mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Rosenkål:
Hvorfor fa'n er mit fjernsyns (Sony KDL-32W4000) indre ur en time foran?
Det ur den viser i programguiden passer og påmindelsesfunktionen virker. Men siden vi skiftede tilbage til normaltid, tænder fjernsynet en time for tidligt, når man i timerindstillinger sætter den til at tænde på et bestemt tidspunkt.
Den står til GMT+1 og det er komplet ligegyldigt om automatisk sommertid er aktiveret.
Hvorfor fa'n er mit fjernsyns (Sony KDL-32W4000) indre ur en time foran?
Det ur den viser i programguiden passer og påmindelsesfunktionen virker. Men siden vi skiftede tilbage til normaltid, tænder fjernsynet en time for tidligt, når man i timerindstillinger sætter den til at tænde på et bestemt tidspunkt.
Den står til GMT+1 og det er komplet ligegyldigt om automatisk sommertid er aktiveret.
Dreadnought (2899) skrev:Hvad producerer så mavesyren?
Der findes forskellige celletyper i mavesækken. Det er de såkaldte overflade epithel celler der producerer mucin og bikarbonat. Mavesyren bliver produceret i nogle dybe kirtler i maven hvor parietal cellerne sidder og producerer mavesyren HCL - saltsyre. Det gør de sjovt nok ved at spalte kulsyre til H+ og bikarbonat. H+ bliver udskilt sammen med Cl-. Bikarbonaten ryger med blodstrømmen op til overflade epithelet, hvor den den bliver udskilt til mucinet.
kan nogen fortælle mig om det http://shg.dk/products/productInfo.aspx?productId=...
er det rigtige kabel hvis jeg skal have strøm fra min oldgamle strømforsyning til en nyere sata harddisk?
er det rigtige kabel hvis jeg skal have strøm fra min oldgamle strømforsyning til en nyere sata harddisk?
#2910: Nårh, men så er du i det mindste en nørdet medicinstuderende. Så kan vi godt have et gran respekt for dig, jo. ;-)
#2914:
http://www.google.dk/search?q=kontor+stole ?
#2914:
ZiN (2915) skrev:#2910: Nårh, men så er du i det mindste en nørdet medicinstuderende. Så kan vi godt have et gran respekt for dig, jo. ;-)
#2914:
Og hvad er der så galt med medicin om man må spørge ;)?
Fordi man lige har valgt at studere medicin (eller en afart deraf, som mig selv) Kan man da godt være
1. Nørdet (at læse medicin er vel nørdet i sig selv)
2. havde interesse for de respektive nyheder her på newz.dk.
3. oprette en bruger for at spørge til råds :P
Desuden er der faktisk mange biologi relateret spørgsmål her på siden, som alt for ofte ikke besvares uddybende nok. Har selv været ude med riven en del gange og ramme mine uskyldige medbrugerer med "WALL OF TEXT"
ps.
Tager bare lidt pis på dig, ved godt du ikke mente noget negativt med det ;)
1. Nørdet (at læse medicin er vel nørdet i sig selv)
2. havde interesse for de respektive nyheder her på newz.dk.
3. oprette en bruger for at spørge til råds :P
Desuden er der faktisk mange biologi relateret spørgsmål her på siden, som alt for ofte ikke besvares uddybende nok. Har selv været ude med riven en del gange og ramme mine uskyldige medbrugerer med "WALL OF TEXT"
ps.
Tager bare lidt pis på dig, ved godt du ikke mente noget negativt med det ;)
ZiN (2918) skrev:#2917: Det har ikke noget med PC'ere at gøre, sædvanligvis.
tjah jeg ved nu ikke...Hvis en IT-nørd opleve det computer system som de danske hospitaler kører med (ihvertfald i region midt) ville de kaste sig selv ud i det frådende hav...
Det bevirker ihvertfald at danske læger bruger uforholdsmæssigt lang tid med at prøve at få lortet til at makke ret.
