mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Ronson (22100) skrev:adapter(displayport > dvi/vga/andet) > rj45
http://peecee.dk/uploads/112012/Adapterception_8ac...
Det er sguda sådan et turbo-mega-ultra-super hurtigt USB-stik som ham gutten i "Things that make me go hmm"-tråden snakker om!
Det er sguda sådan et turbo-mega-ultra-super hurtigt USB-stik som ham gutten i "Things that make me go hmm"-tråden snakker om!
SlettetBruger (22090) skrev:Mark "kun forreste række kan se" Jensen
Så hvert kvartal, har vi et informations-møde i vores kantine.
Her er der lavt til lofts, og det bevirker at lærredet til projekteren hænger ret så lavt, så ingen kan se det nederste af billedet.
Min ide, var så at lave noget remotepresentation via Lync ud på nogen pc'er vi sætter frem på de enkelte borde.
"Smart" løsning...
Chefen holder sig dog til et forslag jeg tidligere smed efter ham; at sætte 2 skærme op på væggene ned igennem kantinen.
Nogen der kender en løsning til sådan noget?
jeg tænker at det kommer til at kræve en enhed som pc'en sluttes til, og som splitter signalet og kan sende det til 3 enheder med 5, 10, og 20 meters afstand.
Vi benytter os af HDMI-splittere, hvor der benyttes nogle extendere i begge ender af hver kabling, så der kan trækkes Cat. 5e/6 mellem HDMI-splitteren og selve skærmene.
http://www.edbpriser.dk/av-kabler/knig-hdmi-extend...
http://www.av-cables.dk/hdmi-splitter/hdmi-high-sp...
Det kører forholdsvist stabilt til hverdag.
Ronson (22105) skrev:Hvor finder man The Beach Boys: Doin' It Again og The Beach Boys: Live in Concert: 50th Anniversary på region 2 blu-ray - uden diverse toldgebyrer?
Live in concert kommer den 19 http://www.amazon.co.uk/The-Beach-Boys-Concert-Blu...
Den anden er ikke kommet i europa endnu.
Jeg har fået købt en http://www.logitech.com/en-nz/speakers-audio/home-... men er ikke særlig tilfreds med forbindelsen som er noget ustabil hvis der ikke er fysisk udsyn til modtageren (måske noget man burde have forventet). Er det muligt at få noget tilsvarende som udnytter DLNA i stedetfor?
Altså en enhed der gør det muligt at afspille musik fra min android enhed over til mit stereo anlæg ved hjælp af DLNA, selvom mit anlæg ikke umiddelbart er DLNA kompatibelt.
Altså en enhed der gør det muligt at afspille musik fra min android enhed over til mit stereo anlæg ved hjælp af DLNA, selvom mit anlæg ikke umiddelbart er DLNA kompatibelt.
Mark Tysker Jensen
Mangler en tysk ordbog til office for Mac - hvordan hulan finder jeg sådan noget?! Jeg gider ikke sætte det ind i TextEdit hver gang >_<
Mangler en tysk ordbog til office for Mac - hvordan hulan finder jeg sådan noget?! Jeg gider ikke sætte det ind i TextEdit hver gang >_<
Nå, det fandt jeg selv ud af ... Det var slet ikke så svært alligevel o_O
Hvis man i stavekontrollen går ind under Language > German så virker det ikke - hvis man derimod går op i Tools > Language > German, så er den tysk o_O
Underligt
- det var så lidt
Hvis man i stavekontrollen går ind under Language > German så virker det ikke - hvis man derimod går op i Tools > Language > German, så er den tysk o_O
Underligt
- det var så lidt
Ihvarh!
Jeg købte Intuos5 medium, den kan anbefales :D Ellers er 4'eren ganske udmærket, den bruger jeg på skolen. Oggg 3'eren havde jeg på 1. og 2. år, den var også helt fin, og så er den jo billigere.
Jeg købte Intuos5 medium, den kan anbefales :D Ellers er 4'eren ganske udmærket, den bruger jeg på skolen. Oggg 3'eren havde jeg på 1. og 2. år, den var også helt fin, og så er den jo billigere.
Caek of Doom (22112) skrev:Ihvarh!
