mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
I know, men fortæl du det til min kæreste, der købte sin computer, og jeg citerer: "Fordi den var flot!".
Kender et utal af tøser der ejer både digitalt kamera og ekstern harddisk - i LYSERØD!! På ingen måde købt pga. gode specs eller billig pris .. Nej, købt fordi det var lyserødt! Christ altså .....
I know, men fortæl du det til min kæreste, der købte sin computer, og jeg citerer: "Fordi den var flot!".
Kender et utal af tøser der ejer både digitalt kamera og ekstern harddisk - i LYSERØD!! På ingen måde købt pga. gode specs eller billig pris .. Nej, købt fordi det var lyserødt! Christ altså .....
Jeg snakkede engang med en kvinde som havde en god telefon hun var glad for tidligere, og så en lyserød telefon som hun fik ondt i fingrene af at SMS'e på (og den havde en træls menu). Og det var den lyserøde hun brugte, for den var så pæn.
Hvis jeg var mobiltelefonproducent ville jeg sælge røde telefoner i forskellige nuancer, med matchende læbestift.
Jeg snakkede engang med en kvinde som havde en god telefon hun var glad for tidligere, og så en lyserød telefon som hun fik ondt i fingrene af at SMS'e på (og den havde en træls menu). Og det var den lyserøde hun brugte, for den var så pæn.
Hvis jeg var mobiltelefonproducent ville jeg sælge røde telefoner i forskellige nuancer, med matchende læbestift.
Nu er det første gang at jeg prøver at få sendt noget til PostDanmarks Døgnposten. Kan det virkelig passe at det skal tage længere tid end med normal postbud. For så er det da et virkelig skidt tradeoff.
Min pakke blev afleveret på posthuset i mandags(morgen) og normalt burde den da for længst være kommet frem. Ifølge track and trace har den ligget nede på mit lokale posthus siden 17. marts 2010 08:36. Det er over 30 timer siden! Er der desuden nogle som kan forklare mig hvad "Anmeldt til senere afhentning på 2307 Sundby Postbutik" betyder? er det helt normalt eller hvad? For jeg har ihvertfald ikke anmeldt den til senere afhentning.
Og det store spørgsmål: Er det normalt at pakker til døgnposten er 4+ dage om at blive leveret, det er jo grotesk at betale 75kr og så vente i over 4 dage på at modtage sin pakke!
16. marts 2010 02:12 Ankommet til 704 Københavns Pakkecenter
16. marts 2010 06:48 Ankommet til omdeling 2774 Pakkedist. København
16. marts 2010 07:59 Anmeldt til senere afhentning på 2307 Sundby Postbutik
17. marts 2010 08:36 Ankommet til postfilial 2307 Sundby Postbutik
Og kan man gå ned på sit posthus og få sin pakke uden at have modtaget noget fra dem? For det er jo latterligt at den har ligget dernede i 30+ timer uden at jeg har fået en besked om at jeg kan hente den.
Min pakke blev afleveret på posthuset i mandags(morgen) og normalt burde den da for længst være kommet frem. Ifølge track and trace har den ligget nede på mit lokale posthus siden 17. marts 2010 08:36. Det er over 30 timer siden! Er der desuden nogle som kan forklare mig hvad "Anmeldt til senere afhentning på 2307 Sundby Postbutik" betyder? er det helt normalt eller hvad? For jeg har ihvertfald ikke anmeldt den til senere afhentning.
Og det store spørgsmål: Er det normalt at pakker til døgnposten er 4+ dage om at blive leveret, det er jo grotesk at betale 75kr og så vente i over 4 dage på at modtage sin pakke!
Og kan man gå ned på sit posthus og få sin pakke uden at have modtaget noget fra dem? For det er jo latterligt at den har ligget dernede i 30+ timer uden at jeg har fået en besked om at jeg kan hente den.
Hvis du har meldt dig til døgnposten skal man også huske at specificere sin adresse som til døgnpost på en bestemt måde. Det er besværligt og dumt og latterligt. Selve ideen er fin, det skal bare ske automatisk og virke. Men det kan man jo ikke forvente når det er PostDK.
Og jo man kan godt forvente deres ting ligger på den lokale postbutik uden man for noget at vide. Specielt efter de har lukket de rigtige fillialer og udliciteret arbejdet til superbest, kvickly mm er det blevet helt forfærdeligt syntes jeg.
Og jo man kan godt forvente deres ting ligger på den lokale postbutik uden man for noget at vide. Specielt efter de har lukket de rigtige fillialer og udliciteret arbejdet til superbest, kvickly mm er det blevet helt forfærdeligt syntes jeg.
