bare er værd en indsats!
Dernæst indtastede jeg webadressen i min bruwsers adresselinje. Jeg kommer til Covers "FORSIDE" atter igen ser jeg det: Bare et Slaraffenland Af Skønheder, med billedet af røven.
Nu er det nu, jeg gør klar, fugter hænderne og tager nogle dybe ind- og udåndinger, drejer hovedet fra side til side for at løsne eventuelle problemer i nakkehvirvlerne, der kan blive smertefulde under min rejse til det Bare Skønheder Et Slafraffenland.
Med dunkende årer og pulserende, dirrende, svedende hænder klikker jeg igen på røven. Der sker intet. Antiklimaks, jeg bliver svimmel og mister lysten.
Virker cover.dk/deres reklame på Politiken.dk heller ikke hos jer?
Via politikens hjemmeside så jeg et banner fra "cover.dk" med billeder af en røv med titlen "Et Slaraffenland Af Bare Skønheder", jeg måtte naturligvis undersøge og i al hast besøge webstedet for at se, hvad al den virak havde grobund i.
Jeg klikkede lystigt på røven, titlen og andet, lige lidt hjalp det, ingen skønheder, intet slaraffenland og i hvert fald ingen bare.
Jeg giver dog ikke op. Slaraffenland Et Skønheder Bare er værd en indsats!
Dernæst indtastede jeg webadressen i min bruwsers adresselinje. Jeg kommer til Covers "FORSIDE" atter igen ser jeg det: Bare et Slaraffenland Af Skønheder, med billedet af røven.
Nu er det nu, jeg gør klar, fugter hænderne og tager nogle dybe ind- og udåndinger, drejer hovedet fra side til side for at løsne eventuelle problemer i nakkehvirvlerne, der kan blive smertefulde under min rejse til det Bare Skønheder Et Slafraffenland.
Med dunkende årer og pulserende, dirrende, svedende hænder klikker jeg igen på røven. Der sker intet. Antiklimaks, jeg bliver svimmel og mister lysten.
Virker cover.dk/deres reklame på Politiken.dk heller ikke hos jer?
Nederen folk i Asien
Hvordan man se, hvilket (CMS?) system en side er skabt i, eller hvilket sprog det er blevet kodet i?
Det drejer sig om følgende side: http://www.ccafs.cgiar.org/
Hvordan man se, hvilket (CMS?) system en side er skabt i, eller hvilket sprog det er blevet kodet i?
vandfarve (3933) skrev:Nederen folk i Asien
Okay, jeg har fået etableret, at det er et CMS, men det ser rimelig custom ud. Jeg er derfor stadig interesseret, hvis nogle kan sige, hvilket CMS det er.
Yeah... Så er du sød!
Sobuno (3935) skrev:Det er højst sandsynligt lavet i PHP, da filendelserne er .php
Nogle kommentarer i koden (<!-- InstanceBeginEditable name="doctitle" --> f.eks.) tyder på, at det er lavet i DreamWeaver.
Aha! Hvis det er DreamWeaver, så lyder det faktisk rimeligt.
Kan man få dette bekræftet?
(Det er en længere forklaring... Historien handler blot om, at jeg skulle give bud på siden, og hvad der var bag. Nevermind)
for at uploade dette billede :D
http://img63.imageshack.us/img63/6075/test1w.png
spørgsmål: Hvad synes i om det ^^? lavede det da jeg kedede mig
http://img63.imageshack.us/img63/6075/test1w.png
spørgsmål: Hvad synes i om det ^^? lavede det da jeg kedede mig
Har du en indvygget virus i det billede, eller hvordan har du kunne få det til at fylde 9MB?
Har du en indvygget virus i det billede, eller hvordan har du kunne få det til at fylde 9MB?
vandfarve (3937) skrev:
Aha! Hvis det er DreamWeaver, så lyder det faktisk rimeligt.
Kan man få dette bekræftet?
(Det er en længere forklaring... Historien handler blot om, at jeg skulle give bud på siden, og hvad der var bag. Nevermind)
Et sted i koden står der: "<!-- InstanceBegin template="/Templates/main2.dwt"...", så ja, det er nok dreamweaver.
Gonøf!:
Hvordan hitter man hoved og hale på en Toms Skildpadde? Den er jo ens i begge ender.
Hvordan hitter man hoved og hale på en Toms Skildpadde? Den er jo ens i begge ender.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.