Hvor købte du din 5'er? På Proshop er 4'eren dyrere end 5'eren Oo
Elskov (22113) skrev:
Ja, købte det på Proshop. De havde en 4'er der var billigere, men den var 'på tysk', og da jeg gjorde opmærksom på det (for at spørge om det gjorde nogen forskel) fjernede de den fra deres sortiment og slettede min ordre. Så fandt jeg så 5'eren 'på tysk' og sagde ingenting om det, for den var jo også billigere end 'den engelske'. Og jeg tror ikke der er nogen forskel overhovedet, det eneste tyske ved min var kassen den lå i. O.o
Caek of Doom (22114) skrev:Elskov (22113) skrev:
Ja, købte det på Proshop. De havde en 4'er der var billigere, men den var 'på tysk', og da jeg gjorde opmærksom på det (for at spørge om det gjorde nogen forskel) fjernede de den fra deres sortiment og slettede min ordre. Så fandt jeg så 5'eren 'på tysk' og sagde ingenting om det, for den var jo også billigere end 'den engelske'. Og jeg tror ikke der er nogen forskel overhovedet, det eneste tyske ved min var kassen den lå i. O.o
Så tror jeg det bliver den "tyske" 5'er... Men det er da sært Oo
Nogen der har fået problemer med lyden efter seneste windowsopdatering?
Efter jeg kørte windowsupdate igår aftes, er det kun forreste venstre og forreste højre højttaler der kommer lyd ud af.
Alt ser stadig ud som om det kører 5,1 og lyden til de andre højttalere, så som stemmer på film osv. kan ikke høres.
Jeg har prøvet at geninstallere drivere osv. og højttalerne virker, da der kommer lyd ud af dem når jeg bytter rundt på ledningerne.
Efter jeg kørte windowsupdate igår aftes, er det kun forreste venstre og forreste højre højttaler der kommer lyd ud af.
Alt ser stadig ud som om det kører 5,1 og lyden til de andre højttalere, så som stemmer på film osv. kan ikke høres.
Jeg har prøvet at geninstallere drivere osv. og højttalerne virker, da der kommer lyd ud af dem når jeg bytter rundt på ledningerne.
Jakob Jakobsen (22116) skrev:Nogen der har fået problemer med lyden efter seneste windowsopdatering?
Samme problem jeg har, (Win 8) har ikke fundet nogen løsning. Men hvis jeg i mine afspillere specificere at de skal køre SPDIF, så virker det.
Desværre er det noget lort, så det har jeg slået fra igen.
SlettetBruger (22117) skrev:Jakob Jakobsen (22116) skrev:Nogen der har fået problemer med lyden efter seneste windowsopdatering?
Samme problem jeg har, (Win 8) har ikke fundet nogen løsning. Men hvis jeg i mine afspillere specificere at de skal køre SPDIF, så virker det.
Desværre er det noget lort, så det har jeg slået fra igen.
Porre self skal du da køre spdif, din pc understøtter med 99.9% sandsynlighed ikke flerkanals pcm :) Har jeg forklaret dig op til flere gange...
Jakob Jakobsen (22118) skrev:#17
Problemet er bare at jeg kører Win 7 og det har virket fint indtil windowsupdate igår.
Prøv at gå ind i din update history og læs om nogen af updatsne skulle have noget med medie eller lyd og gøre, og så uninstall dem.
Jeg kiggede lige på dem jeg fik installeret ved denne uges update, og jeg kunne ikke finde noget der skulle have med lyd at gøre, desværre.
OxxY (22120) skrev:Har jeg forklaret dig op til flere gange...
Problemet ér, at når jeg så ser Stargate Atlantis, og spoler forbi introen, så har lyden det gerne med at ryge ud af sync. (VLC)
Samtidig kan man ikke regulere volumen med scroll.
og endnu værre kan man ikke afspille lyd andre steder fra når VLC spiller lyd med SPDIF.
De ulemper opvejer dét at ha baghøjtalerne med.
Ser ud til at MS har opgraderet Windows 7 med Windows 8's fejl.
Kan fint få surround, hvis jeg kører optisk.
Kan fint få surround, hvis jeg kører optisk.
XorpiZ (22123) skrev:r du prøvet med en anden afspiller?
Jeg har :-) VLC, og MPCHC.
Der er en test i Windows, hvor man kan trykke på de enkelte højtalere den skal sende lyd til.
Her kommer lyden ud foran når man trykker på de bagerste.
Jeg tror mit problem opstod da jeg skiftede fra AMD til Nvidia GFX. Nvidia skulle være noget anderledes med deres lyd.
Prøvede lige denne patch, bare for at se om det kunne hjælpe.
...det gjorde det ikke.
...det gjorde det ikke.
Hvordan er dine højtalere tilsluttet JJ? HDMI fra Onboard?
Skal hjem og prøve:
"Nvidia HDMI Audio Driver"
http://www.nvidia.com/object/hdmi_audio_xp_vista_w...
Skal hjem og prøve:
"Nvidia HDMI Audio Driver"
http://www.nvidia.com/object/hdmi_audio_xp_vista_w...
SlettetBruger (22122) skrev:OxxY (22120) skrev:Har jeg forklaret dig op til flere gange...
