mboost-dp1
Køb af stationær - hjælp/råd søges.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg er på udkig efter en ny stationær, som skal kunne opfylde følgende, relativt beskedne, behov: kunne køre Civilization 4, samt gå på Internettet ;)Altså en kontor+spille-PC, som dog slet ikke behøver at kunne køre de nyeste spil der kræver en masse. Og pris betyder alt da jeg er fattig studerende.
Overvejer pt. følgende:
"Standard PC - Intel Celeron D347 3.06G
Indhold Beskrivelse
Processor Intel Celeron D 345J / 3066Mhz / FSB533
Bundkort ASRock 775i65G S775 Conroe Support
Ram 512, DDR II SDRAM PC2-5300
Grafik Onboard Grafikkort: Shared 32MB
Harddisk Samsung Spinpoint T166 160GB 7200RPM SATAII 8MB
Netkort Onboard Netkort: 10/100 Mbit netkort
Lydkort Onboard Lydkort: AC 97
Dvddrev Samsung SH-D162C DVD-ROM black
Kabinet Linkworld Mini 437-01U 400 Watt MATX Sort / Sølv
Garanti 2 års reklamationsret
Leveringstid 2-3 dages leveringstid
Pris uden moms 1.479 kr.
Pris med moms 1.849 kr."
Hvad siger I ? Godt køb til prisen?
På forhånd mange tak for hjælpen, og beklager hvis det er forkert kategori.
Overvejer pt. følgende:
"Standard PC - Intel Celeron D347 3.06G
Indhold Beskrivelse
Processor Intel Celeron D 345J / 3066Mhz / FSB533
Bundkort ASRock 775i65G S775 Conroe Support
Ram 512, DDR II SDRAM PC2-5300
Grafik Onboard Grafikkort: Shared 32MB
Harddisk Samsung Spinpoint T166 160GB 7200RPM SATAII 8MB
Netkort Onboard Netkort: 10/100 Mbit netkort
Lydkort Onboard Lydkort: AC 97
Dvddrev Samsung SH-D162C DVD-ROM black
Kabinet Linkworld Mini 437-01U 400 Watt MATX Sort / Sølv
Garanti 2 års reklamationsret
Leveringstid 2-3 dages leveringstid
Pris uden moms 1.479 kr.
Pris med moms 1.849 kr."
Hvad siger I ? Godt køb til prisen?
På forhånd mange tak for hjælpen, og beklager hvis det er forkert kategori.
Nu er jeg selv en stor Civ spiller, og jeg vil give dig et råd med på vejen. Med de stats: Slå filmene fra.. ellers no sweat!
har en AMD 64 2.21ghz (3200+) og den fungere fint nok til at køre det i 1920x1200, men så snart der kommer en film, så er den død og det hakker sygt. Stort set ligegyldigt hvilken opløsning, og skal lige siges, har et 6800Gt(det samme sker med 7800 et eller andet, som er en andens maskine jeg byggede)
Dog ville jeg forslå du smed en conroe i stedet for celeron. de er efterhånden ret billige og ville være dumbt anet hvis du har muligheden, og måske en ekstra klods ram da 512 efterhånden er en flaskehals!*
*ikke nødvendigt hvis du køre i lave opløsninger, men over 1280x1024 og det er et must!
Men en fin pris..
har en AMD 64 2.21ghz (3200+) og den fungere fint nok til at køre det i 1920x1200, men så snart der kommer en film, så er den død og det hakker sygt. Stort set ligegyldigt hvilken opløsning, og skal lige siges, har et 6800Gt(det samme sker med 7800 et eller andet, som er en andens maskine jeg byggede)
Dog ville jeg forslå du smed en conroe i stedet for celeron. de er efterhånden ret billige og ville være dumbt anet hvis du har muligheden, og måske en ekstra klods ram da 512 efterhånden er en flaskehals!*
*ikke nødvendigt hvis du køre i lave opløsninger, men over 1280x1024 og det er et must!
Men en fin pris..
Lige meget hvor billigt jeg skulle hen og købe en computer for, ville jeg aldrig synke så lavt at købe en Celeron CPU.
Det er godt til prisen, men hvis du vil spille Civ4 bare nogenlunde, dvs. ikke i 800x600 og alt på minimum og kun en lille verden så skal du ihvertfald have mere ram og et rigtigt grafikkort (ikke bare onboard).
På min 3GHz P4 med 2GB ram og et X800 GTO så koerer det fint nok, men også med begraensninger.
I sidste ende kommer det jo helt an på hvad du er vant til og hvad du forventer af den nye.
