mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg søger en linux distro der kan køre fra en USB, og som er relativt simpelt i funktioner (skal primært bruges til browsing) og med et lækkert GUI.
Go
Go
Dem tjekker jeg lige ud.
BTW, jeg har et program der kan køres på Linux, vil den kunne køres på Chrome/Chromium OS?
BTW, jeg har et program der kan køres på Linux, vil den kunne køres på Chrome/Chromium OS?
Thalion (23800) skrev:Tvivler stærkt på det, nu ved jeg ikke hvordan den læser nøglen men håber ikke det bare er noget clear text man kan aflæse.
Det er jeg faktisk ligeglad med. Bare det er det samme, man læser hver gang. På hjemmesiden står der også "beskyttet og krypteret". Jeg behøver ikke at dekryptere informationen for at vide, hvem det er. De skal bare køre den foran én gang, så gemmer jeg den information, som nu bliver læst, på en whitelist.
Bum.
Ronsons link skrev:
Sort of like a very short range bluetooth that doesn't
require authentication.
Er NFC virkelig uden nogen form for auth.? Det er da for dumt >_<
Nogle gymnasieelever var for nylig i pressen, fordi deres app var meget solgt på Appstoren.
Hvad har desmå møgunger tjent på det?
Hvad har de
Det er nu en meget pænt app (baseret på screenshots, jeg har ikke købt app'en). Jeg synes dog geometri-ikonet er lidt underligt.
Er et linjestykke egentlig en ret linje? Jeg tænker på symbolet til "den rette linje".
Er et linjestykke egentlig en ret linje? Jeg tænker på symbolet til "den rette linje".
snesman (23808) skrev:Nogle gymnasieelever var for nylig i pressen, fordi deres app var meget solgt på Appstoren.
Hvad har desmå møgungertjent på det?
Ærgerligt man ikke kan se antal downloads..
Elskov (23813) skrev:Der har oprettet sig på gravatar, for at få sit billede på newz. Det er nogle dage siden nu. Hvad faen gør man, for at det virker? Oo
bare link den med din twitter acc det virker bedre
Mark "savner sin mus" Jensen
Jeg savner min gamle Microsoft Intellimouse explorer 3.0 som er den bedste mus jeg til dato har ejet. Er der nogen der kender til et moderne alternativ (her tænker jeg specielt på størrelse og udformning).
Til dem der ikke kan huske den:
http://www.dansdata.com/images/blog/meeces1280.jpg
Jeg savner min gamle Microsoft Intellimouse explorer 3.0 som er den bedste mus jeg til dato har ejet. Er der nogen der kender til et moderne alternativ (her tænker jeg specielt på størrelse og udformning).
Til dem der ikke kan huske den:
http://www.dansdata.com/images/blog/meeces1280.jpg
Ronson (23821) skrev:Træls man ikke kan få sådan en uden tråd.
se det ser nu rart ud, og jeg har altid godt kunne lide mus med hale, må se om der findes en butik hvor man kan lægge hånd på den.
Yvossen (23825) skrev:Nogen der ved om Lenovos Bluetooth Laser mus er noget værd?
Ja, omkring 280 kr.. Lidt mere hvis den har Privat Garanti.
Yvossen (23827) skrev:#23826
Jeg tænkte til brug.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTWU-mZRTC...
Hvad er sandsynlighede for, at man rammer en stjerne (solen undtaget), hvis man fra et hvilket som helst givet sted på jorden sender et objekt ud af atmosfæren og ser bort fra kollisioner med rumskrot, planter og andet?
Zombie Steve Jobs (23833) skrev:Hvad er sandsynlighede for, at man rammer en stjerne (solen undtaget), hvis man fra et hvilket som helst givet sted på jorden sender et objekt ud af atmosfæren og ser bort fra kollisioner med rumskrot, planter og andet?
Hvis du ikke begrænser tidsperioden, 100%.
478907111414718754684 (23834) skrev:Hvis du ikke begrænser tidsperioden, 100%.
Et menneskes levealder. Så lad tage positive 75 år.
Med Nuclear Pulse Propulsion ville det tage 85 år.
Det hurtigste ubemandet fartøj havde en hastighed på ca 253.000 km/t, for den ville det tage ca 8500 år at nå den nærmeste stjerne..
kilder:
universetoday.com
wiki.answers.com
Det hurtigste ubemandet fartøj havde en hastighed på ca 253.000 km/t, for den ville det tage ca 8500 år at nå den nærmeste stjerne..
kilder:
universetoday.com
wiki.answers.com
markjensen (23837) skrev:Det er vel nærmere en funktion af hastigheden og altså ikke 100%
Du kan skam være 100% sikker på at ramme noget. Om det så er en planet, en sol eller et sort hul. Og du er nødt til at have både tid, retning og hastighed eller afstand og retning og tid. Hvis du ikke har tid, så kommer Steve Jobs jo ingen vegne, lidt ligesom i virkeligheden.
