mboost-dp1
Boot problemer på lap-top
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Har en lap-top hvor der er win xp home på en partition og fedora core 6 på en anden.
Jeg manglede plads og slettede linux partiotionen og formaterede den til NTFS. Efter restart kommer den kun lige forbi skærmen hvor jeg kan trykke f2 for at komme ind i bios, så kommer følgende besked frem på skærmen:
Jeg har en ide om at det er boot-loaderen fra fedora der laver problemer, men jeg har ikke ret meget forstand på det. Den tillader mig ikek at boote op på en windows CD.
Alle forslag til en evt. løsning er velkomne.
Jeg manglede plads og slettede linux partiotionen og formaterede den til NTFS. Efter restart kommer den kun lige forbi skærmen hvor jeg kan trykke f2 for at komme ind i bios, så kommer følgende besked frem på skærmen:
GNU GRUB version 0.97 (636K lower / 523060K upper memory)
[ Minimal bash-like line editing is supported. For the first word, TAB list possible command completions. Anywhere else TAB lists the possible completions of a device/filename.]
grub>
Jeg har en ide om at det er boot-loaderen fra fedora der laver problemer, men jeg har ikke ret meget forstand på det. Den tillader mig ikek at boote op på en windows CD.
Alle forslag til en evt. løsning er velkomne.
#2 I stedet for at trykke f2 og komme ind i setup trykkede jeg f12 for at komme ind i en boot menu. Der valgte jeg CD. Prøver at gå ind i bios og bede den om kun at boote fra CD.
Det er muligt at der slet ikke var XP på den skive jeg prøvede at boote fra (selv om jeg fik at vide at der var det), for jeg kan fint boote fra den dell installations cd jeg har til den.
Må lige finde en anden XP skive frem og prøve med.
Men kan det virkelig passe at jeg er nødt til at formattere? Skal jeg ikke bare skrive et eller andet i den prompt jeg har beskrevet i #1.
Det er muligt at der slet ikke var XP på den skive jeg prøvede at boote fra (selv om jeg fik at vide at der var det), for jeg kan fint boote fra den dell installations cd jeg har til den.
Må lige finde en anden XP skive frem og prøve med.
Men kan det virkelig passe at jeg er nødt til at formattere? Skal jeg ikke bare skrive et eller andet i den prompt jeg har beskrevet i #1.
#3:
Det burde kunne lade sig gøre ved at gendanne din XP bootloader, men har ikke selv prøvet, så er ikke 100% sikker.
Prøv evt. følgende:
Det burde kunne lade sig gøre ved at gendanne din XP bootloader, men har ikke selv prøvet, så er ikke 100% sikker.
Prøv evt. følgende:
1. Boot up with your Windows XP disc.
2. Select the option Recovery Console.
3. At the prompt, type "fdisk /mbr" (without the quotes of course)
4. Restart your computer.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.