mboost-dp1
Hårdt at skaffe sig den rette Gamer computer!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Efter nok min sidste handel hos Dell, hvor jeg købte en XPS 630, som ikke havde en windows kode, som jeg skulle bruge for at aktivere computeren, sån' det bliver en ægte windows, er jeg stadigvæk meget interesseret i at få en Gamer computer.
Jeg har været oppe nærmest 24 timer, bare for at det lykkes mig at ha' en gamer computer som stråler der hjemme.
Så var der en i newz's forums der fandt lige den computer jeg ville have fat i.. Problemet er at jeg vil spørger JER om den kan køre. og om sitet er sikkere end Dell!
Topdata
De har den computer som jeg blev så vild med på grund af dens flotte design, man kan man stole på dem?
Systemet koster 13.000kr uden windows.
Så jeg bliver nødt' til at købe Windows Vista Ultimate, som jeg har set for kun 1.200kr.
Men er det, det værd? 14.200kr for dette system:
Nyttige ting:
Processor * INTEL i7 920 (SOCKET 1366) 4.8GT/sec
Grafikkort * 2GB DDR5 ATI HD4870x2 (x16 EXPRESS 2.0)
Hukommelse (RAM) * 6GB DDR3 1333MHZ KINGSTON RAM *TRIPLE CHANNEL* 3x2GB
Strømforsyning * 750W CORSAIR TX750W STRØMFORSYNING (60A PÅ 12V)
Harddisk * 750GB SAMSUNG HARDDISK, 7200RPM, 32MB CACHE
USB: * 10x USB2.0 PORTE (2 PÅ FRONT, 8 BAGPÅ)
Ting jeg så er lidt ligeglad med:
* ASUS P6T DELUXE, (SUPP. BÅDE NVIDIA SLI OG ATI CROSSFIRE)
* 20x SATA DVDBRÆNDER +/ (SAMSUNG)
* 7.1 SURROUND LYDKORT
* 2x IEEE 1394a FIREWIRE PORTE
* GIGABIT NETKORT (1000Mbit)
* UNDERSTØTTER RAID
* KABINET STD. ER RAIDMAX SMILODON (vælg kabinet "evt. ændringer")
Det koster nu 13.000 + 1.200kr Syntes det er lidt dyrt... Er det, det? eller er det míg der tager fejl og det bare det tingne koster..?
Og den vigtigste question i denne tråd er så om den dur til gaming, og om jeg kan stole på topdata.dk.
-Gidder ikke at blive snydt, så jeg syntes det her er perfect. Både på grund af jeg selv køber Windows vista koden.
Jeg har været oppe nærmest 24 timer, bare for at det lykkes mig at ha' en gamer computer som stråler der hjemme.
Så var der en i newz's forums der fandt lige den computer jeg ville have fat i.. Problemet er at jeg vil spørger JER om den kan køre. og om sitet er sikkere end Dell!
Topdata
De har den computer som jeg blev så vild med på grund af dens flotte design, man kan man stole på dem?
Systemet koster 13.000kr uden windows.
Så jeg bliver nødt' til at købe Windows Vista Ultimate, som jeg har set for kun 1.200kr.
Men er det, det værd? 14.200kr for dette system:
Nyttige ting:
Processor * INTEL i7 920 (SOCKET 1366) 4.8GT/sec
Grafikkort * 2GB DDR5 ATI HD4870x2 (x16 EXPRESS 2.0)
Hukommelse (RAM) * 6GB DDR3 1333MHZ KINGSTON RAM *TRIPLE CHANNEL* 3x2GB
Strømforsyning * 750W CORSAIR TX750W STRØMFORSYNING (60A PÅ 12V)
Harddisk * 750GB SAMSUNG HARDDISK, 7200RPM, 32MB CACHE
USB: * 10x USB2.0 PORTE (2 PÅ FRONT, 8 BAGPÅ)
Ting jeg så er lidt ligeglad med:
* ASUS P6T DELUXE, (SUPP. BÅDE NVIDIA SLI OG ATI CROSSFIRE)
* 20x SATA DVDBRÆNDER +/ (SAMSUNG)
* 7.1 SURROUND LYDKORT
* 2x IEEE 1394a FIREWIRE PORTE
* GIGABIT NETKORT (1000Mbit)
* UNDERSTØTTER RAID
* KABINET STD. ER RAIDMAX SMILODON (vælg kabinet "evt. ændringer")
Det koster nu 13.000 + 1.200kr Syntes det er lidt dyrt... Er det, det? eller er det míg der tager fejl og det bare det tingne koster..?