På min 3GHz P4 med 2GB ram og et X800 GTO så koerer det fint nok, men også med begraensninger.
I sidste ende kommer det jo helt an på hvad du er vant til og hvad du forventer af den nye.
Jeg søgte på nettet omkring kravene til at køre Civ 4, og fandt en semiofficiel side hvor der både stod minimum og anbefalede stats, og denne her skulle ifølge det være over det anbefalede, by far, men hvis I siger at der skal mere power på, så tror jeg naturligvis på det. Det skal understreges at jeg er totalt og aldeles n00b når det kommer til det her, så aner ikke hvad 90% af alle de her komponenter "betyder", så følger fuldstændig Jeres anbefalinger. Hvilken CPU vil I anbefale mig at købe i stedet, og så altså en fordobling af RAM? Og hvilket grafikkort ville være passende for mig?
The-Lone-Gunman -> Det var egentlig også min første tanke, men da jeg faldt over det her synes jeg det var værd at undersøge nærmere - om ikke andet så for at sikre sig at man kan klage hvis noget ikke fungerer.
Dj Mortar -> Mht. det sidste du skriver; Min nuværende er en 0,8 Ghz, det siger vist det meste - min eneste forventning til hvad jeg køber nu er at det skal være på Civ 4-niveau.
Alle -> Tusind tak for hjælpen so far!
The-Lone-Gunman -> Det var egentlig også min første tanke, men da jeg faldt over det her synes jeg det var værd at undersøge nærmere - om ikke andet så for at sikre sig at man kan klage hvis noget ikke fungerer.
Dj Mortar -> Mht. det sidste du skriver; Min nuværende er en 0,8 Ghz, det siger vist det meste - min eneste forventning til hvad jeg køber nu er at det skal være på Civ 4-niveau.
Alle -> Tusind tak for hjælpen so far!
ny plat officiel newz.dk joke:
#1 Prøv at spørge Anelguso om han ikke har en vild gamer pc?
/plat joke
#1 Prøv at spørge Anelguso om han ikke har en vild gamer pc?
/plat joke
jeg vil sige at grafikkortet er ikke så godt til stradegi fx empire earth 2 kan du 100 procent ikke spille på dette computer
Ignorer Anelguso. Han er en idiot, der har sneget sig ind på forummet. Han aner ikke hvad han snakker om og vil sandsynligvis forsøge at "sælge" dig noget udstyr snart, som han ikke ejer. Du skal ikke stole på ham.
Jeg lærte som det allerførste på dette forum at holde mig væk fra Anelguso - og nu også Celeron ;)
Hvad vil I ellers anbefale mig at købe? Har fået denne her foreslået: http://fcomputer.dk/?show=sys_make&sysid=2135
Hvad vil I ellers anbefale mig at købe? Har fået denne her foreslået: http://fcomputer.dk/?show=sys_make&sysid=2135
Såfremt du "tør", så ville jeg langt hellere holde øje med køb og salg trådene her på newz.
Der har været nogle gode priser på maskiner der er under ½ år gamle. Dvs. stadigt med garanti..
Hvilket du vil få langt mere ud af en f.eks. den ovennævnte PC.
Det valgte grafik kort vil æde af dine system RAM, og når du i forvejen ligger på hvad jeg kalder smertegrænsen med 512, så ville jeg ikke bruge onboard grafik.
Endvidere så Celeron kendt for at være meget svingende i sin stabilitet. Forstået at for nogle der fungere det, mens det for en del andre ikke gør..
Tag endeligt og stil flere spørgsmål såfremt du er i tvivl!
Der har været nogle gode priser på maskiner der er under ½ år gamle. Dvs. stadigt med garanti..
Hvilket du vil få langt mere ud af en f.eks. den ovennævnte PC.
Det valgte grafik kort vil æde af dine system RAM, og når du i forvejen ligger på hvad jeg kalder smertegrænsen med 512, så ville jeg ikke bruge onboard grafik.
Endvidere så Celeron kendt for at være meget svingende i sin stabilitet. Forstået at for nogle der fungere det, mens det for en del andre ikke gør..
Tag endeligt og stil flere spørgsmål såfremt du er i tvivl!
#12 du skal ikke vælge 8500GT derimod et 8600, da 8500 reelt set ikke fungere som spillekort, og er mere tænkt som HTPC* kort. Af Fordele jeg kan nævne ved at købe et 8600 kort frem for de andre, ud over at du kan spille spil, er at du har mulighed for at aflastte din computer, og dermed overleve at spille High Definiton indhold**. Som kan være rart at havde senere!
Det er 3-400kr ekstra, mon ikke du kan leve med det?
