mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Spuce (18898) skrev:http://newz.dk/forum/tagwall/jeg-er-ham-84763/page765#38203 skrev:
been there done that :-)
har ikke nogle brud men en ødelagt cykel og computer.
Hvad er proceduren, hvis man er blevet påkørt og man har fået sin computer ødelagt, mht. forsikring og hvad for noget forsikring man skal have for at få betalt en ny computer?
Mit umiddelbare bud vil være din ulykkesforsikring der burde dække det, ellers er det bare at ringe til forsikringsselskabet så skal de nok fortælle om hvilke af parternes forsikring der dækker hvad.
http://www.collegehumor.com/article/6400650/batman... nu har jeg grint af det her ret længe, damen synes ikke det er sjovt, hun har ikke brugt nok tid på internettet og ligegyldige memes. Jeg tænker at de fleste af jer er low life basement dwellers som mig, så i får noget ud af det.
Zombie Steve Jobs (18905) skrev:http://www.collegehumor.com/article/6400650/batman-vs-the-internet nu har jeg grint af det her ret længe, damen synes ikke det er sjovt, hun har ikke brugt nok tid på internettet og ligegyldige memes. Jeg tænker at de fleste af jer er low life basement dwellers som mig, så i får noget ud af det.
Wrong thread, Batman!
Next question...
Det står ikke helt klart. Jeg skal mødes med MiniSnøvs i morgen eftermiddag, hvor planen vist er, at vi finder nogle billige øl (muligvis på Zahle, hvis jeg kan bilde dem ind, at jeg også er sådan en slags dansk-mellemrum-lærerstuderende) og så skal jeg/vi vist en tur i Studenterhuset om aftenen. Han lokker med Classic til en ti'er, ham MiniSnøvs.
Funch's vinstue er også oplagt, hvis alt andet fejler.
Og så var Failfarve så uforsigtig at hoste op med adressen til den julefrokost, han skal til på Vesterbro - og selvom jeg allerede har fortalt ham, at jeg almindeligvis ikke færdes i udkantsdanmark, så er det sikkert også noget, man kan crashe. Men altså, jeg gider ikke at rejse for meget rundt, når jeg ikke har månedskort. :(
Funch's vinstue er også oplagt, hvis alt andet fejler.
Og så var Failfarve så uforsigtig at hoste op med adressen til den julefrokost, han skal til på Vesterbro - og selvom jeg allerede har fortalt ham, at jeg almindeligvis ikke færdes i udkantsdanmark, så er det sikkert også noget, man kan crashe. Men altså, jeg gider ikke at rejse for meget rundt, når jeg ikke har månedskort. :(
Det kan i øvrigt ikke betale sig at spørge Sysser, når han skal med til et arrangement. Nogle gange påstår han, at han ikke har tid. I stedet skal man fortælle ham, hvad man har planlagt på hans vegne. Like:
"Hey, Sysser, du skal til Polen i september!"
Så er han helt: "Øhm, OK? (spørgsmålstegnet betyder, at han gerne vil vide mere)", men det skal man bare ignorere og sige: "Det bli'r pissehyggeligt!" Så er han på.
I morgen skal vi f.eks. ud at kigge på noget musik ved 21-tiden. Det glæder han sig til.
Hej Caek. Skal du med ud at være stiv i morgen?
"Hey, Sysser, du skal til Polen i september!"
Så er han helt: "Øhm, OK? (spørgsmålstegnet betyder, at han gerne vil vide mere)", men det skal man bare ignorere og sige: "Det bli'r pissehyggeligt!" Så er han på.
I morgen skal vi f.eks. ud at kigge på noget musik ved 21-tiden. Det glæder han sig til.
Caek of Doom (18910) skrev:Hvorfor er jeg ikke inviteret?
Hej Caek. Skal du med ud at være stiv i morgen?
Nå, men så mødes vi bare ved Nørreport, foran den ungarske brødmand, ved 17-tiden. Tag skolelæreragtigt tøj på - vi skal til fredagsbar på Zahle.
Hej LinguaIgnota.
Jeg synes, jeg har udtrykt min interesse for polske græsmarker, saltminer, massegrave, slagmarker samt sovjetiske kortbølgesendere. Men som jeg sagde, så ligger det lige i studiestart, hvorfor I borer tommelskruerne yderligere i mig ved at addere to rejsedage. Det betyder ikke, at jeg har sagt nej!
