mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Ah. Måske kan du gøre ligesom her. Jeg ved ikke om det er den smukkeste måde at gøre det på, men det vil da virke. Hvordan får du resultatet tilbage fra data.php?
$(document).ready(function () {
var lastDataPost = null;
$("#inputid").live('keyup', function () {
var oInput = this;
if (lastDataPost != null) clearTimeout(lastDataPost);
lastDataPost = setTimeout(function () {
$.post('data.php', {'value': $(oInput).val()}, function(data) {
alert(data);
});
lastDataPost = null;
}, 200);
});
});
Jeg ville personligt lige smide en tråd ind, så man ikke sender 10 forespørgsler afsted ad gangen. Det kan man gøre med setTimeout. Så kan man maks sende en forespørgsel afsted pr. 200 millisekunder. Du kan justere de 200 efter behov.
Hvis du leder efter en autocomplete funktion, er der udemærkede plugins til jQuery. Jeg vil klart anbefale at du bruger sådan en i stedet, for så er der en chance for at nogen har testet og modificeret det til alle browsere.
var lastDataPost = null;
var oInput = this;
alert(data);
});
lastDataPost = null;
}, 200);
});
});
Jeg ville personligt lige smide en tråd ind, så man ikke sender 10 forespørgsler afsted ad gangen. Det kan man gøre med setTimeout. Så kan man maks sende en forespørgsel afsted pr. 200 millisekunder. Du kan justere de 200 efter behov.
Hvis du leder efter en autocomplete funktion, er der udemærkede plugins til jQuery. Jeg vil klart anbefale at du bruger sådan en i stedet, for så er der en chance for at nogen har testet og modificeret det til alle browsere.
markjensen kan ikke se den røde tråd
Jeg skal have lavet nogle tråde i C++ og har valgt at bruge de nye funktioner i standardbiblioteket. Jeg kunne godt tænke mig at hver tråd får et id fra 0 til n. Ifølge denne kan jeg skrive
std::thread first(foo, 10)
som så vil kalde foo(10), men denne constructor findes ikke! den vil kun virke med 0 eller 1 argument. Jeg tænker så at det måske er fordi min compiler ikke er lavet efter de nyeste specifikationer, men jeg har lige opdateret Xcode til den nyeste version og på denne side står der: "libc++ is a 100% complete C++11 implementation on Apple's OS X."
Så hvem lyver? Eller kan jeg lave det på en anden måde? Jeg kunne måske mappe thread_id til et tal, men det ville jo være smartere hvis jeg kunne gøre det andet.
Jeg skal have lavet nogle tråde i C++ og har valgt at bruge de nye funktioner i standardbiblioteket. Jeg kunne godt tænke mig at hver tråd får et id fra 0 til n. Ifølge denne kan jeg skrive
std::thread first(foo, 10)
som så vil kalde foo(10), men denne constructor findes ikke! den vil kun virke med 0 eller 1 argument. Jeg tænker så at det måske er fordi min compiler ikke er lavet efter de nyeste specifikationer, men jeg har lige opdateret Xcode til den nyeste version og på denne side står der: "libc++ is a 100% complete C++11 implementation on Apple's OS X."
Så hvem lyver? Eller kan jeg lave det på en anden måde? Jeg kunne måske mappe thread_id til et tal, men det ville jo være smartere hvis jeg kunne gøre det andet.
Nå, jeg har bare lavet en grim liste med id'er der sidder bag en mutex som trådene snupper et id fra i starten.
Nåkja (24702) skrev:$(document).ready(function () {
var lastDataPost = null;
var oInput = this;
alert(data);
});
lastDataPost = null;
}, 200);
});
});
Jeg har ingen mulighed for at gennemskue det hele, da jeg ikke kender sproget, men der må skulle noget andet ind end alert(data);?
Nåkja (24702) skrev:Hvis du leder efter en autocomplete funktion, er der udemærkede plugins til jQuery. Jeg vil klart anbefale at du bruger sådan en i stedet, for så er der en chance for at nogen har testet og modificeret det til alle browsere.
Hvis autocomplete er det jeg tror det er, så er det ikke brugbart.
Som nævnt vil jeg bare gerne vise(/inkludere) data.php, der viser en stor tabel. data.php kan søge og vise poster ud fra hvad der postes til den.
