mboost-dp1

glibc og binutils

Gå til bund
Gravatar #1 - Zehnox
20. jun. 2007 14:38
Hej,

Jeg skal til at lave en "emebedded linux" distro til en Via NANO, og jeg vil derfor have det til at fylde så lidt som muligt.

Der skal ikke udvikles eller compiles på maskinen, så kan jeg undvære de to ovenstående pakker? De fylder jo ret så heftigt :)
Gravatar #2 - BurningShadow
20. jun. 2007 14:43
Du kan nok bruge dietlibc istedet for libc, og du kan evt. fjerne de ting i binutils du ikke mener du har brug for (hvilket nok er de fleste).

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så behøver den ikke være selfhosting, og det er en rigtig god ting, for så kan du spare rigtig meget skrammel.
Gravatar #3 - BurningShadow
20. jun. 2007 15:09
Det ser faktisk ud til at vi ikke har binutils på Syllable (medmindre vi installerer en developer pakke), så du kan sikkert også sagtens leve uden, på Linux.
Gravatar #4 - Zehnox
21. jun. 2007 07:38
@BurningShadow

Jeg bukker og takker :D og prøver at gå i krig med det igen.

I hører nok nærmere hvis det hele går af HT :P
Gravatar #5 - arne_v
21. jun. 2007 08:13

går af HyperThreading til

:-)
Gravatar #6 - Zehnox
21. jun. 2007 11:19
Ja lige præcis!

Nu har jeg så lige haft startet SuSE10 installationen op, for at se hvad den havde af requirements.

Hvis jeg vælger development fra, vil den ikke have binutils, men stadig glibc.

Det der undrer mig er, at der i SuSE står glibc fyler 5 mb, hvorimod min "linux-from-scratch 6.2" bog siger, at det fylder 500+ MB.

Er der nogle linux hajer der kan forklare mig hvordan det hænger sammen?
Gravatar #7 - Azuria
21. jun. 2007 11:35
Efter hvad jeg kan se fylder den i debian også kun omkring 4.5-5mb
Gravatar #8 - Zehnox
21. jun. 2007 11:37
Okay, så kan det tænkes at LFS henviser til, at det fylder 500+ med kildekode, midlertidige compiler filer og binaries?

for 5mb er jo ikke så slemt igen :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login