mboost-dp1
XP repair, kan ikke lukke det
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Jeg har været nødt til at reparere xp her i dag, fordi jeg rodede lidt i system32 mappen.
Når jeg så vil reparere kommer den op med at den mangler filen "asms"
Jeg har skrevet stien ind til filen(som faktisk er en hel mappe) men den accepterer det ikke.
Problemet er så at nu vil jeg gerne bare formattere hele lortet, og se hvor meget jeg kan rede efter en formation. Dog kan jeg ikke komme ud af det her repair igen, uanset hvad jeg gør synes jeg?
Så hvordan kommer man ud af det igen, så man kan boote op på en cd?
Jeg har prøvet at gendanne bios, boote op på cd drev osv. men uden held.
Når jeg så vil reparere kommer den op med at den mangler filen "asms"
Jeg har skrevet stien ind til filen(som faktisk er en hel mappe) men den accepterer det ikke.
Problemet er så at nu vil jeg gerne bare formattere hele lortet, og se hvor meget jeg kan rede efter en formation. Dog kan jeg ikke komme ud af det her repair igen, uanset hvad jeg gør synes jeg?
Så hvordan kommer man ud af det igen, så man kan boote op på en cd?
Jeg har prøvet at gendanne bios, boote op på cd drev osv. men uden held.
Boot en eller anden tilfældig Live CD, og slet din partition.
Start derefter din Windows installation igen.
Start derefter din Windows installation igen.
Jeg har hentet ubunto ned nu, og koerer den som live cd, men kan ikke se mine partitioner nogen steder?
Problemet er lidt, at jeg har nogen dokumenter jeg ikke har faet taget backup af, fordi jeg var for doven til at gemme dem paa en anden partition. Disse dokumenter vil jeg gerne have ned igen.
Problemet er lidt, at jeg har nogen dokumenter jeg ikke har faet taget backup af, fordi jeg var for doven til at gemme dem paa en anden partition. Disse dokumenter vil jeg gerne have ned igen.
Nu kender jeg ikke så meget til Ubuntu, men...
Hvis du har en FAT formateret USB stick, der kan rumme alle de data du har behov for at redde, så skulle der være en mulighed, hvis du fanger et eller andet der kan læse NTFS (jeg går ud fra at det er en NTFS formateret HD).
Hvis du ikke kan finde en Linux distro der kan klare det, så skal jeg nok hjælpe imorgen.
Hvis du har en FAT formateret USB stick, der kan rumme alle de data du har behov for at redde, så skulle der være en mulighed, hvis du fanger et eller andet der kan læse NTFS (jeg går ud fra at det er en NTFS formateret HD).
Hvis du ikke kan finde en Linux distro der kan klare det, så skal jeg nok hjælpe imorgen.
Det med de 34 min sker tit med en beskidt og slidt cd,men hvis du har mulighed for at sætte din harddisk i en anden pc og formaterer og så sætte den i din egen igen ved jeg at det har før løst de problemer for mig.
Der er skrevet rigtig meget ang. dit problem...
Google
Kom lige i tanke om jeg havde læst om dit problem før.
Og skyndte mig at smide lidt google links
Kom lige i tanke om jeg havde læst om dit problem før.
Og skyndte mig at smide lidt google links
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.