mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Rasmus064 (1955) skrev:Spørgsmål:
Hvad fanden betyder "Splitte mine bramsejl"?
Går ud fra det kommer fra livet til søs, men hvad er historien bag udtrykket?
Idiomordbogen.dk.
Spørgsmål:
Kan man se en ynglingsfilm?
Tænker på, at hvis det er ens ynglingsfilm, så har man jo set den før, og derfor, når man ser den igen, genser man jo filmen...
Noget jeg har tænkt over en del tid nu..!
Kan man se en ynglingsfilm?
Tænker på, at hvis det er ens ynglingsfilm, så har man jo set den før, og derfor, når man ser den igen, genser man jo filmen...
Noget jeg har tænkt over en del tid nu..!
Ens yndlingsfilm behøver vel ikke være den bedste man har set.
En film kan jo godt være god uden man får lyst til at se den igen 5 gange i træk.
Et eksempel er Tokyo Drift, som nok dog ikke er 100% min yndlingsfilm. Det er ikke en specielt spændende film, den er fuldstændig forudseelig, men alligevel er det den film jeg har set flest gange, måske lige side om side med Titanic.
Jeg kan simpelthen så godt lide den, selvom den jo faktisk ikke er særlig god.
Noget der så nu irriterer mig grænseløst er, at jeg kom i tanke om at jeg så en film som jeg syntes var den bedste jeg havde set, og nu ikke kan huske navnet på den
En film kan jo godt være god uden man får lyst til at se den igen 5 gange i træk.
Et eksempel er Tokyo Drift, som nok dog ikke er 100% min yndlingsfilm. Det er ikke en specielt spændende film, den er fuldstændig forudseelig, men alligevel er det den film jeg har set flest gange, måske lige side om side med Titanic.
Jeg kan simpelthen så godt lide den, selvom den jo faktisk ikke er særlig god.
Noget der så nu irriterer mig grænseløst er, at jeg kom i tanke om at jeg så en film som jeg syntes var den bedste jeg havde set, og nu ikke kan huske navnet på den
Tumleren (1962) skrev:Et eksempel er Tokyo Drift, som nok dog ikke er 100% min yndlingsfilm. Det er ikke en specielt spændende film, den er fuldstændig forudseelig, men alligevel er det den film jeg har set flest gange, måske lige side om side med Titanic.
What? Jeg er chokeret. Hvem vil frivilligt indrømme at Tokyo Drift og Titanic er de to film, han har set mest? :|
Spørgsmål:
Hvordan kan man møde en meget fuld person i byen, der peger på en og råber "Mads!", og kan huske en fra Børnehaveklassen på en skole jeg gik på engang, og kan fortælle historier om engang han var til en fødselsdag hjemme hos mig? Når han formentlig ikke engang kunne finde hjem?
Hvordan kan man møde en meget fuld person i byen, der peger på en og råber "Mads!", og kan huske en fra Børnehaveklassen på en skole jeg gik på engang, og kan fortælle historier om engang han var til en fødselsdag hjemme hos mig? Når han formentlig ikke engang kunne finde hjem?
Dreadnought (1970) skrev:Spørgsmål:
Hvordan strikker man en minkvest?
Nogenlunde som en uld-vest. Det interessante er nok nærmere hvordan garnet fremstilles.
Først fremstiller man et skind med pels på. Så bliver det skåret i én lang tynd strimmel. Denne strimmel bliver snoet om noget mere holdbart, fx. bomuld. Er man snild snor man det så skindet vender ind mod bomulden, så man får så meget pels ud af det som muligt.
Yep, jeg trængte lige til at sidde ned 5 minutter med noget ligegyldigt, og endte med at google "mink yarn" og fandt denne:
http://www.furyarn.com/main/content.php?page=9
Personligt har jeg:
Pung, nøgler, ekstra nøgler, cykelnøgle, tyggegummi, slik, smøger, kvitteringer, tandlægetidskost, fys. kort, random sedler og foldere, mp3-afspiller, mobil, evt. oplader, ekstra batterier, mascara, deo, plaster, hovedpinepiller, nakkesmertepiller, næsespray, elastikker, hårnåle, håndcreme, buskort, lightere, negleklipper, neglefil, cola, kuglepen, tegneblyant og alt muligt andet crap som virkelig er vigtigt at have med når man er kvinde.
Personligt har jeg:
Pung, nøgler, ekstra nøgler, cykelnøgle, tyggegummi, slik, smøger, kvitteringer, tandlægetidskost, fys. kort, random sedler og foldere, mp3-afspiller, mobil, evt. oplader, ekstra batterier, mascara, deo, plaster, hovedpinepiller, nakkesmertepiller, næsespray, elastikker, hårnåle, håndcreme, buskort, lightere, negleklipper, neglefil, cola, kuglepen, tegneblyant og alt muligt andet crap som virkelig er vigtigt at have med når man er kvinde.
