mboost-dp1
Things that make you go hmm -leg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-45011858%3any-dufttrend-skader-butiksansatte.html skrev:Vores friske duft, der lugter rent lidt lige som skyllemiddel, betyder, at vi skiller os ud,
Skyllemidler er jo noget af det absolut mest parfumerede i denne verden!!! Den eneste måde noget kan lugte rent på er hvis det ikke dufter af noget som helst.
Qw_freak (12804) skrev:Ja, Porre.. du er Homo... ;)
Har pt feber, så der er ubehageligt varmt, men andres numser er også sjovere.
http://29.media.tumblr.com/tumblr_ldp3jukzHo1qb9a2...
"One example which was well-documented in the media at the time and which gets several pages of attention in the book is the issue of the iPhone 4's antenna problems.
The story, as told in the book, is significant for a few reasons. First, the book reveals that the band of steel around the edge of the phone was never a big hit with Apple's engineers, who warned that it could cause reception problems.
But Apple's SVP of Industrial Design Jonathan Ive and Steve Jobs, living deep in the "reality distortion field" which is repeatedly referred to in the book (and which Jobs's wife more strikingly terms “magical thinking”) insisted that the engineers could figure out how to make it work, to the point that they (Ive and Jobs) even resisted putting a clear coating of varnish on the band to make problems less likely.
Secondly, when problems did, in fact, arise, the book makes clear how personally Jobs took the entire situation, going so far as to adamantly suggest that Apple simply ignore the issue, because in his mind, there was no problem, saying, “Fuck this, it’s not worth it” (Isaacson, 521).
Only when Tim Cook implored him to face facts did Jobs decide to hold a press conference and offer solutions."
en spændende artikel i øvrigt:
http://thisismynext.com/2011/10/26/book-review-ste...
The story, as told in the book, is significant for a few reasons. First, the book reveals that the band of steel around the edge of the phone was never a big hit with Apple's engineers, who warned that it could cause reception problems.
But Apple's SVP of Industrial Design Jonathan Ive and Steve Jobs, living deep in the "reality distortion field" which is repeatedly referred to in the book (and which Jobs's wife more strikingly terms “magical thinking”) insisted that the engineers could figure out how to make it work, to the point that they (Ive and Jobs) even resisted putting a clear coating of varnish on the band to make problems less likely.
Secondly, when problems did, in fact, arise, the book makes clear how personally Jobs took the entire situation, going so far as to adamantly suggest that Apple simply ignore the issue, because in his mind, there was no problem, saying, “Fuck this, it’s not worth it” (Isaacson, 521).
Only when Tim Cook implored him to face facts did Jobs decide to hold a press conference and offer solutions."
en spændende artikel i øvrigt:
http://thisismynext.com/2011/10/26/book-review-ste...
Det minder mig om, at det er et stykke tid siden, jeg sidst så noget til tykke Lindysign. Det kunne være, man skulle sende ham en besked og spørge, hvor han bliver af.
LinguaIgnota (12815) skrev:Det minder mig om, at det er et stykke tid siden, jeg sidst så noget til tykke Lindysign. Det kunne være, man skulle sende ham en besked og spørge, hvor han bliver af.
Here u go...
LinguaIgnota (12815) skrev:Det minder mig om, at det er et stykke tid siden, jeg sidst så noget til tykke Lindysign. Det kunne være, man skulle sende ham en besked og spørge, hvor han bliver af.
Lidt overraskende, at du faktisk allerede er på hans ignoreliste... eller har du været efter ham før?
LinguaIgnota (12820) skrev:Hov, for helvede, jeg er berømt.
#6 gennemskuede dig. Men mange derefter var ligeglade :P
Hej, Jakob. Jeg kan se, at du ikke fik citeret hele terracides indlæg. Denne fejl er selvfølgelig rettet med NES.
--
I support NES.
--
I support NES.
Daniel-Dane (12824) skrev:Hej, Jakob. Jeg kan se, at du ikke fik citeret hele terracides indlæg. Denne fejl er selvfølgelig rettet med NES.
--
I support NES.
Til gengæld, skal jeg med NES slette den dobbelte post den laver i stedet :)
http://www.knowyournewz.dk/index.php?title=Newz.dk_Enhancement_Suite#1.1 skrev:Chrome: Ingen dobbeltcitering mere.
Bitch, puuu-lease.*
*)
Humor, btw.
Anywho, jeg har fået læseferie, så jeg har nu masser af tid til at omskrive NES, så den bliver endnu mere awesome (jf. http://www.knowyournewz.dk/index.php?title=Newz.dk...).
Tak for lort, Selvet.dk:
Jeg nåede at skrive ét fucking indlæg.
Log på afvist! Din konto er enten blevet blokeret eller du har ikke aktiveret den endnu. Har du modtaget en aktiveringsemail og fulgt valideringslinket?
LinguaIgnota (12830) skrev:Tak for lort, Selvet.dk:
Du må til at lære at bruge russiske proxies, kammerat.
