mboost-dp1

Disk kryptering, hvilket?

Gå til bund
Gravatar #1 - siliankaas
15. aug. 2007 15:03
Hej.

Jeg har en 80G USB disk jeg godt kunne tænke mig at kryptere - gerne stræk kryptering, gerne så USA og alle andre ikke har en bagdør, og helt GRATIS. :-)

Det optimale er vel at det er selve disken der bliver krypteret så jeg kan tage den med rundt - Har godt hørt lidt om "pgp" men synes ikke rigtig at kunne finde deres gratis udgave - samt jeg er meget i tvivl hvordan jeg gør. For med pgp får man vel nogle nøgle filer osv.?

Håber en eller anden lige kender et smart lille program/tricks de vil dele med mig.
Gravatar #2 - siliankaas
15. aug. 2007 15:12
Edit til mig selv (#1)

Jeg ved ikke om det er afgørende, men jeg skal ikke bruge det til spil/film men derimod til lagring af dokumenter/scannet breve osv. derfor er hastighed ikke en faktor jeg bekymre mig om.
Gravatar #3 - PingoKiller
15. aug. 2007 15:28
jeg bruger truecrypt. det kan kryptere en hel harddisk. man kan også oprette en krypteret fil på sin harddisk som man kan putte sine ting ind i. det kan hentes her
Gravatar #4 - siliankaas
16. aug. 2007 08:11
#3 tak for tippet :-)

Det ser ud til at køre - men jeg må indrømme jeg er lidt usikker på hvilken kryptering jeg bør vælge - som sagt er jeg ligeglad med hastigheden bare det er krypteret godt.

Lige så er jeg lidt i tvivl med de "key files" giver det øget sikkerhed i forhold til "kun" at have et password?
Gravatar #5 - PingoKiller
16. aug. 2007 10:05
#4 det ved jeg desværre ikke. selv har jeg kun brugt lange mærkelige passwords. det har været godt nok for mig
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login