Wow, det er jo ca. det samme som mig:
Pung, nøgler,ekstra nøgler, cykelnøgle, tyggegummi, slik, smøger, kvitteringer, tandlægetidskort, fys. kort, random sedler og foldere, mp3-afspiller, mobil, evt. oplader, ekstra batterier, mascara, deo, plaster, hovedpinepiller, nakkesmertepiller, næsespray, elastikker, hårnåle, håndcreme, buskort, lightere, negleklipper, neglefil, cola, kuglepen, tegneblyant og alt muligt andet crap som virkelig er vigtigt at have med når man er kvinde.
Jeg kan så tilføje 2 ekstra kontaktlinser, og at langt det meste bliver i bilen!
(Der har jeg så til gengæld en del interessante ting i baggagerummet, indtil videre snakkere jeg kun om hvad jeg kan nå mens jeg sidder bag rattet.)
Men ellers så undrer jeg mig (sammen med nok de fleste andre mænd) over ca. halvdelen af tingene, som jeg aldrig ville overveje at tage med mig uden for badeværelset, medmindre jeg skal noget specielt. Fx. kan jeg sagtens klare mig i en hel uge uden negleklipper.
Wow, det er jo ca. det samme som mig:
Pung, nøgler,
Jeg kan så tilføje 2 ekstra kontaktlinser, og at langt det meste bliver i bilen!
(Der har jeg så til gengæld en del interessante ting i baggagerummet, indtil videre snakkere jeg kun om hvad jeg kan nå mens jeg sidder bag rattet.)
Men ellers så undrer jeg mig (sammen med nok de fleste andre mænd) over ca. halvdelen af tingene, som jeg aldrig ville overveje at tage med mig uden for badeværelset, medmindre jeg skal noget specielt. Fx. kan jeg sagtens klare mig i en hel uge uden negleklipper.
Helt konkret omkring negleklipperen så har jeg pænt nederen negle som flækker ofte og der er ikke noget mere irriterende end at have en flosset negl som sidder fast i alt. Tror man skal tænkte på kvindens taske mere som et overlevelseskit end som bare et opbevaringssted. Man ved jo aldrig hvad der kan ske. :)
Helt konkret omkring negleklipperen så har jeg pænt nederen negle som flækker ofte og der er ikke noget mere irriterende end at have en flosset negl som sidder fast i alt. Tror man skal tænkte på kvindens taske mere som et overlevelseskit end som bare et opbevaringssted. Man ved jo aldrig hvad der kan ske. :)
Min primære (skole-)taske indeholde hvad jeg vil definere som det vigtigste:
Nøglebundt, oplader til MBP, 5 meter crossover netkabel, 2-3 iPod kabler (der er altid nogle som skal låne et), MacBook Pro, nogle bøger, nogle papirer, en kuglepind, en overstreger-dims, en stikdåse til 3 stik, noget sodavand, noget mad, tyggegummi eller andet slik
Nøglebundt, oplader til MBP, 5 meter crossover netkabel, 2-3 iPod kabler (der er altid nogle som skal låne et), MacBook Pro, nogle bøger, nogle papirer, en kuglepind, en overstreger-dims, en stikdåse til 3 stik, noget sodavand, noget mad, tyggegummi eller andet slik
Nu ved jeg ikke om man kan definere mig som en kvinde, alligevel vil jeg da gerne informere jer om hvad jeg har i min taske.
Skoletaske: Penalhus, (tom) mappe, tyggegummi, pose (wtf?).
Andre tasker? Nej. Jeg bruger ikke tasker medmindre jeg skal i skole. Mit ragelse har jeg i mine lommer og det er som regel pung, nøgler og mobiltelefon. Sommetider også USB nøgle.
Skoletaske: Penalhus, (tom) mappe, tyggegummi, pose (wtf?).
Andre tasker? Nej. Jeg bruger ikke tasker medmindre jeg skal i skole. Mit ragelse har jeg i mine lommer og det er som regel pung, nøgler og mobiltelefon. Sommetider også USB nøgle.
coday (1957) skrev:Hvor meget kan et menneske makisimalt svede i timen?
Fordampning af sved fra huden er den bedste forsvarsmekanisme, mennesket har, når kroppen over-ophedes. 2-4 millioner svedkirtler sørger for, at sveden bliver fordelt over hele kroppens hudoverflade, hvorfra den kan fordampe. Men er der en høj luftfugtighed tilstede, forringes denne mulighed. Dermed svækkes kroppens bedste våben mod varmen, og så stiger risiko for overophedning endnu mere. Præstationsevnen falder i takt med, jo mere overophedet man er. Under længerevarende træning under varme forhold, forårsager dehydreringen ændringer i kroppens funktioner. Pulsen, kropstemperaturen og stofskiftet stiger. Disse ændringer nedsætter præstationsevnen. Og det er faktisk således, at nedgangen i præstationsevne også falder i takt med, hvor dehydreret man er. Har man bare tabt væske svarende til 1% af kropsvægten, er præstationsevnen allerede nedsat. En sådan reduktion kan snildt forekomme, eftersom menneskets krop kan svede over 2 liter i timen.
Kilde: http://www.fitnews.dk/Print.asp?Item=548[/b]
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.