mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Man kan rulle den tilbage til fabriksindstillinger i indstillinger. Vil man af med de programmer, som følger med, skal den rootes.
Tasker kan en del mere når telefonen er rooted. F.eks. kan man slå GPS til og fra med en app (det kræver at telefonen er rooted).
Tasker er en automations-app.
Lige nu bruger jeg Tasker til at slå wi-fi til når jeg er på et bestem mobilmast. Jeg bruger også Tasker til at slå låse skærmen fra når jeg er på hjemmenetværk.
Tasker kan en del mere når telefonen er rooted. F.eks. kan man slå GPS til og fra med en app (det kræver at telefonen er rooted).
Lige nu bruger jeg Tasker til at slå wi-fi til når jeg er på et bestem mobilmast. Jeg bruger også Tasker til at slå låse skærmen fra når jeg er på hjemmenetværk.
Hvad blev der af ham der italieneren der mente han havde skabt en maskine der producerede mere energi end han proppede i den?
Hvad blev der af de der religiøse mennesker der sagde de havde/ville klone et menneske?
Hvad blev der af alle de andre ting som blev lovet men aldrig leveret?
Hvad blev der af de der religiøse mennesker der sagde de havde/ville klone et menneske?
Hvad blev der af alle de andre ting som blev lovet men aldrig leveret?
Barkane (23357) skrev:#23356
Jeg er blevet lidt i tvivl. Bør man bare roote mobilen eller også smide en custom rom på?
Du behøver ikke smide custom rom. Du kan bare vælge at roote og køre stock rom.
Som sagt: Jeg bruger Tasker fordi det gør mit liv en lille smule lettere.
Jeg bruger Maps en del til at finde ud af hvornår bussen kører til min destination.
Maps kræver at GPS er tændt for at have mere præcise lokation.
Så bruger jeg Tasker til at aktivere for GPS lige så snart jeg åbner Maps og omvendt når jeg lukker Maps deaktiveres GPS'en.
Det er ikke nødvendigt, men jeg sparer måske halv sekund for at aktivere GPS før jeg åbner Maps og vice versa.
Edit:
Jeg sparer også lidt batteri ved at slukke for unødvendige ting når jeg ikke bruger dem.
Du behøver ikke smide custom rom. Du kan bare vælge at roote og køre stock rom.
Som sagt: Jeg bruger Tasker fordi det gør mit liv en lille smule lettere.
Jeg bruger Maps en del til at finde ud af hvornår bussen kører til min destination.
Maps kræver at GPS er tændt for at have mere præcise lokation.
Så bruger jeg Tasker til at aktivere for GPS lige så snart jeg åbner Maps og omvendt når jeg lukker Maps deaktiveres GPS'en.
Det er ikke nødvendigt, men jeg sparer måske halv sekund for at aktivere GPS før jeg åbner Maps og vice versa.
Edit:
Jeg sparer også lidt batteri ved at slukke for unødvendige ting når jeg ikke bruger dem.
Så sandt så sandt!
Der er også en del apps der nægter at virke når telefonen er rooted af mærkeligste årsager.
Senest i går fandt jeg ud af at Stofa WebTv ikke virker på rooted android.
Der er selvfølgelig flere løsninger til dette problem. M
an kan bruge app der hedder Hide my Root.
Den skjuler SU binary og SU app, så ens app der kræver ikke-rooted telefon kan køre uden problemer.
Så sandt så sandt!
Der er også en del apps der nægter at virke når telefonen er rooted af mærkeligste årsager.
Senest i går fandt jeg ud af at Stofa WebTv ikke virker på rooted android.
Der er selvfølgelig flere løsninger til dette problem. M
an kan bruge app der hedder Hide my Root.
Den skjuler SU binary og SU app, så ens app der kræver ikke-rooted telefon kan køre uden problemer.
wc4 (23359) skrev:Jeg er blevet lidt i tvivl. Bør man bare roote mobilen eller også smide en custom rom på?
Min kæreste har en SGSII med Omega ROM og Jeboos kernel. Den har dermed mange af de features, der kom med SGSIII inkl. lock screen, launcher, smartstay osv. Jeg ville helt klart gøre det.
4815162342 (23364) skrev:wc4 (23359) skrev:Jeg er blevet lidt i tvivl. Bør man bare roote mobilen eller også smide en custom rom på?
