mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
...der tænker om TB kunne have et PHP tip i ærmet.... jeg har en dato ... som tekst 01-01-1970 ... jeg vil gerne tilføje et år til den... har prøvet at konvertere til dato, plus med et år og returnere til tekst... no dice...
$entry->NextMeeting = echo date(strtotime("+1 year ".$entry->NextMeeting));
$entry->NextMeeting = echo date(strtotime("+1 year ".$entry->NextMeeting));
som efter en TIME... ENDELIG fandt løsningen...
...der bruger alt for lang tid på at finde ud af alle php's små særheder
...der aldrig bliver færdig til tiden, når der hele tiden er underlige php ting der spænder ben
...der allerede har brugt alt for lang tid på noget der burde være simpelt
...der nok kunne have lavet dette væsentligt hurtigere i ASP
...der syntes der er en katastrofal mangel på debug muligheder i php
<?php
$string = '01-01-1970';
echo 'string: ' . $string . ' ';
$newdate = strtotime ( '+1 year' , strtotime ( $string ) ) ;
$newdate = date ( 'd-m-Y' , $newdate );
echo $newdate;
?>
...der bruger alt for lang tid på at finde ud af alle php's små særheder
...der aldrig bliver færdig til tiden, når der hele tiden er underlige php ting der spænder ben
...der allerede har brugt alt for lang tid på noget der burde være simpelt
...der nok kunne have lavet dette væsentligt hurtigere i ASP
...der syntes der er en katastrofal mangel på debug muligheder i php
Retro fag i skolen kan jeg på vejne af mit parti, nemt tilslutte mig. Men hr minister. Jeg tillader mig at benytte spørgerunden i salen, til at foreslå en kombination af historie og it undervisning. Jeg anslår at vi kan planlægge et fælles fodslag, i udarbejdelse af overordnede retningskrav om optimal indlæring via praktisk oplevelse af vores fælles it historie, via faktiske tekniske objekter. Så som Commodore64 datamaten og brugs gøren af 8 tommer disketter med hele astronomiske 125 kilobyte lager.
Spøg til side... Jeg kunne bare ikke dy mig. :-D
brostenen (70007) skrev:Retro fag i skolen kan jeg på vejne af mit parti, nemt tilslutte mig. Men hr minister. Jeg tillader mig at benytte spørgerunden i salen, til at foreslå en kombination af historie og it undervisning. Jeg anslår at vi kan planlægge et fælles fodslag, i udarbejdelse af overordnede retningskrav om optimal indlæring via praktisk oplevelse af vores fælles it historie, via faktiske tekniske objekter. Så som Commodore64 datamaten og brugs gøren af 8 tommer disketter med hele astronomiske 125 kilobyte lager.
Lol. Jeg har faktisk haft teknologi historie på HTX i sin tid :-)
... der godt nok er træt af at DSB kræver 3D Secure for at købe billetter online (som kræver SMS, hvilket jeg ikke har i udlandet)
...der tænker at alle danske virksomheder skal benytte 3D secure hvis de vil følge loven.
...der tænker på at det giver bedre sikkerhed i forhold til den elendige sikkerhed der var før... Der undrer sig over at justeat og MyTrendyPhone ikke har indført det endnu
...der tænker på at det giver bedre sikkerhed i forhold til den elendige sikkerhed der var før... Der undrer sig over at justeat og MyTrendyPhone ikke har indført det endnu
Claus Jørgensen (70009) skrev:... der godt nok er træt af at DSB kræver 3D Secure for at købe billetter online (som kræver SMS, hvilket jeg ikke har i udlandet)
https://www.nets.eu/dk-da/digital-sikkerhed/Pages/Verified-by-Visa-og-MasterCard-Secure-Code.aspx) skrev:Hvis du ikke kan modtage en SMS
Der kan opstå situationer hvor du ikke kan modtage en SMS. Dels kan du opholde dig et sted, hvor der er ringe mobildækning og dels kan de lokale mobiloperatører have blokeret for bestemte typer SMS'er.
Fra 2017 bliver det muligt at anvende NemID i de situationer, hvor du ikke modtager en SMS. Det foregår i det skærmbillede hvor du skal indtaste din SMS kode. Her er der mulighed for at vælge at verificere sig med NemID i stedet for. Tryk på knappen ”NemID” og du bliver forbundet til NemID. Her udfylder du den normale NemID dialog, og når dette er afsluttet, vil din handel fortsætte på sædvanlig vis. Denne løsning vil være gældende for såvel de internationale kort (MasterCard og Visa) som Visa/Dankort og Dankort.
