mboost-dp1

Køb hos laptops.dk

Gå til bund
Gravatar #1 - dkbooster
29. maj 2007 14:16
Hej

Jeg tænker på at købe en IBM fra laptops.dk og vil i den forbindelse gerne høre noget om folks erfaringer.

Der var vist en sag med lange reperationstider for nogen år siden - er der nogen der ved, om der stadig er det?

På forhånd tak.
mvh. DKBooster
Gravatar #2 - helsinghof
29. maj 2007 15:33
Jeg fik så sent som i sidste uge en IBM fra laptops.dk

Der var ingen problemer. Det tog et par dage, men det var nok fordi jeg bestilte den lige inden store bededag...
De var også hurtige til at svare på mail flere gange inden jeg købte den.

Mht rep, så kan du jo bare bruge IBM/lenovos rep service.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
29. maj 2007 16:09
husk at der også er ok1.de, hvis du går efter prisen ihvertfald (dog ikke altid at de er meget billigere så det kan betale sig)
Gravatar #4 - buch
29. maj 2007 20:16
Jeg bestilte fjernsyn fra dem for 2 uger siden, og der var der dag til dag levering.
Gravatar #5 - tgr
30. maj 2007 06:45
Jeg har selv købt en x41 derinde fra og kender flere som også har handlet der uden problemer. Alt lige fra fjernsyn til bærbare PC'er.
Gravatar #6 - fidomuh
30. maj 2007 07:05

Mjah, de tidligere problemer har vaeret pga parallelimport og at IBM / Lenovo vist ikke er forpligtet af danske koebsregler i det tilfaelde ( dvs at du IKKE har krav paa 6 maaneders "garanti"..), saa du skal hoejst sandsynligt have den fixet hos Laptops.dk hvis det er :)

JEg har hoert masser af gode ting om dem, ejeren har vaeret aktiv bruger paa hol.dk og vist ogsaa herinde..

Jeg har hoert at support og reperation skulle gaa hurtigt og smertefrit, saa jeg ville ikke vaere nervoes for at handle der :)
Gravatar #7 - helsinghof
30. maj 2007 07:41

Jeg prøvede at gå ind på lenovos side, og der ser det ud til at der er garanti på maskinen.
Gravatar #8 - fidomuh
30. maj 2007 07:42

Cool nok..
Det kan vaere det afhaenger af om der er producent-garanti i det paagaeldende land der importeres fra.. Dunno :D

Loven foreskriver ihvertfald at producenten ikke skal foelge "garanti" regler i det land der importeres til :P
Gravatar #9 - helsinghof
30. maj 2007 07:59
Jeg skrev til laptops inden jeg købte, og de svarede at garanti og rep foregik gennem lenovo. Derfor kontaktede jeg Lenovo for at bekræfte. De sagde at så længe den ikke var fra Afrika eller Asien, var der ingen problemer. Jeg kan se at den jeg har købt er fra Sverige. Det skal også siges at jeg modtog pakken fra et svensk firma, og derfor faktisk har købt den i sverige :-) Så jeg tror ikke der er problemer---
Gravatar #10 - frygtl0s
30. maj 2007 08:09
Jeg købte også min t42 på laptops.dk i efteråret, og jeg har også fået skiftet dvd-drevet ud da den gik i stykker, det gjorde jeg utroligt hurtigt og nemt hos ibm's support...
Gravatar #11 - dkbooster
30. maj 2007 11:19
Tak for alle de mange svar :)

Med alle de postitive oplevelser har de nok fået rettet det problem de havde før i tiden :)

Så kan det være man skal have sig en ny comp... ;)

mvh. DKBooster
Gravatar #12 - helsinghof
30. maj 2007 11:25

God fornøjelse!
Læg dog mærke til at laptops har flere bærbare end man kan se i listen over "nye varer"

Jeg fandt min via edbpriser.dk http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id...
Men jeg har ikke kunne finde den direkte på siden
Gravatar #13 - frostic
30. maj 2007 14:15
Jeg synes du skal læse #6 igennem igen.
Gravatar #14 - Cloud02
30. maj 2007 14:22
Laptops.dk giver skam ½ års garanti, 2 års reklamationsret i henhold til dansk købelov.

Det du hentyder til, er IBM/Lenovos globale garanti ordning på 5 år som ikke gælder hvis leverandøren sælger en parallel importeret vare. Men, hvis du vælger at købe varen gennem ok1.de, så gælder Lenovo garantien.

Jeg ved ikke hvilke af laptops.dk bærbarene der er parallelimporteret, så det vil jeg ikke gøre mig klog på.
Gravatar #15 - helsinghof
30. maj 2007 14:36
Snakker vi om 3 års garanti?? Har aldrig hørt 5 år!

Jeg tror jeg ringer til lenovo og får bekræftet at der er fuld garanti på maskinen. Jeg hr en mail fra laptops der siger at dette er gældende!
Gravatar #16 - Cloud02
30. maj 2007 14:37
Så er det 3års garanti. Jeg mixer vist harddsik garanti sammen med det her.
Gravatar #17 - helsinghof
30. maj 2007 14:43
#1, skriv en mail til laptops og få dem til at bekræfte garanti ordningen! Så er der ikke så meget at rafle om. Hvilken model er det, for på den jeg købte står der 3 års garanti på hans side, og det kan han ikke løbe fra...
Gravatar #18 - dkbooster
30. maj 2007 16:31
#17 Lyder umiddelbart som en god ide - så det tror jeg, jeg vil gøre..

Igen Tak :)

mvh. DKBooster
Gravatar #19 - frostic
30. maj 2007 20:02
parallelimporteret is the keyword!

Jeg kender mange som er blevet fanget i det, hvor de stod med en ødelagt maskine og IBM dækkede ikke!
Gravatar #20 - fidomuh
31. maj 2007 12:13

Det du hentyder til, er IBM/Lenovos globale garanti ordning på 5 år som ikke gælder hvis leverandøren sælger en parallel importeret vare.

Ja, basalt set betyder det bare at importoeren ikke har samme rettigheder ifbm. fejl og mangler, som hvis han koebte i danmark.

Det er reglerne i landet han importerer fra, der gaelder :)

Men, hvis du vælger at købe varen gennem ok1.de, så gælder Lenovo garantien.

Ja, fordi IBM daekker den ved salg i tyskland.
Men da du ikek ved hvor de importerer fra kan det vaere knald eller fald..

Men udover det saa har man stadig krav paa det dansk lovgivning siger du har krav paa. Du koeber den jo af laptops.dk, hvor de koeber den er irrelevant for dig.. :)
Gravatar #21 - l1z4rd
31. maj 2007 12:46
Bestilte en ThinkPad for ca. en måned siden. Købte også ekstra ram som de satte i. Jeg modtog den dagen efter, syntes det er rimelig hurtigt ;)
Gravatar #22 - jeldtoft
5. jun. 2007 15:11
Jeg har også gode erfaringer med laptops.dk

Købte en HP nx7400, med ekstra ram, som blev leveret dagen derpå. Så jeg har ingen bemærkninger dér.
Gravatar #23 - frostic
5. jun. 2007 15:34

Det er vidst kun IBM, der kan være problemer med.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login