Og ellers hvis du virkelig føler der mangler noget ville jeg opgradere rammene til 800Mhz Corsair***, men ellers et helt fornuftigt valg!
*Home Theater Personal Computer
** 8500 kan det samme, men kan ikke hjælpe til ved spil.
***Absolut ikke et Must!
Det er 3-400kr ekstra, mon ikke du kan leve med det?
Og ellers hvis du virkelig føler der mangler noget ville jeg opgradere rammene til 800Mhz Corsair***, men ellers et helt fornuftigt valg!
*Home Theater Personal Computer
** 8500 kan det samme, men kan ikke hjælpe til ved spil.
***Absolut ikke et Must!
seriøst ryllebøsse lad vær med at skrive hele tiden noget lort om mig !!!!!
prøver at hjælp manden og nej prøver ikke at sælge noget til ham jeg kan se at han selv kan finde ud af at bygge !!
prøver at hjælp manden og nej prøver ikke at sælge noget til ham jeg kan se at han selv kan finde ud af at bygge !!
det der med at han ikke kan stave, er nok ikke det i skal slå på. Der er der flere der har svært ved at stave, ink. mig selv.. manden er jo ikke god til at skrive, så er det nok lidt for meget at hakke på det. MEn hans intilligens, det er noget andet ;D
Svappe, jeg kan ikke vente på at der kommer nye tilbud op her, men har kigget lidt rundt på diverse online-auktioner, primært QXL, og har bl.a. kig på følgende:
Fujitsu Siemens ESPRIMO Edition E2500 - P4 524 3.06 GHz
Processor:
Type: Intel Pentium 4 524 / 3.06 GHz
Hyper-Threading Technology
L2 Cache: 1 MB
Motherbord:
Chipsettype: VIA UniChrome P4M800 Pro
Ram: 768 MB / 2 GB (max.) DDR II SDRAM . DIMM 240-pins
Interfacetype controller: Serial ATA-150
Harddisk: 1 x 160 GB - standaard - Serial ATA-150
Optisk Drev: CD-RW / DVD-ROM combi – IDE
Graphics controller: VIA UniChrome P4M800 Pro
Audio output: AC '97
Ethernetcontroller: VIA VT6103L , 10/100
WIN XP
- Den står lige nu i godt 1000 kr. Hvordan vurderer du/I den, er det et godt køb, hvis vi forudsætter at prisen ender deromkring? (Auktionen slutter om 11 timer i skrivende stund, så regner ikke umiddelbart med at den bliver markant dyrere - http://kortlink.dk/3z9h)
Sephiroth, skal jeg efter din mening købe omtalt PC med de ændringer du foreslår?
Tusind mange tak til Jer begge to, det sætter jeg virkelig stor pris på.
Fujitsu Siemens ESPRIMO Edition E2500 - P4 524 3.06 GHz
Processor:
Type: Intel Pentium 4 524 / 3.06 GHz
Hyper-Threading Technology
L2 Cache: 1 MB
Motherbord:
Chipsettype: VIA UniChrome P4M800 Pro
Ram: 768 MB / 2 GB (max.) DDR II SDRAM . DIMM 240-pins
Interfacetype controller: Serial ATA-150
Harddisk: 1 x 160 GB - standaard - Serial ATA-150
Optisk Drev: CD-RW / DVD-ROM combi – IDE
Graphics controller: VIA UniChrome P4M800 Pro
Audio output: AC '97
Ethernetcontroller: VIA VT6103L , 10/100
WIN XP
- Den står lige nu i godt 1000 kr. Hvordan vurderer du/I den, er det et godt køb, hvis vi forudsætter at prisen ender deromkring? (Auktionen slutter om 11 timer i skrivende stund, så regner ikke umiddelbart med at den bliver markant dyrere - http://kortlink.dk/3z9h)
Sephiroth, skal jeg efter din mening købe omtalt PC med de ændringer du foreslår?
Tusind mange tak til Jer begge to, det sætter jeg virkelig stor pris på.
Jeg synes det ser meget fornuftigt ud til prisen. Ved dog ikke med grafikkortet, det siger mig intet, men du kan jo altid købe et billigt nyt grafikkort til en 2-400 kr.
Jeg synes det ser meget fornuftigt ud til prisen. Ved dog ikke med grafikkortet, det siger mig intet, men du kan jo altid købe et billigt nyt grafikkort til en 2-400 kr.
#19 umiddelbart ligner den en kontorcomputer, men som TLG siger, så er kan du jo nemt smide et GeForce 6600GT i f.eks. De koster ikke ret mange basøre mere, og er et rigtig godt kort, som kan spille langt de fleste spil.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.