Og den vigtigste question i denne tråd er så om den dur til gaming, og om jeg kan stole på topdata.dk.
-Gidder ikke at blive snydt, så jeg syntes det her er perfect. Både på grund af jeg selv køber Windows vista koden.
jeg har lavet en hurtig sammenligning, dog med 8 gig ram og uden styresystem indtil videre, men når du bestemmer dig så husk 64 bit styresystem.
delene vil løbe op i 12.000.- og så styresystem til de 1200 som du sagde, det er de samme komponenter der er i den maskine du har fundet, dog ville jeg nok vælge en anden harddisk, western digital eller noget. Ja, også et andet kabinet, men hver sin smag.
så jeg vil da godt samle skidtet for de sidste 1000.-
delene vil løbe op i 12.000.- og så styresystem til de 1200 som du sagde, det er de samme komponenter der er i den maskine du har fundet, dog ville jeg nok vælge en anden harddisk, western digital eller noget. Ja, også et andet kabinet, men hver sin smag.
så jeg vil da godt samle skidtet for de sidste 1000.-
Jeg spurgte faktisk om, om jeg kunne få en billiger med samme system, og om jeg kan stole på topdata.dk..
Man kan ikke lave om på varen hos Topdata.dk, så desværre kan jeg ikke få en 'western digital' harddisk..
Kabinettet ønskede jeg også at gøre noget ved, men hvis jeg skulle gi' kabinettet 0 til 10 stjerner så vil den få 7½.
Så jeg holder mig til den :p
Man kan ikke lave om på varen hos Topdata.dk, så desværre kan jeg ikke få en 'western digital' harddisk..
Kabinettet ønskede jeg også at gøre noget ved, men hvis jeg skulle gi' kabinettet 0 til 10 stjerner så vil den få 7½.
Så jeg holder mig til den :p
Jeg har sendt en mail til deres hjemme side, om der nu ikke sker noget når de sender det så langt, men det er måske lidt dumt at spørger xD!! De siger jo sikkert ja-jarh.. lol
Men skulle faktisk ha' at vide hvor stor kabinettet er, altså på billedet ser den så lille ud, men det kunne være det var støre end selve skrivebordt!
Men skulle faktisk ha' at vide hvor stor kabinettet er, altså på billedet ser den så lille ud, men det kunne være det var støre end selve skrivebordt!
Jeg forstår skam godt at du vil have mest mulig for dine penge, ligesom alle os andre, men nu har du lavet mere end tre tråde omkring de her pc-køb i løbet af nogle få dage.
Helt ærligt, hvordan tror du så det ville gå, hvis alle spurgte så meget her inde hver gang de vil brænde penge af?!?
Helt ærligt, hvordan tror du så det ville gå, hvis alle spurgte så meget her inde hver gang de vil brænde penge af?!?
#6 & #7
Hænger nok sammen med at nørder generelt er nogle små sky og stolte personer, der nyder at gøre tingene selv, og ser det at spørge andre, som lidt af et nederlag og sidste mulighed.
Så dem der alligevel skriver her, HAR undersøgt andre muligheder.
Dem der så skriver her mange gange for at få hjælp, selv med trivielle småting, er netop ikke nørder, og fortjener hjælp, men måske ikke i det til tider store omfang som de forventer.
