mboost-dp1

Hvad downloader jeg?

Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
17. sep. 2007 11:06
Heay,

Jeg kan se på mit DU-meter at jeg har en masse download aktivitet, men jeg kan ikke finde ud af hvilket program der downloader noget.

Nogen der har en idé om hvad det er der står og downloader i baggrunden, eller hvordan jeg kan finde ud af det?

http://jacobworsoe.dk/stuff/netlimiter.jpg
Gravatar #2 - klh
17. sep. 2007 12:06
Hvis du har automatiske opdateringer slået til i Windows, er det måske fordi der er ved at blive hentet opdateringer?
Gravatar #3 - XorpiZ
17. sep. 2007 12:08

Jeg ved ikke om man kan sige, at 22 kb/sek er en masse download-aktivitet heh
Gravatar #4 - fidomuh
17. sep. 2007 12:18

Det er bla msn messenger der sender "Usage statistics", og saa den normale msn traffik.

Udover det saa ynder Windows at spamme ARP requests ud over det hele :P
Gravatar #5 - Jace
17. sep. 2007 12:36
#2 - Ja, men der plejer da altid at komme et lille ikon i tray som viser at den er igang med at downloade.

#3 - Ja, okay.. Det er måske et hårdt ord og bruge, men jeg synes da det er bemærkelsværdigt, med de programmer jeg har kørende.

#4 - Kan det blive til så meget? Det er jo fast over en længere periode at den downloader med 10-30 kb/sek.
Gravatar #6 - illishar
17. sep. 2007 13:54
Prøv med "netstat -b". Den viser hvilke programmer der har åbne porte. Det kan give et hint måske.
Gravatar #7 - protoz
17. sep. 2007 15:18
prøv NetLimiter
http://www.netlimiter.com

Jeg bruger selv NetLimiter Pro, men der findes en freeware version.
Udover at kunne begrænse de enkelte processor som bruger internettet kan den også se hvilke processor og hvor meget BW de bruger.

Jeg tvivler meget på at det er Msn usage statistics eller windows som laver ARP reqs...De ting ville SLET ikke tage så meget bw.
Gravatar #8 - protoz
17. sep. 2007 15:20
hah flot...så ikke billedet før...glem min comment :)
Gravatar #9 - protoz
17. sep. 2007 15:33
Hvad er dit Du-meter sat til at overvåge?
All interfaces? Eller kun dit trådløse netkort?
Gravatar #10 - Xill
17. sep. 2007 16:44
... NetLimiter er på program niveau, så hvis den ikke kan svare på hvad du henter kan du jo prøve wireshark som er på pakke niveau.

det kan naturligvis ikke svare på alt, men det er et godt Network Protocol Analyzer program, som kan svare på hvad type Network Protocoller der bliver brugt, og meget mere.

vil dov sige at det tager mere tid at sætte sig ind i end fx NetLimiter
Gravatar #11 - Knightmare
19. sep. 2007 05:46
En anden der er lidt lettere end Wireshark (imho), er Packetyzer.
Netstat -b er også et meget godt bud.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login