Rainmeter (23840) skrev:#23837
Hvis hastigheden er undelig, og muligheden for at stjerne er et sted på den "rette linje"(har heller ingen betydning) så vil det ske, at før eller siden er der en stjerne på stien. To infinity and beyond.
Vi ser bort fra alt andet, undtagen stjerner.
Så er kommer det jo meget an på retning og hastighed, om han når frem til en stjerne, indend en er blevet til eller opslugt af et sort hul. På et eller andet tidspunkt i fremtiden er der jo ikke andet end sortehuller tilbage.
Hvis hastigheden ikke er specificeret (variabel) og tiden kun er 75 år, kan vi sætte hastigheden til 0 og sandsynligheden vil være 0%. Eller har jeg misforstået en del af problemet?
Nej, men eftersom at vi selv kan fastsætte den, er det en funktion af hastigheden og ikke værdien 100% (som mit eksempel viser).
Edit: Jeg uddyber lige.
Hvis f er den funktion der beregner sandsynligheden, vil jeg mente at en sådan funktion for eksempel ville se således ud (hvor s er hastighed og a er en eller anden konstant):
f(s) = a*s
Hvorimod jeg forstår Fjolle som at han mener at det skal være
f(s) = 1
Edit: Jeg uddyber lige.
Hvis f er den funktion der beregner sandsynligheden, vil jeg mente at en sådan funktion for eksempel ville se således ud (hvor s er hastighed og a er en eller anden konstant):
f(s) = a*s
Hvorimod jeg forstår Fjolle som at han mener at det skal være
f(s) = 1
markjensen (23844) skrev:Nej, men eftersom at vi selv kan fastsætte den, er det en funktion af hastigheden og ikke værdien 100% (som mit eksempel viser).
Ja, og før fastsættelsen af tiden ville det være en funktion af hastighed OG tid, og ikke 100%.
Men hvis vi sætter hastigheden til uendelig (fuck en begrænsning på c) vil sandsynligheden vel være 100%?
Det kommer sig mest af den der "Shoot for the moon, if you miss you will be among the stars" det synes jeg er noget fis.
Vi kan også sige, man sigter mod månen, klokken 14.45 den 25/7/2013 fra 70.011201, -43.220644 i et eller andet fartøj, der kan opnå en hastighed på 253.000 km/t men rammer så forbi månen med 10.000 kilomenter uden at retningen bliver påvirket, når man at ramme en stjerne, inden passagererne er omkommet af alderdom, eller hvor mange generationer går der (indavl ikke en faktor) inden de ramler ind i en stjerne og (stråling, forsyninger af ilt/æder, rumskrammel, planeter og andre faktorer ignoreres).
Altså, generelt set kan man jo sige, at det aldrig sker, men, det er bare altid sjovt at have tal.
Vi kan også sige, man sigter mod månen, klokken 14.45 den 25/7/2013 fra 70.011201, -43.220644 i et eller andet fartøj, der kan opnå en hastighed på 253.000 km/t men rammer så forbi månen med 10.000 kilomenter uden at retningen bliver påvirket, når man at ramme en stjerne, inden passagererne er omkommet af alderdom, eller hvor mange generationer går der (indavl ikke en faktor) inden de ramler ind i en stjerne og (stråling, forsyninger af ilt/æder, rumskrammel, planeter og andre faktorer ignoreres).
Altså, generelt set kan man jo sige, at det aldrig sker, men, det er bare altid sjovt at have tal.
Fjolle (23846) skrev:Men hvis vi sætter hastigheden til uendelig (fuck en begrænsning på c) vil sandsynligheden vel være 100%?
Men hvorfor skulle vi dog det? Så vidt jeg kan forstå på problemet, har vi IKKE sat hastigheden til uendelig.
Zombie Steve Jobs (23847) skrev:Vi kan også sige, man sigter mod månen, klokken 14.45 den 25/7/2013 fra 70.011201, -43.220644 i et eller andet fartøj, der kan opnå en hastighed på 253.000 km/t men rammer så forbi månen
Så har man jo ikke sigtet efter månen.
Og HVIS du misser vil du under alle omstændigheder være imellem stjernerne i mindst de 600 timer der tager at ramme solen.
Var det svar på spørgsmålet?
Faktisk vil man støde ind i jorden med det samme, da månen på det tidspunkt er under horisonten.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.