For der er rige muligheder for selv at finde løsninger, hvis man er lidt ihærdig på nettet, det kræver bare lidt flid og intelligens.
Hænger nok sammen med at nørder generelt er nogle små sky og stolte personer, der nyder at gøre tingene selv, og ser det at spørge andre, som lidt af et nederlag og sidste mulighed.
Så dem der alligevel skriver her, HAR undersøgt andre muligheder.
Dem der så skriver her mange gange for at få hjælp, selv med trivielle småting, er netop ikke nørder, og fortjener hjælp, men måske ikke i det til tider store omfang som de forventer.
For der er rige muligheder for selv at finde løsninger, hvis man er lidt ihærdig på nettet, det kræver bare lidt flid og intelligens.
Hah, tak Izym, det var faktisk kun dig der hjalp mig med at finde den computer.
- er gåede så "berserk" over computere, på grund af mine 2 stationær computer, og min bærbær blev brændt ned på samme uge.
Så derfor er jeg ude efter en ordenlig maskine!
Problemet er, at at købe sådan en dyr computer, koster det samme som 2 hele.
14.500kr også er der sikkert ikke plads til den :b
- Det kan da ikke gå mere galt, hah..
- er gåede så "berserk" over computere, på grund af mine 2 stationær computer, og min bærbær blev brændt ned på samme uge.
Så derfor er jeg ude efter en ordenlig maskine!
Problemet er, at at købe sådan en dyr computer, koster det samme som 2 hele.
14.500kr også er der sikkert ikke plads til den :b
- Det kan da ikke gå mere galt, hah..
Trods af at jeg er en newbie så betyder det ikke at newbies, ikke kan have en meget bedre computer end de mest nørdede i verden.
Feks. Vandfarve i en tråd som jeg har oprettet, skrev at jeg ikke aner at jeg faktisk valgte en af de bedste CPU'er i verden.
Det vidste jeg ikke DEN GANG jeg købte en XPS 630 hos dell.
Men nu ved jeg det.
(Vidste godt i forvejen at 2GB ram er normalt) Men skal nok lære flere ting her i forumen, for jeg kommer til at få installeret mere i ram.
"Et meget u-nørdede spørgsmål":
Er 12GB ram ikke det maximale?
og kan man godt installere 'xxx' RAM hvis man har Windows Vista Ultimate 64 bit.
- Hvor meget kan man installere, med vista 64x så?
Trods af at jeg er en newbie så betyder det ikke at newbies, ikke kan have en meget bedre computer end de mest nørdede i verden.
Feks. Vandfarve i en tråd som jeg har oprettet, skrev at jeg ikke aner at jeg faktisk valgte en af de bedste CPU'er i verden.
Det vidste jeg ikke DEN GANG jeg købte en XPS 630 hos dell.
Men nu ved jeg det.
(Vidste godt i forvejen at 2GB ram er normalt) Men skal nok lære flere ting her i forumen, for jeg kommer til at få installeret mere i ram.
"Et meget u-nørdede spørgsmål":
Er 12GB ram ikke det maximale?
og kan man godt installere 'xxx' RAM hvis man har Windows Vista Ultimate 64 bit.
- Hvor meget kan man installere, med vista 64x så?
nd4help (13) skrev:Trods af at jeg er en newbie så betyder det ikke at newbies, ikke kan have en meget bedre computer end de mest nørdede i verden.
hvad helvede er din pointe? Min laptop tudse-langsom, og hvad så?
Det eneste du bekræfter, er at du er en gamer-lamer ;-)
nd4help (13) skrev:Er 12GB ram ikke det maximale?
Det kommer an på konteksten. Og nej, Vista kan ikke bruge lige så meget ram som man man adressere med et 64-bi adresse-rum, og der er heller ingen bundkort der har plads til det ;-)
Du har alligevel ikke gavn af meget mere end 4GB ram, selv med Vista og spil. Enorm grafik i PhotoShop er en af de få ting der har gavn af den slags. ;-)
13000 for en gamerpc lyder meget normalt når man går efter noget af det hurtigste der findes på markedet.
