mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Mark "Hjemmeserver" Jensen
Jeg overvejer at få en lille server hjem hvor jeg vil installere ESX og så køre et par game servere. Har kigget på HP MicroServer, men er lidt i tvivl om der er andre spillere på markedet? Eller om man skulle samle en selv.
Jeg overvejer at få en lille server hjem hvor jeg vil installere ESX og så køre et par game servere. Har kigget på HP MicroServer, men er lidt i tvivl om der er andre spillere på markedet? Eller om man skulle samle en selv.
vi har en hel Microserver tråd herinde :) ellers kan du overveje en nuc, hvis du ikke skal have alverdens plads på den..
Den tråd er død :(
Skal have et par game servere, noget fil share og så lidt plads at lege på. CPU kraft er lidt en bekymring for mig.
Den tråd er død :(
Skal have et par game servere, noget fil share og så lidt plads at lege på. CPU kraft er lidt en bekymring for mig.
Hvis man nu har følgende 2 kolonner i en database
1 ost
2 mælk
3 kartofler
4 kartofler
5 kartofler
6 jordbær
7 tis
8 tis
9 agurk
og man gerne vil have de ens tekster klumpet sammen og præsenteret på denne måde
1 ost
2 mælk
3-5 kartofler
6 jordbær
7-8 tis
9 agurk
hvordan ville I så gøre det? Vi snakker PHP og MySQL.
Med min lommeviden om PHP ville jeg trække data ud i et array, gå det igennem og tjekke den næste i rækken inden jeg spytter det ud på siden.
1 ost
2 mælk
3 kartofler
4 kartofler
5 kartofler
6 jordbær
7 tis
8 tis
9 agurk
og man gerne vil have de ens tekster klumpet sammen og præsenteret på denne måde
1 ost
2 mælk
3-5 kartofler
6 jordbær
7-8 tis
9 agurk
hvordan ville I så gøre det? Vi snakker PHP og MySQL.
Med min lommeviden om PHP ville jeg trække data ud i et array, gå det igennem og tjekke den næste i rækken inden jeg spytter det ud på siden.
Det lyder næsten som om du er ved at sammensætte en madpakke til Bear Grylls :)
Vil det ikke netop løse dit problem med "huller i rækkefølgen" ved at tage alle værdier med, som group_concat gør?
Med den query jeg foreslår, der burde du få et resultatsæt der ser nogenlunder sådan her ud:
1 - ost
2 - mælk
3, 4, 5 - kartofler
6 - jordbær
7, 8 - tis
9 - agurk
Hvis ikke det kan bruges, kan du så give et eksempel på hvordan et opslag kunne se ud, og hvilket resultat du forventer?
Vil det ikke netop løse dit problem med "huller i rækkefølgen" ved at tage alle værdier med, som group_concat gør?
Med den query jeg foreslår, der burde du få et resultatsæt der ser nogenlunder sådan her ud:
1 - ost
2 - mælk
3, 4, 5 - kartofler
6 - jordbær
7, 8 - tis
9 - agurk
Hvis ikke det kan bruges, kan du så give et eksempel på hvordan et opslag kunne se ud, og hvilket resultat du forventer?
Bortset fra at det skal stå i stigende numerisk orden og at tingene står der pænt mange gange (hvilket vil resultere i f.eks. 8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,65,66 kartofler).
Desuden skal
3 kartofler
4 kartofler
5 kartofler
6 tis
7 kartofler
8 kartofler
ikke resultere i
3,4,5,7,8 kartofler
6 tis
da det er alt for rodet.
Derfor vil jeg gerne have det på denne måde
3-5 kartofler
6 tis
7-8 kartofler
Jo flere og flere ideer I kommer med jo mere giver det mening at behandle det simpelt, dumt og sekventielt i mit hoved :)
Desuden skal
3 kartofler
4 kartofler
5 kartofler
6 tis
7 kartofler
8 kartofler
ikke resultere i
3,4,5,7,8 kartofler
6 tis
da det er alt for rodet.
Derfor vil jeg gerne have det på denne måde
3-5 kartofler
6 tis
7-8 kartofler
Jo flere og flere ideer I kommer med jo mere giver det mening at behandle det simpelt, dumt og sekventielt i mit hoved :)
#62 Nu bliver jeg jo stædig :)
Kan du prøve den her? Den skulle gerne give netop det output.
SET @count := 0; # Bruges til at gruppere værdierne
SET @prevVal := ''; # Bruges til se hvornår vi kommer til en ny værdi
SELECT IF(MIN(id) <> MAX(id), CONCAT(MIN(id), '-', MAX(id)), id), name
FROM (
SELECT
id, name, (@count := if(@prevVal = name, @count, @count + 1)) AS count, (@prevVal := name)
FROM table
ORDER BY id) AS dTable
GROUP BY count;
Kan du prøve den her? Den skulle gerne give netop det output.
SET @count := 0; # Bruges til at gruppere værdierne
SET @prevVal := ''; # Bruges til se hvornår vi kommer til en ny værdi
SELECT IF(MIN(id) <> MAX(id), CONCAT(MIN(id), '-', MAX(id)), id), name
FROM (
SELECT
id, name, (@count := if(@prevVal = name, @count, @count + 1)) AS count, (@prevVal := name)
FROM table
ORDER BY id) AS dTable
GROUP BY count;
http://www.copenhagenet.dk/cph-eating.htm
(ca. en 1/3 nede af siden)
Tror det er helt fint at bruge betegnelsen 'Shooting Star', da det som Chewy siger, er en dansk type smørrebrød (open faced sandwich)
(ca. en 1/3 nede af siden)
Tror det er helt fint at bruge betegnelsen 'Shooting Star', da det som Chewy siger, er en dansk type smørrebrød (open faced sandwich)
Mark Regnvejrsunderholdning Jensen ...