Min kæreste har en SGSII med Omega ROM og Jeboos kernel. Den har dermed mange af de features, der kom med SGSIII inkl. lock screen, launcher, smartstay osv. Jeg ville helt klart gøre det.
Det er helt klart sådan et indlæg som kan få mig til at overveje det! Jeg skal ud på en længere udenlandsrejse d. 13. april og så fire måneder frem uden computer, så det skal gøres inden der.
wc4 (23365) skrev:Det er helt klart sådan et indlæg som kan få mig til at overveje det! Jeg skal ud på en længere udenlandsrejse d. 13. april og så fire måneder frem uden computer, så det skal gøres inden der.
Så vent indtil du kommer hjem. Har du problemer og ingen computer på farten, er du lidt på røven...
Kan det ikke også bare være at der er en "naturlig" forskel i hastighed ved afsendelse af meddelelser over wifi (eller 3G eller hvad Tumleren nu bruger) og så over GSM eller hvad man sender SMS over. Hvor stor er forskellen?
Mark "Terrorist" Jensen
Hvis man som firma opsætter et access point til kunde-brug. Skal der så være logning på brugerne? Ja? Nej? Hvem skal faktisk logge brugernes færden?
Hvis ja, hvordan gør man?
Hvis man som firma opsætter et access point til kunde-brug. Skal der så være logning på brugerne? Ja? Nej? Hvem skal faktisk logge brugernes færden?
wc4 (23359) skrev:Jeg er blevet lidt i tvivl. Bør man bare roote mobilen eller også smide en custom rom på?
Glemte lige at nævne at hvis du en dag bestemmer dig for at prøve, kan du altid hente den oprindelige firmware her:
http://www.sammobile.com/firmwares/1/?model=GT-I91...
Yvossen (23370) skrev:Mark "Terrorist" Jensen
Tror ikke der skal logges. Vores gæstenet ligger bare på sit eget vlan så det er afskåret fra resten af vores netværk, og af hvad jeg ved er der ikke yderligere logning på.
KopNudler (23372) skrev:Tror ikke der skal logges. Vores gæstenet ligger bare på sit eget vlan så det er afskåret fra resten af vores netværk, og af hvad jeg ved er der ikke yderligere logning på.
Lyder godt. Vi skal have netværk på vores udendørs parkeringsplads til folk der overnatter i lastbiler derude.
Jeg har lidt kig på dette access point med denne antenne til at dække dette område. Burde udstyret kunne håndtere situationen?
Nu er normale ethernet kabler desværre ikke så gode når du når over 100 meter (inden du er ude af huset osv.), det vil sige at et sted på vejen skal du have en repeater/bridge/switch og så kniber det både med strøm til endepunktet og repeater/bridge/switchen på vejen. Der er ikke strøm i den anden ende af parkeringspladsen.
Med min telefon og en Linksys WRT54G på 71mW sende styrke så kunne jeg fange et signal på -50dBm hvilket er fair forbindelse på 100 meters afstand, frit udsyn til access point og dårlig modtager (telefon).
Det er desværre nok ikke en mulighed at have et access-point i den anden ende af pladsen, både grundet afstand og strøm.
Nu er normale ethernet kabler desværre ikke så gode når du når over 100 meter (inden du er ude af huset osv.), det vil sige at et sted på vejen skal du have en repeater/bridge/switch og så kniber det både med strøm til endepunktet og repeater/bridge/switchen på vejen. Der er ikke strøm i den anden ende af parkeringspladsen.
Med min telefon og en Linksys WRT54G på 71mW sende styrke så kunne jeg fange et signal på -50dBm hvilket er fair forbindelse på 100 meters afstand, frit udsyn til access point og dårlig modtager (telefon).
Det er desværre nok ikke en mulighed at have et access-point i den anden ende af pladsen, både grundet afstand og strøm.
https://dl.dropbox.com/u/17458891/screenshot/skilt...
skilt med lys i? er det jeres? hvis ja, ville det så ikke være muligt at grave et kabel ned og hen til kanten af P-pladsen for så at forsyne en Repeater?
https://dl.dropbox.com/u/17458891/screenshot/skilt...
skilt med lys i? er det jeres? hvis ja, ville det så ikke være muligt at grave et kabel ned og hen til kanten af P-pladsen for så at forsyne en Repeater?
