mboost-dp1
Når staten ansætter IT folk
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
https://www.it-jobbank.dk/jobannonce/h1465785/ente...
Hvad der skal laves:
Hvad der forventes af viden og erfaring:
Hvad der tilbydes i løn:
Held og lykke med den ansættelse.
Folk der er dygtige til dette her forventer nok 2.5-5 gange den løn som der tilbydes.
Hvad der skal laves:
rådgive og sparre om teknologivalg på alle niveauer i en it-tung organisation med et komplekst systemlandsskab og vigtige forretningsmæssige udfordringer
...
Dine primære opgaver:
Udvikle og vedligeholde arkitekturprincipper og retningslinjer for det fremtidige motordomæne
Etablere og vedligeholde et kort- og et langsigtet strategisk arkitekturmålbillede for motordomænet.
Rådgive ledelsen om teknologivalg
Teknologisk rammesætning af en bæredygtig transition fra legacy-platforme
Rådgive ledelsen om muligheder og best practise for at optimere forretningsresultaterne
Oparbejde bred viden om Skatteforvaltningen arkitekturprincipper for dermed at bidrage til at højne grundlaget for de teknologiske valg
Samarbejde tæt med interne og eksterne interessenter for at forstå og adressere teknologiske udfordringer og muligheder
Hvad der forventes af viden og erfaring:
Om dig
Du har flere års erfaring med rollen som enterprisesarkitekt fra en lignende stilling. Du er velbevandret i TOGAF-terminologien og har erfaring med forretningsmodellering f.eks. i form af UML-, BPMN- og Archimate®-modeller. Du arbejder struktureret og kan danne dig overblik over et komplekst område, samtidig med at du har øje for detaljerne. Det er væsentligt, at du er kommunikerende, beslutningsorienteret og analytisk.
Vi forventer, at du:
Har en solid erfaring med metodisk at etablere og vedligeholde en enterprisearkitektur, der favner de øvrige arkitekturperspektiver for domænet
Kender til arkitektmetoder og principper og har erfaring med anvendelsen af disse. F.eks. inden for BMC-modeller, værdikæder og TOGAF, samt har arbejdet med værktøjer sin Archi eller Qualiware
Kan omsætte arkitekturperspektiverne til it-roadmaps
Har solid indsigt i flere tekniske platforme og standardsystemer
Kan sætte de teknologiske rammer for en bæredygtig transition fra legacy-platforme
Har erfaring fra større offentlige eller private organisationer med komplekse it-landskaber og tunge forretningsmæssige udfordringer
Kan formidle og visualisere teknisk og forretningsmæssigt komplekst stof til de forskellige interessenter og samarbejdsparter i organisationen
Påtager dig en ledende rolle, hvor du kan balancere mellem at lede, inddrage og at være teamspiller
Hvad der tilbydes i løn:
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS).
Held og lykke med den ansættelse.
Folk der er dygtige til dette her forventer nok 2.5-5 gange den løn som der tilbydes.
Er det ikke bare almindeligt ansættelses pladder?
Jeg havde engang en chef der brugte alt det tekniske volapyk overfor kunderne. Når han så var gået, vendte de sig om og spurgte mig hvad han egentligt sagde. I de fleste tilfælde måtte jeg svare at han formentligt heller ikke vidste det, og at jeg formentligt ville slå nogen ihjel hvis jeg gjorde som han sagde.
Jeg havde engang en chef der brugte alt det tekniske volapyk overfor kunderne. Når han så var gået, vendte de sig om og spurgte mig hvad han egentligt sagde. I de fleste tilfælde måtte jeg svare at han formentligt heller ikke vidste det, og at jeg formentligt ville slå nogen ihjel hvis jeg gjorde som han sagde.
Der er mange buzzwords.
Men selvom man oversatte buzzwords til mere jævnt dansk ville det fremstå som et job med store krav til viden og erfaring.
Hvilket er helt fint. Jeg tror på at det kræver stor viden og erfaring at få styr på skats IT systemer.
:-)
Men til HK løn????
Der er mange buzzwords.
Men selvom man oversatte buzzwords til mere jævnt dansk ville det fremstå som et job med store krav til viden og erfaring.
Hvilket er helt fint. Jeg tror på at det kræver stor viden og erfaring at få styr på skats IT systemer.
:-)
Men til HK løn????
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.