mboost-dp1

Internet i ungdomsbolig

Gå til bund
Gravatar #1 - hundeboll
18. jun. 2003 00:53
Langt om længe skal jeg til at flytte hjemmefra. Men efter jeg har sagt ja til en 1-værelses-lejlighed under brabrand boligforening kom jeg helt i tvivl om en vigtig lille detalje: Er der nu også internet. For det kan man da ikke leve uden.
I lejligheden (som bliver administreret af kollegiekontoret) er der kabeltv, så mit spørgsmål lyder om der måske er en lillebitte chance for at der skulle være internet sammen med kabeltv.
Jeg ved ikke om det er TDC eller stofa, men er der ikke nogen newz.dk-nørder der har boet i en ungdomsbolig med kabeltv fra brabrand boligforening ?
Gravatar #2 - DetVarSoerens
18. jun. 2003 08:12
Du kan prøve at gå ind på TDC kabeltv og skrive din nye adresse, så kan du se om der er tdc, og om du kan få webspeed der!

Mvh.
Søren
Gravatar #3 - gentox
18. jun. 2003 08:17
Tror faktisk at det er stofa, der er ude i brabrand... og de har jo stofanet, så skulle kunne lade sig gøre. Men adsl kan du selfølgelig også få igennem tdc.
Gravatar #4 - Sympotonic
18. jun. 2003 08:31
Hejsa :} - Jeg bor selv i ungdomsbolig med kabeltv, og jo der er skam internet :}

Det er Dansk Kabel TV A/S i samarbejde med TDC der er udbyder. Og du kan få rimelig internet til godt og vel ingen penge :} - du kan læse og søge om du kan få internet på deres hjemmeside, under det her link:

http://www.dk-tv.dk/Default.asp?ID=28

Håber du kan bruge min hjælp =)
Gravatar #5 - gentox
18. jun. 2003 11:29
Det var godt nok ikke mig der spurgte men den forening leverer ikke til brabrand iflg. deres side.
Gravatar #6 - Sympotonic
18. jun. 2003 11:44
#5 Nej, men du skal jo ikke kigger efter "boligforeningen". Men efter den by's antennelau han skal flytte til :D

- er næsten sikker på den er der ;)
Gravatar #7 - hundeboll
18. jun. 2003 11:50
jeg skal bo i hasselager (hasselhøj). Men det kan jeg ikke rigtig finde det på listen. men jeg finder vel ud af det når jeg flytter.
Gravatar #8 - dyg
18. jun. 2003 12:51
Hunn...Jeg bor selv i ungdoms-bolig i Tranbjerg (det er dog ikke under brabrand boligforening) og der er Stofa. Men derudover er der telefon-stik, og via den har jeg adsl. Skulle undre mig, om der ikke også er telefon-stik, i den ungdomsbolig du får dig.

Men når der nu er kabel-tv, så er det meget sandsynligt at du kan få internet derigennem.
Gravatar #9 - hundeboll
18. jun. 2003 13:59
#8 @ NayZe

clan-tec ?
Gravatar #10 - dyg
18. jun. 2003 15:17
yup :D
Gravatar #11 - gentox
18. jun. 2003 17:08

Tro mig det er den ikke... De har stofa på de kanter.

Hasselager er absolut ikke det samme som brabrand, men tror også de kører stofa derude.
Gravatar #12 - Sympotonic
18. jun. 2003 20:48
#11 - kan jo godt være de kører stofa derude, men derfor er der jo stadig andre konkurrenter i på markedet i samme området?

Min point, er at jeg ville anbefale DK-TV hvis der er mulighed for det...
Gravatar #13 - hundeboll
18. jun. 2003 21:36
#12 @ Sympotonic:
Hvis jg selv skal vælge, vil jeg vælge Tele2, da deres priser (så hut jeg husker) er en del bedre end DK-TV... Ok - man skal dog bruge telefonstikket, men det gør jo ikke noget, når man ikke engang ejer en fastnettelefon.
Gravatar #14 - dyg
18. jun. 2003 21:38

Det der bliver sagt er: Der er 99% sikkert Stofa eller TDC-Kabel derude...og hvis der er Stofa eller TDC, så er DK-TV ikke en mulighed. Det er en ungdomsbolig, og i de fleste ungdomsboliger (på disse kanter) bestemmer du ikke selv om du vil have Stofa, TDC-Kabel eller DK-TV...Du tager det du kan få.

Jeg bor selv få km derfra, og her er der blandet Stofa og TDC, men IKKE DK-TV...Så vores point er, at der højst sandsynligt er Stofa eller TDC, så derfor behøves du ikke anbefale DK-TV.
Gravatar #15 - hundeboll
18. jun. 2003 21:47
NayZe:
Calm down. humaN siger at du skal tage en cola :o)
Gravatar #16 - dyg
18. jun. 2003 21:59
Hehe, du kan tage den cola og stikke den op i måsen på ham....det kan han jo så godt lide :D (bare sørg for det er en 1½ L flaske, ½L flaskerne forsvinder bare :S )

Men Hunn, hvis der er tlf-stik, så er det jo ADSL du skal have, og ikke noget via kabel-nettet...DK-TV, Stofanet og TDC-Webspeed er alle over kabel-nettet. Jeg har selv ADSL, da jeg har fået nok af Stofanet's svingende kvalitet.
Gravatar #17 - hundeboll
18. jun. 2003 22:44
ok - men kan SU'en nu også bære det ?

