mboost-dp1

3G modem i Ubuntu

Gå til bund
Gravatar #1 - NioBe
27. nov. 2008 18:32
Hej alle
Jeg har fået mig en lille EEE pc, hvor jeg har reinstalleret den og givet den en Ubuntu.
Jeg har et Huawei 270 3G USB modem, og da jeg er pænt jomfrue til Linux har jeg absolut ingen idé om at få det til at virke..

Plz help?
Gravatar #2 - trylleklovn
27. nov. 2008 18:34
Gravatar #3 - NioBe
28. nov. 2008 08:48
Yeah... tried that...

Det jeg ikke kan forstå er at folk siger at Ubuntu eee og ubuntu 8.10 er forholdsvis ens, men det folk har skrevet af "nemme" løsninger, har bare ikke virket på min.

Og havde håbet lidt på at kunne få et svar i stedet for det lidt halv armatør svar: Google selv...
Gravatar #4 - trylleklovn
28. nov. 2008 12:36
NioBe (3) skrev:
Og havde håbet lidt på at kunne få et svar i stedet for det lidt halv armatør svar: Google selv...

Velkommen til Linux-verden. Dit job og din ære stilles ved indgangen.
Gravatar #5 - NioBe
28. nov. 2008 13:09
Hmm... det må jeg sige til en bruger næste gang.. " Har du brug for hjælp!?... www.google.dk Sådan! Go fetch!
Gravatar #6 - Bachy
28. nov. 2008 13:28
Hehe ... det er grunden til at jeg holder mig lidt på afstand fra ubuntu(linux), og holder mig til windows hvor jeg kender min vej rundt.

Mange linux brugere har det med at sige .. Brug google, eller kig på det og det forum .. joootak .. men nu er det ikke altid at de problemløsninger man finder på google lige passer til ens system, også ku det være rart om der var en linux nerd der lige gad give et par fif til hvor og hvordan problemet kunne løses :)

Men fair nok, hvis i ikke vil have so til at blive glade for linux, så lad endelig være med at hjælpe :)
Gravatar #7 - trylleklovn
28. nov. 2008 14:01
#6 Tit er det jo svært at sige. Hvis man ikke har erfaringer med kombinationen af den version af distributionen, den laptop og det 3g usb modem, så kan man ikke sige særligt meget om det.

Ofte er der dog nogle, der har haft erfaringer med disse, det er bare ikke lige sikkert de er danskere ej heller, at de er newz.dk brugere. Her begynder det så at ende ud i, at den linux bruger, der egentlig gerne ville hjælpe, i stedet skal sidde og sortere i google resultater, som de selv ville have gjort, havde de stødt ind i samme problem.

Og ja så er det jo lettere, at skære ind til benet og lade folk lære at bruge google selv.

Med ubuntu har det dog ændret sig lidt, ubuntu forums er blevet et gigantisk opslagsværk hvor begynderspørgsmål også besvares. Typisk har nogle lige klistret et script sammen, der løser evt. problemer på ubuntu.
Gravatar #8 - Bornslippy
28. nov. 2008 14:26
Der er altid nogen gode Linux nørder til hjælp på Ubuntu's IRC.
Den har jeg benyttet meget da jeg kørte med det, og hvade nogen problemer med systemet.
Også er hjælpen direkte og hurtig, som i nogen situationer er meget godt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login