mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
PHP-Ekspert Thoroughbreed (24730) skrev:mark NAS jensen
Hvilken harddisk skal man vælge? WD Green?
Skal lave noget mediecenter/nas-halløj hos en kollega, det skal være så simpelt som overhovedet muligt, og jeg tænker en Synology DS213j med 2 x 2 TB
- edit -
Kan ikke finde en WD Green på EDB-priser, så hvad med denne Seagate?
Tænk, jeg troede Green var dem til NAS ...
Nå, men Seagate vs WD Red? (Eller den Barracuda jeg linker til i quoten)
Nåkja (24751) skrev:Uden jquery:
function updateDiv(){
document.getElementById("divid").innerHTML = document.getElementById("textareaid").value;
};
<input type="button" onclick="updateDiv()" value="save" />
@XorpiZ
Jeg kan se at du var mest interesseret i ikke-jQuery versionen. Men jeg vil anbefale dig at gå over til jQuery, hvis du skal lave bare lidt javascript. Hvis du holder det opdateret, kan du i jQuery regi spare dig selv for en masse besvær med browserkompatibilitet, så vel på tværs af eksisterende browsere som på tværs af kommende versioner. Samtidigt bliver det også et kraftfuldt værktøj, der gør det nemmere at lave kompleks javascript, og der er vanvittigt mange gode plugins til det.
Hængerøven (24761) skrev:Kan det betale sig at få repareret ladestikket i en Samsung G S3?
er der garanti på? Det er vist ret normalt, at de går i stykker.
Zombie Steve Jobs (24764) skrev:er der garanti på? Det er vist ret normalt, at de går i stykker.
Ja der er vist et par dage tilbage på garantien, men fejlen er 100% selvforskyldt, og har fundet en flink mand i Næstved der kan skifte stikket for 299.-
Ronson (24756) skrev:Jeg har i øvrigt givet op med mit javascripthalløj (indtil videre), og går nu til at langt vigtigere spørgsmål:
Hvor finder man grønkål?
Det findes åbenbart hverken i bilka, superbrugsen eller netto. Hvor køber I det?
Det her virker hos mig:
http://pastebin.com/z9MfbCe3
Men prøv evt. at erstatte $.post med $.get i scriptet
Såeh, hvis jeg vil have den absolut billigste tablet, der kan afspille 1080p-pirateri på en skærm, så det ikke ligner lort med lort på, hvad skal jeg så gå efter? 7" er sådan set fint nok, selvom større selvfølgelig ville være at foretrække (men for helvede, det skal være billigt) - og opløsningen er mere eller mindre ligegyldig, så længe billedet bare står nogenlunde skarpt og har pæne farver.
Jeg skal sådan set bare bruge den til at se video på, så sådan gejl med lavkvalitetskameraer og andet pis er pænt overflødigt.
Jeg skal sådan set bare bruge den til at se video på, så sådan gejl med lavkvalitetskameraer og andet pis er pænt overflødigt.
iPad 2 mini kommer snart, det samme gør next gen Surface tablets.
Jeg orker ikke at anbefale Android mere, der kommer sikkert en opdatering snart der gør man ikke kan se lokale film før man har set en 15sekunder reklame.
Jeg orker ikke at anbefale Android mere, der kommer sikkert en opdatering snart der gør man ikke kan se lokale film før man har set en 15sekunder reklame.
SlettetBruger (24775) skrev:Hvem bor tæt nok på JJ til lige at smutte forbi og se om han er kradset af?
Det gør jeg desværre ikke.
didriksen86 (24778) skrev:Intet fra 12 september, hvor han skulle scannes..
https://www.facebook.com/Jalabaja
Eminem - Kate Micucci - Michael Jackson - Kim Larsen
Det var dog den mest besynderlige musiksmag jeg længe har set ... Vi mangler snart kun slipknot o_O
Overhovedet ikke - jeg har bare svært bed at se Eminem, MJ og Kim Larsen ved siden af hinanden o_O
Overhovedet ikke - jeg har bare svært bed at se Eminem, MJ og Kim Larsen ved siden af hinanden o_O
Tror nu heller ikke at de har performet sammen. Men jeg ville give gode penge for at se Kim Larsen og MJ lave et show samme..
Mest af alt fordi manden er død.
Mest af alt fordi manden er død.
Hånter (24773) skrev:Hvad sker der for alle didriksen86's "Informativ"-ratings?
Edit: Linge, find nu bare en brug iPad på DBA.dk
didriksen86 (24774) skrev:Mit karma var røget ned i god.. :P
Og min er god nok til at jeg kan rate igen - så I får lige alle en informativ som tak
Kan se i apache-loggen at scriptet som sådan fungerer (der er requests hver gang der tastes), men inkluderingen af siden (<div id="dataview"></div>) vises ikke.Nåkja (24766) skrev:Ronson (24756) skrev:Jeg har i øvrigt givet op med mit javascripthalløj (indtil videre), og går nu til at langt vigtigere spørgsmål:
Hvor finder man grønkål?
Det findes åbenbart hverken i bilka, superbrugsen eller netto. Hvor køber I det?
Det her virker hos mig:
Nogen herinde der kan fortælle hvad for en skærm man skal købe til sin/e 'putere, hvis den skal være absolut LYDLØS?
ALLE fladskærme jeg selv har, venner har og hvad jeg har kigget på i diverse butikker, støjer. Enten er der en lille hyletone, en brummetone eller begge dele.
Nu er det muligt min hørelse er "for god" (den er rent faktisk ret fra 20-15 kHz med et lille fald på 0,1 db op til 20KHz), så jeg er måske ekstra følsom, men det kan da ikke passe at der ikke findes bare én model fra et eller andet firma, der er absolut lydløs.
