mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Norrah - jeg er ikke en køn ham nej. Men jeg får at vide at jeg ligner en fyr så jeg må da være grim ligemeget hvad :P
J-dag (også kaldet snestorm eller snefald) er den dag, hvor årets Tuborg julebryg lanceres; 'J' for jul eller julebryg. Tilsvarende findes en P-dag for påskebryg.
Navnet spiller på D-dag som et eksempel på en dato for en stor begivenhed.
I 1990 blev den første J-dag markedsført af Tuborg i forbindelse med Tuborgs juleøl. Derefter blev J-dag gjort til en tradition hvert år 2. onsdag i november kl. 23:59.
I 1999 blev J-dag dog flyttet fra onsdag til den første fredag i november kl. 20:59. Det skete primært fordi der var for mange problemer med unge, som ikke mødte op til undervisning dagen efter. Derfor valgte Tuborg i samarbejde med Bryggeriforeningen at flytte J-dag.
Under alle omstændigheder er J-dag blevet så fasttømret en tradition, at færdselspolitiet fx planlægger spirituskontroller samme aften
Navnet spiller på D-dag som et eksempel på en dato for en stor begivenhed.
I 1990 blev den første J-dag markedsført af Tuborg i forbindelse med Tuborgs juleøl. Derefter blev J-dag gjort til en tradition hvert år 2. onsdag i november kl. 23:59.
I 1999 blev J-dag dog flyttet fra onsdag til den første fredag i november kl. 20:59. Det skete primært fordi der var for mange problemer med unge, som ikke mødte op til undervisning dagen efter. Derfor valgte Tuborg i samarbejde med Bryggeriforeningen at flytte J-dag.
Under alle omstændigheder er J-dag blevet så fasttømret en tradition, at færdselspolitiet fx planlægger spirituskontroller samme aften
...som fandt hvad han skulle bruge!, nemlig bare en trial :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.