Jeg tror ikke, at jeg er blevet IP-bannet denne gang, min bruger er vist bare blevet slettet. Jeg kan i hvert fald stadig tilgå siden - det kunne jeg ikke sidst.
Og det er så takken for, at man forsøger at rådgive en mand, som hører stemmer i øret. Vorherrebevares.
Og det er så takken for, at man forsøger at rådgive en mand, som hører stemmer i øret. Vorherrebevares.
LinguaIgnota (12832) skrev:Og det er så takken for, at man forsøger at rådgive en mand, som hører stemmer i øret. Vorherrebevares.
Har du medbragt nok screenshots til alle?
Nope. Jeg havde regnet med, at vi skulle have en længere debat om åndelige vejledere og hvordan, de kan bringes til stilhed med psykofarmaka. Men det blev der så ikke noget af.
Og her havde jeg ellers siddet og delt ud af mine erfaringer med bæltefiksering og alt muligt. Jeg havde endda rådet ham til at gøre præcis som stemmerne forlangte og så i øvrigt benægte ethvert kendskab til stemmer i øret, hvis nogen skulle finde på at spørge.
Sammen kunne vi have skabt forsider. :(
Og her havde jeg ellers siddet og delt ud af mine erfaringer med bæltefiksering og alt muligt. Jeg havde endda rådet ham til at gøre præcis som stemmerne forlangte og så i øvrigt benægte ethvert kendskab til stemmer i øret, hvis nogen skulle finde på at spørge.
Sammen kunne vi have skabt forsider. :(
Jeg undrer mig over, hvordan sådan en mand er endt i Folketinget.
Han siger det måske ikke på den pæneste måde, men nu læste jeg fornylig en artikel med en enlig mor, der ikke havde arbejdet i 18 år pga. en skade af en art.
Hun havde ca. 16.000 kr. efter skat hver måned og mente alligevel, at hun var fattig.
Der knækker kæden sgu for mit vedkommende.
Hun havde ca. 16.000 kr. efter skat hver måned og mente alligevel, at hun var fattig.
Der knækker kæden sgu for mit vedkommende.
Nu tænker jeg mere på at manden ævler om sultne børn i Afrika og bruger det som argument for, at der ikke eksisterer fattigdom i Danmark. Så snotstupid har man næsten ikke lov til at være. Det er Henrik-dumt.
Relativ fattigdom er vel et begreb, som alle ottendeklasser har stiftet bekendtskab med i samfundsfagstimerne.
Anywho, 16K lyder måske vildt, men fratræk som min. huslejen til en 3-værelses lejlighed, faste udgifter, tandlægebesøg, dyrlægeregninger - hvis afkommet f.eks. har en hamster - tøj og sko til to (eller hvor mange unger der nu er indblandet), ferieaktiviteter, en computer og en konsol på afbetaling hos L'Easy mv. Det løber hurtigt op.
Selvfølgelig kunne man skære både hamster, ferieaktiviteter og konsol fra, men de fleste er villige til at prioritere barnets behov relativt højt - den lille bastard skulle jo gerne have en barndom som alle andre.
Det er vel ikke urealistisk at smide 11000 kr. på husleje og faste udgifter. Så er der 5K tilbage til alt det andet.
Jeg ville føle mig rimeligt presset med sådan et budget. Men jeg villenok ikke kalde mig fattig.
Relativ fattigdom er vel et begreb, som alle ottendeklasser har stiftet bekendtskab med i samfundsfagstimerne.
Anywho, 16K lyder måske vildt, men fratræk som min. huslejen til en 3-værelses lejlighed, faste udgifter, tandlægebesøg, dyrlægeregninger - hvis afkommet f.eks. har en hamster - tøj og sko til to (eller hvor mange unger der nu er indblandet), ferieaktiviteter, en computer og en konsol på afbetaling hos L'Easy mv. Det løber hurtigt op.
Selvfølgelig kunne man skære både hamster, ferieaktiviteter og konsol fra, men de fleste er villige til at prioritere barnets behov relativt højt - den lille bastard skulle jo gerne have en barndom som alle andre.
Det er vel ikke urealistisk at smide 11000 kr. på husleje og faste udgifter. Så er der 5K tilbage til alt det andet.
Jeg ville føle mig rimeligt presset med sådan et budget. Men jeg ville
Jeg havde for 1½ år siden en kæreste hvis storesøster havde 4 børn. Det kunne bedre svare sig for hende at være på kontanthjælp (eller hvad det nu hedder, lad være at hænge mig op på det), end at arbejde...
Yup, der skal ikke skides mange unger ud, før det bedre kan betale sig for en ufaglært at gå på kontanthjælp end at arbejde. Hvis jeg var enlig mor, der stod med valget mellem at vaske gulve i 37 timer om ugen for 16000 kr. om måneden eller at sidde derhjemme og ryge hjemmerullede cigaretter og se Pernilles Univers hele dagen, så havde sofaen sgu også vundet.