... der nyder en øl i Aarhus, på en bar der bare udskænket drikkevarer, og hvor der må ryges
Svenskerne ruller sig i graven oven denne her slags politisk ukorrekthed!
... der er glad for at have forladt Sverige
Claus Jørgensen (70013) skrev:... der nyder en øl i Aarhus, på en bar der bare udskænket drikkevarer, og hvor der må ryges
... såååeh. Skal vi ha' en øl?
...der trods 11 års erfaring, en bachelor i IT og mangel på IT folk ikke tjener nok til at blive ramt af topskat
... der trods manglende uddannelse og uden "rigtig" erfaring skal være opmærksom på mængden af vagtopkald/udbetalt overarbejde for ikke at betale topskat
Det lyder som om du får for lidt.
Umiddelbart vil jeg sige at en IT uddannelse og acceptabel arbejdsindsats men ikke noget som helst ekstraordinært bør give:
32 + MIN(års erfaring,16)
som basisløn (inkl. eget pensionsbidrag men eksklusive arbejdsgivers pensionsbidrag).
Og dertil skal så lægges 0-25% hvis man yder lidt mere.
Og yderligere oven i hvis man har et øget ansvar.
Det lyder som om du får for lidt.
Umiddelbart vil jeg sige at en IT uddannelse og acceptabel arbejdsindsats men ikke noget som helst ekstraordinært bør give:
32 + MIN(års erfaring,16)
som basisløn (inkl. eget pensionsbidrag men eksklusive arbejdsgivers pensionsbidrag).
Og dertil skal så lægges 0-25% hvis man yder lidt mere.
Og yderligere oven i hvis man har et øget ansvar.
Ok det er nok nærmere 8 års relevant erfaring. 11 er alt inkl
#19: Spiludvikling. Arbejder dog med helt andre ting
#17: Tjah. Men jeg har altid været dårlig til lønforhandling og har aldrig været beskyttet af overenskomst. Men på den anden side så føler jeg at jeg kan tillade mig at tage den med ro.
Har dog hørt om andre IT bachelorer i samme båd
#19: Spiludvikling. Arbejder dog med helt andre ting
#17: Tjah. Men jeg har altid været dårlig til lønforhandling og har aldrig været beskyttet af overenskomst. Men på den anden side så føler jeg at jeg kan tillade mig at tage den med ro.
... der gerne ville betale for at slippe for reklamerne (og øge hastigheden og brugervenigheden MARKANT på mobil)
... der er blevet så vant til at bruge mobilordbog, at jeg lige tog mig selv i at ignorere en tastefejl, "den klarer autocorrect nok"
... der er blevet så vant til at bruge mobilordbog, at jeg lige tog mig selv i at ignorere en tastefejl, "den klarer autocorrect nok"
CBM (70020) skrev:Men jeg har altid været dårlig til lønforhandling og har aldrig været beskyttet af overenskomst. Men på den anden side så føler jeg at jeg kan tillade mig at tage den med ro.
Ingen overenskomst er normalt for alt over EDB-assistent niveau i den private sektor.
Der er naturligvis en pæn spredning i løn.
Husk dog på at løn surveys er et af de klassiske eksempler på bias i svar. Gennemsnitslønnen i en survey er så godt som altid langt højere end den faktisk gennemsnitsløn.
@arne: det er også min erfaring efter at have gravet i det.
...der ikke er imponeret over futurama World of tomorrow freemium spillet... Særligt ikke George Takei missionen >:( det kan ikke nås medmindre man har rigtigt mange pizza slices... Spildte en masse uden grund
...der ikke er imponeret over futurama World of tomorrow freemium spillet... Særligt ikke George Takei missionen >:( det kan ikke nås medmindre man har rigtigt mange pizza slices... Spildte en masse uden grund
CBM (70020) skrev:
#17: Tjah. Men jeg har altid været dårlig til lønforhandling
Uanset hvor god man er til lønforhandlinger så kommer det ned til hvad en arbejdsgiver er i stand til at betale for den ydelse du leverer, så hvis det er et lille firma hvor økonomien måske ikke helt kører så godt, så skal du nok ikke regne med at kunne få ret meget mere og så er det måske tid til at kigge efter noget nyt.