Man skal jo lige huske på hvor mange penge min far tjener og hvor lidt han giver til mig ! Lad os kigge på mit budget:

Indkomst:
SU - 2850 kr

Udgift:
Lejlighed - 1423 kr
Strøm - 150 kt
ADSL - 340 kr
Cola - 300 kr ( en om dagen )

Tilbage til mad:
637 kr

Det giver 21 kr om dagen til mad.
Det kommer til at knibe... Men det skal nok gå. Kan jo vær jeg er heldig, så jeg kan dele internet med naboen :o)
Gravatar #18 - dyg
18. jun. 2003 23:00
Hehe, kan godt se det er lidt svært :D Ved ikke engang, hvor meget det koster med Stofanet eller Webspeed...Stofa har ændret priser, samt fået nye produkter siden jeg skred...Ellers må du jo yde nogle tjenester for humaM, så kan han vel betale dit net :P
Gravatar #19 - Sympotonic
19. jun. 2003 06:42
#13 - Sidst jeg ringede indtil Tele2, for at hører om deres nuværende KANON TILBUD! som de kører med, altså 2/0,5 mbit for næsten ingen penge om mdr. havde de et krav... - telefonstik OG fastnet telefon...

Jeg undrede mig lidt over han sagde at det var et krav at have fastnet telefon, for så vidt jeg kender til reglerne. Må de ikke tvinge folk til ydeligere handliger for at købe et produkt af dem...

har jeg ret, eller har jeg misforstået noget om den nye lovgivning?
Gravatar #20 - gentox
19. jun. 2003 07:05

Medmindre det direkte fremgår som en betingelse for at få del i tilbudet så nej, og helt klart nej til det, ved oprettelse af abn. under normale forhold.

Men du skal have et fastnet abnn. hos et selskab (ligemeget hvilket) for at kunne få adsl.
Sagt på en anden måde du kan ikke instalere adsl uden at bruge det eksisterende kobber og slet ikke med en død forbindelse.
Gravatar #21 - dyg
19. jun. 2003 08:14
#20 - Forstår jeg dig mon ret...Siger du, at alle ADSL udbydere kræver at du skal have fastnet-tlf-abonnement, for at du kan få ADSL? I så faldt må jeg sige nej. CyberCity kræver IKKE, at du har fastnet-tlf-abonnement, og det er derfor jeg valgte dem, fremfor TDC og Tele2
Gravatar #22 - gentox
19. jun. 2003 08:29
Har aldrig hørt om det før, men det lader til at netop CyberCity har en lidt speciel ordning, hvor de ikke deler en linie men skaber en der kun bruges til adsl (råkober).

Så der lærte jeg noget nyt :)
Gravatar #23 - Sympotonic
19. jun. 2003 08:35
#21 & #22 - Så vidt jeg ved... Så skulle TDC også have den anordning anført, da efter den nye lovgivning, må man ikke på dette plan, tvinge folk til at køber/installere andre produkter end det køberen selv ønsker. Og hvis jeg husker ret, skulle snakken præcis gå omkring ADSL forbindelser og Fastnet forbindelser...

"Man skal kunne få adsl uden at betale fastnet abonoment..."
Gravatar #24 - Raenil
19. jun. 2003 08:37
Faktisk var Cybercitys ordning før i tiden den normale - Tiscali (worldonline) gjorde det samme. Det er kun fordi det er blevet moderne at bundle med telefoni.

Da jeg bode i Grejsdalen, kunne TDC ikke levere ADSL fordi signalet skulle deles med en telefonlinie. Cybercity kunne, fordi de brugte deres egen kobertråd.
Gravatar #25 - dyg
19. jun. 2003 10:18
#23 - Skal nok passe, jeg ved bare, at for et år siden, var det kun CC, der tilbød ADSL uden at man havde fastnet.
Gravatar #26 - billy00x
12. nov. 2024 09:38
Hvad er nogle effektive måder at finde tilgængelige andelsboliger, som specifikke hjemmesider, ejendomsmæglere eller lokale lister, der fokuserer på andelsboliger i Danmark?
Gravatar #27 - MichaelllP
12. nov. 2024 10:05
Hvis du vil finde en god andelsbolig, er det en god idé at kigge flere steder, så du får et bredt udvalg. For eksempel kan du starte med de store boligportaler som Boliga og https://andelsguide.dk/raadgivning-koeb-andelsboli... , hvor der løbende er nye boliger til salg. Derudover kan Facebook-grupper også være effektive – ofte har byer og nabolag deres egne grupper, hvor andelsboliger bliver delt før de ender på de officielle portaler. Hvis du er i tvivl om økonomien i en forening, kan det være en fordel at få rådgivning, da en sund økonomi i foreningen er afgørende for, at din investering holder værdi. Det er her, en side som andelsguide dk kommer ind. De gennemgår dokumenter som vedtægter og regnskaber og hjælper med at vurdere, om foreningen står økonomisk stærkt – noget, der kan være svært at vurdere som køber.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login