Men jeg har netop skrevet det man nu skal på pakken. Jeg mener at det er ens telefonnr + det nummer som ens døgnpost har. dvs. ikke min egen adresse. Så burde jeg få en email/sms når pakken ligger nede i døgnposten.
Jeg synes bare at det er grotesk at der nu er gået 31+ timer siden pakken er ankommet til posthuset. Tager det virkelig over 30 timer at bære pakken fra posthuset ud til døgnposten! Altså, er det her normalt? for så skal jeg da aldrig nogensinde bruge døgnposten mere...
Men jeg har netop skrevet det man nu skal på pakken. Jeg mener at det er ens telefonnr + det nummer som ens døgnpost har. dvs. ikke min egen adresse. Så burde jeg få en email/sms når pakken ligger nede i døgnposten.
Jeg synes bare at det er grotesk at der nu er gået 31+ timer siden pakken er ankommet til posthuset. Tager det virkelig over 30 timer at bære pakken fra posthuset ud til døgnposten! Altså, er det her normalt? for så skal jeg da aldrig nogensinde bruge døgnposten mere...
Captain Awesome (5405) skrev:Nu er det første gang at jeg prøver at få sendt noget til PostDanmarks Døgnposten. Kan det virkelig passe at det skal tage længere tid end med normal postbud. For så er det da et virkelig skidt tradeoff.
Jeg har kun haft ultra positive oplevelser med den døgnpost jeg brugte på Østerbro. Det passede med, at hvis pakken var blevet sendt dagen før inden kl 16 fra en virksomhed, f.eks. saxo.com, så fik jeg en SMS kl 6 næste morgen med mine koder og kunne så hente den inden jeg tog i skole kl 7. Var super bekvemt og sparede det, at man skal være hjemme og at man skal vente på posten.
Du skal dog huske, at døgnposten kun acceptere pakker af en hvis størrelse (pga. de små rum), så hvis din pakke har været for stor til at komme ind, er den højst sandsynligt været taget med ud til døgnposten, postmanden har fundet ud af, at pakken ikke kan være i rummet, pakken er ved endt runde ankommet tilbage til centralen, og næste dag er den så blevet sendt videre til dit postkontor. Når postkontoret har den, sende de så dig et brev, som du får næste dag og så først der kan gå ned at hente den.
Det samme gælder, hvis pakken f.eks. er anbefalet, eller der skal betales told af den eller den er underfrankeret.
Nu var min pakkepostmand dog sådan en flink fyr, så han ringede til mig om morgenen og fortalte at pakken var for stor, så han ville lige komme op med den, hvis jeg var hjemme! Hjalp dog nok også, at jeg boede små 20 meter fra døgnposten, men alligevel, fin service!
Kommer lige i tanke om at jeg også har haft problemer med pakker fra Hong Kong (Dealextreme), som ikke er blevet leveret i døgnposten, men jeg selv har skullet hente...
De eneste problemer, som jeg har med Døgnposten er, at virksomhederne ikke er klar til servicen.
1) Enten fortæller de ikke, at de IKKE benytter PostDanmark, hvorfor man pænt må fortælle fx UPS, at de gerne må ændre min leveringsadresse (De er ikke så fleksible, selvom de selv foreslår, at man ændrer adressen...).
2) Eller også er der ikke plads til at skrive hele ens navn og ens ID-nummer, så må man ikke indtaste cifre i adressefeltet (go fish?), eller så er deres opsætning af leveringsadressen fuldstændig forkert, end hvad man taster ind på hjemmesiden (sidst måtte jeg henvise til en C/O-adresse nederst i højre hjørne med skriftstørrelse minus, hvor der stod "Døgnpost 623").
SÅ SKRIV DET FUCKIN' ET ANDET STED.
PostDanmark burde virkelig tage sig en snak med danske webshops, for det er bestemt noget, som holder mig tilbage, når jeg ikke aner, om de vil levere min pakke - det svarer lidt til et lotteri, hvor man kun kan tabe.
1) Enten fortæller de ikke, at de IKKE benytter PostDanmark, hvorfor man pænt må fortælle fx UPS, at de gerne må ændre min leveringsadresse (De er ikke så fleksible, selvom de selv foreslår, at man ændrer adressen...).
2) Eller også er der ikke plads til at skrive hele ens navn og ens ID-nummer, så må man ikke indtaste cifre i adressefeltet (go fish?), eller så er deres opsætning af leveringsadressen fuldstændig forkert, end hvad man taster ind på hjemmesiden (sidst måtte jeg henvise til en C/O-adresse nederst i højre hjørne med skriftstørrelse minus, hvor der stod "Døgnpost 623").
SÅ SKRIV DET FUCKIN' ET ANDET STED.