Hvad angår i morgen, skal jeg jo på arbejde, så jeg må vente til kl. 22.20 til at trække i den bordeauxfarvede rullekravesweater med albuepuder, den uvaskede, halvtomme kaffekop og de beigefarvede fløjelsbukser. Men hvor der er billige øl, er Sysser.
Jeg synes, jeg har udtrykt min interesse for polske græsmarker, saltminer, massegrave, slagmarker samt sovjetiske kortbølgesendere. Men som jeg sagde, så ligger det lige i studiestart, hvorfor I borer tommelskruerne yderligere i mig ved at addere to rejsedage. Det betyder ikke, at jeg har sagt nej!
Hvad angår i morgen, skal jeg jo på arbejde, så jeg må vente til kl. 22.20 til at trække i den bordeauxfarvede rullekravesweater med albuepuder, den uvaskede, halvtomme kaffekop og de beigefarvede fløjelsbukser. Men hvor der er billige øl, er Sysser.
De to ekstra dage er ikke obligatoriske. Det er bare Snøvsen og jeg, der gerne vil nå at opleve Polen. Vi syntes ikke rigtigt, at vi fik oplevet Ukraine tilstrækkeligt. Så regn du bare med torsdag til søndag, hvis du går og bilder dig ind, at du er presset.
Du arbejder for meget og drikker for lidt. Men altså, jeg har aftalt med mig selv, at jeg tager det stille og roligt, da jeg endnu ikke ved, hvad resten af weekenden byder på. Man risikerer jo at skulle til middag hos svigermor om lørdagen eller noget. Så der skulle være mulighed for, at jeg stadig er i live, når du engang har fri og så'n. Så må vi se, hvor i verden jeg befinder mig på det tidspunkt.
Du arbejder for meget og drikker for lidt. Men altså, jeg har aftalt med mig selv, at jeg tager det stille og roligt, da jeg endnu ikke ved, hvad resten af weekenden byder på. Man risikerer jo at skulle til middag hos svigermor om lørdagen eller noget. Så der skulle være mulighed for, at jeg stadig er i live, når du engang har fri og så'n. Så må vi se, hvor i verden jeg befinder mig på det tidspunkt.
Er der nogen der kender til en troværdig kilde på det reelle antal af kristne i Danmark?
Ikke bare hvor mange der er medlemmer af folkekirken, da dette er ubrugeligt på grund af automatisk indmeldelse og meget besværgelig udmeldelse.
Ikke bare hvor mange der er medlemmer af folkekirken, da dette er ubrugeligt på grund af automatisk indmeldelse og meget besværgelig udmeldelse.
Jakob Jakobsen (18919) skrev:Er der nogen der kender til en troværdig kilde på det reelle antal af kristne i Danmark?
Ikke bare hvor mange der er medlemmer af folkekirken, da dette er ubrugeligt på grund af indmeldelse ved dåb og meget besværgelig udmeldelse.
Fix'd. No need to lie.
Jakob Jakobsen (18919) skrev:Ikke bare hvor mange der er medlemmer af folkekirken, da dette er ubrugeligt på grund af automatisk indmeldelse og meget besværgelig udmeldelse.
Hov for søren - jeg så ikke det sidste.
Udmeldelse er ekstrem nem:
[list=1]
[li]Find dit kirke- eller degnekontor. Brug eventuelt dette opslagsværktøj[/li]
[li]Udfyld denne blanket til udmeldelse af Folkekirken[/li]
[li]Udskriv og send blanketten til kirke- eller degnekontor. Hvis du har originalen af din fødselsattest kan denne medsendes. Dette er dog ikke strengt nødvendigt i henhold til bekendtgørelsen kapitel 2, Stk 3[/li]
[li]Hvis du er under 18 år kræves dine forældres samtykke.[/li]
[/list]
Tyvstjålet fra http://www.ateist.dk/udafkirken/
Jakob Jakobsen (18919) skrev:Er der nogen der kender til en troværdig kilde på det reelle antal af kristne i Danmark?
Det er umuligt reelt at sige, fordi der er mange forskellige opfattelser af, hvad det vil sige at være kristen. Skál man tro på Jesus, for at være kristen, skál man tro på treenigheden? Skál man tro på Jesu' budskaber, og kan man i så fald nøjes med kun at tro på dem, og skære resten væk?