Båden til grumme gøremål:
Jeg har seriøst tænkt på om 5-6 stk. af de ny MAC-mini (Dualcore 2.53 GHz/2 GB Ram) i netværk til f.eks. 3D rendering vil være hurtigere end en enkelt PC-server til de samme ca. 40.000,- ialt med det løse??
/Jeg ved selvfølgelig godt at man kan gøre det billigere med PC-stumper ;)
Jeg har seriøst tænkt på om 5-6 stk. af de ny MAC-mini (Dualcore 2.53 GHz/2 GB Ram) i netværk til f.eks. 3D rendering vil være hurtigere end en enkelt PC-server til de samme ca. 40.000,- ialt med det løse??
Globus:
Når nu Jensens Bøfhus reklamerer med at man altid har råd til at spise der, kan hjemløse med en enkelt 25 øre på lommen så spise der for 25 øre?
Når nu Jensens Bøfhus reklamerer med at man altid har råd til at spise der, kan hjemløse med en enkelt 25 øre på lommen så spise der for 25 øre?
Norrah (2925) skrev:#2923 teknisk set, så har en hjemløs ingen gæld, så hans net worth er ofte over andre folk, bare han har et par kroner i sin kop.
I så fald burde han have mulighed for at købe flere containerskibe i milliardklassen end Mærks, korrekt?
Jeg tror, at du tilfældigvis kapitalismen.
#2925:
Problemet er at de fleste hjemløse har så meget gæld, at en tilbagebetaling vil være omsonst de næste 10-20 år. Og selvom gælden skulle forsvinde ved en gældssanering (der kræver en fast betaling i 3 år), kan der ikke stiftes ny gæld overhovedet.
Men du har stort set ret; en hjemløs er 'knap så meget minus' som mange familier, der med bolig, bil og det hele, sidder med en samlet set større gældspost.
#2926:
Hvad står der? ;)
Problemet er at de fleste hjemløse har så meget gæld, at en tilbagebetaling vil være omsonst de næste 10-20 år. Og selvom gælden skulle forsvinde ved en gældssanering (der kræver en fast betaling i 3 år), kan der ikke stiftes ny gæld overhovedet.
Men du har stort set ret; en hjemløs er 'knap så meget minus' som mange familier, der med bolig, bil og det hele, sidder med en samlet set større gældspost.
#2926:
vandfarve (2926) skrev:Jeg tror, at du tilfældigvis kapitalismen.
Hvad står der? ;)
Er jeg den eneste der er godt trætte af de satans grimme valgplakater?
hvorfor skal vores kønne byer klistres op og ned. har de ikke nok i aviser og nettet? køb dog reklamer der banditter!
hvorfor skal vores kønne byer klistres op og ned. har de ikke nok i aviser og nettet? køb dog reklamer der banditter!
nej det er du ikke men har brugt dem til at udvikle det perfekte system til at finde ud af hvem man skal stemme på.
Step one: Kør rundt i byen og lav en liste over alle der er hængt ulovligt op
Step two: stem på den med færest ulovlige plakater
Step three: ???
Step four: Profit!
nej det er du ikke men har brugt dem til at udvikle det perfekte system til at finde ud af hvem man skal stemme på.
Step one: Kør rundt i byen og lav en liste over alle der er hængt ulovligt op
Step two: stem på den med færest ulovlige plakater
Step three: ???
Step four: Profit!
Clauzii (2921) skrev:Båden til grumme gøremål:
Når man læser rundt omkring, så er der mange som bruger mac til lidt underlige funktioner (i forhold til det er Mac). Det kendteste eksempel er jo det nye Politi kontrolrum som er opbygget med mac alene, hvor af de primært bruger mac mini. Ved dog ikke om det er til servere eller som desktop, men de har en hel kælder med mac minier stillet op på rad og række.
MiniatureZeus (2932) skrev:
Når man læser rundt omkring, så er der mange som bruger mac til lidt underlige funktioner (i forhold til det er Mac). Det kendteste eksempel er jo det nye Politi kontrolrum som er opbygget med mac alene, hvor af de primært bruger mac mini. Ved dog ikke om det er til servere eller som desktop, men de har en hel kælder med mac minier stillet op på rad og række.