Problemet ér, at når jeg så ser Stargate Atlantis, og spoler forbi introen, så har lyden det gerne med at ryge ud af sync. (VLC)
Samtidig kan man ikke regulere volumen med scroll.
og endnu værre kan man ikke afspille lyd andre steder fra når VLC spiller lyd med SPDIF.
De ulemper opvejer dét at ha baghøjtalerne med.
1) VLC er noget SKRALD til lyd og har alle dage været det, fatter ikke folk er så glade for den elendige afspiller.
2) Hvis du bitstreamer surround kan du ikke skrue op og ned, det understøtter standarden ikke, og det er en GOD ting. Det er også derfor den ikke kan afspille andre lyde samtidig fordi de ikke passer ind i bitstrømmen. (og hvorfor fan vil du have andre lyde når du ser tv??)
Så bortset fra at VLC er noget skrald til sync, så virker det da som det skal...
mit google chrome opfører sig lidt mærkeligt for tiden, har tidligere nævnt at der kan være lidt knas med flash elementer, men fik dog fikset dette, delvist. Nu lagger browseren blot et halvt sekunds tid hvis der er lidt for mange flashelementer, men det sker af og til at hvis jeg scroller mens den lagger, at den pågældene fane hopper ud for sig selv og bliver et seperat vindue, er der andre der har oplevet dette ?
I en stavblender?
Bruger bare en gangske almindelig standblender.
Og ja, det er til jordbærsmoothies.
Synes bare at alle mærker jeg har prøvet, mangler jordbærsmag og flere af dem smager endda direkte af jord.
I en stavblender?
Synes bare at alle mærker jeg har prøvet, mangler jordbærsmag og flere af dem smager endda direkte af jord.
Jakob Jakobsen (22135) skrev:#34
I en stavblender?
Skulle måske have formuleret det anderledes:
JEG vil gerne lave smoothie, og i mangel af rigtig blender lyder spørgsmålet: Kan man lave smoothie i en stavblender?
Det hele handler ikke om dig JJ ;)!
Jakob Jakobsen (22135) skrev:#34
I en stavblender?
Nu spurgte han jo, om man kunne lave det i en stavblender, og ikke om hvordan du lavede det.
Jeg tænker, at han kun har en stavblender i husholdningen.
Edit: Pis, 5 sekunder for sent!
Og ja, man kan godt lave smoothies med en stavblender. Jeg har selv haft succes med det.
Det er nemmere (mindre opvask) og hurtigere (mindre opvask) med en stavblender. Der er også mindre opvask.
Systran (22137) skrev:Nu spurgte han jo, om man kunne lave det i en stavblender, og ikke om hvordan du lavede det.
Det kunne nu også forstås som at han spurgte mig om det skulle laves i en stavblender.
Det kan sagtens lade sig gøre, hvis du starter med flydende væske og så langsomt tilsætter de frosne bær.
I en standblender, tilsætter man bare det hele på en gang.
Teknisk set skal du holde din kæft. There, I said it. Benægt det ikke; vi gik alle rundt og tænkte det. Vi er så trætte af dig og dit flueknepperi, Steven Lauridsen!
(/jk)
(/jk)
Daniel-Dane (22142) skrev:Teknisk set skal du holde din kæft. There, I said it. Benægt det ikke; vi gik alle rundt og tænkte det. Vi er så trætte af dig og dit flueknepperi, Steven Lauridsen!
(/jk)
Teknisk set sagde jeg ikke noget, jeg skrev det, og du læste det... :)
Det dejlige ved ordbøger er, at man altid kan finde en måde at få ret på. Jeg skrev "hold kæft":
Det betyder altså "ti stille":
Hvordan kan man så ytre sig?
Så jo, du sagde noget.
Men nok om det.
http://sproget.dk/lookup?SearchableText=holde+k%C3%A6ft skrev:hold (din, jeres) kæft el. kæft
hold mund; ti stille (uformelt el. nedsættende); synonym knyt sylten
Det betyder altså "ti stille":
http://sproget.dk/lookup?SearchableText=tie+stille skrev:tie stille
lade helt være el. holde helt op med at tale, ytre sig el. afgive lyd;
Hvordan kan man så ytre sig?
http://sproget.dk/lookup?SearchableText=ytre skrev:ytre vb. (se hele artiklen i DDO)
give udtryk for gennem sine udtalelser, sine handlinger, sin adfærd m.m.; synonym udtrykke
● udtrykke i ord; synonym sige, udtale
Så jo, du sagde noget.
Men nok om det.
Ja, alt er efterhånden så farligt.
Tror dog bare jeg fortsætter. Har ikke været ude for at blive syg af frosne jordbær endnu.
Ja, alt er efterhånden så farligt.
Tror dog bare jeg fortsætter. Har ikke været ude for at blive syg af frosne jordbær endnu.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.