Jeg prøver at skære det ud i pap :)
data.php:
Hvis vi nu leger jeg har noget lignende følgende data i en MySQL-database og jeg bruger data.php til at vise det på denne måde:
http://peecee.dk/uploads/102013/table.png
Hvis man bare kalder data.php så viser den alle rækker.
visdata.html
Oven over tabellen vil jeg gerne have et inputfelt hvor man kan skrive op til 4 tegn. For hvert tegn man skriver i inputfeltet skal tabellen opdatere.
Hvis jeg med en omgang ajax kan få tabellen til at opdatere hver gang et tegn skrives, så kun rækker WHERE ID_Nummer LIKE %$_POST[input]% vises, så er jeg sikker på onkel ignota giver en blæs.
Jeg kan sagtens lave html- og php-delen, jeg ved bare ikke hvordan jeg på visdata.html kan vise data.php med data fra inputfeltet.
En grim måde du kan gøre det på er med html(a). Så skal du bare lave en div og sætte dens html-indhold med resultatet fra data.php. Men jeg ved ikke om det er særlig smart at gøre det sådan.
Edit: altså som i at det nok er smartere at lade data.php lave rå data som du så indsætter ligesom forklaret i #..01
Edit: altså som i at det nok er smartere at lade data.php lave rå data som du så indsætter ligesom forklaret i #..01
Alert er bare en placeholder for hvad du kan gøre.
Sæt data.php til at generere en html tabel.
Lav en div i visdata.html:
<div id="dataview"></div>
Erstat alert(data); med:
$("#dataview").html(data);
data indeholder det rå output fra data.php, så du skal ikke have html og body tags i. Kun tabellen.
Du bør i øvrigt ikke sætte data ind i en SQL streng på den måde. Det gør det nemt at lave sql injection angreb.
TB kan måske hjælpe der, for jeg er .Net koder.
inputid er forresten id på dit søgefelt, f.eks <inpu type="text" id="inputid" />
Sæt data.php til at generere en html tabel.
Lav en div i visdata.html:
<div id="dataview"></div>
Erstat alert(data); med:
$("#dataview").html(data);
data indeholder det rå output fra data.php, så du skal ikke have html og body tags i. Kun tabellen.
Du bør i øvrigt ikke sætte data ind i en SQL streng på den måde. Det gør det nemt at lave sql injection angreb.
TB kan måske hjælpe der, for jeg er .Net koder.
inputid er forresten id på dit søgefelt, f.eks <inpu type="text" id="inputid" />
Jeg har forsøgt lige hurtigt at strikke en fil sammen der skulle hjælpe dig lidt mere: http://peecee.dk/upload/view/422788
Den skal lige omdøbes til data.php.
Når man skriver i tekstfeltet poster den værdien fra tekstfeltet til sig selv. Den returnerer så en json encoded tabel, og indsætter denne i div'en med classen "table".
Så for at opnå det du vil lave, skal du blot lige lave kaldet til databasen og opbygge den tabel du gerne vil have... Jeg har lavet et eksempel på queryen for at vise hvordan man kan gøre det.
Den skal lige omdøbes til data.php.
Når man skriver i tekstfeltet poster den værdien fra tekstfeltet til sig selv. Den returnerer så en json encoded tabel, og indsætter denne i div'en med classen "table".
Så for at opnå det du vil lave, skal du blot lige lave kaldet til databasen og opbygge den tabel du gerne vil have... Jeg har lavet et eksempel på queryen for at vise hvordan man kan gøre det.
Ja, erm, gartner... Det er også til mit, erm, akvarium... Jeg skal bruge det til at, erm, konservere kød...
Der er mange gode grunde til at ville erhverve sig et kg. kaliumnitrat! Gå væk med jeres fordømmende blikke!
Der er mange gode grunde til at ville erhverve sig et kg. kaliumnitrat! Gå væk med jeres fordømmende blikke!
PHP-Ekspert Thoroughbreed (24717) skrev:
UH! Så vil jeg ha' den!
PHP-Ekspert Thoroughbreed skrev:SlettetBruger skrev:Jeg har en ubrugt HTC HD mini liggende :P hvad kan man snart bruge den til?
GI DEN TIL MIG!!!!