#12837: Hvis der bliver brugt 11000 kr. på husleje hver måned og de derfor føler sig fattige, så vil jeg give manden ret: Så er der tale om en fejlprioritering.
I mine øjne er det ikke et krav at have masser af luksusgoder, hvis man ikke har gjort en indsats for at få dem. Sidder man som arbejdsløs enlig mor og "kun" har 16.000 kroner efter skat og så samtidig føler sig fattig, så er det fordi man forventer at få alting serveret uden at yde noget for det. Det er ikke fattigdom, det er prinsessenøkker.
I mine øjne er det ikke et krav at have masser af luksusgoder, hvis man ikke har gjort en indsats for at få dem. Sidder man som arbejdsløs enlig mor og "kun" har 16.000 kroner efter skat og så samtidig føler sig fattig, så er det fordi man forventer at få alting serveret uden at yde noget for det. Det er ikke fattigdom, det er prinsessenøkker.
LinguaIgnota (12837) skrev:Det er vel ikke urealistisk at smide 11000 kr. på husleje og faste udgifter.
LinguaIgnota (12835) skrev:Jeg undrer mig over, hvordan sådan en mand er endt i Folketinget.
Han har en meget indskrænket virkelighedsopfattelse.
Hvis han rent faktisk tog ud for at møde disse familier ville han formentlig/forhåbentlig få en åbenbaring.
Manden har tydeligvis også misforstået hvad et rådighedsbeløb er.
Dit rådighedsbeløb er ikke hvad du får efter skat, det er hvad der er tilbage når de faste udgifter er betalt.
Min mama, som har siddet i en bank, plejer at sige at hvis man skal kunne tage et lån, så skal man helst kunne have et rådighedsbeløb over 5000, efter den nye afbetaling tages med i betragtningen.
Selfølgelig kan der tages højde for individet, især hvis man med historik kan påvise, at man ikke behøver 5k.
Dit rådighedsbeløb er ikke hvad du får efter skat, det er hvad der er tilbage når de faste udgifter er betalt.
Min mama, som har siddet i en bank, plejer at sige at hvis man skal kunne tage et lån, så skal man helst kunne have et rådighedsbeløb over 5000, efter den nye afbetaling tages med i betragtningen.
Selfølgelig kan der tages højde for individet, især hvis man med historik kan påvise, at man ikke behøver 5k.
Tjah, lige på den her er jeg med Joakim, selvom mandens kommunikations evner er på Henrik niveau.
Røde kors regner i år med at skulle give julehjælp til 2000 familier, julehjælpen består normalt af en kurv med lækkert mad eller et gavekort så ungne kan få en julegave. Det eneste det handler om er at der er nogen der har ondt i røven over at ikke alle danskere kan være med på vores klamme overforbrug i juletiden. Og SF's forslag er ren og skær Feel Good på et billigt grundlag. Hvis SF'erne nu mente der skulle gøres en extra indsats i de kolde vintermåneder overfor hjemløse og andre udsatte, så tror jeg sku ikke Joakim ville brokke sig. Men at folketinget skal til at blande sig i om visse familier har råd til extravagante julegaver til snotungen, det er fanme for meget, og jeg får sku også lidt kvalme af det!
Røde kors regner i år med at skulle give julehjælp til 2000 familier, julehjælpen består normalt af en kurv med lækkert mad eller et gavekort så ungne kan få en julegave. Det eneste det handler om er at der er nogen der har ondt i røven over at ikke alle danskere kan være med på vores klamme overforbrug i juletiden. Og SF's forslag er ren og skær Feel Good på et billigt grundlag. Hvis SF'erne nu mente der skulle gøres en extra indsats i de kolde vintermåneder overfor hjemløse og andre udsatte, så tror jeg sku ikke Joakim ville brokke sig. Men at folketinget skal til at blande sig i om visse familier har råd til extravagante julegaver til snotungen, det er fanme for meget, og jeg får sku også lidt kvalme af det!
Jeg synes godt nok at 5000,- er et forholdsvist stort rådighedsbeløb til hver måned. Det er vel groft sagt ikke mere end mad der skal dækkes her, og så uforudsete udgifter. Så må de sku stoppe med at ryge altså. Jeg tror mit rådighedsbeløb er omkring 1500-2k pr måned hvis jeg er heldig.
Kunne være jeg skulle gifte mig med kæresten og ansøge om julehjælp.
Kunne være jeg skulle gifte mig med kæresten og ansøge om julehjælp.
Hvis du mener at et rådighedsbeløb på 5000kr til en mor og to børn, er meget. Så burde du lige prøve at regne på hvad mad, tøj børnepasning osv. løber op i.
Ja der er kvinder der lever af at producere børn, men de kommer altså ikke til at leve som millionærer.
Hvis du mener at et rådighedsbeløb på 5000kr til en mor og to børn, er meget. Så burde du lige prøve at regne på hvad mad, tøj børnepasning osv. løber op i.
Ja der er kvinder der lever af at producere børn, men de kommer altså ikke til at leve som millionærer.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.