mboost-dp1
Harddisk tænder ikke
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Ja, så kom dagen endelig da jeg lige skulle rejse mig fra bordet og kom til at sætte lidt af på min macbook, eller, dvs, støde lidt til den. Mac os x stoppede og jeg slukkede computeren.
Efter et forsøg på reboot siger min harddisk denne lyd: http://andersholm.eu/harddisk.mp3
Så, kære nørder, hvad fanden gør jeg ? :P
Efter et forsøg på reboot siger min harddisk denne lyd: http://andersholm.eu/harddisk.mp3
Så, kære nørder, hvad fanden gør jeg ? :P
#3 Når selv 3214N ikke mener, at du kan redde disken, så er der nok ikke de store chancer.
Du kan altid prøve at pille skidtet ud og sætte den i en anden computer som slave, men det er et long shot og nok meget usandsynligt, at du vil få den til at virke.
Ellers er der altid de professionelle recover-firmaer, hvis det er så kritisk.
Og måske lyder det lidt dumt, men har du ikke taget back-up?
Du kan altid prøve at pille skidtet ud og sætte den i en anden computer som slave, men det er et long shot og nok meget usandsynligt, at du vil få den til at virke.
Ellers er der altid de professionelle recover-firmaer, hvis det er så kritisk.
Og måske lyder det lidt dumt, men har du ikke taget back-up?
sorry, men jeg har haft en del der har lydt som din, og har prøvet alle mulige trix, uden held.
Jeg kan da nævne et par af de gængse metoder, men du ender sikkert samme sted - med at skifte disken.
Mount disken på en anden mac som firewire disk.
Prøv med Diskwarrior om den kan finde disken.
Pil disken ud, og monter den via et firewire/USB kabel på en anden maskine.
Er data meget vigtig, ville jeg nok prøve med IBAS.
sorry, men jeg har haft en del der har lydt som din, og har prøvet alle mulige trix, uden held.
Jeg kan da nævne et par af de gængse metoder, men du ender sikkert samme sted - med at skifte disken.
Mount disken på en anden mac som firewire disk.
Prøv med Diskwarrior om den kan finde disken.
Pil disken ud, og monter den via et firewire/USB kabel på en anden maskine.
Er data meget vigtig, ville jeg nok prøve med IBAS.
Det lyder son en fysisk defekt, så jeg tvivler på at disken kommer i live igen.
Du kan da også prøve nogen af de mere hardcore ting. Som at fryse disken (i en pose), og slå på siden, så armen løfter sig fra pladen.
Skifte printet fra disken.
Hvis det er en Seagate disk, så med Seatools.
Billederne kan du måske få tilbage fra kameraet?
Du kan da også prøve nogen af de mere hardcore ting. Som at fryse disken (i en pose), og slå på siden, så armen løfter sig fra pladen.
Skifte printet fra disken.
Hvis det er en Seagate disk, så med Seatools.
Billederne kan du måske få tilbage fra kameraet?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.