PostDanmark burde virkelig tage sig en snak med danske webshops, for det er bestemt noget, som holder mig tilbage, når jeg ikke aner, om de vil levere min pakke - det svarer lidt til et lotteri, hvor man kun kan tabe.
Hvordan pokker kan man skrive et analyserende spørgsmål til
Hvilken betydning har industrialiseringen, med fokus på elektriciteten, haft for Danmark i perioden 1851-1914?Jeg har f.eks. fundet på "Hvorfor udbredte elektriske apparater sig så hurtigt?", men den ligger sig ikke særlig meget op ad den overordnede problemstilling...
Angående Døgnposten, så er det en helt normal lille pakke som er sendt fra Danmark. Altså intet særligt ved den. Nu håber jeg at jeg får den imorgen, ellers må jeg gå ned og klage. For det kan ikke passe at det skal tage så lang tid.
Men mit spørgsmål var nu også mere om det var normalt at det tager længere tid med Døgnposten. Altså at PostDanmark har lavet et tradeoff med Døgnposten...
Bare til næste gang jeg skal modtage en pakke...
Bare til næste gang jeg skal modtage en pakke...
Daniel-Dane (5412) skrev:Jeg har f.eks. fundet på "Hvorfor udbredte elektriske apparater sig så hurtigt?", men den ligger sig ikke særlig meget op ad den overordnede problemstilling...
Kan du ikke lave en problemstilling, der hedder noget i stil med "argumentation for hvorfor elektriske apparater var banebrydende for industrialiseringen" eller sådan noget?
Hvornår skal du i øvrigt aflevere? Jeg sidder og er ved at lægge allersidste hånd på min synopsis, som skal afleveres på skolen i morgen.
Såeh, som nogle af jer sikkert ved, så har jeg jo fået denne her ultrasexede MacBook Pro, 2,53 GHz, 4 GB ram - og selvom pessimisterne helt bestemt ikke mente, at den egnede sig til Modern Warfare 2, så har den faktisk kørt det ganske udmærket. Jeg har ikke kigget meget på mine settings fordi, det som sådan kørte, og så fint nok ud, direkte efter installationen.
Hold da op, tænkte LinguaIgnota, jeg må straks downloade en piratkopi af etteren fra det der internet, og som tænkt så gjort. Nu er det bare sådan, at lortet er komplet uspilleligt.
Det hakker stabilt nok, som jeg forestiller mig at Conars tanker gør, altså ikke med de store udfald, men en konstant, irriterende snøvlen. Sjovt nok har jeg oplevet det samme ske i Fallout 3, når man har spillet i lidt tid - men det virker fint nok igen, hvis man lukker og genåbner spillet - hvorimod Modern Warfare bare er kronisk fucked. Hvorfor fanden i helvede er det det? - Jeg forestillede mig i min grænseløse naivitet, at hvis toeren kunne køre, så ville etteren også kunne.
Det gør ingen forskel, om jeg banker alt ned på low og sænker opløsningen.
Lortet forsøger at køre under Win7 i Bootcamp.
Inb4 køb en PC, MacFag.
Hold da op, tænkte LinguaIgnota, jeg må straks downloade en piratkopi af etteren fra det der internet, og som tænkt så gjort. Nu er det bare sådan, at lortet er komplet uspilleligt.
Det hakker stabilt nok, som jeg forestiller mig at Conars tanker gør, altså ikke med de store udfald, men en konstant, irriterende snøvlen. Sjovt nok har jeg oplevet det samme ske i Fallout 3, når man har spillet i lidt tid - men det virker fint nok igen, hvis man lukker og genåbner spillet - hvorimod Modern Warfare bare er kronisk fucked. Hvorfor fanden i helvede er det det? - Jeg forestillede mig i min grænseløse naivitet, at hvis toeren kunne køre, så ville etteren også kunne.
Det gør ingen forskel, om jeg banker alt ned på low og sænker opløsningen.
Lortet forsøger at køre under Win7 i Bootcamp.
Inb4 køb en PC, MacFag.
Pavilion? Skodserie? Har du ikke hørt om Compaq? Jeg tror de vælger om den skal hedde HP eller Compaq på EFTER de har fået lavet prototypen og ser hvor godt den kører..ZiN (5401) skrev:Pavillion er HP's skodserie. Man skal gå efter elitebooks serien. Det er til "professionel" brug.
srs bsns
Okay newz, jeg har fucket op. Jeg har ikke gjort min cykelkæde ren efter jeg har kørt i skoven, og nu efter vinteren (hvor den ikke er blevet brugt) er den rustet rimelig godt fast. Jeg har prøvet at smide noget syntetisk olie på den øverste del af kæden, og det har hjulpet en smule, men der er stadig forfærdelig mange led i kæden, som ikke rokker sig ud af stedet. Så nu sidder jeg så og overvejer at sprøjte noget WD40 på og så sidde og rokke lidt med kæden imens, men jeg ved også at det i det lange løb kan ødelægge kæden fordi det fjerner den olie der ellers måtte sidde der.
