mboost-dp1

Gallery2 billedeproblemer

Gå til bund
Gravatar #1 - <3Thinkpads
16. sep. 2007 10:48
Halløj!

Min erfaring med php gallerier kan ligge på et meget lille sted, så jeg håber at der er en som er lidt bedre til det end jeg er :)

Jeg har galleriet installeret på serveren, og istedet for at uploade dem alle 2 af gangen, har jeg smidt dem direkte i Gallery/g2data/album/15-09-2007 (via ftp), men de kommer ikke frem i albummet .

Kortsagt, hvad laver jeg forkert?

Tak for hjælpen :)
Gravatar #2 - fidomuh
16. sep. 2007 10:52

Du boer nok tjekke dokumentationen og se om galleriet er automatisk opdateret, eller om det forventer at du uploader igennem det.

Det kan evt. vaere fordi galleriet bruger noget sql-server og derfor ikke faar lavet de relevante entries heri. :)
Gravatar #3 - fidomuh
16. sep. 2007 10:55

Addendum:

Har du tjekket permission paa din server?
Hvis du har uploadet via ftp, saa kan det jo godt vaere at din www bruger ikke har rettigheder til at laese i mapperne.

http://codex.gallery2.org/Gallery2:Quick_Start_Gui...

Gaa den her hurtigt igennem, saa kommer det nok :)
Gravatar #4 - <3Thinkpads
16. sep. 2007 14:22
Forsøgte at sætte chmod til 666, men stadig vil den ikke. Den skriver "The webserver does not have permissions to read that directory." men det burde den jo have..
Gravatar #5 - fidomuh
16. sep. 2007 19:18

666?
Koerer du apache?

chown www-data.<user> -R *
chmod -r 755 *

Det er mit bud :)
Gravatar #6 - <3Thinkpads
18. sep. 2007 08:41
Gætter på neethost bruger apache.. Satte gallerymappe til 755, men stadig intet held :S
Gravatar #7 - hgul
18. sep. 2007 09:01
Jeg er ret sikker på, at du IKKE kan uploade dine billeder på den måde.

Da jeg selv brugte Gallery2 brugte jeg samtidig et program der hedder Gallery Remote. Med det kan du uploade billeder, oprette nye mapper m.v. og det er faktisk ret nemt.

Download
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login