... mangler et godt brætspil, som er kærestevenligt (ikke alt for nørdet)
Risk er f.eks. en tand for "kedeligt" (Ja, jeg forstår hende ikke)
2-6 ish personer.
2-6 ish personer.
gramps (26077) skrev:#26076
Skulle det ikke være kærestevenligt?
Høhø!
Kærestevenlige spil kommer jo stadig an på personen. Måske kan din kæreste lide rollespil? eller trivia? Nogen mener der SKAL være terninger ind over, er i sådanne typer? :)
Har I prøvet Fuld Af Løgn eller Konsensus? Fuld Af Løgn går ud på at deltagerne får et ord eller en sætning og skal forklare den. Alle får det samme ord, og det gælder så om at gætte rigtigt og få de andre til at gætte på sit bud. Skidesjovt hvis man er mere end to.
Det samme gælder for Konsensus. Det er lidt sværere at forklare, kig evt. på http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/testdigi... .
Har I prøvet Fuld Af Løgn eller Konsensus? Fuld Af Løgn går ud på at deltagerne får et ord eller en sætning og skal forklare den. Alle får det samme ord, og det gælder så om at gætte rigtigt og få de andre til at gætte på sit bud. Skidesjovt hvis man er mere end to.
Det samme gælder for Konsensus. Det er lidt sværere at forklare, kig evt. på http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/testdigi... .
PHP-Ekspert Thoroughbreed (26070) skrev:Mark Regnvejrsunderholdning Jensen ...
2-6 ish personer.
Carcasonne 2-6, Lost Cities 2(meget nemt), Race for the Galaxy2-4 (6 med expansions), Dominion 2-4 (6+ med expansions), Settlers 4, er alle semi nørdede nemme at lære spil som er populære her på matriklen.
I den mere nørdede kategori: Power Grid, Purto Rico, Shogon, Steam, Alhambra, Agricola etc. :)
God fornøjelse.
OxxY (26082) skrev:PHP-Ekspert Thoroughbreed (26070) skrev:Mark Regnvejrsunderholdning Jensen ...
2-6 ish personer.
Carcasonne 2-6, Lost Cities 2(meget nemt), Race for the Galaxy2-4 (6 med expansions), Dominion 2-4 (6+ med expansions), Settlers 4, er alle semi nørdede nemme at lære spil som er populære her på matriklen.
I den mere nørdede kategori: Power Grid, Purto Rico, Shogon, Steam, Alhambra, Agricola etc. :)
God fornøjelse.
Jo deeet ... Also, Settlers 4?! Var ikke klar over at de havde lavet 2 og 3 .. Medmindre vi snakker ekspansions?
PHP-Ekspert Thoroughbreed (26083) skrev:OxxY (26082) skrev:PHP-Ekspert Thoroughbreed (26070) skrev:Mark Regnvejrsunderholdning Jensen ...
2-6 ish personer.
God fornøjelse.
Jo deeet ... Also, Settlers 4?! Var ikke klar over at de havde lavet 2 og 3 .. Medmindre vi snakker ekspansions?
personer da!
OxxY (26086) skrev:Mark "Gamer" Jensen
Jeg er blevet anbefalet et rumspil, skulle være noget multiplayer noget, ganske simpelt og koste meget lidt. Men jeg har glemt navnet totalt. Nogen der kan vide hvad jeg tænker på?
Hvis der er en der har anbefalet spillet, kunne det vel være der svaret gemmer sig?
Hængerøven (26092) skrev:OxxY (26086) skrev:Mark "Gamer" Jensen
Jeg er blevet anbefalet et rumspil, skulle være noget multiplayer noget, ganske simpelt og koste meget lidt. Men jeg har glemt navnet totalt. Nogen der kan vide hvad jeg tænker på?
Hvis der er en der har anbefalet spillet, kunne det vel være der svaret gemmer sig?
Det var nogle personer jeg tilfældigt snakkede med i en anden sammenhæng det er ikke sikkert jeg lige falder over dem igen. Deraf newz to the rescue :p
Barkane (26094) skrev:Mark "Bilkøb" Jensen
1. Hvordan er reglerne mht. bilkøb med CVR?
2. Er det mig der er ejeren af bilen eller er det firmaets bil?
3. Er der faldgruber når man opretter enkeltmandsvirksomhed?
1. Komplicerede
2. Firmaets
3. Ja
Hvis du kun bruger bilen til firmakørsel er det sådan set ok med reglerne. Hvis man blander privat og firmakørsel er det lidt mere kompliceret. For langt de fleste 1-mands virksomheder med privat/firma bil er det nemmest at bilen er eget privat, og man så betaler kørsel-kilometer efter statens takster skattefrit fra firma til privaten.
Er bilen dyr nok kan papegøjeplader måske betale sig, se evt. http://politiken.dk/forbrugogliv/biler/ECE2213777/...
Hamderbob (26096) skrev:OxxY (26091) skrev:Mener missionerne var noget med at skyde og kæmpe. Så ikke Kerbal.Fjolle (26090) skrev:Starbound?
3D missioner?
Dette er starbound, og det hele er i 2D og missionerne, han rejser rundt til forskellige planeter, hvor han udforsker og kæmper.
Ja det var jeg i stand til at google mig frem til, men jeg efterspurgte jo 3D kampe ... Derfor jeg var lidt uforstående for forslaget :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.