mboost-dp1

Fullrate og WRT54GL

Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
25. maj 2007 22:12
Heay...

Så kom dagen hvor jeg fik mit fullrate igang. Jeg har dog det problem at jeg ikke kan komme på nettet gennem min Linksys WRT54GL.

Routeren har kørt perfekt med mit tidligere Clearwire (som også bruger DHCP til uddeling af ip'er), og jeg kan se at routeren også får en ip og dns. Men computerne kan altså ikke komme på nettet gennem routeren. Hverken trådløst eller wired.

Jeg har selvfølgelig tjekket om fullrate kører, og det virker perfekt når jeg sætter en computer direkte til den medfølgende ZyXEL router.

Nogen der har nogle idéer til hvad problemet kan være?
Gravatar #2 - buch
25. maj 2007 22:15
måske et defekt netkabel fra routeren til acces pointet.
Gravatar #3 - Jace
25. maj 2007 22:19
Har prøvet med 3 forskellige kabler, og alle de 3 virker perfekt når jeg kører direkte fra ZyXEL til computer...
Gravatar #4 - fidomuh
26. maj 2007 10:43
Eh..

Saa du koerer vaeg -> zyxel -> Linksys?

( Bare lige for at forstaa det rigtigt .. )

Fullrate koerer PPPoA, saa hvis du ikke bruger deres zyxel router eller en router med modem i, saa virker det ikke.
( Clearwire koerer vist PPPoE, saa virker det direkte med din linksys )

Det du goer, er at saette fast ip paa indersiden af zyxel routeren, og slaar DHCP fra. Saa saetter du din linksys fast i zyxel'en, forwarder alt traffik fra din zyxel til din linksys... Saa kan du bruge din linksys som router ;)
Gravatar #5 - I.F.F.
26. maj 2007 12:13
bare besvaerligt naar man skal aabne porte saa :)
Gravatar #6 - themuss
26. maj 2007 14:23
Jeg ved du kan flashe din wrt45gl med ddwrt eller openwrt.

Så kan den ret nemt sættes i din zyxel og sættes til at ROUTE videre til zyxel-routeren istedet for at du bruger noget dobbelt-nat fnidder.

(det er vist bare et spørgsmål om at slå dhcp fra på den og give den en ip på din zyxels range)
Gravatar #7 - I.F.F.
26. maj 2007 14:57
ellers kan du jo overveje den traadloese zyxel, som fullrate tilbyder, den har jeg selv og den fungere fint. dog skal det siges, at min gamle asus router havde et kraftigere signal.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login