mboost-dp1

Harddisk tænder ikke

Gå til bund
Gravatar #1 - kinaholm
13. nov. 2008 11:34
Ja, så kom dagen endelig da jeg lige skulle rejse mig fra bordet og kom til at sætte lidt af på min macbook, eller, dvs, støde lidt til den. Mac os x stoppede og jeg slukkede computeren.

Efter et forsøg på reboot siger min harddisk denne lyd: http://andersholm.eu/harddisk.mp3

Så, kære nørder, hvad fanden gør jeg ? :P
Gravatar #2 - 3214N
13. nov. 2008 12:45
Skift disken eller få en til at gøre det for dig, og læg OS X på den nye disk.
Gravatar #3 - kinaholm
13. nov. 2008 13:18
#2 super konstruktivt svar - det kan jeg bruge til meget.

Selvfølgelig kan jeg gøre dette, problemet er at jeg mangler billeder taget siden fredag eftermiddag samt dokumenter.
Jeg tænker derimod, om jeg på nogen måde kan tvinge harddisken til at virke igen.
Gravatar #4 - vandfarve
13. nov. 2008 13:48
#3 Når selv 3214N ikke mener, at du kan redde disken, så er der nok ikke de store chancer.

Du kan altid prøve at pille skidtet ud og sætte den i en anden computer som slave, men det er et long shot og nok meget usandsynligt, at du vil få den til at virke.

Ellers er der altid de professionelle recover-firmaer, hvis det er så kritisk.

Og måske lyder det lidt dumt, men har du ikke taget back-up?
Gravatar #5 - kinaholm
13. nov. 2008 13:57
#4 har automatisk backup hver fredag :P så derfor mangler jeg alt siden da.
Men skidt, som det ser ud nu er der intet at gøre.. Har haft den sat til min stationære, der sagde den bare samme lyd.
Hmm, det er så nu man ville ønske man havde haft en ssd :P
Gravatar #6 - 3214N
13. nov. 2008 14:05
sorry, men jeg har haft en del der har lydt som din, og har prøvet alle mulige trix, uden held.

Jeg kan da nævne et par af de gængse metoder, men du ender sikkert samme sted - med at skifte disken.

Mount disken på en anden mac som firewire disk.

Prøv med Diskwarrior om den kan finde disken.

Pil disken ud, og monter den via et firewire/USB kabel på en anden maskine.

Er data meget vigtig, ville jeg nok prøve med IBAS.
Gravatar #7 - kinaholm
13. nov. 2008 14:15
#6 well, okay.. tak 3214N - det andet virkede bare lidt lamt.. intet af det virker desværre, men ellers tak for forslagene :)
Gravatar #8 - 3214N
13. nov. 2008 15:46
Det lyder son en fysisk defekt, så jeg tvivler på at disken kommer i live igen.

Du kan da også prøve nogen af de mere hardcore ting. Som at fryse disken (i en pose), og slå på siden, så armen løfter sig fra pladen.

Skifte printet fra disken.

Hvis det er en Seagate disk, så med Seatools.

Billederne kan du måske få tilbage fra kameraet?
Gravatar #9 - kinaholm
16. nov. 2008 13:51
en tur i fryseren hjalp desværre ikke.. Den er opgivet, skidt..
Billederne kan ikke fås fra kameraet(der sidder 2GB kort i kameraet, har mistet 20 GB :P) og kortet er blevet overskrevet ret mange gange siden...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login