Det var fandme en total yndlingstelefon ... Den og HD2
- edit -
Ved ikke med HD Mini'en, men HD2'eren kunne få installeret Windows XP
Sygdommen hedder vist "hoarding" :)
chewie (24718) skrev:
Sygdommen hedder vist "hoarding" :)
Nej ... Har bare en Android-telefon lige nu, og jeg får lyst til at hænge mig selv >_<
PHP-Ekspert Thoroughbreed (24719) skrev:Nej ... Har bare en Android-telefon lige nu, og jeg får lyst til at hænge mig selv >_<
Hvorfor?
Manofsciencemanoffaith (24720) skrev:Hvorfor?
Hvis du gik fra en iPhone 5 til en XPERIA X8 ville du også hænge dig selv -.-'
PHP-Ekspert Thoroughbreed (24722) skrev:Hvis du gik fra en iPhone 5 til en XPERIA X8 ville du også hænge dig selv -.-'
Ah, ok. Ved nu ikke lige, om hængning ville komme på tale, men et par banken hovedet ind i muren ville det nok blive til.
@ Puhbæ
Hvordan fanden kan et svar på et spørgsmål være Irrelevant o_O
Ja, det er derfor jeg godt gad have en anden telefon - og var faktisk rimelig tilfreds med min HD Mini dengang
Hvordan fanden kan et svar på et spørgsmål være Irrelevant o_O
Manofsciencemanoffaith (24723) skrev:Ah, ok. Ved nu ikke lige, om hængning ville komme på tale, men et par banken hovedet ind i muren ville det nok blive til.
Ja, det er derfor jeg godt gad have en anden telefon - og var faktisk rimelig tilfreds med min HD Mini dengang
PHP-Ekspert Thoroughbreed (24724) skrev:Hvordan fanden kan et svar på et spørgsmål være Irrelevant
Måske fordi svaret ikke indeholdte noget information, hvilket vel egentligt er et krav for at det kan være relevant..
Det er ikke relevant at svare "fordi" når folk spørger "hvorfor", hvilket vel er det vi kan koge dit svar ned til :P
Men da dette mere eller mindre er en spam tråd, har jeg lidt svært ved at se hvorfor man overhovedet rater irrelevant med mindre det er helt skudt af, som reklame eller noget
Mark Jensen er frustreret
Hvorfor er min computer begyndt at lade disse blive når jeg har trykket på dem? :S
http://peecee.dk/uploads/102013/Capture3.PNG
Den eneste måde jeg har kunnet få dem væk indtil videre er ved at genstarte.
Hvorfor er min computer begyndt at lade disse blive når jeg har trykket på dem? :S
http://peecee.dk/uploads/102013/Capture3.PNG
Den eneste måde jeg har kunnet få dem væk indtil videre er ved at genstarte.
Manofsciencemanoffaith (24727) skrev:Hvorfor starter YouTube videoer helt muted i min browser?
Hm, det er åbenbart en bug som Google arbejder på.
Har også fundet ud af, at videoer der stopper midt i afspilningen skyldes en inkompabilitet med Chrome Toolbox udvidelsen.
Manofsciencemanoffaith (24727) skrev:Hvorfor starter YouTube videoer helt muted i min browser?
det er fordi du engang har kommet til at sætten en video på mute, og at der så er sket en fejl inde ved YT som gør at den bliver ved med at huske det som om den skal være muted også selvom du har Unmuted en video.
der er ikke direkte noget fix på dette, men bliv ved med at unmute de videoer som du kommer på, så løser det sig på et tidspunkt.
men det er for ringe at den bug stadi findes, det er sku snart over 1 år siden jeg oplevede det samme. FIX YOUR SHIT GOOGLE! -__-
Manofsciencemanoffaith (24728) skrev:Har også fundet ud af, at videoer der stopper midt i afspilningen skyldes en inkompabilitet med Chrome Toolbox udvidelsen.
hvad skyldes det så når den gør det i en hel frisk installation af FireFox? og jo jeg har en 50/50 fiber så det er ikke det.
mark NAS jensen
Hvilken harddisk skal man vælge? WD Green?
Skal lave noget mediecenter/nas-halløj hos en kollega, det skal være så simpelt som overhovedet muligt, og jeg tænker en Synology DS213j med 2 x 2 TB
- edit -
Kan ikke finde en WD Green på EDB-priser, så hvad med denne Seagate?
