mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
For at være sikker på at evt virus bliver dræt skal bærrene kog, så vandet bobler, i et minut.
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
Jakob Jakobsen (22147) skrev:#46
Bruger samme opskrift, bare med almindeligt sukker og uden at tø jordbærrene op først.
Flormelis gør den mere fluffy.
Ang. frosne bær, så skriver de på mange poser at man bør skolde bærene i kogende vand. Men ligefrem koge dem til en smoothie - nej tak!
Inum (22153) skrev:Min kære fader har købt en Samsung galaxy Xcover telefon. Efter skiftet modtager han jævnligt en gruppemeddelse om hvilken sendemast han er på. Hvordan slår man det fra på Android?
Nb. Han har telmore som udbyder, hvis det har noget at sige.
http://altomandroid.dk/forum/174-Generelt/2417-CB-...
Søgeord: android sendemast
Hånter (22162) skrev:Ja, jeg er sikker på at bruger/pass er korrekt.
Nej det er du ikke.
I weekenden her skulle jeg få min svigerfars maskine til at forbinde til hans NAS. men ingen af brugerne blev verificeret.
Hvis jeg derimod tog den lokale bruger fra en ANDEN pc, og tastede ind på "patienten"... Så virkede det, selvom den bruger ikke eksistere hverken på NAS'en, eller PC der skulle fikses.
^^
Hånter (22160) skrev:Mark Jensen er Doven
... og vil gerne have at hans NAS er "mounted" som et almindeligt drev over alt - uanset på hvilket internet computeren befinder sig på. Kan dette lade sig gøre? Ooh yes - her snakker vi self. på en Mac :p
Prøv at se om din NAS ikke har noget software til det. Min Netgear har f.eks. et program til Mac der sørger for at mac'en tror nas'en altid er på local netværk.
Kan I se videoer på epn.dk?
Jeg får bare en stort sort kasse med en afspil knap, og kontrolknapperne nede i venstre hjørne gør absolut intet.
Her f.eks.: http://epn.dk/job/karriere/article4916845.ece
Jeg får bare en stort sort kasse med en afspil knap, og kontrolknapperne nede i venstre hjørne gør absolut intet.
Manofsciencemanoffaith (22165) skrev:Kan I se videoer på epn.dk?
Det starter automagisk og alt muligt her.
Manofsciencemanoffaith (22165) skrev:Kan I se videoer på epn.dk?
Jeg kan kun starte en video på eb, nogle gange på epn også, og ikke andet. Hvis jeg skal se den igen, skal jeg reloade siden, og jeg bruger google chrome.
Edit: fik ikke lige set det var epn til af starte med, men der har jeg også problemer nogle gange.
Clauzii (22172) skrev:Nu er det jo tråden til dumme spørgsmål: Nyeste Flash?
Canon Speedlite 600EX-RT
:P
Ifølge Adobe.com er den nyeste jeg kan få 11.5.502.110
markjensen er trådløs
Er det bare mig, eller kan man ikke finde den der AirPort Express som man sætter i stikkontakten og som fungerer som en extender/repeater til ens eksisterende netværk inde på store.apple.com? Har de trukket den tilbage fordi der er noget galt med den eller hvordan?
Bonusspørgsmål: Kan man bruge den med en router der ikke er Apples?
Er det bare mig, eller kan man ikke finde den der AirPort Express som man sætter i stikkontakten og som fungerer som en extender/repeater til ens eksisterende netværk inde på store.apple.com? Har de trukket den tilbage fordi der er noget galt med den eller hvordan?
Bonusspørgsmål: Kan man bruge den med en router der ikke er Apples?
Findes der et stykke værktøj der kan lave forwards på forbindelser afhængig af port og hostname?
Jeg gad godt have en ting der kunne viderestille indkommende hjemmeside forespørgsler så f.eks. subdomain.domain.tld:80 ville gå til server X og domain.tld:80 ville gå til server Y. Jeg har ikke mulighed for at få flere eksterne IP'er men jeg ville gerne have en LAMP server og en IIS server, begge på på port 80 og 443.
Kan det lade sig gøre med noget proxy eller sockets? Eller ville det måske være muligt via NAT? Tvivler dog, da NAT nok ikke arbejder i så højt et niveau.
Jeg gad godt have en ting der kunne viderestille indkommende hjemmeside forespørgsler så f.eks. subdomain.domain.tld:80 ville gå til server X og domain.tld:80 ville gå til server Y. Jeg har ikke mulighed for at få flere eksterne IP'er men jeg ville gerne have en LAMP server og en IIS server, begge på på port 80 og 443.
Kan det lade sig gøre med noget proxy eller sockets? Eller ville det måske være muligt via NAT? Tvivler dog, da NAT nok ikke arbejder i så højt et niveau.
Alternativt kan du gøre som jeg - begge mine NAS + min desktop er nogle jeg bruger udefra, dog har jeg sat NAS1 til port 20 og NAS2 til port 21
De bliver så forwarded til port 21 begge to?..
