mboost-dp1

Geforce 9700 gtx

Gå til bund
Gravatar #1 - inflector
23. jul. 2007 09:52
Hejsa

Sidste år købte jeg ny computer og i længere tid har den kørt upåklageligt, men på det seneste har den kørt virkeligt ringe. Derfor har jeg formateret og geninstalleret det hele, men det var desværre ikke den forbedring jeg havde håbet på.

Jeg oplever to ting når jeg spiller (først og fremmest world of warcraft, men jeg oplevede også en del af da jeg installerede Dawn of war), at grafikken flimrer og der kommer mærkelige streger på skærmen. Derudover crasher spillet efter et stykke tid, det kan være alt fra efter et par timer til 15 mins spilletid. Det crasher desuden heller ikke på samme måde hver gang. Nogengange er det en windowsfejl, andre gange fryser den og nogen gange genstarter den simpelthen.

Jeg har prøvet med de nyeste drivers på nvidias hjemmeside og prøvet betadriverne, men de gør det samme :|

Kan det være mit bundkort? Jeg havde lidt svært ved at få det til at fungere 100%, især fordi jeg er i tvivl om hvilke drivers der skulle til (ASRock 939NF4G-SATA2), altså hvilke nforce drivers der skal til. Jeg kører pt. med nogle drivers fra asrocks egen side, men de er pænt gamle.

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak :)
Gravatar #2 - svappe
23. jul. 2007 09:53
Er det kun i spil?
Gravatar #3 - inflector
23. jul. 2007 10:18
ja jeg har ikke oplevet at den ryger rundt i windows, eller hvis jeg surfer, hører musik, ser film eller lignede.
Gravatar #4 - inflector
23. jul. 2007 11:50
hov det er sq da et 7900gtx.
Gravatar #5 - dude1992
23. jul. 2007 16:06
skriv til mig:) msn [email protected]

lyder som varme ;) men kan også være så meget andet
Gravatar #6 - PingoKiller
23. jul. 2007 16:11
#5 det er meget smartere at diskutere det her i forumet. der er måske flere med samme problem.
Gravatar #7 - Tais
23. jul. 2007 17:09
Ja, det tyder på at det er varme da der opstår de samme problemer når man har overclocket grafikkortet for meget (= det bliver for varmt). Du kan evt prøve at rense dit grafikkorts blæser
Gravatar #8 - Barkane
23. jul. 2007 20:47
OT:
#5 er du ved at samle alles e-mail addresser? Det er anden gang jeg ser dit e-mail på 2 dage :)
/OT

Som #7 siger kan det tyde på at det er grafikkortet der fejler. Har haft den situation før, jeg oc-et grafikkortet og den var virkelig varm, gfx'et fik computeren genstartet og alt mulig andet som ikke var normalt :)
Gravatar #9 - dude1992
23. jul. 2007 22:16
hehe hader bare at skrive på forumer ;) og så gav jeg jo svaret:P

men altså i kan jo bare sige hvis der er noget :D smider gerne svaret bagefter
Gravatar #10 - inflector
23. jul. 2007 22:33
Hej

Jeg har ikke overclocket mit grafikkort og jeg har været i gang med støvsugeren inde i kabinetet, så det skulle også være i orden.

Men tak for inputtet, kan se på blizzards forum at der er flere der har problemer med 7900 og wow, men jeg har også oplevet det i andre spil.
Gravatar #11 - buch
24. jul. 2007 07:01
Hvis du hader at skrive på fora, så er newz.dk måske ikke det mest optimale sted at oprette en bruger?

:)
Gravatar #12 - dude1992
24. jul. 2007 07:47
hehe ikke helt det jeg mente ;) men support og forum er ikke optimalt ;)

har du prøvet at downloade en lidt ældre driver til grafikkortet ? :)

hvis det ikke virker så ta grafikkort ud af computeren, ta blæser af og rens ;) nyt kølepasta på og sæt det sammen...

skader aldrig at rense blæseren :)

evt link til de ting du snakker om med blizzards forum ?
Gravatar #13 - inflector
24. jul. 2007 08:13
Her er tråden hvor problemet bliver diskuteret:

http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=2...

Er der nogen der ved hvilke drivers. der er de bedste til mit bundkort ASRock 939NF4G-SATA2?

Jeg er ikke så meget hjemme de næste par dage, men jeg prøver sq lige at rense det torsdag eller fredag også håber jeg at det hjælper.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login