mboost-dp1

phpBB og registrering af nye brugere

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
17. jun. 2007 17:13
Jeg har et forum, hvor jeg (lidt af nød) bruger phpBB. Jeg har behov for at tilføje et Required Field til brugerregistreringen, men har lidt svært ved at finde ud af, hvordan man gør det. Det skal helst være som et textarea, men en simpel textbox er også godt nok.

NE1?
Gravatar #2 - rackbox
17. jun. 2007 18:12
Jeg giver en is til den, som kan lave det til en 5-minutters operation og noget mindre kompliceret end http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=869...

Damn, jeg bryder mig ikke om den måde phpBB er lavet på.
Gravatar #3 - Tais
18. jun. 2007 09:35
Jeg tror ikke det kan gøres meget mere simpelt end den guide du selv linkede til. Det tager sandsynligvis ikke mere end 10 minutter hvis du følger den =)
Gravatar #4 - rackbox
18. jun. 2007 19:31
Jeg forstår fortsat ikke, at phpBB er bygget op på en måde, der kræver at man skal MANUELT rette i op til 20 filer samt selv redigere i databasens struktur for at tilføje en mod. Det er da alt andet end brugervenligt.

Samtidig er det jo en væsentlig kilde til mere eller mindre alvorlige fejl.

Og endelig ser det ud til at de fleste mods er designet til engelsk sprog og subSilver-theme. Det gør det utroligt rodet at arbejde med.

Hvorfor kan de ikke lære lidt af Lussumo Vanilla Forum?

(så kom jeg af med lidt af de frustrationer jeg har med phpBB - har dog ikke tænkt mig at skifte nu, trods alt)
Gravatar #5 - Azuria
18. jun. 2007 21:01
#4 Hvorfor tror du mange, der selv skal rode med koden vælger et helt andet forum end phpBB?
phpbb er godt for almindelige brugere der bare skal have fungerende forum med mange themes til.
Det er lidt det samme med php-nuke jo.
Gravatar #6 - rackbox
18. jun. 2007 21:08
#5 Øhmm.. den fik jeg ikke helt fat i? Mange, som selv skal rode med koden vælger andet end phpBB? Betyder det, at dem, som gerne vil slippe for at rode med koden, vælger phpBB? Eller...?

Hvis du har et forslag til et forumsoftware, der understøtter disse funktioner herunder, så er jeg lydhør:

* Admin skal godkende brugere
* Felter i brugeroprettelse skal kunne redigeres efter behov
* Forumkategorier skal kunne låses/låses op på alle niveauer for forskellige brugergrupper
* Understøtte brugergrupper
* Nem konfiguration generelt
* Mulighed for bannerrotation
* Gerne noget tinyMCE-support
* Lister over brugere fordelt på brugergruppe
* Avanceret, let tilgængelig brugeradministration

(Måske mere, men det var lige hvad jeg kunne komme i tanker om.)
Gravatar #7 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
19. jun. 2007 01:23
Nu spekulerer jeg på.. Hvorfor ikke bare burge flat-filer i stedet for alt det der database-fis? .. Umidbart skulle man tro at det var mere sikkert at hav det liggende på egen server.. og man kan vel bare skrive i den der serverfil at ingen skal have adgang til filen? ..
Gravatar #8 - Azuria
19. jun. 2007 04:17
#6 Ja, til din første sætning, det er ihvertfald min erfaring.
Jeg sidder og forbander phpBB langt væk hver gang jeg skal lave ændringer.
Men da vores brugere på ingen måde er hardcore brugere, tør de ikke skifte til et nyt system.

Det du søger efter, lyder næsten som php-fusion.
Den har også et godt DK community: http://www.php-fusion.dk/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login