Min gamle Samsyng SyncMaster 957DF (19" billedrør) og en billig-19" (mærke Diffusion) er absolut lydløse, sammenlignet med alle de fladskærme jeg har været omkring.
Der må være nogle derude?!?
ALLE fladskærme jeg selv har, venner har og hvad jeg har kigget på i diverse butikker, støjer. Enten er der en lille hyletone, en brummetone eller begge dele.
Nu er det muligt min hørelse er "for god" (den er rent faktisk ret fra 20-15 kHz med et lille fald på 0,1 db op til 20KHz), så jeg er måske ekstra følsom, men det kan da ikke passe at der ikke findes bare én model fra et eller andet firma, der er absolut lydløs.
Min gamle Samsyng SyncMaster 957DF (19" billedrør) og en billig-19" (mærke Diffusion) er absolut lydløse, sammenlignet med alle de fladskærme jeg har været omkring.
Ronson (24784) skrev:Kan se i apache-loggen at scriptet som sådan fungerer (der er requests hver gang der tastes), men inkluderingen af siden (<div id="dataview"></div>) vises ikke.Nåkja (24766) skrev:Ronson (24756) skrev:Jeg har i øvrigt givet op med mit javascripthalløj (indtil videre), og går nu til at langt vigtigere spørgsmål:
Hvor finder man grønkål?
Det her virker hos mig:
Kan du se hvad der kommer frem og tilbage fra data.php?
Clauzii (24785) skrev:Nogen herinde der kan fortælle hvad for en skærm man skal købe til sin/e 'putere, hvis den skal være absolut LYDLØS?
100% lydløs?
Nåkja (24786) skrev:Ronson (24784) skrev:Kan se i apache-loggen at scriptet som sådan fungerer (der er requests hver gang der tastes), men inkluderingen af siden (<div id="dataview"></div>) vises ikke.Nåkja (24766) skrev:Ronson (24756) skrev:Jeg har i øvrigt givet op med mit javascripthalløj (indtil videre), og går nu til at langt vigtigere spørgsmål:
Hvor finder man grønkål?
Det her virker hos mig:
Kan du se hvad der kommer frem og tilbage fra data.php?
Nej? Men jeg har en anden html-siden med samme form som includer php'en. Der viser den tabellen med dataene.
edit: og uden nogen $_POST eller $_GET skulle den jo også stadig vise alle data, det vises heller ikke.
Ronson (24788) skrev:
Nej? Men jeg har en anden html-siden med samme form som includer php'en. Der viser den tabellen med dataene.
edit: og uden nogen $_POST eller $_GET skulle den jo også stadig vise alle data, det vises heller ikke.
Mærkeligt. Da jeg testede det, lavede jeg bare et serverside script, der returnerede value. Det virkede. Jeg tror umiddelbart at problemet ligger i data-filen.
Det "virker" nu, det var noget så dumt/pinligt som et problem med sti og filnavne...
Nu har jeg dog problemer med php'en. Da data.php kaldes af javascriptet så har den ikke de nødvendige includes, funktioner og variabler som når den inkluderes fra index.php.. Gah..
Findes der en elegant løsning på det mon - ud over at flytte det hele ind i data.php?
edit: includes klares selvfølgelig med require og require_once
Nu har jeg dog problemer med php'en. Da data.php kaldes af javascriptet så har den ikke de nødvendige includes, funktioner og variabler som når den inkluderes fra index.php.. Gah..
Findes der en elegant løsning på det mon - ud over at flytte det hele ind i data.php?
edit: includes klares selvfølgelig med require og require_once
Ronson (24791) skrev:Men nu er der så noget med tegnkodning og data.php ikke opdaterer.. Måske man aldrig skulle være gået i gang.
Nu ved jeg ikke lige hvorfor du får encoding problemer. Men med hensyn til at filen ikke opdaterer, er det så hvis du smider de samme data afsted igen?
Ronson (24794) skrev:Databasen står til UTF-8, HTML står til UTF-8 og php sætter UTF-8 i headeren - alligevel bliver Nørbæk til N�rb�k når data.php vises via javascriptet.
Det er sgu sært. Men du kan jo overveje at HTML-encode specialtegn. Altså ø=ø etc. Hvis ikke PHP selv kan, er det helt sikkert noget, nogen har lavet til fri download.
Ronson (24796) skrev:Kan se det er ISO-8859-1, jeg kan virkelig ikke forstå hvor det kommer fra. Det må være jquery der gør noget?
Anyway htmlentities($string,ENT_IGNORE,"ISO8859-1") fungerer men er ikke videre smart :/
Jeg tvivler nu på at det er jQuery. Det lyder snarere som en server standardopsætning...
markjensen er uden net
Jeg sidder med en bærbar computer der kun vil gå på nettet med kabel. Den kan godt finde det trådløse internet og logge på, men den får ikke noget internet. Jeg kan godt logge på med tv'et og diverse telefoner, så jeg vil tro at det er computeren den er gal med. Hvis jeg laver hotspot med min telefon, vil den heller ikke logge på.
Det drejer sig om en ASUS med Windows 7, købt for et år eller 2 siden vil jeg tro (det er ikke min). Jeg har prøvet at lade Windows "reparere", men uden held.
Jeg sidder med en bærbar computer der kun vil gå på nettet med kabel. Den kan godt finde det trådløse internet og logge på, men den får ikke noget internet. Jeg kan godt logge på med tv'et og diverse telefoner, så jeg vil tro at det er computeren den er gal med. Hvis jeg laver hotspot med min telefon, vil den heller ikke logge på.
Det drejer sig om en ASUS med Windows 7, købt for et år eller 2 siden vil jeg tro (det er ikke min). Jeg har prøvet at lade Windows "reparere", men uden held.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.