Det er mere end 220 volt og vil kræve en elektriker. Jeg er også forholdsvis sikker på at Shell koncernen ville blive lidt sure hvis vi lavede sådan et trick. Det vil også stadig kræve et langt netværkskabel (sikkert mere end 100 meter og dermed vil der være brug for repeater). Samtidig, i sidste ende vil det nok koste mere end den nuværende løsning. Plus, at få et kabel fra huset og til græsset vil kræve opbrækning af asfalt og stenbelægning. At trække et kabel er nok ikke en realistisk mulighed.
https://dl.dropbox.com/u/3243656/shell-wifi2.png
Sådan er belægningen rundt om stedet. Og et kabel i luften vil ikke være praktisk da det skal sidde højere end lastbiler med diverse ting på toppen.
Der er nok ikke mange andre veje frem end et accesspoint på bygningen. :)
Det er mere end 220 volt og vil kræve en elektriker. Jeg er også forholdsvis sikker på at Shell koncernen ville blive lidt sure hvis vi lavede sådan et trick. Det vil også stadig kræve et langt netværkskabel (sikkert mere end 100 meter og dermed vil der være brug for repeater). Samtidig, i sidste ende vil det nok koste mere end den nuværende løsning. Plus, at få et kabel fra huset og til græsset vil kræve opbrækning af asfalt og stenbelægning. At trække et kabel er nok ikke en realistisk mulighed.
https://dl.dropbox.com/u/3243656/shell-wifi2.png
Sådan er belægningen rundt om stedet. Og et kabel i luften vil ikke være praktisk da det skal sidde højere end lastbiler med diverse ting på toppen.
Der er nok ikke mange andre veje frem end et accesspoint på bygningen. :)
Hånter (23368) skrev:Er den sat til først at prøve med en iMessage?
markjensen (23369) skrev:Kan det ikke også bare være at der er en "naturlig" forskel i hastighed ved afsendelse af meddelelser over wifi (eller 3G eller hvad Tumleren nu bruger) og så over GSM eller hvad man sender SMS over. Hvor stor er forskellen?
Jeg tænker på forskellen mellem hvor lang tid det synes at tage telefonen at sende en sms til person A og en imessage til person B - Den lille progress bar flyver af sted når det er en imessage, og når det er en SMS sidder den og venter omkring 95% i et par sekunder
Jeg er ret sikker på at progressbaren er snyd. Hvis du sender en MMS, virker det også som om den bare kører jævnt indtil den når de 95% ca hvor den venter indtil den rent faktisk er sendt. Som om de bare har valgt at den skal køre i en bestemt hastighed som nogenlunde svarer til hvornår den bliver færdig (bortset fra at det ikke rigtigt gør, ikke hos mig i hvert fald). Jeg sender dog efterhånden mest iMessage-beskeder, så måske husker jeg lidt forkert.
Hånter (23381) skrev:Kære RonRon,
Hvor fanden er Tværvejen 3, i Nørre Aaby? Google Maps kan ikke finde den.
Er det ikke https://maps.google.dk/maps?q=Tv%C3%A6rvejen+3,+i+... ?
Fuck Windows 2008 server
Har nu på... hvad... 5. time? Forsøgt at opdatere Windows 2008 Server R2 til SP1, men jeg får en ukendt fejl. (800F0818)
Har prøvet flg.:
[list=1][li]Kørt readiness tool med fejl: (f) CBS MUM Corrupt 0x00000000 servicing\Packages\Package_for_KB2685813_SP1~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.11.mum Expected file name Microsoft-Windows-Foundation-Package~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.7600.16385.mum does not match the actual file name[/li]
[li]Downloaded det igen og kørt det igen[/li]
[li]Kørt diverse hotfixes[/li]
[li]Forgæves forsøgt at finde mum-filen i opdateringsfiler som f.eks. KB2685813[/li]
[li]Forsøgt at slette registreringsdatabase nøglen: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Packages\Package_for_KB2685813_SP1~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.11, men har ikke rettigheder.[/li]
[li]Prøvet med SFC /scannow, som ikke fandt noget.[/li]
[/list]
Er der andre, der har prøvet det? Jeg er ved at være lidt blank for løsninger, og MS vil have 2199 kr for at hjælpe.