Så jeg spørger lige jer til råds: Kan jeg bruge WD40 til at prøve at få rusten af, og så tørre den af og smide noget almindelig olie på i stedet, eller skal jeg prøve en anden fremgangsmåde? Eller skal jeg bare købe en ny kæde og så indse at jeg er blevet slået af moder natur?
Okay newz, jeg har fucket op. Jeg har ikke gjort min cykelkæde ren efter jeg har kørt i skoven, og nu efter vinteren (hvor den ikke er blevet brugt) er den rustet rimelig godt fast. Jeg har prøvet at smide noget syntetisk olie på den øverste del af kæden, og det har hjulpet en smule, men der er stadig forfærdelig mange led i kæden, som ikke rokker sig ud af stedet. Så nu sidder jeg så og overvejer at sprøjte noget WD40 på og så sidde og rokke lidt med kæden imens, men jeg ved også at det i det lange løb kan ødelægge kæden fordi det fjerner den olie der ellers måtte sidde der.
Så jeg spørger lige jer til råds: Kan jeg bruge WD40 til at prøve at få rusten af, og så tørre den af og smide noget almindelig olie på i stedet, eller skal jeg prøve en anden fremgangsmåde? Eller skal jeg bare købe en ny kæde og så indse at jeg er blevet slået af moder natur?
Jeg skal prøve at se om jeg kan få fat i noget andet olie end det jeg har stående, jeg synes ikke rigtig det gør så meget.
I kan jo sidde og nyde disse billeder imens - Jeg overvejer lidt om ikke bare den skal skiftes ud:
http://peecee.dk/upload/view/232796
http://peecee.dk/upload/view/232797
http://peecee.dk/upload/view/232798
http://peecee.dk/upload/view/232799
http://peecee.dk/upload/view/232800
http://peecee.dk/upload/view/232801
I kan jo sidde og nyde disse billeder imens - Jeg overvejer lidt om ikke bare den skal skiftes ud:
http://peecee.dk/upload/view/232796
http://peecee.dk/upload/view/232797
http://peecee.dk/upload/view/232798
http://peecee.dk/upload/view/232799
http://peecee.dk/upload/view/232800
http://peecee.dk/upload/view/232801
Du må også gerne få de negle klippet. P.S. 40 kroner for en ny kæde i Biltema. Du skal bare huske at forkorte kæden.
Du må også gerne få de negle klippet. P.S. 40 kroner for en ny kæde i Biltema. Du skal bare huske at forkorte kæden.
Systran (5446) skrev:Bunkeskjul:
Hvad sker der, når man trykker "Gem Position" på indlæg? Så vidt jeg kan se, sker der ikke en skid. Det kan selvføgelig også bare være mig, der er intellektuelt tilbagesat. Darn, de guldøl...
I believe I deserve as minimum a Relevant-rating. :)http://newz.dk/om-os/information skrev:”Gem Position” - Gemmer den position, man måtte have nået til i en diskussion. Når du senere vender tilbage til den pågældende diskussion, vil alle indlæg fra den markerede position være markeret som nye.
@Systran:
Den er beregnet til, når du går ind på Newz.dk, åbner en nyhed og går i gang med at læse kommentarene, da du så opdager at bossen er på vej hen imod din afdeling.
Du fik kun læst halvdelen af indlæggene, og da du ikke gider at huske på at du var nået til #22, indtil du får lejlighed til at fortsætte, klikker du på "Gem position" hvorefter Newz.dk ikke vil hoppe ned til #47 (som var den nyeste besked da du lukkede tråden ned) men vil i stedet hoppe direkte til #22, næste gang du åbner nyheden.
En virkelig genial ting, hvis man kommer for sent ind i en nyhed, men alligevel gerne vil læse alle indlæggene fra en ende af. :)
Den er beregnet til, når du går ind på Newz.dk, åbner en nyhed og går i gang med at læse kommentarene, da du så opdager at bossen er på vej hen imod din afdeling.
Du fik kun læst halvdelen af indlæggene, og da du ikke gider at huske på at du var nået til #22, indtil du får lejlighed til at fortsætte, klikker du på "Gem position" hvorefter Newz.dk ikke vil hoppe ned til #47 (som var den nyeste besked da du lukkede tråden ned) men vil i stedet hoppe direkte til #22, næste gang du åbner nyheden.
En virkelig genial ting, hvis man kommer for sent ind i en nyhed, men alligevel gerne vil læse alle indlæggene fra en ende af. :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.