Elskov (18926) skrev:Nu er der mange, der mener, at man bare skal følge Jesu budskab, og ikke nødvendigvis tro på, at manden har levet.
som er det samme budskab som [indsæt religiøs figurs].
Henrik kan også bilde sig selv ind, at han er en pæn mand, men det gør ham ikke til en pæn mand. Man er ikke kristen, hvis man ikke tror på ham der Jebus, som han er fremstillet i en af de utallige oversættelser af en oversættelse af Det Nye Testamente.
Man kan selvfølgelig adoptere ham der Jebus' påståede lærdom, uden at tro på ham der Jebus, hvis det er det, man er til, men det bli'r man ikke kristen af.
Man kan selvfølgelig adoptere ham der Jebus' påståede lærdom, uden at tro på ham der Jebus, hvis det er det, man er til, men det bli'r man ikke kristen af.
LinguaIgnota (18929) skrev:hvis man ikke tror på ham der Jebus
Ja, det er jo ikke til at vide om han bare er en myte.
LinguaIgnota (18929) skrev:Man er ikke kristen, hvis man ikke tror på ham der Jebus, som han er fremstillet i en af de utallige oversættelser af en oversættelse af Det Nye Testamente.
Siger hvem? Hvis man selv føler sig som kristen, så er man vel kristen, uanset om man så tror på Jesus eller ej? At du mener noget andet er ligeså meget et argument som det lort, Henrik lukker ud herinde :)
Emil (18931) skrev:Hvis man selv føler sig som kristen, så er man vel kristen, uanset om man så tror på Jesus eller ej?
Kristendommen indebærer troen på kristus. Deraf navnet. Du kan også være jøde eller muslim. Samme gud, andre hovedrolleindehavere. Men det er ikke kristendom.
Emil (18931) skrev:Siger hvem? Hvis man selv føler sig som kristen, så er man vel kristen, uanset om man så tror på Jesus eller ej? At du mener noget andet er ligeså meget et argument som det lort, Henrik lukker ud herinde :)
Hold nu kæft. At være kristen betyder decideret at man "følger Kristus".
Emil (18931) skrev:Siger hvem? Hvis man selv føler sig som kristen, så er man vel kristen, uanset om man så tror på Jesus eller ej? At du mener noget andet er ligeså meget et argument som det lort, Henrik lukker ud herinde :)
Så hvis jeg omtaler mig selv som dronningen af danmark/din mor/mærsk, så er jeg det?
Erwin Mac Fagdroid (18932) skrev:Kristendommen indebærer kristus. Deraf navnet.
JesperZ (18933) skrev:At være kristen betyder decideret at man "følger Kristus".
Jeg kan godt forstå, at man som tekniknørd kan have svært ved at abstrahere fra hurtige konklusioner, der virker ligetil, men sagen er den, at alt hvad der har med religion at gøre sjældent er så simpelt, at det kan uddrages fra semantiske undersøgelser af enkelte ord.
Jeres andre Erasmus Montanus-argumenter giver jeg ikke meget for. I blander en titel sammen med en religiøs overbevisning.
Kristendommen har visse aksiomer - heriblandt Jesu død og opstandelse. Du kan ikke have Jesu død og opstandelse uden en Jebus. Og du kan ikke være kristen uden kristendom. Meget længere er den sådan set ikke.
Det er muligt, at du har varme følelser i maven og så'n, men det ændrer ikke rigtigt på definitionerne eller indholdet i Det Nye Testamente. Det er eddermame fjollet, at man skal til at argumentere imod en kristendom uden Kristus.
Det er muligt, at du har varme følelser i maven og så'n, men det ændrer ikke rigtigt på definitionerne eller indholdet i Det Nye Testamente. Det er eddermame fjollet, at man skal til at argumentere imod en kristendom uden Kristus.
Emil (18936) skrev:Jeg kan godt forstå, at man som tekniknørd kan have svært ved at abstrahere fra hurtige konklusioner, der virker ligetil, men sagen er den, at alt hvad der har med religion at gøre sjældent er så simpelt, at det kan uddrages fra semantiske undersøgelser af enkelte ord.
Dansk. Det er praktisk at kunne, når man bor i Danmark. Hvis du ikke tror på Jesus Kristus og han lære, så er du ikke kristen. Så er du noget andet. Det kan godt være at du har brugt for lang tid på ligegyldige forum tråde til at indse at noget kan være så simpelt.
