mboost-dp1
Lidt CSS-hjælp
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
I forbindelse med opdatering til Firefox 3 er jeg blevet opmærksom på lidt sloppyness med min CSS...
Jeg har brug for at style en side til print med følgende elementer:
header
footer
adresse-firkant
tabel (indhold)
lidt tekst
Det meste ser fint ud, men footer flyder desværre lidt besynderligt på siden.
Jeg kan desværre ikke vise den konkrete side, da den er fortrolig, men har brug for et tip til, hvordan jeg får footer til at blive i bunden.
I øjeblikket bruger jeg position: absolute og bottom: 5%
Lidt input?
EDIT: Jeg fandt i øvrigt en måde at sætte det hele op med 1 tabel med thead og tfoot. tfoot bliver dog sat, hvor tabellen stopper, og ikke i bunden af siden.
Jeg har brug for at style en side til print med følgende elementer:
header
footer
adresse-firkant
tabel (indhold)
lidt tekst
Det meste ser fint ud, men footer flyder desværre lidt besynderligt på siden.
Jeg kan desværre ikke vise den konkrete side, da den er fortrolig, men har brug for et tip til, hvordan jeg får footer til at blive i bunden.
I øjeblikket bruger jeg position: absolute og bottom: 5%
Lidt input?
EDIT: Jeg fandt i øvrigt en måde at sætte det hele op med 1 tabel med thead og tfoot. tfoot bliver dog sat, hvor tabellen stopper, og ikke i bunden af siden.
Jeg kan ikke lige hjælpe dig med dit konkrete problem, men jeg kan fortælle at jeg har arbejdet med fra-browser-til-papir i en del projekter efterhånden, og er kommet frem til denne konklusion: HTML sucks.
Well, ikke HTML/CSS i sig selv, men med de browsere og operativsystemer der findes (well, bruges) i dag har man ikke meget styr på tingene.
Jeg plejer at ende med at lave det til PDF'er i stedet. Men hvis footeren er det eneste problem, så er det jo nok også meget at gøre ud af det.
Well, ikke HTML/CSS i sig selv, men med de browsere og operativsystemer der findes (well, bruges) i dag har man ikke meget styr på tingene.
Jeg plejer at ende med at lave det til PDF'er i stedet. Men hvis footeren er det eneste problem, så er det jo nok også meget at gøre ud af det.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.