mboost-dp1
Internet virker ikke
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har lidt af et problem:
Jeg sidder hos en ven, som ikke kan få sin internetforbindelse til at virke. Forbindelsen går direkte fra en boks i et andet rum, via kabel, og ind til hans computer. Det har før virket. Jeg kan tage det samme stik og sætte i min egen computer så hele skidtet kører.
Internetforbindelsen kommer fra MidtVestBredbånd(10mbit/10mbit).
Vi har prøvet at afinstallere hans netkort i enhedshåndteringen, men derefter stiger 'antallet' af hans LAN-forbindelser bare(første gang hed den 2, så 3 og nu 4.) Vi kører ikke med trådløs forbindelse.
Vi har prøvet at reparere forbindelsen, men den kan ikke forny ip-adressen. Vi har også prøvet at gå i START > KØR > CMD > Ipconfig /renew hvorefter vi får af vide at vi ikke kan oprette DHCP forbindelse..
Jeg ved ikke om problemet er beskrevet godt nok, men så må i gerne kalde på flere informationer.
clozeit\
Jeg sidder hos en ven, som ikke kan få sin internetforbindelse til at virke. Forbindelsen går direkte fra en boks i et andet rum, via kabel, og ind til hans computer. Det har før virket. Jeg kan tage det samme stik og sætte i min egen computer så hele skidtet kører.
Internetforbindelsen kommer fra MidtVestBredbånd(10mbit/10mbit).
Vi har prøvet at afinstallere hans netkort i enhedshåndteringen, men derefter stiger 'antallet' af hans LAN-forbindelser bare(første gang hed den 2, så 3 og nu 4.) Vi kører ikke med trådløs forbindelse.
Vi har prøvet at reparere forbindelsen, men den kan ikke forny ip-adressen. Vi har også prøvet at gå i START > KØR > CMD > Ipconfig /renew hvorefter vi får af vide at vi ikke kan oprette DHCP forbindelse..
Jeg ved ikke om problemet er beskrevet godt nok, men så må i gerne kalde på flere informationer.
clozeit\
Skal lige forstå det ret, men du kan godt komme på nettet via hans forbindelse?
Prøv nogle af de forslag herinde fra --> http://newz.dk/forum/item/70580/
Prøv nogle af de forslag herinde fra --> http://newz.dk/forum/item/70580/
Når jeg fra min egen compiter går i START > KØR > CMD > IPCONFIG
får jeg ganske rigtigt:
- forbindelsesspecifikt DNS-suffiks : mvb.dk (Midt vest Bredb.)
- IP-Adresse : xxxxxx
- Undernetmaske : xxxxx
- Standardgateway : xxxxxx
------------------
#2 Jeg kommer på netter right away. Kan jeg have 'stjålet' noget fra hans computer ved at lade min være alene på netværket?
får jeg ganske rigtigt:
- forbindelsesspecifikt DNS-suffiks : mvb.dk (Midt vest Bredb.)
- IP-Adresse : xxxxxx
- Undernetmaske : xxxxx
- Standardgateway : xxxxxx
------------------
#2 Jeg kommer på netter right away. Kan jeg have 'stjålet' noget fra hans computer ved at lade min være alene på netværket?
Prøv, på din computer, at lave en START -> KØR -> CMD -> Ipconfig /all
Så konfigurer hans netkort med de data du har. Din maskine skal nok pilles af netværket inden i sætter hans på igen.
Altså ipadresse, standard gateway, dns server osv.
Er det en laptop i prøver med? Er det det, så se om den har indbygget trådløst netværk, har den det, så disable det. Det kan godt skabe et problem med både trådløst og alm netværk aktiveret på samme tid.
Så konfigurer hans netkort med de data du har. Din maskine skal nok pilles af netværket inden i sætter hans på igen.
Altså ipadresse, standard gateway, dns server osv.
Er det en laptop i prøver med? Er det det, så se om den har indbygget trådløst netværk, har den det, så disable det. Det kan godt skabe et problem med både trådløst og alm netværk aktiveret på samme tid.
Lige en ting ved siden af inden vi kører en ipconfig /all
'Vi har prøvet at afinstallere hans netkort i enhedshåndteringen, men derefter stiger 'antallet' af hans LAN-forbindelser bare(første gang hed den 2, så 3 og nu 4.) Vi kører ikke med trådløs forbindelse.'
Kan dette have noget med problemet at gøre? Det lader jo umiddelbart til at den bare installere flere netværkskort oveni. Går ud fra den bare hed LAN-forbindelse i starten, men nu addere den og derfor '2' '3' '4' osv.
'Vi har prøvet at afinstallere hans netkort i enhedshåndteringen, men derefter stiger 'antallet' af hans LAN-forbindelser bare(første gang hed den 2, så 3 og nu 4.) Vi kører ikke med trådløs forbindelse.'
Kan dette have noget med problemet at gøre? Det lader jo umiddelbart til at den bare installere flere netværkskort oveni. Går ud fra den bare hed LAN-forbindelse i starten, men nu addere den og derfor '2' '3' '4' osv.
Vi prøvede at gøre det du sagde i #4, men uden held. Vi kunne godt reparere hans forbindelse uden at modtage fejlen "kunne ikke forny ip-adressen", men han kunne stadig ikke koble på nettet. Det er begge alm stationære pc'er med netkort, altså ingen laptops eller bærbare.
Vi ved bare ikke hvordan vi fjerner dem. Vi har prøvet at fjerne og genstarte, men så finder computeren selv en driver til netkortet og så kommer der '1'2'3'4 etc.
Det er lidt af et problem og jeg kan heller ikke forestille mig at det gavner :)
Har du nogle ideer?
Det er lidt af et problem og jeg kan heller ikke forestille mig at det gavner :)
Har du nogle ideer?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.