Næh. Jeg kan hellere ikke finde gulerodspolitiet, der bestemmer, at jeg ikke må kalde mig en gulerod. Pointen er, at det ikke giver meget mening at kalde sig en gulerod, når man nu ved, hvordan en gulerod ser ud - ligesom det ikke giver meget mening at kalde sig kristen, når man nu ved, hvordan kristendommen ser ud.
Det er sådan set fint nok med mig, hvis du dyrker en eller anden form for udvandet, af kristendommen-inspireret teologi - du kan bare ikke forvente, at du kan navngive den som du vil, uden at møde modstand.
Det er sådan set fint nok med mig, hvis du dyrker en eller anden form for udvandet, af kristendommen-inspireret teologi - du kan bare ikke forvente, at du kan navngive den som du vil, uden at møde modstand.
LinguaIgnota (18938) skrev:Kristendommen har visse aksiomer - heriblandt Jesu død og opstandelse. Du kan ikke have Jesu død og opstandelse uden en Jebus. Og du kan ikke være kristen uden kristendom. Meget længere er den sådan set ikke.
For 500 år siden kunne man heller ikke være kristen i Europa uden at være katolik? At du har en forestilling om, hvad der udgør et kristent menneske, er ikke ensbetydende med, at andre ikke må have en anden opfattelse/definition.
Hvis Jesus levede i dag, hvad tror du så, han ville mene, der var det vigtige - troen på hans budskaber eller troen på ham? Hvorfor gå så meget op i, om folk tror på Gud og Jesus, hvis de tror på de budskaber, han prædikede?
Hvilket menneske er mest kristent, ham der tror på Jesus og Gud, men skider hul i budskaberne, eller ham der følger Jesu ord om, hvordan man bør leve sit liv, men ikke tror, at han er Guds søn?
LinguaIgnota (18941) skrev:når man nu ved, hvordan kristendommen ser ud.
Og hvem er det, der ved det? Jeg troede religion handlede om tro.
LinguaIgnota (18941) skrev:du kan bare ikke forvente, at du kan navngive den som du vil, uden at møde modstand.
Nu er der jo ingen, der har har varemærket kristendommen :)
Emil (18942) skrev:Hvorfor gå så meget op i, om folk tror på Gud og Jesus, hvis de tror på de budskaber, han prædikede?
Fordi ordet "kristen" er betegnelsen for en person, der følger Jesus Kristus' lære lige som en cyklist er en person, der kører på en cykel. Vi har et fælles defineret sprog, der gør at vi kan forstå hinanden, fordi det er smart.
Erwin Mac Fagdroid (18944) skrev:Vi har et fælles defineret sprog
Det har vi så netop ikke. Men det ville du nok vide, hvis du rent faktisk vidste, hvad du snakkede om.
Der er ingen, der definerer, hvad ordene skal betyde på dansk, netop fordi ord som "kærlighed" og "religiøs" forstås meget forskelligt.
Der er en djævelsk stor forskel på forskellene mellem protestantisme og katolicisme, og forskellen på en kristendom med og uden Jesus.
Du spørger mig, hvad Jesus ville mene, hvis han levede i dag - og det har jeg godt nok ingen anelse om. Den eneste kilde til Jesus' påståede holdninger, som jeg kender, er Det Nye Testamente, og det kender jeg slet, slet ikke godt nok til, at jeg tør at begive mig ud i tankelæsning af figurerne. (Inb4 de tidligste skrifter i Det Nye Testamente er fra 30 år efter Jebus' død).
Du spørger mig, hvad Jesus ville mene, hvis han levede i dag - og det har jeg godt nok ingen anelse om. Den eneste kilde til Jesus' påståede holdninger, som jeg kender, er Det Nye Testamente, og det kender jeg slet, slet ikke godt nok til, at jeg tør at begive mig ud i tankelæsning af figurerne. (Inb4 de tidligste skrifter i Det Nye Testamente er fra 30 år efter Jebus' død).
Emil (18946) skrev:Der er ingen, der definerer, hvad ordene skal betyde på dansk, netop fordi ord som "kærlighed" og "religiøs" forstås meget forskelligt.
Der er nogen, der definerer det, men sprogets brug bestemmer det. Det lyder som om du forveksler de to begreber.
Der er et officielt dansk sprog.
LinguaIgnota (18947) skrev:Inb4 de tidligste skrifter i Det Nye Testamente er fra 30 år efter Jebus' død
Og det seneste er fra 1820'erne, hvis man skal tro på moronerne...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.