PCen du har kig på er dyr fordi den:
Har den nyeste type CPU,
har sådan et "dual" grafikkort (som sluger en heeeelvedes masse strøm),
og har 6GB ram.
Hvis du vil spare lidt, uden at miste mere end måske 10% performance, så snup dog en almindelig quad core, 4GB ram og et normalt grafikkort.
Du kan i dag købe en gamer PC til ca 10.000 som kan køre alle de nyeste spil på max.
Hvorfor skal du have en Vista Ultimate? Du kan da f.eks. nøjes med en Home Premium som er ca. 400-500kr billigere.
Ifølge Trustpilot kan du godt købe hos topdata.dk.
PCen du har kig på er dyr fordi den:
Har den nyeste type CPU,
har sådan et "dual" grafikkort (som sluger en heeeelvedes masse strøm),
og har 6GB ram.
Hvis du vil spare lidt, uden at miste mere end måske 10% performance, så snup dog en almindelig quad core, 4GB ram og et normalt grafikkort.
Du kan i dag købe en gamer PC til ca 10.000 som kan køre alle de nyeste spil på max.
Hvorfor skal du have en Vista Ultimate? Du kan da f.eks. nøjes med en Home Premium som er ca. 400-500kr billigere.
Ifølge Trustpilot kan du godt købe hos topdata.dk.
#17 Ja ja 10% var også bare et tal jeg lige slyngede ud. Ideen er at det jo kan være komplet ligegyldigt om dine spil kører 200FPS eller 280FPS. (40%)
Man betaler meget for den sidste stump ydelse... som man måske ikke får brug for før ens pc er faldet så meget i pris at man får den smidt i nakken næsten gratis.
Min personlige erfaring er at det er billigere i længden at købe en OK pc hvert andet år, end at købe en monster PC hvert tredie år.
Hvis du kun skal køre CS:S + de 3 andre ting så kan du sgu få en maskine til kun 3-4K som kan klare det.
Man betaler meget for den sidste stump ydelse... som man måske ikke får brug for før ens pc er faldet så meget i pris at man får den smidt i nakken næsten gratis.
Min personlige erfaring er at det er billigere i længden at købe en OK pc hvert andet år, end at købe en monster PC hvert tredie år.
Hvis du kun skal køre CS:S + de 3 andre ting så kan du sgu få en maskine til kun 3-4K som kan klare det.
Samme svar som TrolleRolle, det var bare noget jeg slyngede ud med CS:S. Skal bruge det til programmer som jeg plejer at lagge for sygt, feks. photoshop cs4, når jeg effekter for meget.
Eller 3d design programmer, det hakker også utroligt meget.
På én af mine computer som jeg havde før, laggede det utroligt meget på Photoshop, og har prøvet flere gange, hvor jeg 'miss-clicker' og rammer en forkert effekt, hvor så det hele begyndte at hakke, også blev jeg nødt' til at lukke det ned.
Samme svar som TrolleRolle, det var bare noget jeg slyngede ud med CS:S. Skal bruge det til programmer som jeg plejer at lagge for sygt, feks. photoshop cs4, når jeg effekter for meget.
Eller 3d design programmer, det hakker også utroligt meget.
På én af mine computer som jeg havde før, laggede det utroligt meget på Photoshop, og har prøvet flere gange, hvor jeg 'miss-clicker' og rammer en forkert effekt, hvor så det hele begyndte at hakke, også blev jeg nødt' til at lukke det ned.
Hej.
Jeg leder også efter en gamer computer og jeg
har fundet den her: http://fcomputer.dk/index.php?show=menu&submen...
synes også du skal tjekke den...
Jeg leder også efter en gamer computer og jeg
har fundet den her: http://fcomputer.dk/index.php?show=menu&submen...
synes også du skal tjekke den...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.