Alternativt kan du gøre som jeg - begge mine NAS + min desktop er nogle jeg bruger udefra, dog har jeg sat NAS1 til port 20 og NAS2 til port 21
De bliver så forwarded til port 21 begge to?..
Hvis du går ind på domain.tld laver du bare en forward til domain.tld:79 (eller laver en 100% iframe der viser domain.tld:79)
Tjaaa, det er bare lidt en øv løsning også. Lige nu kører jeg PHP på IIS, det kører nogenlunde, dog er der nogle ting der fejler lidt.
Jeg har aldrig påstået at jeg var god til det der med IT, men jeg får løst problemerne ^_^ tøhø
Jeg har aldrig påstået at jeg var god til det der med IT, men jeg får løst problemerne ^_^ tøhø
Yvossen (22177) skrev:Findes der et stykke værktøj der kan lave forwards på forbindelser afhængig af port og hostname?
Jeg prøvede på det samme for en del år siden og kom frem til denne her konklusion:
Det kan teoretisk set lade sig gøre, hvis det er en HTTP request. En HTTP request indeholder hostname på den host som clienten beder om (En normal TCP request indeholder kun en IP addresse på den host man er ude efter, hvilket du ikke kan bruge til at delegere ud til forskellige subhosts).
Hvis du kører IIS på en Windows Server, kan du få IIS til at delegere requests ud til forskellige websites, baseret på den sub host der er angivet i HTTP requesten. IIS til client operativsystemer (Win2000/XP/Vista/Win7) indeholder ikke denne feature.
Da jeg dengang jeg selv skulle bruge det, ikke havde en Windows server at prøve på, har jeg ikke haft mulighed for at prøve sub host delegering af i praksis, jeg har kun læst hvad der skulle til.
Jeg har rettet op i min 3DS importer, fordi et objekt jeg importerede havde spejlvendt texture mapping. Nu er jeg i tvivl om det er objektet som er defekt eller om det er min import kode som havde en fejl, så jeg har brug for et simpelt test objekt.
Er der en af jer med en 3DS Max som gider lave et simpelt test objekt til mig og gemme det i .3ds format?
En firkantet kasse, med en texture (jpg material) på hver side. På texturen skal der stå noget tekst. Det er lige meget hvilket tekst, jeg skal bare se om teksten står spejlvendt når jeg importerer den.
Er der en af jer med en 3DS Max som gider lave et simpelt test objekt til mig og gemme det i .3ds format?
En firkantet kasse, med en texture (jpg material) på hver side. På texturen skal der stå noget tekst. Det er lige meget hvilket tekst, jeg skal bare se om teksten står spejlvendt når jeg importerer den.
Kan Blender ikke eksportere 3DS? Det ville selvfølgelig være rarere at have en "rigtig" fil, men hvis ingen svarer, kunne det måske være en løsning.
Mort (22183) skrev:Jeg prøvede på det samme for en del år siden og kom frem til denne her konklusion:
Det kan teoretisk set lade sig gøre, hvis det er en HTTP request. En HTTP request indeholder hostname på den host som clienten beder om (En normal TCP request indeholder kun en IP addresse på den host man er ude efter, hvilket du ikke kan bruge til at delegere ud til forskellige subhosts).
Hvis du kører IIS på en Windows Server, kan du få IIS til at delegere requests ud til forskellige websites, baseret på den sub host der er angivet i HTTP requesten. IIS til client operativsystemer (Win2000/XP/Vista/Win7) indeholder ikke denne feature.
Da jeg dengang jeg selv skulle bruge det, ikke havde en Windows server at prøve på, har jeg ikke haft mulighed for at prøve sub host delegering af i praksis, jeg har kun læst hvad der skulle til.
Det lyder spændende, jeg kører med en Windows Home Server 2011, hvilket er en modificeret Windows Server 2008 R2.
Tror lige jeg vil prøve at Google Fu det.
EDIT: Synes ikke jeg kan finde det med mit Google Fu, har du måske noget info om det?
Hvor ændre man land på Win8?
Min tror jeg er i england (når jeg vil købe en app spørger den efter et Engelsk tlf nummer, og engelsk postnummer)
Min tror jeg er i england (når jeg vil købe en app spørger den efter et Engelsk tlf nummer, og engelsk postnummer)
Yvossen (22187) skrev:EDIT: Synes ikke jeg kan finde det med mit Google Fu, har du måske noget info om det?
Først skal du sikre dig at du har en DNS entry som peger på dit domæne (Feks Yvonne.Vossen.dk).
Så skal du i IIS oprette et nyt website (Sites->Add new web site->Yvonne).
På det oprettede site vælger du Site bindings.
Så opretter du (Eller retter det første entry, hvis der allerede findes et) en site binding af typen HTTP eller HTTPS.
Så sætter du IP Addresse og port nummer som din HTTP normalt bruger.
Til sidst angiver du hostnamet Yvonne.Vossen.dk.
Derefter kan du udefra gå til Yvonne.Vossen.dk og blive dirigeret hen til dit nyoprettede site.