Qw_freak (70024) skrev:CBM (70020) skrev:
#17: Tjah. Men jeg har altid været dårlig til lønforhandling
Uanset hvor god man er til lønforhandlinger så kommer det ned til hvad en arbejdsgiver er i stand til at betale for den ydelse du leverer, så hvis det er et lille firma hvor økonomien måske ikke helt kører så godt, så skal du nok ikke regne med at kunne få ret meget mere og så er det måske tid til at kigge efter noget nyt.
Jo, men mit problem er at jeg har mange korte ansættelser. Og rent fagligt får jeg pt en del nyttige udfordringer. Jeg er på visse områder heldig at have en chef der forsøger at give mig mange forskellige kompetencer.
Jeg har før prøvet virksomheder som er ret anderledes på det punkt. Jeg har oplevet mange horrible ansættelser, så er også nervøs for at risikere at skifte til noget horribelt
...hvis bb priv er langsommere end hans note 4 i quake 1 vr. Dog stadig spilbart men desværre med lejlighedsvis hakken.
...hvis note 4 klarer quake 1 vr (qvr) uden hak og uden probs
...som har et vr headset til begge og som vil afprøve quake 1 vr i multiplayer
...hvis note 4 klarer quake 1 vr (qvr) uden hak og uden probs
...som har et vr headset til begge og som vil afprøve quake 1 vr i multiplayer
CBM (70032) skrev:...der har adopteret en kattekilling
Tillykke... Vi har selv to styk "krybdyr"....
...der forsøger at få MUNT (MT-32 emulator) til at køre på en Orange-PI maskine. Indtil videre er jeg kommet så langt at går i gang med at compile. Mindre fedt at den melder, at den ikke kan finde QT5Widgets-whatever/something. Hvad der går galt med cmake aner jeg ikke, da jeg er programmerings noob. Men så snart jeg ved hvordan det skal gøres, er det ligemeget hvorfor. Det er det eneste der skal compiles fra bunden af, af alle de ting jeg har brug for at gøre på en OrangePI maskine.
Anyway....
Ide'en er at bygge en standalone ekstern MT-32 compatibel emulator, der er 100% kompatibel med den ægte vare. Der skal være DIN midi porte på den, og en lille 7-tommer skærm til at vise desktoppen på. Jeg baserer det på Armbian-Linux distro'en.
Jeg ved at der er folk som har bygget en sådan med en RaspberryPI-3, men jeg går en helt anden vej. Hvis jeg har succes med det, og vælger at gå den helt amok. Så ender jeg nok med at bygge min egen lille ARM/PI baserede alt-i-en maskine, der designmæssigt er i stil med amiga/atari/acorn maskinerne.
brostenen (70033) skrev:CBM (70032) skrev:...der har adopteret en kattekilling
Tillykke... Vi har selv to styk "krybdyr"....
...der forsøger at få MUNT (MT-32 emulator) til at køre på en Orange-PI maskine. Indtil videre er jeg kommet så langt at går i gang med at compile. Mindre fedt at den melder, at den ikke kan finde QT5Widgets-whatever/something. Hvad der går galt med cmake aner jeg ikke, da jeg er programmerings noob. Men så snart jeg ved hvordan det skal gøres, er det ligemeget hvorfor. Det er det eneste der skal compiles fra bunden af, af alle de ting jeg har brug for at gøre på en OrangePI maskine.
Anyway....
Ide'en er at bygge en standalone ekstern MT-32 compatibel emulator, der er 100% kompatibel med den ægte vare. Der skal være DIN midi porte på den, og en lille 7-tommer skærm til at vise desktoppen på. Jeg baserer det på Armbian-Linux distro'en.
Jeg ved at der er folk som har bygget en sådan med en RaspberryPI-3, men jeg går en helt anden vej. Hvis jeg har succes med det, og vælger at gå den helt amok. Så ender jeg nok med at bygge min egen lille ARM/PI baserede alt-i-en maskine, der designmæssigt er i stil med amiga/atari/acorn maskinerne.
Takker. Er også selv oppe på 2 stk nu. Den anden er 8 år gammel :-)
Hvorfor har du behov for en 7" skærm på en MIDI emulator? Den skal vel starte i shell og ikke i desktop tilstand og så kan den vel tilgås med ssh?
