mboost-dp1

Computer genstarter istedet for at slukke.

Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
15. jul. 2007 11:07
Heay,

Jeg har fået en problem med min Acer bærbar, som ikke vil slukke mere. Den lukker fint ned og slukker helt, men efter 2-3 sekunder tænder den igen og booter op.

Den eneste måde jeg p.t. kan få min computer slukket på er ved at sætte den til at hypernate.

Nogen der kender dette problem?
Gravatar #2 - Jace
15. jul. 2007 11:11
Kan lige tilføje at problemet også er der, hvis jeg går ind i Task Manager - Shut Down - Turn Off.

Så det er altså ikke bare fordi jeg ikke kan finde ud af at ramme Shut down knappen i "sluk-menuen" :D
Gravatar #3 - buch
15. jul. 2007 11:57
Sker det efter du har lukket skærmen ned, eller gør den det også selvom du har skærmen åben?

Prøv at gå i bios, og se om der ikke er noget spændende der.
Gravatar #4 - Djaa9
15. jul. 2007 11:59
Jeg havde engang samme problem på en stationær. Der løste en BIOS opdatering problemet.
Gravatar #5 - Jace
15. jul. 2007 12:27
#3 - Den gør det selvom skærmen står åben. Den har ikke altid gjort det, men er pludselig begyndt på det. Jeg har ikke ændret på noget i BIOS eller i windows strømstyring. Men jeg vil lige kigge lidt rundt i BIOS :)

#4 - Okay, håber dog ikke jeg skal igang med det, men jeg kigger lige om der findes en opdatering.
Gravatar #6 - The-Lone-Gunman
15. jul. 2007 12:51
Hmm, kan det være noget med Wake on LAN? Er den sat til et netstik?
Gravatar #7 - Jace
15. jul. 2007 13:21
#6 - Jeg tror du har fat i noget af det rigtige der.

Jeg tog netstikket ud og slukkede maskinen. Derefter stod den slukket i 15 mins og så satte jeg stikket i og efter 10 sekunder tænder den af sig selv.

Jeg har kigget i BIOS men det eneste jeg kan finde er "Network Boot" som er disabled.
Gravatar #8 - The-Lone-Gunman
15. jul. 2007 13:44
Spørgsmålet er vel mere hvorfor den får tilsendt WOL beskeder, hvad er der ellers på dit netværk?

Men du burde da kunne slå det fra i BIOS. Ellers er det måske en jumper, men lyder underligt på en bærbar.
Gravatar #9 - Jace
15. jul. 2007 13:49
#8 - Jeg sidder direkte koblet i et Stofa modem. Jeg ved ikke lige om den kunne finde på at sende sådan nogle WOL beskeder?

Jeg kigger lige en gang mere i BIOS. Hvad kan sådan noget hedde, hvis der ikke lige står "Wake-On-Lan: Enable/disable" ?
Gravatar #10 - kinaholm
15. jul. 2007 15:04
Boot-on-lan ?
Det lyder dog meget mærkeligt :S
Gravatar #11 - Cyrack
15. jul. 2007 19:34
Jace:

Nogle netkort har deres egen BIOS til at styre WOL, så tjek i driveren i windows. Måske har du fået en upgrade der har aktiveret WOL uden dit kendskab.
Gravatar #12 - Jace
15. jul. 2007 19:52
Okay, det vil jeg lige kigge på når jeg kommer hjem... Er det i device manager eller netværks opsætningen jeg skal kigge?
Gravatar #13 - tgr
15. jul. 2007 20:22
Under Enhedshåndtering skal du ind på netkortets indstillinger og slå Wake On Lan fra - mener det er under fanebladet avanceret. Har før haft lignende problem :)
Gravatar #14 - Cyrack
15. jul. 2007 20:28
Det tgr sagde :-)
Gravatar #15 - Jace
15. jul. 2007 23:30
#11 & #13 - Det ser ud til at virke. Har i hvert fald lige haft den slukket i 10 mins :)

Mange tak for hjælpen... Masser af god karma herfra :)
Gravatar #16 - Jace
15. jul. 2007 23:31
Det kunne nu alligevel være sjovt at vide hvorfor Stofa modemet står og sender WOL beskeder :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login