PS) Tillykke til mig, nu har jeg et underwebsite som hedder Banana :op
SlettetBruger (22188) skrev:Hvor ændre man land på Win8?
Den bruger din Microsoft account, når du køber apps. Har du angivet i den at du bor i England?
Ellers, for at svare på dit spørgsmål, så går du ind under Regional Settings, vælger Location tab'en og vælger Denmark under home location.
Mort (22190) skrev:SlettetBruger (22188) skrev:Hvor ændre man land på Win8?
Den bruger din Microsoft account, når du køber apps. Har du angivet i den at du bor i England?
Ellers, for at svare på dit spørgsmål, så går du ind under Regional Settings, vælger Location tab'en og vælger Denmark under home location.
Og hvis du har, så bliver du nødt til at oprette en ny konto. Det var svaret jeg fik fra Microsoft support efter min sag kom tilbage fra deres senior team. På en eller anden måde havde min konto oprettet en US-personal account udover min DA-Business account.
Det gjorde så at jeg ikke kunne købe xbox music pass på min microsoft account.
Ah, det er det du mener. Det hjælper desværre bare ikke på mit 2 webservere, en port 80 problem. :)
x.dom.dk skal gerne gå til IIS *:80 (server1)
og
y.dom.dk skal gerne gå til LAMP *:80 (server2)
Tror desværre ikke det er muligt. Ellers skal det være med noget DPI eller layer 7 et-eller-andet. :(
Ah, det er det du mener. Det hjælper desværre bare ikke på mit 2 webservere, en port 80 problem. :)
x.dom.dk skal gerne gå til IIS *:80 (server1)
og
y.dom.dk skal gerne gå til LAMP *:80 (server2)
Tror desværre ikke det er muligt. Ellers skal det være med noget DPI eller layer 7 et-eller-andet. :(
Jamen, det er da ikke så svært?
x.dom.dk > yv.onn.nes.ip:81
ydom.dk > yv.onn.nes.ip:80
Yvonnes router tager så 81 og sender til ISS*:80 (server1)
Yvonnes router tager så 80 og sender til LAMP*:80 (server2)
How hard could that be? Ellers må du have to eksterne IP-adresser (hvilket du har, hvis du har samme modem som jeg, jeg har nemlig 2 internet udgange i mit fibermodem)
Jamen, det er da ikke så svært?
x.dom.dk > yv.onn.nes.ip:81
ydom.dk > yv.onn.nes.ip:80
Yvonnes router tager så 81 og sender til ISS*:80 (server1)
Yvonnes router tager så 80 og sender til LAMP*:80 (server2)
How hard could that be? Ellers må du have to eksterne IP-adresser (hvilket du har, hvis du har samme modem som jeg, jeg har nemlig 2 internet udgange i mit fibermodem)
Har jeg 2 eksterne IP'er? Hvordan det? Mit er en af de ældre med ethernet til 2x tlf (mener jeg), 1x tv og 1x internet. Jeg har pt. betalt for 1 fast ekstern IP.
Problemet med :80 og :81 er hvis du går ind på x.dom.dk så skal du skrive :81 efter ellers kommer forbindelsen det forkerte sted hen. Det er ikke optimalt for brug af "normale" folk.
Der bliver cookies og uploads nok et problem. :(
Har jeg 2 eksterne IP'er? Hvordan det? Mit er en af de ældre med ethernet til 2x tlf (mener jeg), 1x tv og 1x internet. Jeg har pt. betalt for 1 fast ekstern IP.
Problemet med :80 og :81 er hvis du går ind på x.dom.dk så skal du skrive :81 efter ellers kommer forbindelsen det forkerte sted hen. Det er ikke optimalt for brug af "normale" folk.
Der bliver cookies og uploads nok et problem. :(
Jeg har to internetforbindelser i mit modem, og får to forskellige ip ifølge myip.dk
- men nej, lav en HTTP-forward på x.vossen.dk, så behøver du ikke selv at skrive :81 i slutningen!.. Øjeblik chef, finder et eksempel når jeger færdig med at skide kommer hen til min computer.
Jeg har to internetforbindelser i mit modem, og får to forskellige ip ifølge myip.dk
- men nej, lav en HTTP-forward på x.vossen.dk, så behøver du ikke selv at skrive :81 i slutningen!.. Øjeblik chef, finder et eksempel når jeg
Mort (22190) skrev:Den bruger din Microsoft account, når du køber apps
Nej, nej den gør ej.
i kontrolpanelet -> Region -> Location stod den til at være UK.
HrJakobsen (22191) skrev:Mort (22190) skrev:SlettetBruger (22188) skrev:Hvor ændre man land på Win8?
Og hvis du har, så bliver du nødt til at oprette en ny konto. Det var svaret jeg fik fra Microsoft support efter min sag kom tilbage fra deres senior team. På en eller anden måde havde min konto oprettet en US-personal account udover min DA-Business account.
Det gjorde så at jeg ikke kunne købe xbox music pass på min microsoft account.
De har lavet om på det nu, så du kan ændre land uden at få ny konto :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.