#CBM
Tjooo... Det er fordi munt er et program der kører i gui.
Der er jo altid fluidsynth, men det er ikke målet i dette tilfælde.
Hvis jeg bestemmer mig for en komplet maskine i stedet for, så bliver det vga out og ikke indbygget skærm. En anden overvejelse jeg har gjort mig, er at det skal være så kompakt som muligt, uden at gå på kompromis med betjeningen. Hvis det bliver en 7 tommer skærm, skal den være tounch screen.
Tjooo... Det er fordi munt er et program der kører i gui.
Der er jo altid fluidsynth, men det er ikke målet i dette tilfælde.
Hvis jeg bestemmer mig for en komplet maskine i stedet for, så bliver det vga out og ikke indbygget skærm. En anden overvejelse jeg har gjort mig, er at det skal være så kompakt som muligt, uden at gå på kompromis med betjeningen. Hvis det bliver en 7 tommer skærm, skal den være tounch screen.
#brostenen:
Ahh ok det er fordi der er en software mixer der skal styres med touch
Og det fungerer ikke på win 10 pga manglende drivere og manglende hardware med midi interface på win 10 maskiner?
Kunne ellers være et cool casemod med en sx64 like case med en pi3 med touchscreen som så kører MUNT
Ahh ok det er fordi der er en software mixer der skal styres med touch
Og det fungerer ikke på win 10 pga manglende drivere og manglende hardware med midi interface på win 10 maskiner?
Kunne ellers være et cool casemod med en sx64 like case med en pi3 med touchscreen som så kører MUNT
#CBM
Den kan sikkert nok køre på Win10. Dog er en OrangePI ikke kompatibel med Win10, og jeg ved heller ikke hvad jeg skal bruge Win10 til. Jeg har dog Win7 på min gamle bærbare, og her fungerer Munt. Min nye bærbare kører Xubuntu.
Men igen. Jeg aner ikke hvad jeg skal benytte Win10 til overhovedet.
Med henblik på mixer og såen, så kører den bare standard Armbian mixer. Intet fancy der.
Den kan sikkert nok køre på Win10. Dog er en OrangePI ikke kompatibel med Win10, og jeg ved heller ikke hvad jeg skal bruge Win10 til. Jeg har dog Win7 på min gamle bærbare, og her fungerer Munt. Min nye bærbare kører Xubuntu.
Med henblik på mixer og såen, så kører den bare standard Armbian mixer. Intet fancy der.
CBM (70037) skrev:...der er glad for sin nye killing
http://wumo.com/wumo/2017/07/13
http://wumo.com/wumo/2017/07/11
Ronson ⅍ (70040) skrev:...der ikke har megen held med hyper-v
Hvad prøver du på at gøre med Hyper-V?
Det tog mig 2 dage bare at få forbindelse mellem win10 og serveren, ved ikke hvorfor. Derefter forsøgte jeg at installere en ubuntu vm, men den crasher allerede ved install. Nu er jeg ved at prøve med xp, men hvorfor er det lige at sådan noget som musen ikke engang kan bruges under installationen?
Det synes umiddelbart meget mere omstændigt end vmware, når man er vant til at alt bare virker OOTB.
Det synes umiddelbart meget mere omstændigt end vmware, når man er vant til at alt bare virker OOTB.
... der har fået Windows 10 Creators Update eller hvad det nu hedder.
... der ikke rigtig kan se nogen forandring, bortset fra et "Gaming" kontrolpanel.
... der ikke rigtig kan se nogen forandring, bortset fra et "Gaming" kontrolpanel.
Stanstedarne_v (70044) skrev:Claus Jørgensen (70043) skrev:... der drikker øl i lufthavnen
Kastrup? Keflavik? Pearson?
Var på vej til Danmark fra Morocco
@arne: LOol so true... Og nu er de 2.
Ok. Tjah jeg kunne selvfølgelig installere win 7 igen men der er også lavet spyware updates til 7 og 8 og det er sikkert ikke muligt at vælge fra hvis man vil være up to date med sikkerhedspatches
brostenen (70038) skrev:#CBM
Ok. Tjah jeg kunne selvfølgelig installere win 7 igen men der er også lavet spyware updates til 7 og 8 og det er sikkert ikke muligt at vælge fra hvis man vil være up to date med sikkerhedspatches
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.