Og hvornår har du så været derinde? :)
vandfarve (2933) skrev:MiniatureZeus (2932) skrev:
Og hvornår har du så været derinde? :)
Der var en stor artikel i Berlingske eller på politikens hjemmeside i forbindelse med Obama besøget.
Woller (2934) skrev:Dobbelt op på spørgsmål
1, Hvor lang tid inden sin 18 års fødselsdag må man begynde at tage kørekort?
2, Er det rigtigt at det snart bliver ændret så man først kan begynde når man er 18?
1: Tre måneder. Du må dog først gå op til den praktiske prøve (altså den hvor du skal køre på vejen) på din 18 års fødselsdag. Teoriprøven må du vidst tage 2 måneder før.
2: Ved jeg ikke, men kunne jeg godt forestille mig.
Du må begynde at tage kortet 3 måneder før din 18 års fødselsdag, men den teoretiske prøve må først tages 1 måned før din 18 års fødseldag og den praktiske først når man er fyldt 18.
Du må begynde at tage kortet 3 måneder før din 18 års fødselsdag, men den teoretiske prøve må først tages 1 måned før din 18 års fødseldag og den praktiske først når man er fyldt 18.
På min 18-års fødselsdag tog jeg direkte fra skole til køreprøve. Efter køreprøven hentede min mor mig, og jeg kørte så selv hele turen hjem.
Dvs. på passagersædet sad min mor. På bagsædet sad min kæreste, og min brors kæreste. Bilen var min fars præmie-bil.
Jeg var nok mere nervøs der, end til køreprøven. :-P
Det var bare det jeg ville sige, spørg ikke hvorfor.
Dvs. på passagersædet sad min mor. På bagsædet sad min kæreste, og min brors kæreste. Bilen var min fars præmie-bil.
Jeg var nok mere nervøs der, end til køreprøven. :-P
Det var bare det jeg ville sige, spørg ikke hvorfor.
Samme her, tre måneder senere var jeg supermand og lidt for overmodig i regnvejr i min fars bil med 270 heste og baghjulstræk.. og så var der smadret front på hans fine bil :(
ESP virker ikke lige godt altid kan jeg så konstatere.
Men udover det har de snakket om at ændre det med at man først kan begynde på sit kørekort når man er 18 i laaaaang tid. Om det nogensinden bliver til noget ved jeg så ikke.
Samme her, tre måneder senere var jeg supermand og lidt for overmodig i regnvejr i min fars bil med 270 heste og baghjulstræk.. og så var der smadret front på hans fine bil :(
ESP virker ikke lige godt altid kan jeg så konstatere.
Men udover det har de snakket om at ændre det med at man først kan begynde på sit kørekort når man er 18 i laaaaang tid. Om det nogensinden bliver til noget ved jeg så ikke.
Ja, man skal huske at et kørekort kun betyder ar du kan begynde med at lære at køre.
Jeg har haft kørekort i over 10 år, alligevel har jeg ikke lært at køre bil 100%.
Til alle der kører bil. Vent til der kommer sne på vejen og find så en stor plan plads i kan ligge og lege på uden at være til fare for andre. Det er nok det man lærer mest af.
Desuden skal man huske at der er stor forskel på biler med forhjul- baghjul- eller 4hjulstræk, om biler har ABS eller ej, eller om de har ESP eller andet aktivt "sikkerheds"udstyr
Ja, man skal huske at et kørekort kun betyder ar du kan begynde med at lære at køre.
Jeg har haft kørekort i over 10 år, alligevel har jeg ikke lært at køre bil 100%.
Til alle der kører bil. Vent til der kommer sne på vejen og find så en stor plan plads i kan ligge og lege på uden at være til fare for andre. Det er nok det man lærer mest af.