Skal lave noget mediecenter/nas-halløj hos en kollega, det skal være så simpelt som overhovedet muligt, og jeg tænker en Synology DS213j med 2 x 2 TB
- edit -
Ronson (24710) skrev:$var blev erstattet af $_POST[input] lige inden jeg trykkede "indsend" for at lette forklaringen. Bare rolig, der bliver både tjekket om det er tal og inden for et bestemt område :)
Jeg prøver jeres forslag på arbejdet i morgen og vender tilbage.
......
#30 http://www.edbpriser.dk/Search/General.aspx?q=wd%2... ?
Den ene disk i min synology NAS er en 3TB WD Green, og den kører ganske upåklageligt. Alternativt kunne du prøve at kigge på deres "Red" serie, som skulle være optimeret til NAS brug - Jeg har dog ikke undersøgt nærmere om der faktisk er nogen reel forskel.
Den ene disk i min synology NAS er en 3TB WD Green, og den kører ganske upåklageligt. Alternativt kunne du prøve at kigge på deres "Red" serie, som skulle være optimeret til NAS brug - Jeg har dog ikke undersøgt nærmere om der faktisk er nogen reel forskel.
Det virker desværre ikke :(Nåkja (24731) skrev:Ronson (24710) skrev:$var blev erstattet af $_POST[input] lige inden jeg trykkede "indsend" for at lette forklaringen. Bare rolig, der bliver både tjekket om det er tal og inden for et bestemt område :)
......
http://pastebin.com/XkPM3mUV
PHP-Ekspert Thoroughbreed (24730) skrev:mark NAS jensen
- edit -
Jeg kører selv med WD Green, men jeg har dog kigget lidt på WD RED, som skulle være lavet til "NAS-brug".
Western Digital Red:
Less aggressive head parking (no IntelliPark feature)
Configurable Time Limited Error Recovery (TLER), with a default of 7 seconds
IntelliPower disk rotation speeds (comparable to Green drives)
Vibration reduction mechanism in hardware
3-Yr. warranty and 24x7 phone support
(extended warranty period (3 years vs. 2 for the Green drives))
http://www.anandtech.com/show/6157/western-digital...
Less aggressive head parking (no IntelliPark feature)
Configurable Time Limited Error Recovery (TLER), with a default of 7 seconds
IntelliPower disk rotation speeds (comparable to Green drives)
Vibration reduction mechanism in hardware
3-Yr. warranty and 24x7 phone support
(extended warranty period (3 years vs. 2 for the Green drives))
http://www.anandtech.com/show/6157/western-digital...
Ronson (24733) skrev:Det virker desværre ikke :(Nåkja (24731) skrev:Ronson (24710) skrev:$var blev erstattet af $_POST[input] lige inden jeg trykkede "indsend" for at lette forklaringen. Bare rolig, der bliver både tjekket om det er tal og inden for et bestemt område :)
......
http://pastebin.com/XkPM3mUV
Du har kun angivet name på din tekstbox. Du skal også angive ID. Bare sæt det til det samme.
Hvis du ser nogle javascript fejl, må du lige sige til.
Mark Jensen synes at spille ping pong med det engelske imperium er giver tvivlsomme resultater
På 3 netværk jeg holder overvåget, da har jeg thinkbroadband.com's Broadband Quality Monitor på. Det giver en fin graf over tilstanden at mine netværk. Så vidt jeg har forstået, så holder thinkbroadband.com til i England og dermed er mine resultater påvirket af afstanden og backbone mellem Danmark og England hvilket ses på kraftigt stigende ping tider i load perioder.
Jeg tænkte derfor om der var en dansk udbyder der gratis udbyder cirka samme service. Nu er de folk der tilgår mine services oftere danske end britiske.
På 3 netværk jeg holder overvåget, da har jeg thinkbroadband.com's Broadband Quality Monitor på. Det giver en fin graf over tilstanden at mine netværk. Så vidt jeg har forstået, så holder thinkbroadband.com til i England og dermed er mine resultater påvirket af afstanden og backbone mellem Danmark og England hvilket ses på kraftigt stigende ping tider i load perioder.
Jeg tænkte derfor om der var en dansk udbyder der gratis udbyder cirka samme service. Nu er de folk der tilgår mine services oftere danske end britiske.
Jep, prøvede også at angive id på feltet efterfølgende, men det samme.Nåkja (24737) skrev:Du har kun angivet name på din tekstbox. Du skal også angive ID. Bare sæt det til det samme.