Har nu på... hvad... 5. time? Forsøgt at opdatere Windows 2008 Server R2 til SP1, men jeg får en ukendt fejl. (800F0818)
Har prøvet flg.:
[list=1][li]Kørt readiness tool med fejl: (f) CBS MUM Corrupt 0x00000000 servicing\Packages\Package_for_KB2685813_SP1~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.11.mum Expected file name Microsoft-Windows-Foundation-Package~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.7600.16385.mum does not match the actual file name[/li]
[li]Downloaded det igen og kørt det igen[/li]
[li]Kørt diverse hotfixes[/li]
[li]Forgæves forsøgt at finde mum-filen i opdateringsfiler som f.eks. KB2685813[/li]
[li]Forsøgt at slette registreringsdatabase nøglen: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Packages\Package_for_KB2685813_SP1~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.11, men har ikke rettigheder.[/li]
[li]Prøvet med SFC /scannow, som ikke fandt noget.[/li]
[/list]
Er der andre, der har prøvet det? Jeg er ved at være lidt blank for løsninger, og MS vil have 2199 kr for at hjælpe.
Manofsciencemanoffaith (23382) skrev:Hånter (23381) skrev:Kære RonRon,
Hvorfor helvede ville den ikke fortælle mig det?! Anyhow, tak!
Elskov (23386) skrev:Hvor længe skal løg koge? Jeg er ved at lave noget suppe-wannabe af alt godt fra køkkenet.
Kommer an på hvad du skal lave.
Klassisk løgsuppe skal vist koge i mindst et par timer.
4815162342 (23383) skrev:Er der andre, der har prøvet det? Jeg er ved at være lidt blank for løsninger, og MS vil have 2199 kr for at hjælpe.
Det lykkedes mig til sidst at finde den rigtige opdateringspakke og kopiere filerne over i Windows\servicing\Packages. Så ville den endeligt opdatere. Ufatteligt at der ikke er nogen indbygget funktion til at downloade manglende .mum og .cat filer.
Elskov (23386) skrev:Hvor længe skal løg koge? Jeg er ved at lave noget suppe-wannabe af alt godt fra køkkenet.
en slash and dash løgsupåppe med godt med løg i tern, hvidløg buillion og lidt hvedemel til fortykkelse og godt medsort peber kan nøjes med en times simren så bliver løgene bløde, det gjorde jeg ofte i mine SU dage (jeg elsker løg namme), skal det være rigtig fint er en del timer at foretrække for virkelig at få smagen trukket ud.
Mark Jensen ælsker stelnumre
Jeg sidder lidt og kigger på stelnumre på cykler, og har fundet: http://da.wikipedia.org/wiki/Det_danske_stelnummer... og udover den og kopier af denne kan jeg ikke finde en fuld liste af fabrikantmærker. Er der nogen der har nogen idé om hvor sådan en findes? Politiet bør vel kende dem allesammen, men om de vil give en liste ved jeg ikke.
Jeg sidder lidt og kigger på stelnumre på cykler, og har fundet: http://da.wikipedia.org/wiki/Det_danske_stelnummer... og udover den og kopier af denne kan jeg ikke finde en fuld liste af fabrikantmærker. Er der nogen der har nogen idé om hvor sådan en findes? Politiet bør vel kende dem allesammen, men om de vil give en liste ved jeg ikke.
Manofsciencemanoffaith (23385) skrev:Hvorfor ligner http://kum.dk/ lort i min Chrome 26.0.1410.43 m?
Hmm, det er åbenbart ikke altid. Nogle gange ser den fin ud, men hvis jeg så refresher, ligner den igen lort. Hvorfor?
Manofsciencemanoffaith (23339) skrev:Det kommer lidt an på, hvad du mener med billigt, men Canons EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM er god til prisen.
Jeg har (måske) en til salg?..
Yvossen (23373) skrev:Lyder godt. Vi skal have netværk på vores udendørs parkeringsplads til folk der overnatter i lastbiler derude.
Jeg har lidt kig på dette access point med denne antenne til at dække dette område. Burde udstyret kunne håndtere situationen?
Skal du også forsyne den kvadratmeter på motorvejen o_O
Manofsciencemanoffaith (23382) skrev:Hånter (23381) skrev:Kære RonRon,
Hånter, skal du have en flagstang?
Thoroughbreed (23399) skrev:#97
Sjovt nok tænkte jeg selv penis
Havde bare et mentalt billede af Yvossen, stå på motorhjelmen og skraldgrine, imens han overpissede din bil.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.