mboost-dp1

Køb af fladskærm

Gå til bund
Gravatar #1 - jeldtoft
19. jul. 2007 15:34
Hej

Jeg har brug for lidt hjælp til at købe en fladskærm til mit værelse. Og da jeg er en idiot til sådan noget, har jeg ikke så meget forstand på specifikationer og hvad de betyder. Jeg har kigget lidt rundt på flatpanels.dk, men fik ikke så meget ud af det :/

Maks pris: 10.000 kr.

Jeg leder efter et mindst 32" fjernsyn med DVB-T og analog tuner. Det skal være pænt, altså gerne samsung. Men andre mærker er også i orden (ud over Acer).

På forhånd tak for hjælpen.
Gravatar #2 - Azuria
19. jul. 2007 15:50
Hvad angår DVB-T tuneren skal du være opmærksom på at mange af producenterne ikke understøtter det undertekst format som DK har valgt at bruge.
Men vil da også kraftigt anbefale dig at tage ned til din lokale pusher afhængigt af hvor du bor i landet.
Og så sammenlign dem, det får du meget ud af.
Det vigtigste er at du selv kan lide det billede du får for pengene.
Gravatar #3 - Ronson ⅍
19. jul. 2007 19:38
#1: "Hvad angår DVB-T tuneren skal du være opmærksom på at mange af producenterne ikke understøtter det undertekst format som DK har valgt at bruge."

wtf?! Det er i hvert fald en direkte løgn. Det eneste mærke jeg er stødt på, som ikke understøttede danske DVB subtitles var Sony, men der skulle man blot vælge Sverige som land, og så virkede det, indtil de fik opdateret produktionen. Det stod i øvrigt også på en seddel i alle kasserne.

Samsung og Philips har heller ingen problemer. Grundig og Hitachi har jeg heller ikke set problemer på.

Enten er det meget længe siden du har kigget, eller også snakker du om nogle ret eksotiske producenter (som jeg ikke vil betegne som "mange af producenterne").

#0: Philips 32PF9641D eller Hitachi 32LD9700 ville jeg kigge på. Lad være med at sammenligne specifikationer, det kan man ikke. I hvert fald ikke mellem forskellige mærker.
Gravatar #4 - jeldtoft
20. jul. 2007 10:29
#3 Den der Philips ser da nice ud. Den kan overvejes.

Jeg undrer mig dog over en af dens egenskaber. Jeg læste her at den er "Forberedt for trådløs forbindelse til din PC". Hvad er det?
Gravatar #5 - Azuria
20. jul. 2007 10:35
#3 Har læst mig frem til at flere danskere har haft samme problem med samsung, og fået det samme svar fra samsungs DK afdeling.
Og ja, det er lidt længere tid siden jeg kiggede.. 1måned ca.
Gravatar #6 - Ronson ⅍
20. jul. 2007 13:17
#5: Jeg ved der er én model som der har været problem med, men det var ikke undertekster så vidt jeg husker

#4: Godt spørgsmål... faktisk giver det ingen mening.. det eneste der irriterer mig ved Philips er at der ikke er VGA-indgang på deres fladskærme. Hvis man ikke kører VGA så er det selvfølgelig ikke et problem, men det gør 2tals butiks-tv (dedikeret linux-reklameviser-pc-system)
Gravatar #7 - Jace
20. jul. 2007 17:03
#6 - kan man ikke få en VGA -> S-Video konverter, så man kan sætte sin pc til alligevel?
Gravatar #8 - Ronson ⅍
20. jul. 2007 17:55
Ikke umiddelbart, så kan du lige så godt bruge s-video- eller composite-udgangen på dit grafikkort som de fleste kort vel har

Du kan godt købe en vga til s-video/composite-adapter, men det kræver at dit grafikkort understøtter tv-out via vga
Gravatar #9 - Jace
20. jul. 2007 18:52
Okay... Ved du om der er forskel på billed kvaliteten på de 3 muligheder?
Gravatar #10 - Ronson ⅍
20. jul. 2007 19:20
Ja, VGA er klart bedst, s-video og composite er markant dårligere (i nævnte rækkefølge)
Gravatar #11 - Jace
20. jul. 2007 19:46
Er det så dårligt at man kun kan bruge VGA hvis man vil bruge sit tv sammen med en media center boks? Altså med hensyn til at kunne læse tekst på fjernsynet og sådan...
Gravatar #12 - Ronson ⅍
20. jul. 2007 21:52
Nej, men det er så dårligt at du KUN skal bruge det til film :)

Undertekster i normale store størrelser skulle du sagtens kunne læse, men browsing osv ser skidt ud. Specielt fordi opløsningen på tv'et kun er ~720x576 plus en bunke kvalitetstab fordi det skal konverteres og igennem s-video/composite-kabler.

Ved vga får du den opløsning du vælger, selvfølgelig ikke mere end skærmen kan klare, men mange kan klare 1280x720 og ting i den retning.

Det bedste ville selvfølgelig stadig være hvis du har en digital udgang som dvi
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login