mboost-dp1
Associere filtyper i FF
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Når jeg vil have firefox til at håndtere visse filtyper, hvordan gøres dette så?
Torrent-filer er associeret til azureus, som nu er afinstalleret og erstattet af bittorrent.
Under funtioner -> indstillinger -> indhold -> filtyper vælger jeg håndter og der kan jeg ikke andet end at skrive i søgefeltet. Jeg kan ikke trykke "søg" eller noget som helst.
Jeg har prøvet (i bittorrent): Options -> preferences -> general og så associate with .torrent files, og det hjælper ikke.
Jeg får denne besked fra FF:
Torrent-filer er associeret til azureus, som nu er afinstalleret og erstattet af bittorrent.
Under funtioner -> indstillinger -> indhold -> filtyper vælger jeg håndter og der kan jeg ikke andet end at skrive i søgefeltet. Jeg kan ikke trykke "søg" eller noget som helst.
Jeg har prøvet (i bittorrent): Options -> preferences -> general og så associate with .torrent files, og det hjælper ikke.
Jeg får denne besked fra FF:
C:\DOCUME~1\(...).torrent kunne ikke åbnes, da det tilknyttede hjælpeprogram ikke eksisterer. Ændr programtilknytningen under præferencerDownload manageren popper op og siger download mislykket, forsøger jeg igen ryger torrent-linket ned på mit desktop og så kan jeg drag 'n' droppe det til bittorrent, men det er jo ikke optimalt...
Går ud fra at når du trykker på filen du vil hente, så vælger "Åbn" i dialogboksen i Firefox?
Her kan du jo vælge browse og så finde det rigtige program (ikke optimalt).
Det jeg tror at du skal have fat i er hvilket program Windows (og ikke Firefox) bruger som standard til at åbne det. Hvad sker der hvis du dobbeltklikker på torrent filen? Åbner den i Bittorrent?
Hvis den ikke automatisk åbner i bittorrent, så højreklik på torrent filen og vælg "Open with" - Vælg Bittorrent fra listen eller fra Browse, sæt hak i "Always use this program".
Her kan du jo vælge browse og så finde det rigtige program (ikke optimalt).
Det jeg tror at du skal have fat i er hvilket program Windows (og ikke Firefox) bruger som standard til at åbne det. Hvad sker der hvis du dobbeltklikker på torrent filen? Åbner den i Bittorrent?
Hvis den ikke automatisk åbner i bittorrent, så højreklik på torrent filen og vælg "Open with" - Vælg Bittorrent fra listen eller fra Browse, sæt hak i "Always use this program".
Når jeg prøver at gå ind i indstillinger i FF har jeg intet problem med at komme videre. Man skal ikke trykke 'søg' for at finde filerne, den søger mens man taster.
Så kan det være fordi, FF overhovedet ikke kender .torrent filer :/
Jeg har lavet et fint lille screenshot + forklaring her hvor jeg har gået det meste igennem (dog for mp3-filer). Jeg har ikke prøvet at vælge et andet program og se om det virker, men jeg går ud fra, dettte må være en måde.
(billet er lidt dårlig kvalitet for at det skulle være hurtigere at loade)
Så kan det være fordi, FF overhovedet ikke kender .torrent filer :/
Jeg har lavet et fint lille screenshot + forklaring her hvor jeg har gået det meste igennem (dog for mp3-filer). Jeg har ikke prøvet at vælge et andet program og se om det virker, men jeg går ud fra, dettte må være en måde.
(billet er lidt dårlig kvalitet for at det skulle være hurtigere at loade)
Går ud fra at når du trykker på filen du vil hente, så vælger "Åbn" i dialogboksen i Firefox?Nej, DL-manageren popper op og skriver det mislykkedes, og fejlmeddelelsen fra #1 fremkommer.
Det jeg tror at du skal have fat i er hvilket program Windows (og ikke Firefox) bruger som standard til at åbne det. Hvad sker der hvis du dobbeltklikker på torrent filen? Åbner den i Bittorrent?Ja, så åbner den i bittorrent.
#3 Jeg kan ikke finde noget på hverken mp3, wma eller torrentfiler når jeg søger.
Det er XP sp2 helt updated og den nyeste udgave af firefox (V2.x)
Hvis problemet ligger i at du ikke kan se filtypen i listen under Firefox indstillinger så kan du prøve følgende:
http://forums.macosxhints.com/archive/index.php/t-72010.html skrev:type "about:config" in firefox's address bar (without the quotes) and hit enter.
in the filter bar, type "extensions" (again without quotes) and hit enter.
in the results, double click on "browser.download.hide_plugins_without_extensions" so that its value is "false".
now you can edit the list of applications.
#7:
Altså når du går ind i Options->Content->File types->Manage er listen så bare tom? Søgefeltet er jo bare filtrering, så det felt skal bare være tomt for at se alle filtyper.
Hvis listen er helt tom, så prøv at kigge lidt på de her links:
Download Actions list is empty
File types and download actions
Du kan også prøve en extension der hedder MIME Edit
Managing file types
Altså når du går ind i Options->Content->File types->Manage er listen så bare tom? Søgefeltet er jo bare filtrering, så det felt skal bare være tomt for at se alle filtyper.
Hvis listen er helt tom, så prøv at kigge lidt på de her links:
Download Actions list is empty
File types and download actions
Du kan også prøve en extension der hedder MIME Edit
Managing file types
Nu spiller det:
Jeg læste det første link (Download Actions list is empty) og slettede npbittorrent.dll fra FF's plugin folder og så fik jeg forskellige filtyper frem på listen når jeg valgte håndter under filtyper.
For .torrent-filer var markeret ved "Åben med standard program" som var sat til bittorrrent :/?
Jeg valgte så "Åben med dette program" og valgte Bittorrent - så nu virker det.
Jeg takker for hjælpen
OGC
Jeg læste det første link (Download Actions list is empty) og slettede npbittorrent.dll fra FF's plugin folder og så fik jeg forskellige filtyper frem på listen når jeg valgte håndter under filtyper.
For .torrent-filer var markeret ved "Åben med standard program" som var sat til bittorrrent :/?
Jeg valgte så "Åben med dette program" og valgte Bittorrent - så nu virker det.
Jeg takker for hjælpen
OGC
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.