Desuden skal man huske at der er stor forskel på biler med forhjul- baghjul- eller 4hjulstræk, om biler har ABS eller ej, eller om de har ESP eller andet aktivt "sikkerheds"udstyr
Det var noget af det første min bror tvang mig til da den første sne faldt det år jeg fik kørekort. Det var sjovt, men det har været guld værd i situationer jeg har været i efterfølgende. En af gangene svigtede mit abs system i min egen bil om vinteren og er sikker på at uden "træning" havde jeg ikke kunnet rette den bil op igen.
Det var noget af det første min bror tvang mig til da den første sne faldt det år jeg fik kørekort. Det var sjovt, men det har været guld værd i situationer jeg har været i efterfølgende. En af gangene svigtede mit abs system i min egen bil om vinteren og er sikker på at uden "træning" havde jeg ikke kunnet rette den bil op igen.
Systran (2924) skrev:#2922
Det er vel det samme, som når kvik køkkener siger at "alle har råd til et fedt køkken". Det kan da heller ikke være helt sandt alle steder...
Eller når et eller andet produkt siger "Din hud har 3 rettigheder"
!!?!?!?!? WTF, tror ikke har nogensinde har hørt om ens hud har grundlæggende ret til noget.
Der kan nemt komme en god wulffmorgenthaler stribe ud af det, hvor ens hud er smuttet, og sagsøger en for at have krænket dens rettigheder.
Woller (2934) skrev:Dobbelt op på spørgsmål
2, Er det rigtigt at det snart bliver ændret så man først kan begynde når man er 18?
Starter selv på kørekort på tirsdag og hørte netop at dette skulle træde i kraft fra 1. januar. Derfor ledte jeg naturligvis efter en kilde til dette, og fandt relativt let ud af at det er et rygte, der er opstået hvert år i hvert fald de sidste par år. Desuden er det ikke nævnt på nogle af de officielle sider jeg kunne finde, kun på diverse bil-forums.
Så vil ikke tro det sker nu, trods at jeg egentligt også synes man først skulle kunne starte når man fylder 18, ligeledes at jeg synes det her 'prøvevalg' til kommunalvalgene for 16-18 årige er noget værre gøgl. Helt ærligt - hvor mange fornuftløse spader er der blandt 16 årige i forhold til blandt 18 årige? Hov, det var lidt off-topic :P
Hvordan er toldreglerne efterhånden? Synes det er lidt svært at finde rundt i...
Er det ikke noget med et minimumsbeløb? (hvis ja, hvor meget er det så på)
Og er der forskel på at importere fra USA end fra fx Hong Kong? (så vidt jeg har forstået er det der at DX har hovedsæde)
Er det ikke noget med et minimumsbeløb? (hvis ja, hvor meget er det så på)
Og er der forskel på at importere fra USA end fra fx Hong Kong? (så vidt jeg har forstået er det der at DX har hovedsæde)
Jakob Jakobsen (2948) skrev:#2945
Hvis de åbner pakken men ikke finder at der skal told/moms på, koster det ikke noget.
Ikke helt korrekt. Hvis de åbner pakken fordi de ikke udefra kan se om der skal eller ikke skal ekstra afgift på, så skal køberne selv betale for deres spildte arbejdstid.
Jeg har flere gange oplevet at have betalt told og hullahej afgifter på pakker fra USA. Og på trods af at alle papire var iorden, så skulle de da lige åbne dem alligevel fordi postmedarbejdere er svagtseende mennesker. Og der kom 470 kr oven i som betaling for at de måtte spilde tid på at åbne pakkerne.
Det har jeg nu aldrig været ude for, selv om jeg da har modtaget 50+ pakker fra USA de sidste 5 års tid.
Og de har da tit været åbnet uden at jeg skulle betale.
Og hvorfor skulle der komme 470Kr oven i når deres normale gebyr er 155Kr.?
Det har jeg nu aldrig været ude for, selv om jeg da har modtaget 50+ pakker fra USA de sidste 5 års tid.
Og de har da tit været åbnet uden at jeg skulle betale.
Og hvorfor skulle der komme 470Kr oven i når deres normale gebyr er 155Kr.?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.