mboost-dp1
to ip-netværk på WinXP home og pro
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Er det ikke muligt at have to IP-adresser på Windows XP? En DHCP og en statisk. De gamle har to computere med hver deres printer som de deler. Men af mystiske årsager får de blandede ip-adresser og forskellige subnets. Det er noget de har haft problemer med længe, men det er først nu at årsagen er fundet.
Ja, under avancerede indstillinger er det muligt at indtaste ekstra ip-adresser, men kun, hvis man har manuelt har angivet en ip-adresse, dvs. det virker ikke samtidigt med DHCP.
Men hvordan kan de få tildelt forskellige ip og forskellige subnets? den ene ip starter ikke tilfældigvis med 169?
Men hvordan kan de få tildelt forskellige ip og forskellige subnets? den ene ip starter ikke tilfældigvis med 169?
Jeg kan ikke helt huske hvilke IP addresser de kører med, men de to første tal i adresserne var ens og de to sidste var forskellige. Subnets var 255.255.255.0 på den ene og 255.255.255.128 på den anden. Ingen af de to maskiner har en DHCP-server kørende så der kun kabelmodemet de kan få adresserne fra. Ingen af maskinerne har problemer med at komme på nettet.
ok, så er det du leder efter sikkert en router.
Den sørger for at lave et privat netværk mellem dine pc'ere, dele ipadresser ud, fungerer som NAT-firewall op mod internettet og kan som regel en masse andet. F.eks. fungere som trådløst accesspoint.
Den sørger for at lave et privat netværk mellem dine pc'ere, dele ipadresser ud, fungerer som NAT-firewall op mod internettet og kan som regel en masse andet. F.eks. fungere som trådløst accesspoint.
#4 Det er jeg udemærket klar over. Jeg mener dog at det er muligt i XP og kan dermed spare den router væk.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.