mboost-dp1

x-fi og vista

Gå til bund
Gravatar #1 - ztyle
20. jul. 2006 07:36
Er der nogle her der har fået et x-fi(pro) til at kører normalt i vista, har prøvet og prøvet, men enten køre det 2.1 eller 5.0, og jeg kan ikke komme til at udnytte fordelene
det er møg irriterende at skulle aktivere on-board lyd, og bytte rundt på kablerne
Gravatar #2 - addlcove
20. jul. 2006 07:40
http://dk.europe.creative.com//support/downloads/d...

Beta driver 2.

Take note of the following:

* THIS IS AN UNSUPPORTED BETA DRIVER. There is no technical support for this driver.
* We recommend that only experienced users install this driver. Do not install this driver for critical tasks.
* This download supports Windows Vista 32-bit and 64-bit Beta 2 Build 5384 and Build 5456, and may not work on other Vista builds.

Current release features:

* X-Fi Crystalizer™
* AC-3/DTS decoding (only in Windows Vista 32-bit)
* MIDI Playback
* EAX Effect
* Smart Volume Management
* Headphone detection
* PCM stereo output through optical out

Known issues:

* When switching modes, a duplicate entry of the "X-Fi Crystalizer" tab in Audio Console appears. To resolve this issue, close and open Audio Console.
* To configure your speakers, you can use only "Audio Devices and Sound Themes" in Control Panel.
Note: 6.1 speaker mode is not available in this download.
* Disabling and enabling your audio card in Device Manager causes an error message to appear and stops audio output. To resolve this, restart your computer.
* Waking your computer from sleep mode stops audio output. To resolve this, restart your computer.
* X-Fi CMSS®-3D features are not available in this download.
* Recording features are not available in this download.
* To allow PCM stereo output through optical out, select the Enable Digital I/O check box in "Audio Devices and Sound Themes" in Control Panel.

Requirements:

* Windows Vista 32-bit or 64-bit Beta 2 (Build 5384 or Build 5456)
* Creative Sound Blaster X-Fi audio card

Notes:

* To install the driver, do the following:
1. Download the EXE file into your local hard disk.
2. Double-click the downloaded file.
3. Follow the instructions on the screen.
* For more information on Microsoft Windows Vista, see www.microsoft.com/windowsvista/
--------------------------------------

Du kan evt checke preview.creativelabs.com

der er et diskutions forum hvor der ogsaa kan soeges hjaelp
Gravatar #3 - ztyle
20. jul. 2006 07:58
#2 addlcove
Det er den driver jeg startede med, og der efter alle dem som der er blevet foreslået inde på deres diskutionsforum, hjalp ikke:(
Så tænkte jeg, at der her på siden måske skulle sidde en der har haft samme problem
Gravatar #4 - addlcove
20. jul. 2006 10:28
afinstaller kortet fuldstændigt.

fjern den eksterne boks, og kør installationen igen. ;)
Gravatar #5 - ztyle
20. jul. 2006 13:27
Samme resultat, men tak for foreslaget, det havde jeg slet ikke tænkt på

Tror efterhånden at der bor en smølf i min comp ;)
Gravatar #6 - addlcove
26. jul. 2006 08:31
nej vent, jeg stener, beta driver, ingen support, surt

medmindre selvf at dit kort er "Bulk, OEM eller stjaalet" :)
Gravatar #7 - ztyle
26. jul. 2006 12:30
addlcove
Ja, det er surt, da det er det eneste der holder mig fra at bruge vista, for det er ellers det windows sytem der køre bedst på min comp.

og mit X-Fi pro er ikke Bulk, OEM eller stjålet, jeg tror ikke der var mange man kunne stjæle det fra da jeg købte det, jeg bestilte det pre-release, så jeg havde dagen efter det var udkommet ;)
Gravatar #8 - addlcove
26. jul. 2006 13:29
hehe jeg ventede en lille maaned, men fik saa ogsaa et Fatality kort til ***,- :)

rar lyd

edit: fjernede prisen, ikke sikker paa jeg har lov til at oplyse den
Gravatar #9 - ztyle
26. jul. 2006 13:49
Jeg købte mit pro elite for 600,- under markedspris, falt over et lille tilbud :), valgte pro da jeg både spiller, laver musik og bruger compen til musik. resten af compen er næsten til grin(er beskrevet i min profil), og sidst jeg hørte så god lyd på en comp var med et lydkort til 50.000 kr.

Jeg tror ikke det er forbudt at skrive priser, i så fald har jeg kommet til at bryde den regl et par gange :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login