Hvis du ser nogle javascript fejl, må du lige sige til.
TypeError: Object [object Object] has no method 'live' [http://127.0.0.1/?side=test:51]:
$("#site").live('keyup', function () {
Jeg har prøvet det nu, og kan ikke selv strikke det sammen så det giver mening.mrtb (24735) skrev:Fik du prøvet det eksempel jeg uploadede i #09?
Ronson (24739) skrev:TypeError: Object [object Object] has no method 'live'
Jeg har ikke ligget kigget din kode igennem, men kan det være dette?
As of jQuery 1.7, the .live() method is deprecated. Use .on() to attach event handlers. Users of older versions of jQuery should use .delegate() in preference to .live().
.on har en lidt anden formatering end .live.
Hvis du har følgende:
<div class="wrapper"><input type="text" class="inputTxt" /></div>
Hvis jeg husker korrekt, så skal din .on så se således ud:
$(".wrapper").on('keyup', '.inputTxt', function() {
alert('Din funktion her');
});
Hvis du har følgende:
<div class="wrapper"><input type="text" class="inputTxt" /></div>
Hvis jeg husker korrekt, så skal din .on så se således ud:
$(".wrapper").on('keyup', '.inputTxt', function() {
alert('Din funktion her');
});
Mark Jensen har også problemer med internettet
Nu hvor der, tilsyneladende, er 60 internet-/php-eksperter til stede, så har jeg også et spørgsmål.
Hvad er den nemmeste måde at tillade redigering af en div-class?
I princippet skal folk bare kunne trykke "Rediger", fyre noget tekst ind (ikke nødvendigvis med formateringsmuligheder) og så kunne trykke "Gem".
Nu hvor der, tilsyneladende, er 60 internet-/php-eksperter til stede, så har jeg også et spørgsmål.
I princippet skal folk bare kunne trykke "Rediger", fyre noget tekst ind (ikke nødvendigvis med formateringsmuligheder) og så kunne trykke "Gem".
PHP-Ekspert Thoroughbreed (24730) skrev:mark NAS jensen
- edit -
Hvis du køre single disk så er green fint. Har du planer om raid, så kan det anbefales at investere i RED, da specielt head parking kan reducere levetien gevaldigt. Man kan med nogle utilities slå headparking fra, men så går hele Green ideen ligesom af, og så er det federe at have mere garanti og mindre vibration i sin NAS.
XorpiZ (24744) skrev:Mark Jensen har også problemer med internettet
Hvis det skal kunne bruges i alle browsere, ville jeg poppe et textarea op, og smide indholdet til bage i div'en ved gem.
Med formattering ville jeg bruge CK editoren.
XorpiZ (24744) skrev:Mark Jensen har også problemer med internettet
http://jsfiddle.net/h368Z/
Har kun testet i Chrome, men her virker det i hvert fald. (Hvis det da er det her du mener)
EDIT: Virker også i Firefox og IE11
HrJakobsen (24747) skrev:XorpiZ (24744) skrev:Mark Jensen har også problemer med internettet
http://jsfiddle.net/h368Z/
Har kun testet i Chrome, men her virker det i hvert fald. (Hvis det da er det her du mener)
EDIT: Virker også i Firefox og IE11
Det bliver ikke gemt, synes jeg. Det skal gerne være sådan, at alle brugerne kan se de ændringer andre har lavet.
Nåkja (24746) skrev:XorpiZ (24744) skrev:Mark Jensen har også problemer med internettet
Hvis det skal kunne bruges i alle browsere, ville jeg poppe et textarea op, og smide indholdet til bage i div'en ved gem.
Jeg prøver med en text-area. Hvordan gemmer man outputtet fra den i en div?
XorpiZ (24749) skrev:Nåkja (24746) skrev:XorpiZ (24744) skrev:Mark Jensen har også problemer med internettet
Jeg prøver med en text-area. Hvordan gemmer man outputtet fra den i en div?
Med jquery:
$("#savebuttonid").click(function (){
$("#divid").html($("#textareaid").val());
});
Formattering er du selv nødt til at ordne.
$("#savebuttonid").click(function (){
$("#divid").html($("#textareaid").val().replace("\n", "<br />"));
});
Også modsat.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.